A NAGYOn extrém gyorshajtás mindenképp bűncselekmény?


drbjozsef # 2017.08.18. 13:04

A végén majd kiderül, hogy pillangókés volt a zsebében, vagy füves cigi az ülés alatt, és azért ítélték el, nem a sebességért.

Öreg Tölgy # 2017.08.18. 12:59

"Az élet vagy a testi épség közvetlen veszélybe kerülése olyan helyzetet takar, amikor a sérülés még nem következett be, de annak közeli beállása fenyeget. A közvetlen veszély fogalma a büntetőjog által használt „veszélykategóriák” közül a legkomolyabb fenyegetést hordozza magában. A jogirodalomban található megfogalmazások egyike szerint – amely talán a legpontosabb képet adja – közvetlen veszélyhelyzeten olyan helyzet értendő, „amely az élet, a testi épség vagy az egészség azonnali sérelmének a reális lehetőségét hordozza, helyzetre és személyre konkretizáltan, és ugyanakkor külsőleg felismerhető formában jelentkezik.”

http://www.jogiforum.hu/…cselekmenyek[jogi_forum].pdf

Tehát az, ha extrém sebességgel elhalad - egy másik sávban - egy másik autó mellett vagy azzal szemben, még nem közvetlen veszély. De ha a másik autó keresztezné az útját, és csak az utolsó pillanatban tér ki, az már igen.

fekete mamba # 2017.08.18. 11:35

Azért ezen a videón pl. nappal is elég minimális forgalom volt...

http://auto.indavideo.hu/…CSi_300_km_h

fekete mamba # 2017.08.18. 11:30

Ha jól emlékszem, azt mondta hajnalban volt, és jó néhány kilométert megtett. Mondjuk azért az is elég minimális forgalomnak tekinthető szerintem, ha mondjuk csak öt kilométerenként van egy autó. Kérdés, az már közvetlen veszélyhelyzetnek minősül-e, hogy én mondjuk megyek egy ilyen nagyon extrém sebességgel a belső sávban, és elhaladok valaki mellett, aki a külső sávban megy megengedettel, de ő sem nem fékez, sem nem vált sávot, egyszerűen csak ő megy a külsőben, én meg ilyen sebességkülönbséggel elmegyek mellette. Az még továbbra is csak absztrakt veszély, vagy ez már közvetlen?

drbjozsef # 2017.08.18. 10:56

Mellesleg, ha ezzel a sebességgel csak néhány másodpercet is menne, a felgyorsulást és lelassítást is beleszámítva több kilométert tenne meg. Mikor nincs fogalom egy autópályán ennyire? Esetleg éjfélkor? Tök sötétben nem hinném, hogy ment ezzel a sebességgel.
Ha pedig mégis voltak a pályán, már jön a közúti veszélyeztetés.

Burn Out # 2017.08.18. 10:13

az ismerős biztos sokat haknizott ezzel a sztorival már korábban máshol is

alfateam # 2017.08.18. 10:11

Igen a sztori biztosan nem igaz 385 biztosan mese.
A MOtoGP mért eddigi legnagyobb sebesség 355.1 és ez versenypályán mért érték...

Öreg Tölgy # 2017.08.18. 10:04

Nem vagyok ugyan közlekedési szakjogász, de annyira értek a büntetőjoghoz, hogy erre a kérdésre biztos szakmai választ adjak. Nincs ilyen határ. Ahogy írtad, a közúti veszélyeztetés mindenképpen KÖZVETLEN veszélyhelyzetet kíván meg, úgyhogy bármekkora szándékos szabályszegés soha nem merítheti ki, ha más személy nem kerül közvetlen veszélyhelyzetbe. Absztrakt veszélyhelyzet okozása egyedül a közlekedés biztonsága elleni bűntetthez (Btk. 232. §) elegendő, de azt meg nem követheti el olyan személy, aki az adott közlekedési ágazatra vonatkozó szabályok hatálya alatt áll. Úgyhogy a sztoriban valami biztosan nem stimmel.

fekete mamba # 2017.08.18. 09:34

Egy ismerősöm mesélte, hogy még 1995-ben 385-el(Nem elírás, 385-el, legalábbis ezt mesélte.) ment tuningolt motorkerékpárral az M3-ason, és ezért 9 hónap felfüggesztettet kapott, és 9 év eltiltást. Viszont forgalom egyáltalán nem volt adott időpontban. Ezen a történeten egy kicsit csodálkozom, én úgy tudom, hogy a közúti veszélyeztetéshez az is kell, hogy konkrét másik jármű kerüljön konkrét veszélyhelyzetbe(Kényszerüljön hirtelen fékezésre, vagy irányváltásra.), önmagában a gyorshajtás kirívóan extrém mértéke legfeljebb azt jelenti, hogy a közigazgatási(Akkor még szabálysértési.)a maximum kerüljön kiszabásra, amit a jogszabály megállapít, de a bűncselekményt önmagában a kirívó mérték nem. Szóval hogy van ez? Van a gyorshajtásnak olyan mértéke, amit forgalomtól függetlenül, mindenképpen bűncselekménynek vesznek, vagy önmagában, ha KONKRÉT veszélyhelyzetet nem okoz, a 380 is ugyanúgy csak 300 000+8 p, mint a 240? Ha van ilyen határ, amitől már mindenképp bizonyítottnak tekintik a bűncselekményt a gyakorlat szerint, akkor nagyjából hol van ez a határ autópályán? Ha valaki úgy válaszol, hogy tényleg jártas ilyen ügyekben, az jelezze.:)