Illetéktelen vagy jogtalan átalakítás


lné # 2011.02.16. 08:32

köszi a válaszod.

guba # 2011.02.15. 15:30

Igen, műbizonylattal rendelkező üléseket szerelhetsz csak be, kizárólag gyárilag kialakított rögzítési pontokhoz. Vagyis lényegében csak típusazonosat.

Gyakorlatilag meg, ha nem ordenáré módon van beszerelve, akkor a kutya sem foglalkozik vele.

lné # 2011.02.15. 09:27

sziasztok.
Lenne egy fontos kérdésem. Van egy transporterünk 9 személy van a forgalmiban feltüntetve, az utastér üléseit szeretnénk kicserélni egyes dönthető ülésekre. a kérdésem, hogy ehhez kell-e valamilyen engedély ?
Köszi

Zletyi # 2011.01.16. 11:17

Sziasztok.

Szeretnék vásárolni 9 személyes autót, de szeretném használni személy és csak árú szállításra is. Azt értem, hogy gyorsan át lehet alakítani az autót, de mindkét célra szeretném használni akkor miként kell levizsgáztatni az autót?

Alexhunter # 2006.03.30. 11:15

Köszönöm válaszaitokat, valószínű az áfa miatt lett tgk-ra vizsgáztatva, amúgy "szállítani" csak kb annyit szoktunk ami egy szgk csomagtartójába is kényelmesen belefér.
De az az érdekes, hogy gyárilag sem lehetett benne rács, mivel a helye sehol nincs meg (csavarok, furatok nincsenek stb.), ezt karosszériás is alátámasztotta.
Egyrészt nem tudtuk hogy kell bele és ezt ennyire szigorúan veszik, másrészt meg rács nélkül simán levizsgáztatták tgk-ra, ezért úgy gondoltuk minden rendben van.
Azt értem, hogy a rács ad tgk jelleget az autónak, de ha balesetvédelmi oka is van a dolognak, ha szgk-ra van vizsgáztatva és teletömhetem bármivel, akkor már nem baj ha erős fékezésnél előrelendül a rakomány és balesetet okozhat?!
Vagy mindkettőre legyen kötelező vagy egyikre sem szerintem, ez a "rács=teherautó jelleg" nagyon gyenge indok számomra, bár ez csak egy állampolgár szerény véleménye.
Az áfát vissza lehet igényelni ez igaz, de a kötelező bizt sokkal drágább mint a szgk-nál gondolom.
Dehát mindig tanul az ember (cég) valamit, most 2 hetet várhatunk a Közlekedés Felügyeleti vizsgára, plusz költségek, bevételkiesések,....... stb.
Ezzel a rácsos és ehhez hasonló témákkal, lehetne egy "Szabályok rugalmas értelmezése, következetesség és logikus gondolkodás a magyar utakon" című topikot nyitni.

Üdv: Alexhunter

obsitos # 2006.03.28. 15:21

Az a rács azért van, hogy az esetleges terjedelmes/súlyos rakomány egy erős fékezésnél valóban ne lódulhasson előre, valamint "a" rács adja többek közt a gépkocsi teherautó jellegét is. Valamint egy tehergépkocsinál - éppen a rács és/vagy fal okán - nem lehet hátramászni és viszont...

Tehát vagy személyautója van valakinek vagy tehergépkocsija.

A szabálysértési hatóság bizonyára előírja - a néhány tízezer forintos bírság kiszabása mellett - az újabb műszaki vizsgáztatást, hogy a forgalmi engedélyt megkaphassátok.(Sajnálatos további többletköltségek.)

Büntetőpontot valószínűleg nem vonnak le: nem gyorshajtás, nem tílos előzés stb. történt.

Egyáltalán mire használjátok azt a kocsit (?!) mivelhogy az utolsó kérdésed már személygépkocsira vonatkozó.

Személyautóval azt és annyit vihetsz amit és amennyit csak képes vagy hátulra belegyömöszölni...

Igaz, személyautó vásárlása esetén nincs áfa visszaigénylés lehetősége, valamint a vállalkozás adójából sem lehet bizonyos költségeket leírni az autóhasználat okán - ez csak teherautó esetében lehetséges.

obsitos # 2006.03.28. 14:27

Ha egy gépkocsi "Van" kialakítású, akkor az első forgalomba helyezéskor annak a védőrácsnak ott kellett lennie.

Aki nektek eladta - vélem már használtan - a gépkocsit, az felejtette el átadni ezen tartozékot is., mondom utóbb csak leveszik - felteszik nagy általánosságban.

A vizsgabiztost így hónapokkal később az eset után nehéz lesz "megfogni", hogy netán elnézte a védőrács hiányát...

Az hogy a rendőr az ellenőrzéskor a problémát kiszúrta, nos peched volt. Egyébként joga/kötelessége bármit is ellenőrizni egy gépkocsin.

obsitos # 2006.03.28. 14:13

A vizsgáztatáshoz felrakják a rácsot/elválasztó lapot, aztán a két műszaki vizsga időszaka közt általában meg leveszik...

julius # 2006.03.28. 11:43

A személygépkocsikat azért szokták tehergépkocsivá vizsgáztatni, hogy az általános forgalmi adót vissza tudják igényelni a vételárból.
Neked mi volt a célod ezzel?
Miért kellett tehergépkocsivá vizsgáztatni?
Igényeltél vissza áfát?

Alexhunter # 2006.03.28. 11:39

Sziasztok!

Kérem, ha tudtok válaszoljatok meg pár kérdést:

Suzuki Swift Van típusú céges autóm forgalmi engedélyét bevonták, mert hiányzott a rakteret és az utasteret elválasztó
> védőrács. Az autót ilyen állapotban, használtan 2005 nyarán vásároltuk. 2005 őszén az autót tehergépkocsira vizsgáztatta a
> cégem.
> Kérdéseim:
> 1.)Hogyan engedhették át a vizsgáztatók, ha tudták hogy teherautóként kell bele a védőrács? (mi nem tudtuk hogy kell bele)
> 2.) Élhetünk valami kártérítési igénnyel a vizsgabázis felé?
> 3.) Milyen büntetésre számíthatok? Jár büntetőpont érte?(valami "illetéktelen átalakítás" szabálysértést mondott a rendőr és
> lapot is kitöltött ahol a szabálysértés tényét nem ismertem el, mert a cégünk így vette az autót, fizetésnek 80.000-t
> diktáltam és nőtlen vagyok.)
> 4.)Utolsó észrevételem és kérdésem: Gondolom, hogy azért kell bele védőrács, hogy a szállított áru ne csússzon az utastérbe.
> Ha személygépkocsira van viszgáztatva, akkor már nem kell bele védőrács és akkor is szállíthatok vele, akkor már nem baj hogy
> a szállított áru előrecsúszhat az utastérbe????
>
> Mihamarabbi válaszotokat előre is köszönve, tisztelettel: Alexhunter