Fórum segítségkérés régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke

Sz.Anita # e-mail 2014.09.09. 22:51

Tisztelt Szakértők!
Egy netes rendeléssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Augusztus 6.-án leadtam a rendelésemet egy autósszőnyegre,ami postaköltséggel 9270 ft-ba került.
A sok megrendelésre és az egyedi gyártásra hivatkozva másfél-két hét gyártási időt adtak meg,majd kérték,ha ez így nekem megfelel jelezzem feléjük.
Én nem jeleztem vissza,mert idő közben rájöttem,hogy csak az első szőnyegekre lenne szükségem és aug.7.-én ráérdeklődtem,hogy van e erre lehetőségem,majd aug.15.-én visszaírtak,hogy természetesen leadhatom így is a rendelésemet és a levél végén megkérdezték:"Így adjuk le gyártásba?" Itt befejeződött a levelezésünk,én nem hagytam jóvá,de ennek ellenére megérkezett a csomag négy szőnyeggel,amit a szomszédom sajnos átvett.Majd telefonos megegyezés után a saját költségemen visszaküldtem,de a megbeszéltekkel ellentétben nem vették át a posta visszahozta.Ismét telefonon reklamáltam,ahol közölte a hölgy,ismét visszaküldhetem,de ő csak az alapösszeget(9270)hajlandó visszafizetni a két postaköltség díját ami az ő hibájukból keletkezett azt nem.
Mit tudok tenni?

Köszönettel

Sz.Anita # e-mail 2014.09.09. 22:21

A

Rasmanov # e-mail 2014.08.31. 21:23

te keversz valakivel, mert a telóimnak semmi baja! Sokszor olvasom, hogy kísérletezgetnek a telefonokon, átprogramozzák és már szar is lett. Viszik vissza, pedig ő baszarintja el. Mondjuk nekem az alapmentalitásom az, hogy ha valamit eladok, akkor azt már sosem veszem vissza! Igaz, még rosszat nem adtam el soha.

Dirrdurr #   2014.08.31. 21:09

Ha hülyeseg, akkor minek kerdezel?

Mondjuk en nem szoktam belepiszkálni/dikert elrontani a cuccot, mert akkor minek veszem?
Azért erdekes hibája lehet a telodnak :-)

Rasmanov # e-mail 2014.08.31. 20:53

hülyeség amit írsz! Belenyúlsz akkor a lóf.szt javítják, nagy tévedésben vagy! Ugyanígy van ha magánembertől veszel valamit és utána nem hozzáértően kezeli, elrontja akkor sem kell visszavegyed! Ez így hülyeség! Olvasgathatod napestig a kérdésemre ott nem találsz választ!!!

Dirrdurr #   2014.08.31. 20:50
Dirrdurr #   2014.08.31. 20:40

Rasmanov,
Ha csak úgy bedöglött, akkor a jótállás ideje alatt a penzt kötelesek visszaadni. Vagy becserélik, ha azt kéred.
A nagyobb üzletláncok mint a Media Markt, nem vacakol mint egy kis boltocska.

Ha megpiszkáltad, akkor esetleg garanciában megjavítják es nem kell fizetned.
De javaslom, hogy fent nevezett üzlet információs pultjánál érdeklődj, megha nem is ott vásároltál. Nagyon készségesek és általában tudják, mi a teendő.

Rasmanov # e-mail 2014.08.31. 20:05

olyankor mi van ha a termék eladásakor még szuperált, de valamitől később bedöglik? Hogyan lehet bizonyítani, hogy ki tette tönkre? Sok esetben a termék ismeretlensége, szakszerűtlen kezelése okán romlik el. Ilyenkor ki dönti el, hogy kinek van igaza?

Dirrdurr #   2014.08.31. 19:24

Hogyne, pláne ha hibás, vissza kell fizessék az árát , ha ezt akarod. Szivesebben cserélik be, vagy hajtanak el mindenféle ürügyekkel.
Ki lehet nyomtatni a fogyasztóvédelmi szabályzatot és az orruk alá dörgölni.

Rasmanov # e-mail 2014.08.31. 11:55

magánszemélynek is??? Tudtommal csak vállalkozói, cégesekre vonatkozik.

Dirrdurr #   2014.08.31. 09:06

A telefont is kötelesek visszavenni és visszaadni az árát.

Dirrdurr #   2014.08.31. 09:05

Itt minden benne van, senki ne hagyja magát.
3 napon belül a bontatlan termék árát is visszaadják, csak legyen meg a számla.

http://www.nfh.hu/…_140521.html

Egy év jótállással a hibás terméknek is kötelesek visszaadni az árát, ezt nem szeretik, el is sumákolják. Végigjátszottam, ezért tudom. Fő, hogy mindenki tisztában legyen a jogaival és lépjen fel határozottabban.

Brusch # e-mail 2014.08.27. 20:44

Tudom, hogy úgy szerepel ez a 72 órás cseregarancia, hogy 3 munkanap, de hogy tekintendő a munkanap? Hogy a bolt nyitva van-e vagy H-P között?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.07.14. 12:17

Első sorban javítani kötelesek.

www.kbs-ugyved.hu

gebertha # e-mail 2014.07.13. 14:42

Gondom az lenne, hogy varrattam egy ruhát, amit kifizettem, számlát nem kaptam róla, majd miután elhoztam több problémával is szembesültem. Átvételkor az üzletvezető nem volt ott, csak a varrónő. Fel is próbáltam, azonban mivel nem volt ott az üzletvezető és szükségem volt a ruhára, (amire már februárban ígéretet kaptam, és biztosítva lettem afelől, hogy el tudják készíteni), elhoztam. Azonban a ruha több sebből vérzik, (méretbeli és minőségi problémák is vannak vele)...én aznap jeleztem ezt emailen. 4 napra rá kaptam választ, amelyben azt írták, hogy nem áll módukban visszafizetni és visszavenni....
Mennyi esélyem van arra, hogy visszakapjam a ruha árát (40.000 Ft), illetve kötelesek-e visszavenni? Hová fordulhatok a problémámmal? Előre is köszönöm!

jooviki # e-mail 2014.07.11. 15:06

Szép napot Mindenkinek ! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy olyan még létezik-e, hogy ha semmilyen hibája nincs a készüléknek amit vásároltunk, akkor él-e még a 72 órás visszavásárlási garancia, esetleg, levásárlás? Mobiltelefont vettünk, de nem működik néhány alkalmazás stb., az üzletvezető nem volt hajlandó foglalkozni a problémával, elhajtottak minket, szeretnék a fogyasztóvédelemhez fordulni majd, jegyzőkönyv is készült a bejelentésről.

monalisa1 #   2014.03.31. 10:38

mf2005

Nem levelezni kell hanem rá kell szánni egy napot és el kell menni a legközelebbi termékbemutatóra - bárhol is tartsák azt. Aztán lerakni a visszavitt terméket az asztalra - és hogy a teremben mindenki jól hallja hangosan visszakövetelni a pénz. Szélhámosok!...

Mielőbb lépni mert minél forróbb a lábuk alatt a talaj annál hamarább köddé válhatnak.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.03.31. 10:05

Javítás vagy csere. Elállás csak akkor, ha ezek nem lehetségesek.
A csere szerintem nem feltétlenül jelent mindenben azonos dolgot. Viszont ráfizetést nem kérhetnek akkor sem, ha csak drágábbra tudnak cserélni. (Az nem csere, ha azt ajánlják, hogy vegyél valamit ugyanabban az értékben.)

www.kbs-ugyved.hu

Brigitta08 # e-mail 2014.03.30. 22:54

Tisztelt Hozzáértők!
Vásároltunk egy laptopot, de hibás volt a videókártyája. 3 napon belül visszavittük és ők elküldték bevizsgálásra. Azt mondták, ha ténylegesen hibás akkor másik gépet kell választanunk. Kifutó modell volt, így az esetleges csere nem jöhet szóba. Ilyen esetben kérhetem a pénz visszafizetést? Kötelezhetnek a gép értékének levásárlására? Előre is köszönöm a választ!

mf2005 # e-mail 2013.04.01. 18:32

Tisztelt Hozzáértők !

Egy BioMagnet Plusz Kft. nevű cég (székhelye : Győr József Attila út 10.) edénybemutatót tartott, ahol egyszeri, soha vissza nem térő ajánlatként felajánlottak egy edénykészletet + pulzáló mágneses matracot + indukciós főzőlapot melyekhez csak most kivételes alkalomkor 390 000.-Ft –ért hozzájuthatok.
Szerződést kötöttünk, amiben a cég 8 napos visszavásárlási garanciát vállalt fel.
Miután beláttam hogy átvertek (mivel ezeket a termékeket megvehettem volna 120 000.-Ft -ért) a vásárlást követő 2. munkanapon jelentkeztem a cégnél a visszavásárlás kérésével.
Először egy hónapon át hitegettek, hogy visszaveszik, de postán nem , csak a Győri telephelyükön, kizárólag általuk megadott időben. A megegyezéses időpontot előző nap e-mailben lemondták áramszünetre hivatkozva. Azóta semmi. 45 nap telt el a vásárlás óta. A fogyasztóvédelemhez fordultam, nem igazán látok komoly esélyt a cégből kikényszeríteni az áru visszavételét.
Mit tehetek ami igazán hatásos ? Természetesen az e-mail és levél váltások , valamint a szerződés megvannak.
Attól tartok, hogy még 20-30 ilyen bemutató után megszűnik a cég, és ugyanazok az emberek új cégként folytatják ugyanezt a tevékenységet és veszett a követelés.

végrehajtó1 # e-mail 2010.12.22. 17:45

http://www.panaszfal.hu/

itt választ kapsz a kérdésedre

Atyus # e-mail 2010.12.22. 17:40

Tisztelt Jogi fórum!

Szeretném kikérni a véleményüket azon dolog kapcsán, hogy egy számítástechnikai terméket(mely 19e Ft) három napon belül vissza akartam vinni az üzletbe, mert a minősége nem felelt meg. Ez egy scanner, mely diát is képes digitalizálni, csakhogy a HP szoftver mérnükei a bescanelt képet egy veszteséges tömörítéses eljárással(JPEG) tárolja az adatokat, amely köztudott, hogy roncsolja a képet.
A lényeg, hogy maga a merendezés működik, csak épp nem a szakmailag elfogadható minőségben.
Az üzletbe arra hivatkoztak, hogy már nincs ilyen törvény, hogy ok nélkül ki lehessen cserélni készüléket. Ha hibás, akkor igen. Először még írásban sem akarták kifejezni eme véleményüket, végül a panaszkönyvbe írtam be, ahol nyoma volt, hogy három napon belül minőségi kifogást tettem.
Nem voltak nyitottak sem a cserére egy másik készülékre, sem az ár visszaadására, mondván, hogy most már ez egy használt készülék, s nem tudják így eladni.
Ilyenkor mi a teendő, hogy érvényesítsem a jogaimat, mert szerintem a vevő megtévesztésével lehet dolgunk, mely nem is az eladó cég (Aqua Computer) felelős, hanem maga a HP!
A lényeg, hogy szerintem indoklás nélkül is illene kicserélniük egy másik készülékre, úgy hogy a készülék összes tartozéka és a termék is eredeti állapotba, eredeti csomagolásba került vissza.

Tyson # e-mail 2004.11.13. 16:08

Köszönöm az információt, szerencsére 3 napon belül jeleztük.
Erről jegyzőkönyv is készült, úgyhogy intézzük a továbbiakat.
üdv.
T.

derill # e-mail 2004.11.04. 12:24

Fogyasztóvédelmi Felügyelet, de nem tudom a cimüket (tudakozót kérdezd meg). A gond az, hogy sejtésem szerint nem tudjátok bizonyitani, hogy azonnal (3 napon belül) reklamáltatok, csak akkor, ha a jegyzőkönyv készült 3 napon belül. Ugyanis ami telefon, azt le lehet tagadni. Ilyenkor, ha főnökhiányra hivatkoznak, mindenképpen fel kell vetetni egy jegyzőkönyvet, hogy ti reklamáltatok, de nincs főnök, nem tudtak nyilatkozni. Telefonon pedig csak akkor szabad intézni, ha tényleg azonnal elintézik, én mindenképpen irásban is jeleztem volna.

Grád és Regász Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

Tyson # e-mail 2004.10.27. 15:13

Sziasztok !

Sajnos nekem is van egy ilyen jellegű problémám.
Az egyik bútor kereskedésben kinéztünk egy kanapét. Kiszállítással együtt volt 100.000 forint, a szállítás közel 10.000 ft ebből mivel nehéz, nem lehet szétszedni+emeletenként x ft. Le előgeztük és vártuk mikor érkezik.
Telefonáltak, majd hozták, viszont az ajtón szétszedve érkezett, majd nem tudták normálisan összerakni, elég nagy hézagok maradtak, azóta penészedik az alja is, szóval elég nagy csalódás lett a mintadarabhoz képest, ami ki van állítva. Sajnos a párom volt egyedült otthon és őt lerázták azzal, hogy ők szállítók reklamáljon a gyártónál.
Még aznap megtörtént telefonon, eredmény nélkül, majd másnap vagy harmadnap bementünk, felvették a jegyzőkönyvet. Elmondásuk szerint 15 napon belül kijönnek, a törvény szerinti 3 nap említésére főnök hiányában nem tudtak érdemben reagálni.
Most letelik a 15 nap és semmi.
Szeretnék gyakorlati tanácsokat kérni Tőletek, hogy a fogyasztóvédelmet milyen fórumon érdemes felkeresni (levélben, személyesen, honlap) illetve mit szükséges ezen kívül megtennem.
Előre is köszönöm
T.