Fórum segítségkérés régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke

efi99 # e-mail 2016.12.28. 23:30

végrehajtó1
Általában. De nem minden terméknél. Egyedinél pl valóban nem. Viszont, ha nem azt kapta, amit rendelt (beleértve a méretet is), akkor cserélniük kell.

nonolet # e-mail 2016.12.28. 23:24

Nem baj...később láttam meg a dátumot csak.

drbjozsef # e-mail 2016.12.28. 21:38

nonolet,

Sz.Anita két éve kérdezett...

nonolet # e-mail 2016.12.28. 19:53

végrehajtó1

Kivéve, ha... és van azért pár kivétel az EU rendeletben.

nonolet # e-mail 2016.12.28. 19:51

Szanita

(ezen termék esetén)

Ha

  • fogyasztóként (gyakorlatilag: magánszemélyként) vetted meg és
  • nem egyedi kérésed szerint készült (azaz sorozat termék)

Akkor

az átvételtől számított 14 napon belül kell (igazolhatóan >> email/sms/bármi)jelezned az eladó felé, hogy: "elállok és vissza küldöm" a terméket.
Indokolnod nem kell semmivel! jogod van hozzá.

Valóban vissza küldened csak akkor ésszerű: amikor az eladó az elállásod tudomásul vette és visszaigazolta (email/sms/bármi) számodra.

Korábban azért nem érdemes, mert akkor a "se árú, se pénz" esete állhat elő.

A tudomásul vétel után viszont viszont mielőbb küldd vissza.

Az eladónak a vissaz érkezéstől számított 30 napon belül kell a pénzed visszaadnia >> bankszámlára utalással.

---
A visszaküldés költségét neked!!! kell fizetni és az nem térül meg, nem kapod vissza az eladótól.

Visszakapod viszont

  • a termék teljes árát (ha nem rongáltad meg)
  • a kiszállítás alapdíját (ha valami feláras kiszállítást kértél, akkor felárat nem kapod vissza, csak az alapárat)
----
Nem kell bontatlanul visszaküldeni.

Nem kell használat nélkül visszaküldeni.
(azaz kibonthatod és kipróbálhatod akár 14 napon át)

Nem kell a csomagolásokat sem vissza küldeni, ha nincs már meg.
(bár érdemes megőrizni a próba időre a csomagolás főbb részeit és abban küldeni vissza)

----
Amennyiben a kipróbálás során kárt okoztál a nem rendeltetés szerű használattal, akkor az okozott kárérték levonható a visszajáró pénzedből.

Ha láthatóan túúúúl sokat használtad (azaz nem csak kipróbálás volt) akkor szó lehet értékcsökkenés levonásáról is.

----
Végül, ha netán nem kaptál előírásszerű tájékoztatót az elállási jogodról, akkor nem 14 nap az elállási időd, hanem
  • ha utólag pótolják a tájékoztatót, akkor: pótlás+14 nap
  • ha utólag sem pótolják, akkor: 1 évig állhatsz el
végrehajtó1 # e-mail 2016.12.28. 19:23

Interneten való rendelés esetén 14 napon belül indokolás nélkül elállhatsz a vételtől.
Vissza kell küldened és avételárat vissza kell kapnod.

Immaculata # e-mail 2016.12.28. 08:34

Ha nem rendelés szerint teljesített, akkor köteles a szerződésnek megfelelőlen teljesíteni.

Empike # e-mail 2016.12.28. 08:09

Tisztelt Jogi Fórum!

Interneten rendeltem egy "egyedi nyomású pólót".Nem fényképest, hanem az weboldalon található katalógusból választottam ki. Mivel nem volt jó a méret szerettem volna kicseréltetni. de azt a felvilágosítást kaptam hogy nincs elállási jogom mivel egyedi termékről van szó. Viszont az oldal mérettáblázata szerint nem azt a méretet kaptam meg amit rendeltem hanem egyel kisebbet. Az a kérdésem hogy ilyenkor a kereskedő tényleg nem köteles cserélni?
Köszönettel Empike

erik0902 # e-mail 2015.03.16. 12:33

Tisztelt Szakértők!

1 hónapa vettem egy cipőt és azt vissza vittem, mert az egyik fele a cipőnek keskenyebb volt mint a másik. Elküldték nagy nehezen bevizsgáltatásra és azt mondták, hogy 15 munkanapon belül hívnak. Eltelt 21 munkanap és ne hívtak, bementem és azt mondták, hogy menjek vissza jövőhéten vagy várjam meg amíg hívnak mert még nem érkezett meg a cipő a bevizsgáló cégtől. Most ezek után mit tehetek?
Az interneten úgy olvastam, hogy a 15 munkanap elteltével sem kerestek fel és nem nem jött meg a cipő, akkor én vissza kérhetem a megvásárolt termék árát vagy az én beleegyezésemmel levásárolhatom azt.

Mit tudok tenni ezek után?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Sz.Anita # e-mail 2014.09.09. 22:51

Tisztelt Szakértők!
Egy netes rendeléssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Augusztus 6.-án leadtam a rendelésemet egy autósszőnyegre,ami postaköltséggel 9270 ft-ba került.
A sok megrendelésre és az egyedi gyártásra hivatkozva másfél-két hét gyártási időt adtak meg,majd kérték,ha ez így nekem megfelel jelezzem feléjük.
Én nem jeleztem vissza,mert idő közben rájöttem,hogy csak az első szőnyegekre lenne szükségem és aug.7.-én ráérdeklődtem,hogy van e erre lehetőségem,majd aug.15.-én visszaírtak,hogy természetesen leadhatom így is a rendelésemet és a levél végén megkérdezték:"Így adjuk le gyártásba?" Itt befejeződött a levelezésünk,én nem hagytam jóvá,de ennek ellenére megérkezett a csomag négy szőnyeggel,amit a szomszédom sajnos átvett.Majd telefonos megegyezés után a saját költségemen visszaküldtem,de a megbeszéltekkel ellentétben nem vették át a posta visszahozta.Ismét telefonon reklamáltam,ahol közölte a hölgy,ismét visszaküldhetem,de ő csak az alapösszeget(9270)hajlandó visszafizetni a két postaköltség díját ami az ő hibájukból keletkezett azt nem.
Mit tudok tenni?

Köszönettel

Sz.Anita # e-mail 2014.09.09. 22:21

A

Dirrdurr #   2014.08.31. 21:09

Ha hülyeseg, akkor minek kerdezel?

Mondjuk en nem szoktam belepiszkálni/dikert elrontani a cuccot, mert akkor minek veszem?
Azért erdekes hibája lehet a telodnak :-)

Dirrdurr #   2014.08.31. 20:50
Dirrdurr #   2014.08.31. 20:40

Rasmanov,
Ha csak úgy bedöglött, akkor a jótállás ideje alatt a penzt kötelesek visszaadni. Vagy becserélik, ha azt kéred.
A nagyobb üzletláncok mint a Media Markt, nem vacakol mint egy kis boltocska.

Ha megpiszkáltad, akkor esetleg garanciában megjavítják es nem kell fizetned.
De javaslom, hogy fent nevezett üzlet információs pultjánál érdeklődj, megha nem is ott vásároltál. Nagyon készségesek és általában tudják, mi a teendő.

Dirrdurr #   2014.08.31. 19:24

Hogyne, pláne ha hibás, vissza kell fizessék az árát , ha ezt akarod. Szivesebben cserélik be, vagy hajtanak el mindenféle ürügyekkel.
Ki lehet nyomtatni a fogyasztóvédelmi szabályzatot és az orruk alá dörgölni.

Dirrdurr #   2014.08.31. 09:06

A telefont is kötelesek visszavenni és visszaadni az árát.

Dirrdurr #   2014.08.31. 09:05

Itt minden benne van, senki ne hagyja magát.
3 napon belül a bontatlan termék árát is visszaadják, csak legyen meg a számla.

http://www.nfh.hu/…_140521.html

Egy év jótállással a hibás terméknek is kötelesek visszaadni az árát, ezt nem szeretik, el is sumákolják. Végigjátszottam, ezért tudom. Fő, hogy mindenki tisztában legyen a jogaival és lépjen fel határozottabban.

Brusch # e-mail 2014.08.27. 20:44

Tudom, hogy úgy szerepel ez a 72 órás cseregarancia, hogy 3 munkanap, de hogy tekintendő a munkanap? Hogy a bolt nyitva van-e vagy H-P között?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.07.14. 12:17

Első sorban javítani kötelesek.

www.kbs-ugyved.hu

gebertha # e-mail 2014.07.13. 14:42

Gondom az lenne, hogy varrattam egy ruhát, amit kifizettem, számlát nem kaptam róla, majd miután elhoztam több problémával is szembesültem. Átvételkor az üzletvezető nem volt ott, csak a varrónő. Fel is próbáltam, azonban mivel nem volt ott az üzletvezető és szükségem volt a ruhára, (amire már februárban ígéretet kaptam, és biztosítva lettem afelől, hogy el tudják készíteni), elhoztam. Azonban a ruha több sebből vérzik, (méretbeli és minőségi problémák is vannak vele)...én aznap jeleztem ezt emailen. 4 napra rá kaptam választ, amelyben azt írták, hogy nem áll módukban visszafizetni és visszavenni....
Mennyi esélyem van arra, hogy visszakapjam a ruha árát (40.000 Ft), illetve kötelesek-e visszavenni? Hová fordulhatok a problémámmal? Előre is köszönöm!

jooviki # e-mail 2014.07.11. 15:06

Szép napot Mindenkinek ! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy olyan még létezik-e, hogy ha semmilyen hibája nincs a készüléknek amit vásároltunk, akkor él-e még a 72 órás visszavásárlási garancia, esetleg, levásárlás? Mobiltelefont vettünk, de nem működik néhány alkalmazás stb., az üzletvezető nem volt hajlandó foglalkozni a problémával, elhajtottak minket, szeretnék a fogyasztóvédelemhez fordulni majd, jegyzőkönyv is készült a bejelentésről.

monalisa1 #   2014.03.31. 10:38

mf2005

Nem levelezni kell hanem rá kell szánni egy napot és el kell menni a legközelebbi termékbemutatóra - bárhol is tartsák azt. Aztán lerakni a visszavitt terméket az asztalra - és hogy a teremben mindenki jól hallja hangosan visszakövetelni a pénz. Szélhámosok!...

Mielőbb lépni mert minél forróbb a lábuk alatt a talaj annál hamarább köddé válhatnak.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.03.31. 10:05

Javítás vagy csere. Elállás csak akkor, ha ezek nem lehetségesek.
A csere szerintem nem feltétlenül jelent mindenben azonos dolgot. Viszont ráfizetést nem kérhetnek akkor sem, ha csak drágábbra tudnak cserélni. (Az nem csere, ha azt ajánlják, hogy vegyél valamit ugyanabban az értékben.)

www.kbs-ugyved.hu

Brigitta08 # e-mail 2014.03.30. 22:54

Tisztelt Hozzáértők!
Vásároltunk egy laptopot, de hibás volt a videókártyája. 3 napon belül visszavittük és ők elküldték bevizsgálásra. Azt mondták, ha ténylegesen hibás akkor másik gépet kell választanunk. Kifutó modell volt, így az esetleges csere nem jöhet szóba. Ilyen esetben kérhetem a pénz visszafizetést? Kötelezhetnek a gép értékének levásárlására? Előre is köszönöm a választ!

mf2005 # e-mail 2013.04.01. 18:32

Tisztelt Hozzáértők !

Egy BioMagnet Plusz Kft. nevű cég (székhelye : Győr József Attila út 10.) edénybemutatót tartott, ahol egyszeri, soha vissza nem térő ajánlatként felajánlottak egy edénykészletet + pulzáló mágneses matracot + indukciós főzőlapot melyekhez csak most kivételes alkalomkor 390 000.-Ft –ért hozzájuthatok.
Szerződést kötöttünk, amiben a cég 8 napos visszavásárlási garanciát vállalt fel.
Miután beláttam hogy átvertek (mivel ezeket a termékeket megvehettem volna 120 000.-Ft -ért) a vásárlást követő 2. munkanapon jelentkeztem a cégnél a visszavásárlás kérésével.
Először egy hónapon át hitegettek, hogy visszaveszik, de postán nem , csak a Győri telephelyükön, kizárólag általuk megadott időben. A megegyezéses időpontot előző nap e-mailben lemondták áramszünetre hivatkozva. Azóta semmi. 45 nap telt el a vásárlás óta. A fogyasztóvédelemhez fordultam, nem igazán látok komoly esélyt a cégből kikényszeríteni az áru visszavételét.
Mit tehetek ami igazán hatásos ? Természetesen az e-mail és levél váltások , valamint a szerződés megvannak.
Attól tartok, hogy még 20-30 ilyen bemutató után megszűnik a cég, és ugyanazok az emberek új cégként folytatják ugyanezt a tevékenységet és veszett a követelés.