Fórum segítségkérés régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke

Sherlock # e-mail 2017.08.24. 11:34

Bizonyos üzletekben? Oh. A 3 napos elállás mintha az internetes vásárlásra vonatkozna.

1990 és 1997 között volt hatályban egy kereskedelmi miniszteri rendelet, ami a cseréről/elállásról szólt. És műszaki cikkeknél van még, hogy ha 3 napon belül ismerik fel a hibát és a rendeltetésszerű használatot akadályozza, akkor kötelesek cserélni, nincsen "két hét múlva beküldjük a szervizbe és megvizsgálják" - persze csak fogyasztóknál.

klaw.hu

wers #   2017.08.24. 10:05

Ok. Köszi.

nanemaaa # e-mail 2017.08.24. 09:27

wers
A multik java alkalmazza a 3 napost. De nem azért, mert kötelező a számára, inkább jó reklám....és megéri nekik.

efi99 # e-mail 2017.08.22. 21:36

wers
az internyetes vásárlásnál 14 nap van

wers #   2017.08.22. 11:59

:) bocs nem iusnak válaszoltam, de most pótlom: igen, tényleg. Örülök, ha átérzed egy nő komoly problémáit :))))

wers #   2017.08.22. 11:56

Hogy megnyugtassalak, sosem vesztettem el önmagam. A hajam is az enyém. Na meg a nem túl sokra használható kütyüle. Páromnak ajánlgattam, de ő 0-ás géppel félsülködik.
Ha esetleg szükséged lenne rá, szívesen....

ius latratus # e-mail 2017.08.22. 11:55

nonolet

Tudom, én csak próbáltam érzékeltetni, hogy ez mekkora nagy világprobléma.
;)

alfateam # e-mail 2017.08.22. 11:08

. Nekem meg van hajegyenesítő gépem,
Sikerült ismét megtalálni önmagad... :-)))

wers #   2017.08.22. 10:56

Bizonyos üzletekben? Oh. A 3 napos elállás mintha az internetes vásárlásra vonatkozna.
A szavatosság nem arra vonatkozik, ha nem pont azt az eredményt hozza, mint azt megálmodták.
Van úgy, hogy meg kell barátkozni azzal, amit az égiek rendeltek. Nekem meg van hajegyenesítő gépem, de a hajam másképp szavazott, a legisebb párától is visszakunkorodik. Gondolom ez nem vigasz.

nanemaaa # e-mail 2017.08.22. 10:13

Bizonyos üzletekben létezik 3 napos elállási idő, de ez nem kötelező. Ha van ilyen, akkor ezzel ésszerűbb élni, mint garanciális problémával. Mondd azt, hogy nem tetszik a színe, vagy hogy meggondoltad magad... és inkább levásárolnád az árát másra.

nanemaaa # e-mail 2017.08.22. 10:11

A fodrász mit mondott, göndöríthető a lány haja egyáltalán? Kopasz ember se mehet panaszra, hogy a fésű nem tudja kibogozni a haját!

nonolet # e-mail 2017.08.22. 00:51

Az a hajon is múlhat és rosszul is használhatják...

ius latratus # e-mail 2017.08.21. 23:52

De nem göndörít, bakker! A göndörítőgép.

nonolet # e-mail 2017.08.21. 23:47

HA (műszakilag) működik, akkor nem kell visszavenniük.

varikon # e-mail 2017.08.21. 19:33

Tisztelt Jogi Fórum!

Segítségüket, tanácsukat kérném. A lányomnak vettem egy üzletben egy hajgöndörítőt (25 000 Ft). Este kipróbálta, de bár működik, de egyáltalán nem göndöríti a hajat.
Van lehetőségem visszakérni a pénzemet? Hiszen egy olyan műszaki eszközt kaptam, ami nem csinálja meg azt, amiért megvásároltuk.
Előre is köszönöm a válaszukat!

Ildi 75 # e-mail 2017.02.24. 10:50

Tisztelt Jogi Fórum!
Érdeklődni szeretnék,hogy milyen lehetőségeim vannak.2015 decemberében lányomnak vettem egy iphone 6 S plusz telefont.Pont lejárt a jótállás (1 év),miután a készülék elromlott.Használhatatlan a telefon,se ki se be nem,nem reagál semmire. Elmentünk a szolgáltatóhoz,mert én úgy tudom,hogy 1 év szavatossági idő még jár rá.Nagy huza-vona után mondták ,hogy van rá megoldás,mivel nem hagytam magam olyan könnyen lerázni.Mondták értesítenek ha mehetünk a telefonért,1 hónap elteltével mi mentünk be magunktól,hogy most már mi van.Visszaadták a telefont,amihez szerintem hozzá se nyúltak és annyi van a papíron,hogy a hiba létezik,de a szavatossági időt elutasítják és saját költségünkön megjavíttathatjuk. Részletre vettük a telefont,fizetem rendesen,havi 15.000 forintjával és ezt még kell is év végéig. Szeretném megkérdezni,hogy mit tehetek és milyen követeléseim lehetnek a szolgáltató felé?

efi99 # e-mail 2016.12.28. 23:30

végrehajtó1
Általában. De nem minden terméknél. Egyedinél pl valóban nem. Viszont, ha nem azt kapta, amit rendelt (beleértve a méretet is), akkor cserélniük kell.

drbjozsef # e-mail 2016.12.28. 21:38

nonolet,

Sz.Anita két éve kérdezett...

végrehajtó1 # e-mail 2016.12.28. 19:23

Interneten való rendelés esetén 14 napon belül indokolás nélkül elállhatsz a vételtől.
Vissza kell küldened és avételárat vissza kell kapnod.

Immaculata # e-mail 2016.12.28. 08:34

Ha nem rendelés szerint teljesített, akkor köteles a szerződésnek megfelelőlen teljesíteni.

Empike # e-mail 2016.12.28. 08:09

Tisztelt Jogi Fórum!

Interneten rendeltem egy "egyedi nyomású pólót".Nem fényképest, hanem az weboldalon található katalógusból választottam ki. Mivel nem volt jó a méret szerettem volna kicseréltetni. de azt a felvilágosítást kaptam hogy nincs elállási jogom mivel egyedi termékről van szó. Viszont az oldal mérettáblázata szerint nem azt a méretet kaptam meg amit rendeltem hanem egyel kisebbet. Az a kérdésem hogy ilyenkor a kereskedő tényleg nem köteles cserélni?
Köszönettel Empike

erik0902 # e-mail 2015.03.16. 12:33

Tisztelt Szakértők!

1 hónapa vettem egy cipőt és azt vissza vittem, mert az egyik fele a cipőnek keskenyebb volt mint a másik. Elküldték nagy nehezen bevizsgáltatásra és azt mondták, hogy 15 munkanapon belül hívnak. Eltelt 21 munkanap és ne hívtak, bementem és azt mondták, hogy menjek vissza jövőhéten vagy várjam meg amíg hívnak mert még nem érkezett meg a cipő a bevizsgáló cégtől. Most ezek után mit tehetek?
Az interneten úgy olvastam, hogy a 15 munkanap elteltével sem kerestek fel és nem nem jött meg a cipő, akkor én vissza kérhetem a megvásárolt termék árát vagy az én beleegyezésemmel levásárolhatom azt.

Mit tudok tenni ezek után?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Sz.Anita # e-mail 2014.09.09. 22:51

Tisztelt Szakértők!
Egy netes rendeléssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Augusztus 6.-án leadtam a rendelésemet egy autósszőnyegre,ami postaköltséggel 9270 ft-ba került.
A sok megrendelésre és az egyedi gyártásra hivatkozva másfél-két hét gyártási időt adtak meg,majd kérték,ha ez így nekem megfelel jelezzem feléjük.
Én nem jeleztem vissza,mert idő közben rájöttem,hogy csak az első szőnyegekre lenne szükségem és aug.7.-én ráérdeklődtem,hogy van e erre lehetőségem,majd aug.15.-én visszaírtak,hogy természetesen leadhatom így is a rendelésemet és a levél végén megkérdezték:"Így adjuk le gyártásba?" Itt befejeződött a levelezésünk,én nem hagytam jóvá,de ennek ellenére megérkezett a csomag négy szőnyeggel,amit a szomszédom sajnos átvett.Majd telefonos megegyezés után a saját költségemen visszaküldtem,de a megbeszéltekkel ellentétben nem vették át a posta visszahozta.Ismét telefonon reklamáltam,ahol közölte a hölgy,ismét visszaküldhetem,de ő csak az alapösszeget(9270)hajlandó visszafizetni a két postaköltség díját ami az ő hibájukból keletkezett azt nem.
Mit tudok tenni?

Köszönettel

Sz.Anita # e-mail 2014.09.09. 22:21

A

Dirrdurr #   2014.08.31. 21:09

Ha hülyeseg, akkor minek kerdezel?

Mondjuk en nem szoktam belepiszkálni/dikert elrontani a cuccot, mert akkor minek veszem?
Azért erdekes hibája lehet a telodnak :-)