Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke


boil76 # 2019.06.18. 12:45

Tisztelt/ Hölgyem Uram!

A következő problémával kapcsolatban kérem szíves válaszát:

2019.05.07-én vásároltam egy webáruházon keresztül egy medencét 189 000 Ft értékben.

A medencét 05.15-én kiszállították, de a csapadékos időjárás miatt csak 05.20-án volt módunk felállítani illetve vízzel feltölteni.

A medence lukasan érkezett ( a luk a medence felső részén volt), ami csak akkor derült ki amikor beleengedtünk 18 000 l vizet.

Ezt másnap e-mailban jeleztem a webáruháznak,akik fényképet kértek a medencéről. Ezt elküldtük részükre, amit elküldtek a gyártó felé.

05.24-én azt kérték tőlünk, hogy vágjunk ki a medencéből néhány darabot és küldjük el e részükre ( ezzel igazolván, hogy nem "hazudunk" és nem így akarunk még egy medencetesthez jutni)

05.28-án vettek fel ezzel kapcsolatban jegyzőkönyvet és küldték el a gyártó felé a kivágott medence darabokat.

Azóta is napi szinten vagyunk telefonos kapcsolatban, a türelmünket kérték már kb. 1000x.

A webáruház központi raktára Szerbiában van, így utoljára múlthét közepén azt az ígéretet kaptam, hogy a cseremedencét felrakták a következő kamionra amit pénteken vámolnak le, és legkésőbb ma vagy holnap a címünkön lesz a medence.

Természetesen a medence kanyarban sincs, a mai telefonálásom során kiderült, hogy nem fért fel állítólag a medence a kamionra, és majd talán a következő fuvarban benne lesz.

A kérdéseim ezzel kapcsolatban azok lennének, hogy ezt a cserét meddig húzhatják még el?

Hibás teljesítés esetére is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mintha nálunk lett volna hibája a medencének használat közben?

Ilyen esetben- gyári hiba- visszakérhetem -e a medence árát, köteles vagyok-e megvárni a cserét?

Válaszát előre is köszönöm

Üdvözlettel

drbjozsef # 2019.05.27. 18:57

M.Györgyi,

Sajnos nem.

Ptk. 6:159. § (2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

Ha meg tudják javítani úgy, hogy az se esztétikailag (belül nyilván nem számít pár plusz furat) se funkcionálisan nem jelent különbséget a hibátlanhoz képest, akkor nem kérhetsz cserét.

M.Györgyi # 2019.05.27. 14:22

Üdvözletem! 2019. május22-én 10 hét után megérkezett a termék, franciaágy. A forgalmazó cégtől kijött két szerelő, akik a helyszínen összeszerelték.Szerelés után 1 órával észrevettük, hogy az ágyrácstartó konzol fél cm-el lejjebb van mint a másik oldalt, ezáltal libikókázott az ágyrács. Felhívtam a szerelőket ők közölték, hogy szólni fognak a főnöküknek. Másnap azért bementem az üzletbe és megreklamáltam. Kitöltöttek egy reklamációs lapot majd közölték, hogy a forgalmazó cég pár napon belül hívni. fog. Ez a mai napon (2019.május 27-én) megtörtént. Tájékoztattak arról, hogy pénteken egy asztalos szakemberrel megnézik, hogy mi a hiba és mi a tenni való. Kérdésem az lenne, hogy én élhetek e cserével, mert kifizettem 406.000,-Ft és nekem ne furkálják össze az ágykeretet még belülről sem. Választ előre is köszönöm.

wers # 2019.04.30. 10:44

Már csak az a kérdés, hogy valóban hibás-e a termék, vagy ez ilyen, soha sem lesz jobb. Én úgy veszem ki, hogy utóbbi.

Sokszor túlfényezik a fotókat, leírásokat.

drbjozsef # 2019.04.30. 07:52

MBC563, wers,

Hibás termék esetén kötözködhet a vállalkozás - meg hát a kellékszavatosság körét írtam.

De egyébként szerintem is elállhatsz, ha még időben vagy. Csak szabályosan közöld, a 22§-nak megfelelően.

Elivleg a kizárásra csak ez van : „25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Ez elvileg nem zárja ki az ettől eltérően eleve hibásan kapott termék esetén az elállást.

wers # 2019.04.30. 05:25

drbjozsef,

kérdésem az lenne hogy interneten rendelt

Abban bíztam, hogy élhetek a 14 napos elállási joggal.

Itt miért nem állhat el minden indoklás nélkül?

MBC563 # 2019.04.29. 17:42

Tisztelt drbjozsef!

Nem jó hír, mert egy ócska vacak :-), de így jártam. Abban bíztam, hogy élhetek a 14 napos elállási joggal.
Nagyon köszönöm a gyors válaszát!

Üdv!

drbjozsef # 2019.04.29. 16:55

Marica45,

Szerződés felmondásánál is bizonyítanom kell a hibás teljesítést?
Hogyne kellene.

Nekem kell megelőlegezni a szakértőt?
Minden bizonnyal. A bíró eldönti, kérheti a szakértő díjának előzetesen letétbe helyezését is akár.

drbjozsef # 2019.04.29. 16:51

MBC563,

A kellékszavatosság körében a jogosult elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhet, és csak akkor jár vissza a vételár, ha megfelelő időn belül egyiket sem vállalja az eladó, vagy érdekmúlás esetén (pl. 3x csere után sem jó) állhatsz el a szerződéstől.

Azt teheted, hogy visszaküldöd.

Marica45 # 2019.04.29. 15:58

Üdvözletem!
Ablakos egyéni vállalkozóval van jogvitám.A garanciát nem vállalja az általa hozott és beépített ablakokra.jegyző könyvet nem hajlandó fel venni.A fogyasztó védelem súlyos jogsértést megállapította.A békéltető testület ki jelentette rendeltetésszerűen nem használható.A hibás teljesítést nem mondta ki.A vállalkozó az ajánlásnak nem tett eleget.Már csak a bíróság maradt a jogaim érvényesítéshez.
Szeretném kérdezni jogosan kérném azonnali hatállyal a szerződés felmondását a bíróságtól?Írásbeli szerződésem nincs.Csak megrendelő lapom és a számla a munkadíjról.Ablakról nem kaptam számlát.A munkadíj számlán sem szerepelnek az ablakok.Csak nyílászáró csere,segédanyagok,és árajánlat.
Szerződés felmondásánál is bizonyítanom kell a hibás teljesítést? 2018 augusztusában történt a beépítés. Már rajtam van a bizonyítási teher.Nekem kell megelőlegezni a szakértőt?
Előre is köszönöm a segítséget!

MBC563 # 2019.04.26. 12:34

Üdvözletem!
A kérdésem az lenne hogy interneten rendelt, hibásan működő GPS árának visszaszerzésére milyen lehetőségem és mennyi esélyem van?
Próbáltam keresgélni a fórumon válasz után, de régieket találtam csak, ami nem biztos, hogy még most is aktuális.
A történet röviden: superba... nevű oldalról rendeltünk egy GPS-t, amit 04.17-én átvettünk, kifizettünk. Bekapcsolás után derült ki, hogy a "gombok" érintésre nem működnek, vagy csak minden ötvenedikre reagálnak. Felvettem e-mailben a kapcsolatot az eladóval, aki a készüléket, javítani, cserélni kívánja, miután postán megküldjük neki,(azt sem tudom, hogy látnám-e még valaha...) holott jeleztem, hogy vásároltunk már egy másikat, (SOS kellett) így a vételár visszafizetésére tartok igényt. Mitévő legyek?
Előre is köszönöm a választ.

drbjozsef # 2019.04.10. 05:14

Nem.

Csuklósbusz # 2019.04.09. 20:41

Hűtőgépet ha működik, de hátul az egyik csöve meg van görbülve úgy hogy hosszabbtávon törhet illetve tönkremehet akkor így gariban lehet cseréltetni?

Gyárilag ilyen lehet, nem volt sérült a fóliázás sem.

JZ69 # 2019.03.12. 18:47

Köszönöm a segítségét!
Időközben megoldódott a probléma. Egyébként bolti vásárlás volt kiszállítással nem webshopos. Másnap más alkalmazott más hozzá állás. A másik ügyfél szolgálatos hölgy fel volt háborodva az előző napi kollégáik hozzá állásához. És kicserélik a készüléket mert az első beüzemeléstől számítják a 3 napos vissza vételi garanciát. Bár erre utalt a szállító is. Mivel mondták, hogy a csomagolást 3 napig meg kell őrizni. Remélem másnak is segít ez az eset. Bár nem kívánom senkinek, hogy rossz terméket kapjon. Főleg, hogy mikor kiakartuk cserélni és kiválasztani a másikat. Előttünk vették meg az utolsót.

rigoz # 2019.03.11. 12:02

Tisztelt JZ69!

Hogyan vették a terméket? Webshopból vagy az áruházban, "személyesen"?

Ha előbbi a válasz, akkor indulásképpen - mivel távollévők közti szerződésről van szó - 14 napon belül indoklás nélkül el lehet állni.

Utóbbi esetben a kiszállítással kapcsolatos igényt alapvetően a szállítóval szemben lehet érvényesíteni.

Erről célszerű jegyzőkönyvet felvetetni, mivel utólagos az észlelés, így két tanú sem árthat hozzá.

Ilyen esetben akkor lehet a forgalmazóval, az eladóval szemben igényt érvényesíteni, ha bizonyítani tudja a fogyasztó, hogy a hibát nem Ő vagy a furvarozó, a szállító okozta vagy okozhatta, hanem az már a eladáskor is fennállt.

JZ69 # 2019.03.11. 09:22

Jó napot kívánok! Most leltem erre a fórumra .Nem olvastam vissza . Lehet ,hogy már kérdezték: Ha Ki szállításról van szó a 72 óra mikortól számít? Pl: én 03.06.-án vettem egy beépíthető mosogatógépet de 03.09.-én délután hozták ki . és mondjuk 23 órakor derült ki, hogy elektromos vezérlési hibás , azaz nem látható, szállításra nem vissza vezethető a hiba.
Akkor a 72 órás csere melyik időtöl a számla keltétől vagy vagy az átvételtől az első beüzemeléstől számít .

wers # 2019.03.06. 11:36

Hogy hogy fordulhatsz” = hogy hova fordulhatsz

wers # 2019.03.06. 11:34

Sajnos ezek vakcinák híresen rövid szavidősek, meg a gyermek gyógyszerek jelentős része.

Már vásárláskor meg kellett volna nézni, de legalább otthon. Akkor még visszavették volna (gondolom).

Gigi82, a vásárlók könyvébe beírt panaszra válaszolniuk kell, különben egy fogyasztóvédelmi ellenőrészkor elmarasztalhatják őket. Ha nem adtad meg a címedet, akkor oda fognak válaszolni. Ha nem tették meg, szólítsd fel őket újra a könyvben. Ha nem tetszik a válasz, akkor felettes szervnél panasszal élhetsz. Hogy hogy fordulhatsz kötelezően kifüggesztve ott kell legyen ahol a vásárlók könyvét megtaláltad.

drbjozsef # 2019.03.06. 11:26

Pláne. Akkor 5 hét. Ezesetben még szólni se kell, ki vesz vakcinát, hogy másfél hónapig tárolja?

wers # 2019.03.06. 11:04

hogy egy héten belül adasd be

Lehet, én tudom rosszul, hogy a 2019/02 az február végéig jó, addig szavatolják a minőségét.

drbjozsef # 2019.03.06. 10:56

Gigi82,

Holott január 24-én ezt az " napokon belül lejárt" oltóanyagot ki sem adhatták volna a 4éves gyermekemnek.

Miért is nem? Ezt honnan veszed?

Fogyasztóvédelmi szempontból, ha nem járt le a szavatossága, akkor eladhatták. Felhívhatták volna rá a figyelmedet, hogy egy héten belül adasd be, de ez sem kötelességük. Rá volt írva? Rá. Ha kellő gondosság szerint jársz el, akkor nem futsz bele ebbe. Még ha értem is én, hogy bosszantó ez.

Nem hiszem, hogy volna alapod visszakövetelni az árát.

Gigi82 # 2019.03.06. 10:36

Tisztelt Hölgyem/Uram!

2019.01.24-én vásároltam az egyik gyógyszertárban a 4éves gyermekem számára Encepur Junior oltóanyagot 8300Ft értékben, aminek a szavatossági ideje 2019/02.Mivel nem tájékoztattak a vásárláskor a termék korai lejáratról,így megvettem.Tegnap,2019.03.05-én mentem a gyerekkel az oltást beadatni és az orvos vette észre, hogy az oltóanyag lejárt.A blokkal együtt tegnap visszarohantam a gyógyszertárba, hogy cseréljék ki az oltóanyagot, de nem tették. Még engem tettek felelőssé, hogy miért vettem meg olyan korán az oltóanyagot,meg hogy miért nem nézem hetente a hűtőben a lejárati dátumot?!?!Holott január 24-én ezt az " napokon belül lejárt" oltóanyagot ki sem adhatták volna a 4éves gyermekemnek.
Szóban is megtettük a panaszunkat a gyógyszertárban és a panaszkönyvbe is beírtuk a véleményünket.
Mit tudnánk még tenni Ön szerint, hogy visszakapjuk az oltóanyag árát? (A termék cseréje már nem aktuális az esetünkben,hisz mire megérkezne az újabb oltóanyag,addigra kicsúszunk az oltás beadási idejéből)

Köszönettel: Gigi82

erazorka # 2019.01.25. 10:24

Tisztelt Forumozok!

Egy olyan problémám lenne, hogy a nem tisztelt iponnál vásároltam 15 napja egy gamer széket. Jár hozzá egy nyakpárna, ami nagyon praktikus filmnézéshez, tehát nekem az fontos, ezt egy cstatal lehetne felerősíteni a székhez, de a csat nem volt rá fellvarva,szal a párna használhatatlan. (én is varrhatnék rá, az is volt a tervem, de annyira felhúztak, hogy úgy döntöttem hogy nem) Baromi könnyen orvosolható probléma lenne a részükről is, ennek ellenére 10. munkanapja, hogy bejelentettem ezt nekik, kb a vásárlás után egyből,csak hétvége volt. Azt írták továbbítják a levelet a beszállítónak,majd ő elödnti küld-e egy párnát vagy cseréli a széket. Múlt hét szerdán rákérdeztem 2,5 nap után,hogy mit mondott a beszállító, aszonták még semmit. Sajnos azóta már reagálni sem hajlandóak,ha rákérdezek hogy áll az ügy. Ilyen sok nap után kérhetem a szék cseréjét? Milyen jogaim vannak iylen esetben, hogy egy hibásan kiszállított termék esetében még csak információt sem hajlandóak nyújtani?

Válaszukat előre is köszönöm.

drbjozsef # 2019.01.12. 13:58

cselajos,

Írj nekik ajánlott-tértis levelet, hogy az ő jelentős késedelmük okán érdekmúlás miatt elállsz a szerződéstől a Ptk. 6:159§ alapján. A pénzedet utalják vissza a levél kézhezvételét követő 8 napon belül a megadott számlaszámra, ha nem, akkor bírósághoz fordulsz.

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

cselajos # 2019.01.12. 12:29

Segítségét szeretném kérni, egy az Emag web shopjából rendelt tv készülék ügyében.
A készülék 2018.szeptemberében elromlott garanciális javítás után visszaérkezet hozzám azonban a készüléket 5nappal később ugyan azzal a hibával visszaküldtem, azóta nem érkezett vissza, a szerviztől illetve az emagtól semmi információt nem kapok 2018. dec.17-én kaptam egy email üzenetet amiben leírták,hogy a készülékben hibát nem találtak,az üzenetükre válaszul elküldtem a készülék hibájáról készült videofelvételt.2018 dec.17 óta számos panaszt tettem , fogysztó védelemhez is fordultam ez idáig semmi eredmények.

Kérdésem az lenne,hogy mit tehetek az ügyben, illetve milyen jogaim vannak forduljak esetleg a rendőrséghez ?
A készülékre a hónapokig tartó hercehurca után nem tartanék igényt, a vételárat köveletném vissza a cégtől.

Segítséget előre is köszönöm!