Fórum segítségkérés régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke

Brusch # e-mail 2014.08.27. 20:44

Tudom, hogy úgy szerepel ez a 72 órás cseregarancia, hogy 3 munkanap, de hogy tekintendő a munkanap? Hogy a bolt nyitva van-e vagy H-P között?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.07.14. 12:17

Első sorban javítani kötelesek.

www.kbs-ugyved.hu

gebertha # e-mail 2014.07.13. 14:42

Gondom az lenne, hogy varrattam egy ruhát, amit kifizettem, számlát nem kaptam róla, majd miután elhoztam több problémával is szembesültem. Átvételkor az üzletvezető nem volt ott, csak a varrónő. Fel is próbáltam, azonban mivel nem volt ott az üzletvezető és szükségem volt a ruhára, (amire már februárban ígéretet kaptam, és biztosítva lettem afelől, hogy el tudják készíteni), elhoztam. Azonban a ruha több sebből vérzik, (méretbeli és minőségi problémák is vannak vele)...én aznap jeleztem ezt emailen. 4 napra rá kaptam választ, amelyben azt írták, hogy nem áll módukban visszafizetni és visszavenni....
Mennyi esélyem van arra, hogy visszakapjam a ruha árát (40.000 Ft), illetve kötelesek-e visszavenni? Hová fordulhatok a problémámmal? Előre is köszönöm!

jooviki # e-mail 2014.07.11. 15:06

Szép napot Mindenkinek ! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy olyan még létezik-e, hogy ha semmilyen hibája nincs a készüléknek amit vásároltunk, akkor él-e még a 72 órás visszavásárlási garancia, esetleg, levásárlás? Mobiltelefont vettünk, de nem működik néhány alkalmazás stb., az üzletvezető nem volt hajlandó foglalkozni a problémával, elhajtottak minket, szeretnék a fogyasztóvédelemhez fordulni majd, jegyzőkönyv is készült a bejelentésről.

monalisa1 #   2014.03.31. 10:38

mf2005

Nem levelezni kell hanem rá kell szánni egy napot és el kell menni a legközelebbi termékbemutatóra - bárhol is tartsák azt. Aztán lerakni a visszavitt terméket az asztalra - és hogy a teremben mindenki jól hallja hangosan visszakövetelni a pénz. Szélhámosok!...

Mielőbb lépni mert minél forróbb a lábuk alatt a talaj annál hamarább köddé válhatnak.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.03.31. 10:05

Javítás vagy csere. Elállás csak akkor, ha ezek nem lehetségesek.
A csere szerintem nem feltétlenül jelent mindenben azonos dolgot. Viszont ráfizetést nem kérhetnek akkor sem, ha csak drágábbra tudnak cserélni. (Az nem csere, ha azt ajánlják, hogy vegyél valamit ugyanabban az értékben.)

www.kbs-ugyved.hu

Brigitta08 # e-mail 2014.03.30. 22:54

Tisztelt Hozzáértők!
Vásároltunk egy laptopot, de hibás volt a videókártyája. 3 napon belül visszavittük és ők elküldték bevizsgálásra. Azt mondták, ha ténylegesen hibás akkor másik gépet kell választanunk. Kifutó modell volt, így az esetleges csere nem jöhet szóba. Ilyen esetben kérhetem a pénz visszafizetést? Kötelezhetnek a gép értékének levásárlására? Előre is köszönöm a választ!

mf2005 # e-mail 2013.04.01. 18:32

Tisztelt Hozzáértők !

Egy BioMagnet Plusz Kft. nevű cég (székhelye : Győr József Attila út 10.) edénybemutatót tartott, ahol egyszeri, soha vissza nem térő ajánlatként felajánlottak egy edénykészletet + pulzáló mágneses matracot + indukciós főzőlapot melyekhez csak most kivételes alkalomkor 390 000.-Ft –ért hozzájuthatok.
Szerződést kötöttünk, amiben a cég 8 napos visszavásárlási garanciát vállalt fel.
Miután beláttam hogy átvertek (mivel ezeket a termékeket megvehettem volna 120 000.-Ft -ért) a vásárlást követő 2. munkanapon jelentkeztem a cégnél a visszavásárlás kérésével.
Először egy hónapon át hitegettek, hogy visszaveszik, de postán nem , csak a Győri telephelyükön, kizárólag általuk megadott időben. A megegyezéses időpontot előző nap e-mailben lemondták áramszünetre hivatkozva. Azóta semmi. 45 nap telt el a vásárlás óta. A fogyasztóvédelemhez fordultam, nem igazán látok komoly esélyt a cégből kikényszeríteni az áru visszavételét.
Mit tehetek ami igazán hatásos ? Természetesen az e-mail és levél váltások , valamint a szerződés megvannak.
Attól tartok, hogy még 20-30 ilyen bemutató után megszűnik a cég, és ugyanazok az emberek új cégként folytatják ugyanezt a tevékenységet és veszett a követelés.

végrehajtó1 # e-mail 2010.12.22. 17:45

http://www.panaszfal.hu/

itt választ kapsz a kérdésedre

Atyus # e-mail 2010.12.22. 17:40

Tisztelt Jogi fórum!

Szeretném kikérni a véleményüket azon dolog kapcsán, hogy egy számítástechnikai terméket(mely 19e Ft) három napon belül vissza akartam vinni az üzletbe, mert a minősége nem felelt meg. Ez egy scanner, mely diát is képes digitalizálni, csakhogy a HP szoftver mérnükei a bescanelt képet egy veszteséges tömörítéses eljárással(JPEG) tárolja az adatokat, amely köztudott, hogy roncsolja a képet.
A lényeg, hogy maga a merendezés működik, csak épp nem a szakmailag elfogadható minőségben.
Az üzletbe arra hivatkoztak, hogy már nincs ilyen törvény, hogy ok nélkül ki lehessen cserélni készüléket. Ha hibás, akkor igen. Először még írásban sem akarták kifejezni eme véleményüket, végül a panaszkönyvbe írtam be, ahol nyoma volt, hogy három napon belül minőségi kifogást tettem.
Nem voltak nyitottak sem a cserére egy másik készülékre, sem az ár visszaadására, mondván, hogy most már ez egy használt készülék, s nem tudják így eladni.
Ilyenkor mi a teendő, hogy érvényesítsem a jogaimat, mert szerintem a vevő megtévesztésével lehet dolgunk, mely nem is az eladó cég (Aqua Computer) felelős, hanem maga a HP!
A lényeg, hogy szerintem indoklás nélkül is illene kicserélniük egy másik készülékre, úgy hogy a készülék összes tartozéka és a termék is eredeti állapotba, eredeti csomagolásba került vissza.

Tyson # e-mail 2004.11.13. 16:08

Köszönöm az információt, szerencsére 3 napon belül jeleztük.
Erről jegyzőkönyv is készült, úgyhogy intézzük a továbbiakat.
üdv.
T.

derill # e-mail 2004.11.04. 12:24

Fogyasztóvédelmi Felügyelet, de nem tudom a cimüket (tudakozót kérdezd meg). A gond az, hogy sejtésem szerint nem tudjátok bizonyitani, hogy azonnal (3 napon belül) reklamáltatok, csak akkor, ha a jegyzőkönyv készült 3 napon belül. Ugyanis ami telefon, azt le lehet tagadni. Ilyenkor, ha főnökhiányra hivatkoznak, mindenképpen fel kell vetetni egy jegyzőkönyvet, hogy ti reklamáltatok, de nincs főnök, nem tudtak nyilatkozni. Telefonon pedig csak akkor szabad intézni, ha tényleg azonnal elintézik, én mindenképpen irásban is jeleztem volna.

Grád és Regász Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

Tyson # e-mail 2004.10.27. 15:13

Sziasztok !

Sajnos nekem is van egy ilyen jellegű problémám.
Az egyik bútor kereskedésben kinéztünk egy kanapét. Kiszállítással együtt volt 100.000 forint, a szállítás közel 10.000 ft ebből mivel nehéz, nem lehet szétszedni+emeletenként x ft. Le előgeztük és vártuk mikor érkezik.
Telefonáltak, majd hozták, viszont az ajtón szétszedve érkezett, majd nem tudták normálisan összerakni, elég nagy hézagok maradtak, azóta penészedik az alja is, szóval elég nagy csalódás lett a mintadarabhoz képest, ami ki van állítva. Sajnos a párom volt egyedült otthon és őt lerázták azzal, hogy ők szállítók reklamáljon a gyártónál.
Még aznap megtörtént telefonon, eredmény nélkül, majd másnap vagy harmadnap bementünk, felvették a jegyzőkönyvet. Elmondásuk szerint 15 napon belül kijönnek, a törvény szerinti 3 nap említésére főnök hiányában nem tudtak érdemben reagálni.
Most letelik a 15 nap és semmi.
Szeretnék gyakorlati tanácsokat kérni Tőletek, hogy a fogyasztóvédelmet milyen fórumon érdemes felkeresni (levélben, személyesen, honlap) illetve mit szükséges ezen kívül megtennem.
Előre is köszönöm
T.

sysy73 # e-mail 2004.10.27. 15:01

Köszönöm a segítséged. Én is erre gondoltam , ezért is nem kezdtünk el balhézni, hanem megvettük mégegyszer az anyagot .
Csak így meg ugrik közel 200 ezer forint , ha addig nem sikerül vevőt szerezni az anyagra, főleg most , hogy nincs szezonja az épitkezésnek.
Tavasszal majd ráfekszem a hirdetésre, hátha valaki pont egy ilyen színű árnyalatot keres.

Különben ahogy ki lett keverve a szín, akkor rögtön szóltunk, hogy nem ilyen színre gondoltunk. De akkor a férjem azt mondta, hogy mivel ez egy enyéni szín, így nem lehet visszavetetni . Ezért vettünk másik színt .
Felajánlották, hogy segítenek eladni, ha valakit pont ilyen szín érdekelne, akkor felhívnak minket telefonon. Most eléggé felkapott ez a szín, mégse jelenkteztek . Gondolom nekik nem érdekük, mikor ha megy egy új vevő, akkor inkább a saját hasznukat nézik és újra kikeverik, s nem a mi anyagunkat adják el újra ....

derill # e-mail 2004.10.27. 13:54

Max. ha tudod bizonyitani, hogy nem olyan szinü, de szerintem akkor is tul sok idő telt el. Bár nem irtad, hogy pontosan mikor vettétek, de a leveledből ugy sejtem, minimum hetekkel ezelőtt. Akkor kellett volna cseréltetned, amikor megvetted, és kiderült, hogy nem olyan szinü.

A garancia, illetve a szavatosság független attól, hogy keverik, vagy már keverten adják el. A festék ráadásul olyan anyag, hogy sokszor száradás után derül csak ki, hogy milyen szinü valójában. Na meg az is, ha esetleg eszében sincs azon a felületen maradni, ahova szántad, vagy nem olyan formában. De ha ilyen gond nincs vele, csak az általad választott szin nem tetszik mégsem, nem kötelesek kicserélni.

Grád és Regász Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

sysy73 # e-mail 2004.10.27. 12:14

Sziasztok !

Én arra szeretnék választ kapni, hogy rendeltünk színezőanyagot, rájöttünk, hogy inkább mégsem felel meg a színe, vettünk helyette másik színt .

Ilyen esetben, ha egyéni színt kevertetünk ki, akkor van valami módja, hogy visszavegyék, vagy kicseréljék.
Megmutattunk egy színt , de mégse olyan színt sikerült kikeverniük.

Nem csináltunk belőle gondot, úgy gondoltuk, hogy megpróbáljuk eladni, de nem megy , Õk megígérték, hogy segítenek, de semmi .
Fél év múlva lejár a szavatossági ideje , addig nem hiszem, hogy eltudjuk adni, s akkor viszont közel 200.ooo Ft-ot vesztünk.

Van valami lehetőség, vagy ilyen esetben nincs ?
Az ilyen termékekre vonatkozik cserelehetőség ? Vagy visszavásárlási garancia ?

derill # e-mail 2004.10.14. 23:09

Amikor ide bejöttem, a gép azt jelezte, három hozzászólás van benne. Kettőt találtam, de Két Lotti valakinek tuti válaszolt. Ez az alábbiak miatt lényeges: nyilván valami kérdésre válaszolt Lotti. Amit ir, az ugy helyes. De a lényeg, hogy nekem most volt hasonló esetem. A fiam vett egy fülhallgatót 4 ezer forintért az Árkád Médiamárk-ban. Másnap felrögzitette a nadrágtartó szijára. A rögzitőfül az első leülésnél lepattant. Az áru ugy volt becsomagolva, hogy nem látszott, hogy egy gyenge, kb. fél milliméter vastagságu müanyag rögzitőfüle van. A fiam visszavitte másnap. Ekkor azt mondta neki az ügyfélszolgálatos, hogy ő nem tudja, hogy törésre lehet-e cserélni, menjen vissza másnap, akkor lesz a főnök. Persze semmiféle jegyzőkönyv vagy hasonló erről nem született. Nyilvánvalóan abban reménykedtek, hogy nem megy vissza. Csakhogy visszament - velem együtt. Mondtuk az ügyfélszolgálatosnak a gondot. A főnök, aki egyébként mögötte ücsörgött az előző nap is, odajött, és elmondta, hogy sajnos nem tud mit tenni, mert törésre nem vonatkozik a szavatosság.

Mondtam neki, hogy vitázhatunk, de felesleges. Jegyzőkönyv, és fogyasztóvédelmi felügyelőség lesz az eredménye. Azt mondta, jó, most az egyszer kicserélik. Ha nem vagyok a fiammal, őt lazán elhajtják.

A fiam ebből annyit tanult, hogy ha reklamál, és el akarják hajtani, legalább jegyzőkönyvet vetessen fel, hogy ott járt, és reklamált. Meg hogy ne hagyja magát. Én meg annyit, hogy nem is olyan rossz, ha az ember jogász. Viszont nem mindenki az. Mi van azokkal, akik nem jogászok? És miért kell jogásznak lennem azért, hogy ez ilyen simán menjen?

Grád és Regász Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

Anya # e-mail 2004.10.10. 09:46

Mi a helyzet akkor, ha vettem egy amerikai palacsintasütőt a T...-ban, és az első használatkor kettétört a nyele. 3 nap letelt, visszavittem, jegyzőkönyv, sorry, lejárt a három nap. A jegyzőkönyv szerint tartós fogy. cikk, minőségi kifogás, blokkal. Kérhetem a cserét, vagy mondjak búcsút a 3000 Ft-nak?

Tapsi (törölt felhasználó) #   2003.01.09. 16:41

Köszi keresgélem,csak elég kiismerhetetlen a honlap etéren!

Két Lotti # e-mail 2003.01.09. 14:20

Kedves Tapsi,

Én úgy tudom, hogy a 117/1991. sz. Korm. rend. szerint a 3 napos határidő csak a kicserélésre vonatkozik, és csak akkor ha a termék hibás.  Ha nem tudják kicserélni, akkor kell a vételárat visszaadni vagy (és ez fontos) a vételár-különbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni.

Elállási jogról nem tudok, de keresd meg a fogyasztóvédelem honlapját és ők hátha tudnak segíteni.

üdv.
Két Lotti

Ügyvéd - Társasági szakjogász

Tapsi (törölt felhasználó) #   2003.01.09. 11:54

Vásároltam egy terméket amit készpénfizetési jegyzékével(számla) visszavittem 72 órán belül,minőségi kifogásom nem volt,csak nincs szükségem az adott termékre!Viszont úgy hallottam pár éve a TV-ben egy ügyvédtől,hogy van un.elállási jogom amely azt biztosítja,hogy indok nélkül(számlával együtt)sértetlen terméket 72 órán belül viszza lehet az eldóhoz vinni,és annak ellenértékét készpénzben követelni!
Kérem írja meg valaki,hogy érvényes -e ez a törvény,vagy,hogy milyen számon létezik!Köszönettel:Tapsi