Fórum segítségkérés régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke

nonolet # e-mail 2017.11.13. 16:33

Íme kúria álláspontja a 3 napos csere témában.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/14235

nonolet # e-mail 2017.11.13. 16:30

Arra vonatkozik, ami szerepel a rendeletben...

https://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

Elsőre nem látom a listában cipőt.
Tehát javítás lesz...

mackolacko # e-mail 2017.11.13. 14:33

Kedves Nonolet!

Ez a három napos csere lehetőség (vagyis nem kérek javítást) kizárólag műszaki termékekre vonatkozik, vagy ms termékekre is? Cipőt vettem pénteken a fiamnak, szombaton volt rajta először, és másnap (második alkalommal) már ki is esett belőle a cipőfűzőtartó. Az üzlet szerint elküldhetik javításra, én cserét vagy pénzvisszafizetést szeretnék kérni, mivel nincs a fiamnak másik cipője (az előzőt már kinőtte).
Valóban köteles vagyok eltűrni a javítást, és ezért másik cipőt venni?

nonolet # e-mail 2017.11.04. 10:42

Ebben az esetben...
("tartós fogyasztási cikk" és "fogyasztó"-nak minősülsz)

HA 3 munkanapon belül (igazolhatóan)
jelezted a hibát, akkor az eladó

  • köteles kicserélni javítás és vita nélkül

vagy

  • visszaadni az árát, ha nem akarja kicserélni

Nem kell eltűrnöd javítást.

Kivéve, ha a hiba azonnal javítható.
pl. egy biztosíték cserével.

- -

Szóval: ne hagyd magad.

Eleve nem kellett volna a szervizt belekeverni!!!!

Neked CSAK a bolttal van/volt dolgod.
Semmi közöd a szervizhez...

Szavatossági/jótállási(garanciális) hiba estén is
elég csak boltban jelezni a hibát, majd ők intézik javítást.

A szervizbe a bolt nem küldhet el !!!
De te önként elmehetsz, ha akarsz...

Vevőként minden ügyed-bajod a bolttal rendezheted és kész.

- -

A boltban!!!!!! KÉRD ÍRÁSBAN
(kötelező a hibabejelentési jegyzőkönyv készítése nekik)

  • a 3 napos cserét

vagy

  • a garanciális javítást

A jegyzőkönyvbe vetesd bele, hogy hol van most a gép éppen.

- -

A kerülő út (ha nem akarsz küzdeni),
hogy hazaviszed a gépet a szervizből, hibásan.

Aztán kéred a normál jótállás(garancia) alapján való kijavítását a bolttól.
A bolt majd kijavíttatja és kész, az ügy lezárva.

Így ugyan nem lesz csere a 3 napos eljárás alapján, de lesz egy működő géped, vélhetően.

HA nem működik mégse, akkor meg majd kéred a cserét a 2. javítás helyett.

- -

Egyébként pedig írj egy panasz levelet a gyártó hazai képviselőjének! szokott hatni....

balap # e-mail 2017.11.03. 21:20

Tisztelt Szakértők!
Október 31-én elektronikai szaküzletben vásároltunk egy mosogatógépet ami a második mosogatás óta csak hibakódot ír és nem működik. A bolt és a szervizben sem tudták megmondani, hogy mitől lehet. 3 napon belül jeleztem a boltnak telefonon, hogy szeretném kicseréltetni a gépet mire azt mondták, hogy csak szakvélemény után cserélik ki hívjam a szervizt. Ott felvették a hibabejelentést és azt mondták, hogy mivel 3 napon belüli csere nem garanciális probléma a szakvéleményt csak kiszállási díj és munkadíj ellenében tudják elkészíteni és 48 órán belül felhív egy szerelő, hogy mikor tud kijönni.

Szóval ez így normális?
Vagy csak az orromnál fogva vezetgetnek.
Mit tehetek még, hogy mentsem a menthetőt?
Előre is köszönöm a segítséget.

Sherlock # e-mail 2017.08.24. 11:34

Bizonyos üzletekben? Oh. A 3 napos elállás mintha az internetes vásárlásra vonatkozna.

1990 és 1997 között volt hatályban egy kereskedelmi miniszteri rendelet, ami a cseréről/elállásról szólt. És műszaki cikkeknél van még, hogy ha 3 napon belül ismerik fel a hibát és a rendeltetésszerű használatot akadályozza, akkor kötelesek cserélni, nincsen "két hét múlva beküldjük a szervizbe és megvizsgálják" - persze csak fogyasztóknál.

klaw.hu

wers #   2017.08.24. 10:05

Ok. Köszi.

nanemaaa # e-mail 2017.08.24. 09:27

wers
A multik java alkalmazza a 3 napost. De nem azért, mert kötelező a számára, inkább jó reklám....és megéri nekik.

efi99 # e-mail 2017.08.22. 21:36

wers
az internyetes vásárlásnál 14 nap van

wers #   2017.08.22. 11:59

:) bocs nem iusnak válaszoltam, de most pótlom: igen, tényleg. Örülök, ha átérzed egy nő komoly problémáit :))))

wers #   2017.08.22. 11:56

Hogy megnyugtassalak, sosem vesztettem el önmagam. A hajam is az enyém. Na meg a nem túl sokra használható kütyüle. Páromnak ajánlgattam, de ő 0-ás géppel félsülködik.
Ha esetleg szükséged lenne rá, szívesen....

ius latratus # e-mail 2017.08.22. 11:55

nonolet

Tudom, én csak próbáltam érzékeltetni, hogy ez mekkora nagy világprobléma.
;)

alfateam # e-mail 2017.08.22. 11:08

. Nekem meg van hajegyenesítő gépem,
Sikerült ismét megtalálni önmagad... :-)))

wers #   2017.08.22. 10:56

Bizonyos üzletekben? Oh. A 3 napos elállás mintha az internetes vásárlásra vonatkozna.
A szavatosság nem arra vonatkozik, ha nem pont azt az eredményt hozza, mint azt megálmodták.
Van úgy, hogy meg kell barátkozni azzal, amit az égiek rendeltek. Nekem meg van hajegyenesítő gépem, de a hajam másképp szavazott, a legisebb párától is visszakunkorodik. Gondolom ez nem vigasz.

nanemaaa # e-mail 2017.08.22. 10:13

Bizonyos üzletekben létezik 3 napos elállási idő, de ez nem kötelező. Ha van ilyen, akkor ezzel ésszerűbb élni, mint garanciális problémával. Mondd azt, hogy nem tetszik a színe, vagy hogy meggondoltad magad... és inkább levásárolnád az árát másra.

nanemaaa # e-mail 2017.08.22. 10:11

A fodrász mit mondott, göndöríthető a lány haja egyáltalán? Kopasz ember se mehet panaszra, hogy a fésű nem tudja kibogozni a haját!

nonolet # e-mail 2017.08.22. 00:51

Az a hajon is múlhat és rosszul is használhatják...

ius latratus # e-mail 2017.08.21. 23:52

De nem göndörít, bakker! A göndörítőgép.

nonolet # e-mail 2017.08.21. 23:47

HA (műszakilag) működik, akkor nem kell visszavenniük.

varikon # e-mail 2017.08.21. 19:33

Tisztelt Jogi Fórum!

Segítségüket, tanácsukat kérném. A lányomnak vettem egy üzletben egy hajgöndörítőt (25 000 Ft). Este kipróbálta, de bár működik, de egyáltalán nem göndöríti a hajat.
Van lehetőségem visszakérni a pénzemet? Hiszen egy olyan műszaki eszközt kaptam, ami nem csinálja meg azt, amiért megvásároltuk.
Előre is köszönöm a válaszukat!

Ildi 75 # e-mail 2017.02.24. 10:50

Tisztelt Jogi Fórum!
Érdeklődni szeretnék,hogy milyen lehetőségeim vannak.2015 decemberében lányomnak vettem egy iphone 6 S plusz telefont.Pont lejárt a jótállás (1 év),miután a készülék elromlott.Használhatatlan a telefon,se ki se be nem,nem reagál semmire. Elmentünk a szolgáltatóhoz,mert én úgy tudom,hogy 1 év szavatossági idő még jár rá.Nagy huza-vona után mondták ,hogy van rá megoldás,mivel nem hagytam magam olyan könnyen lerázni.Mondták értesítenek ha mehetünk a telefonért,1 hónap elteltével mi mentünk be magunktól,hogy most már mi van.Visszaadták a telefont,amihez szerintem hozzá se nyúltak és annyi van a papíron,hogy a hiba létezik,de a szavatossági időt elutasítják és saját költségünkön megjavíttathatjuk. Részletre vettük a telefont,fizetem rendesen,havi 15.000 forintjával és ezt még kell is év végéig. Szeretném megkérdezni,hogy mit tehetek és milyen követeléseim lehetnek a szolgáltató felé?

efi99 # e-mail 2016.12.28. 23:30

végrehajtó1
Általában. De nem minden terméknél. Egyedinél pl valóban nem. Viszont, ha nem azt kapta, amit rendelt (beleértve a méretet is), akkor cserélniük kell.

drbjozsef # e-mail 2016.12.28. 21:38

nonolet,

Sz.Anita két éve kérdezett...

végrehajtó1 # e-mail 2016.12.28. 19:23

Interneten való rendelés esetén 14 napon belül indokolás nélkül elállhatsz a vételtől.
Vissza kell küldened és avételárat vissza kell kapnod.

Immaculata # e-mail 2016.12.28. 08:34

Ha nem rendelés szerint teljesített, akkor köteles a szerződésnek megfelelőlen teljesíteni.