Fórum segítségkérés régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke

szntozs # e-mail 2018.10.06. 15:30

Kedves Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni.
Vásároltunk egy mobiltelefon akkumulátort interneten keresztül, amit visszaküldtünk,kicseréltek, mert véleményünk szerint hibás volt. Amit újra kiküldtek ingyen ismét nem működött, ez is cserélve lett.
Az újonnan harmadjára küldött akkumulátor sem működik, jelenleg ott tartunk, hogy azt mondta a cég (ahonnan rendeltük), hogy ők viszonteladók, küldjük el bevizsgálásra az akkumulátort mi a beszállítójukhoz, mert lehet nem az akksinak van baja, hanem a telefonnak.

A kérdésem arra irányulna, hogy nekem kell visszajuttatni a terméket a beszállítóhoz, vagy nekik kell eljuttatni? Jogilag mi a helyes?

Előre is köszönöm!

nonolet # e-mail 2018.08.19. 00:06

Továbbá...

Termékcsere – a kereskedő nem mondhat nemet három napon belül

https://24.hu/…napon-belul/

nonolet # e-mail 2018.08.19. 00:04
polgar # e-mail 2018.08.18. 20:52

Elküldött pedig. Át olvastam a garancia jegyet 10 kg fölött beépített és ami nem szállítható tömegközlekedéssel a szerviz házhoz jön. Akkor itt ahogy nézem nem csak én nem vagyok tisztába a dolgokkal azok sem akik napi szinten ezzel szembesülhetnek. Vicc kategória.!Győrben kénytelen voltam az AL- *O egyik gyűjtő pontjára bevinni, mert az életbe nem lesz használható aprítóm. A bolt ahova bevittem korrekt volt pedig nem náluk vettem gyakorlatilag azt teszi amit mondtál! Küldi a szervizbe intézi ami az Ő dolga.

nonolet # e-mail 2018.08.18. 11:07

Lókukit ....

TE a BOLT-tal vagy jogviszonyban.

NEM küldhet el a BOLT a szervizbe!!!!!

Neked a BOLT-ba kell visszajuttatnod és bolt ad egy másikat.
Kivéve: ha ott helyben azonnal megjavítja.

- -

Általában is...

A panasz ügyeket a BOLT-tal (eladóval) kell intézni!!!!

Aki NEM küldhet el a szervizbe kötelezően.
CSAK javasolhatja a vevőnek....
De a vevő dönt, hogy elmegy-e oda.

Az alapeset, hogy:

  • a bolt/eladó veszi át
  • aztán intézi, ahogy tudja
polgar # e-mail 2018.08.17. 23:19

@nonolet a bolt cserélné, ha a szervizes kiállítja a cseréhez szükséges papírt. De a szervizesnek nyilván fogalma sincs arról, hogy a használatbavételtől számít a 72 óra. A 14 nap elállási idő meghibásodott termékre is vonatkozik? Azt hittem csak működőképes dolgokra.

kotrozs # e-mail 2018.08.17. 23:08

"Most már azt is bánom,hogy belementem a cserébe"

Ezzel az a gond, hogy nem tudni előre, hogyan reagál a vevő. Egy normális vevő esetén jó ötlet a csere de ebben az esetben nem volt értelme.

Amúgy nem csak a vevők hülyék, az eladók is tudnak azok lenni. Én pl. bementem egyszer egy kopott alkatrésszel, hogy ugyanolyat kérek, és hiába magyaráztam neki, hogy vásárolni akarok egy ilyent, végig azt hajtogatta, hogy erre nincs garancia.

Más esetben bementem egy élelmiszerboltba de volt nálam egy tábla milka csoki. Megmutattam a pénztárosnak, az pedig azt válaszolta, hogy nem veszünk semmit.

De még ennél is volt rosszabb helyzet. Az eladó ott megértette miről van szó, s odahívta a biztonsági őrt, majd eltűnt. A biztonsági őr pedig ki akarta hívni a rendőrséget, mert azt hitte loptam a terméket. Úgy kellett visszahívni az eladót, hogy elmagyarázza a biztonsági őrnek, hogy mi van.

nonolet # e-mail 2018.08.17. 21:36

o.andy

Pont ezért nem vettem volna vissza...

Egy ilyen élősködő vevő nem kell a boltnak.

o.andy # e-mail 2018.08.17. 17:50

were

Alább leírtam, ami történt. Igen, július végi vásárláskor beszélünk, ami úgy gondolom egy táska esetében nehezen ellenőrizhető, hogy használva volt-e.

kotrozs

Már lentebb utána jartam mi a hivatalos teendő ez ügyben. Nem a szerint jártam el, mert nem lennék köteles ilyen esetben cserére.

kotrozs # e-mail 2018.08.17. 17:33

Fura, ha valahol reklámból jár valami akkor azt hiszi az mindenhol jár?
Legközelebb féláron kéri a terméket mert máshol is féláron adják?

Asszem az a legjobb módszer, hogy pontosan utána nézni, mi a kötelező s azt maradéktalanul teljesíteni. Akkor ha el is megy a fogyasztóvédelemhez, hiába teszi.

o.andy # e-mail 2018.08.17. 16:51

Megérkezett a vevőm ma (3 hét után!!) a “mégsem tetszik táskával”. Viccesen megjegyeztem neki,hogy szerencse,hogy ma bejött,mert ez volt az utolsó időpontja.. nem kellett volna.. Kissé nekem támadt,hogy nekem nincs igazam,mert kötelező vagyok visszavenni bármit! (legutóbb a Zarában is visszavettèk!) Elmondtam neki,hogy konfliktus kerülés végett és tényleg a vevők érdekeit szolgálva teszem,amit teszek (mert ugye jogszabályilag nem lennék köteles) persze szerinte nem így van.. Nem talált semmit magának,amire becserelhette volna a táskát,így kért egy levásárolhato bizonylatot (mert ez neki jár!!) Adtam neki (keddtől új árum lesz),viszont azt rá írtam,hogy 1heten belül kell levasarolnia. Persze nem voltam korrekt.???? Most már azt is bánom,hogy belementem a cserébe, mert a “rossz szájíz” már sajnos ottmaradt.. Mi lesz,ha megint nem talál magának semmit? Meddig lehet ezt húzni?

nonolet # e-mail 2018.08.17. 11:35

polgar

A vásárlás az átvétellel valósul meg....
Mert, akkor kerül a birtokodba.

nanemaaa # e-mail 2018.08.17. 09:40

Mert az ember nem szereti használni az eszét. 14 napon belül elállsz a vásárlástól, majd veszel egy újat akár ugyanott. Sokkal egyszerűbb, mint vitatkozni a 72 órán.

polgar # e-mail 2018.08.16. 23:29

@nonolet Felhívtam és a vásárlás idejétől számítja a szervizes kolléga a 72 órát nem pedig a használatba vételtől.Nyilván ezért kérdeztem meg, mert hiába erősködtem, hogy mi van ha a futár egy hét után kézbesíti a csomagot.Nem nagyon hatotta meg.

nonolet # e-mail 2018.08.16. 19:49

polgar

LOGIKUSAN!!!!!!

Az átvételtől számított 3 munkanapon belül.

Eljuttatod az eladónak vagy kimegy érte.
Ez esetben vélhetően futár útján történik ez...

De, ha felhívod bizonyára megmondja!

polgar # e-mail 2018.08.16. 19:11

Nem elállni szeretnék, hanem egy működő gépet .

nanemaaa # e-mail 2018.08.16. 12:05

Távértékesítés esetén 14 nap az elállás.

polgar # e-mail 2018.08.16. 11:59

Vettem egy agaprítót. Ma van nálam 3. napja de a szállitás miatt 4 napja vásároltam. Ilyenkor hogyan érvényesíthető a 72 órás csere garancia mert 2 óra használat után tönkrement!? Internetes vásárlás miatt ugye a használatba vétel a szállitás miatt akar több nap is lehet.Köszönöm !

drmosza # e-mail 2018.08.16. 09:45

Már néztem. :)

nanemaaa # e-mail 2018.08.16. 09:40

Ha olvasni szeretitek, nézzétek meg a festményit is. ;)

drmosza # e-mail 2018.08.16. 07:56

Tegnap este - például - megnéztem a Jogdoktor című filmet, Denzel Washingtonnal a főszerepben. Tetszett. Ajánlom minden jogi ember figyelmébe. :D

A jogi ember fogalmat egy hozzászólásban láttam és most csúnya módon plagizáltam.

..na de lassan térjünk vissza a fogyasztóvédelemhez...

drmosza # e-mail 2018.08.16. 07:42

...ja, és a nőket szeretem... :D

drmosza # e-mail 2018.08.16. 06:27

Nyugalom.

Igen, a divattervezőről van szó. Sok mindent olvasok, gondolom ez nem baj.

Olyan jogszabályt is, melynek megalkotója is hagy maga után némi kívánnivalót. :)

Széchenyi meg ivott, kártyázott, lóversenyekre járt, elherdálta vagyonának egy jelentős részét, mégis ő a legnagyobb magyar.

wers # e-mail 2018.08.15. 21:33

bocsi ;) ez lemaradt Béla

wers # e-mail 2018.08.15. 21:31

jovannamá, nem mentegetőzés, olvasok én mást is, de bevállalom, ezt is, és szórakoztat.

Biztos, hogy ugyanarról az emberről beszéltek?

Igen. Most azért ugye nem vagyok nálad leminősítve... vagyis olvasd el te is, azután beszéljünk róla