Egyéves az új Polgári Perrendtartás - Lehetőségeket vagy akadályokat teremt az új törvény? - Szakértők válaszolnak | Budapest, 2019. február 8. péntek | Regisztráljon most!

Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Használtautó, Garancia???

Szomorú örökös #   2018.11.20. 18:54

nonolet

A 10+ éve autók zöme egy leharcolt elhanyagolt kb. szeméthegy már műszakilag.

Továbbra is felhívnám a figyelmedet, hogy a tulajdonoson múlik, mennyire leharcolt egy ilyen kocsi. 20 év felett már valóban többnyire roncsok, de alatt még egyáltalán nem ez az általános.

Agy 12 éves autóban valószínűbb, hogy 200+ ekm van.
Mint az, hogy 100-120 ekm, bármit mutat is a kmóra eladáskor.

Nem mindenki jár olyan sokat vele. Én 2012-ben 148 ezerrel vettem, most meg már 1000 km híján 300 000 van benne és még mindig patika állapotban van. De hidd el nem általános az, ami pl. nálam van, hogy évi több mint 20 ezer belerepül. Idén pl. talán májusban voltam vele nagyszervízen, azóta viszont már 17 000 km belekerült.

Viszont van, aki csak szinte hétvégi nagybevásárlásra tartja. Neki ha pár száz km belekerül havonta, akkor sokat mondok. Nos, az övé valóban keveset mutat. Nem kell mindig összeesküvést sejteni, ha egy autóban kevés a km.

nonolet # e-mail 2018.11.20. 12:48

Szomorúka...

1.
A kevés kivétel nem jelent semmit!
A 10+ éve autók zöme egy leharcolt elhanyagolt kb. szeméthegy már műszakilag.
Ami bármikor elromolhat a tapasztalatok szerint.

2.
Mint a kérdezőé is.... tette.
Amikor egy kicsit nagyobb terhelést kapott.
Igazolva az általános állapotokat.

- -

Ráadásul az eladott autók zöme tekert kmórás is.

Agy 12 éves autóban valószínűbb, hogy 200+ ekm van.
Mint az, hogy 100-120 ekm, bármit mutat is a kmóra eladáskor.

Úgy 100 ekm fölött és/vagy 10 éves kor fölött LUTRI az autóvétel.

Pláne, ha turbós és pláne-pláne, ha turbó dízel vacak.

Aki ezzel nem számol az naiv.
Annyira, hogy még a bíróság is elhajtja az igényével.

Mondván:
Mit várt ?!
Új a autót?!!!
Ugyan már...

drbjozsef # e-mail 2018.11.20. 07:34

Renata,

akkor igen, ugyanaz a válasz, mint Fgyerek kérdésére. Te állítasz, Te bizonyítasz, Te perelsz.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Szomorú örökös #   2018.11.20. 06:23

nonolet

Egy 12 éves sokat futott öreg vacaknál

Ha neked egy 12 éves autó „öreg vacak”, akkor te vajon minek számítasz? :-D

Bocsi, az én autóm éppen 16 éves, de egyáltalán nem mondanám öreg vacaknak, főleg hogy csont nélkül ment át augusztusban a legújabb műszaki vizsgáján. Egy autónál többnyire a gazdáján múlik, hogy milyen állapotban van. No meg azon, hogy mennyi kilométer van benne. Sokat számít, ha valaki mindjárt az első rendellenes jelenségnél szerelőhöz megy és megcsináltatja.

Anno mikor a Saab Scania művekben végigvezettek bennünket, ott az idegenvezetőnk említette, hogy azok akár félmillió kilométert is elmennek nagyjavítás nélkül. Szóval kicsit óvatosabban ezzel az „öreg vacak” jelzővel.

nonolet # e-mail 2018.11.19. 23:07

Renata777

Egy 12 éves sokat futott öreg vacaknál egy ilyen hiba már bármikor előállhat.

A vevő ennek kockázatnak a tudatában vásárol... olcsón ilyen régiségeket.

Nem fogsz pert nyerni.

nonolet # e-mail 2018.11.19. 23:04

Fgyerek

Ezt buktad...

Az eladó jelezte a hibát!!!
Neki a hiba okát NEM KELL tudnia, sőt megtippelnie sem.

Mivel a hibáról tudtál így vevőként a saját kockázatodra vásároltál.
Nem követelhetsz az eladótól semmit.

Pláne egy 240 ekm-es öreg vacaknál
Aminél egy ilyen hiba már BÁRMIKOR előállhat a futás teljesítmény okán és ezt vevőként tudnod kell.
Ennek a kockázatával vásároltál.

Pláne-pláne 1200 km után...

Nincs az bíróság ami neked adna igazat.

Ennyi.

Renata777 # e-mail 2018.11.19. 17:28

drbjozsef
Az autót magánszemélytől vásároltam.
Akkor most egy hosszadalmas pereskedés elé nézek.

drbjozsef # e-mail 2018.11.19. 08:13

Fgyerek,

Magánszemélytől vásárlás esetén neked kell bizonyítani a hibás teljesítést, esetedben azt, hogy a turbó hibája már a vásárláskor is megvolt. Ha ezt vizsgálja a szakértő, és szerinte igen, akkor kérheted a javítás költségeit az eladótól. Ha nem fizet, neked kell perelned, és ott bizonyítani (a saját szakértőd nem biztos, hogy elég lesz). Jópár hónap, perköltség, szóval gondold meg.

Egyébként, az eladónak nem kötelessége a hiba OKÁT közölni veled eladáskor, elég magát a HIBAJELENSÉGET is. Ha ezt bele is írtátok a szerződésbe, akkor ismert hibával vásároltad meg a saját kockázatodra az autót.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef # e-mail 2018.11.19. 08:09

Renata,

Magánszemély az eladó, vagy autókereskedő van az adásvételi szerződésetekben?

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Fgyerek # e-mail 2018.11.18. 20:57

Tisztelt Fórumozók,

Tanácsot illetve segítséget szeretnék kérni Önöktől! Két hónappal ezelőtt magánszemélytől vásároltunk egy kisautót. Az autó 9 éves és 240.000 km van benne. A használat során egyre erősödő zaj jött a motortérből. Vásárláskor is volt alkalmanként egy csattogó hang, amire az eladó egyébként fel is hívta a figyelmünket, mert ő már megnézette szerelővel aki megállapította, hogy a szíj tárcsa meghibásodása okozza a zörejt. Ennek tudatában szervizbe vittük az autót és kértük a javítást. A szerviz nem találta a rossz állapotúnak a szíjtárcsát, viszont a klíma kompresszor csapágy cserére szorult, ezért ezt kicserélte és visszakaptuk az autót. Sajnos nem ez volt a hiba mert a zaj nem szűnt meg. Újra bevittük a szervizbe és tovább keresték a hibát.
Ekkor derült ki, hogy a turbó adta ki a hangot. Turbó lapátok elgörbülve, a tengely lóg.
Hívtam az eladót és elmondtam neki a problémát az autóval. Felajánlottam, hogy fizessük közösen a javítást, de mereven elzárkózott, hogy ez már az én problémám. Az autóval mi csupán 1200 km-t tettünk meg miután tönkre ment de ez nem érdekelte. Véleménye szerint a turbónak semmi baja, csak a szíjtárcsa a hibás a dologban. Felszólítottam szóban és levélben is a javításra, valamint igazságügyi szakértői vélemény készítése már folyamatban van. A kérdésem az lenne, hogy van rá esély, hogy az eladóval ki tudjam fizettetni a turbó javítási költségeket? Esetleg vállalná valaki az itt fórumozó ügyvédek közül a képviseletemet ez ügyben?

A válaszokat előre is köszönöm

Renata777 # e-mail 2018.11.18. 18:47

Kedves Tagok!
Mit tehetek? Vettünk egy 12 éves Toyota Avensist vásárláskor átnéztük, de nem láttunk hibát rajta. Egy hétig semmi baját nem vettünk rajta észre. A mai nap ment volna vele a férjem Svájcba de útközben ( Ausztriában) a váltója szétment és furcsán füstölni kezdett. Az eladó felé lehet valami követelésem a javítás költségei miatt? Még csak egy hete vettük. ????

SuziViol # e-mail 2018.11.05. 19:51

Kedves Mindenki!
Olyan esetben kérnék tanácsot, amire nem láttam itt a fórumon példát. Eladtunk egy 20 éves használt autót, melynek állapotáról a vevőt tájékoztattuk, az tudomásul is vette. Többszöri találkozás után vitte csak el az autót, első alkalommal még képet is készített a hibáról (rozsdásodás az autó alján). A konkrét hibára vonatkozóan az adás-vételi szerződésben nem tettünk említést, de a szokásos hibaismereti szöveg benne van. Most vissza szeretné vásároltatni velünk az autót, erre a hibára hivatkozva, melyről tájékoztatva volt, állítása szerint szakvéleményt is kikért róla, mi pedig elzárkózunk a visszavételtől. Most azonban perrel fenyeget. Van valamilyen lehetőség a vásárlót elhárítani?
A válaszokat előre is köszönöm!

ius latratus # e-mail 2018.11.02. 20:50

Az csak azért nehezebb, mert
kereskedő esetén fél évig a fogyasztók érdekeit helyezi előtérbe a törvény.
Félre ne érts, a szavatossági igenyed lehet jogos, csak nehezebb dolgod van egy magánszeméllyel szemben. Ügyvéd nélkül semmiképpen ne kezdj hozzá!

mikib # e-mail 2018.11.02. 18:17

Üdv

Bocsánat azt kihagytam! Amúgy magánszemélytől és gyártói garancia már nincs az autóra.

ius latratus # e-mail 2018.11.02. 18:06

Az "él", kérdés, hogy kitől vásároltad az autót?

mikib # e-mail 2018.11.02. 17:56

Kedves fórumozók!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy 2 hónappal az autóvásárlás után az első hosszabb utazásunk alkalmával tönkrement az autóban a váltó. Az autóban összesen 55000 km van(6éves)amiből a 2 hónap alatt 2200kmt tettünk bele. A márkaszervízben azt mondták,hogy sajnos váltó cserével tudják csak megcsinálni, de volt egy visszahívás erre az autóra korábban a váltóvezérlö frissítéssel kapcsolatban ami nem lett rajta elvégezve és nagy valószínűséggel emiatt mehetett szét. Az eladó adásvételnél azt mondta ,hogy végig márkaszervízben volt szervizelve és valószínűleg mulasztás történhetett.Ha a szervíz nem ismeri el a hibáját akkor részemről él a szavatosság joga rejtett hibára hivatkozva?

drbjozsef # e-mail 2018.10.01. 07:45

Miruati,

"A másodfokú bíróság a tárgyalás eredményéhez képest a pert megszüntetheti, az ítéletet egészben vagy részben hatályon kívül helyezheti, egészben vagy részben megváltoztathatja, avagy helybenhagyhatja."

http://ugyfelcentrum.fovarositorvenyszek.birosag.hu/…port/html/24

16.pont

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Miruati # e-mail 2018.09.30. 12:44

Másodfokon megint minden kezdődik élőről, tárgyalások, viták, szakértő stb.? Vagy csak megvitatják mi történt az elsőn?

Liluxy # e-mail 2018.09.30. 09:23

Köszönöm szépen a választ!
Tehát ha a héten kiderül mekkora költségre számíthatok, akkor felkereshetem az eladót a szerelő szakvéleményét persze kikérve. Ezzel kapcsolatban is sok kérdés merül fel bennem. Írok egy ajánlott levelet, hogy nyoma legyen a dolognak, de hogyan igazolom például a bíróság felé, hogy a levélben mit írtam.. (hatóságnál van iktatószám stb, de itt..)

drbjozsef # e-mail 2018.09.29. 16:54

Ha fellebbezünk, egy másik bíró veszi át az ügyet?

Másodfokon háromfős bírói tanács bírálja el az ügyet.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef # e-mail 2018.09.29. 16:50

Liluxy,

Garanciával nem, de szavatossággal igen. Felszólíthatod a javítás fizetésére, ha elutasítja, akkor neked kell perelned bíróságon, és neked kell bizonyítani hogy az eladó hibásan teljesített. Az, hogy az eltömődött szelepek (ha tényleg az lenne) egy ilyen futású autónál annak számít-e, az szakkérdés, és a perben majd eldől.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef # e-mail 2018.09.29. 15:56

Kedves Treb, nem érdemes, mert ahogy a hozzászólásaim alatt írom is, én nem vagyok ügyvéd.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

b_tom09 # e-mail 2018.09.29. 09:43

Azert egy 10+ eves, 260 000 km-t futott autonal nem biztatnek senkit a perre!

Treb # e-mail 2018.09.29. 02:43

Tisztelt Dr B József.

Érdeklődnék hogy privátban is fel vehettem önnel a kapcsolatot,ha perre kerülne sor?

Miruati # e-mail 2018.09.28. 20:42

Elbuktam az ügyet, úgyhogy azt ajánlom mindenkinek vigye szerelőhöz a vett autóját, javíttassa meg, majd nyújtsa be a számlát a volt tulajnak, ha szakértő szerint is megvolt a hiba régről, a bíróság a vevőnek ad igazat!!! Hiába nem látott autót a szakértő meg senki más...
Igazad volt Nonolet, a bíró csak a szakértőre hallgat, ide nem kellenek törvények!
Ha fellebbezünk, egy másik bíró veszi át az ügyet?

Tanulság: Pereljen mindenki!!!