Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Használtautó, Garancia???

drbjozsef # e-mail 2018.08.14. 09:20

Tehát nem igazán értem, miért is nem íratják át a kereskedők a náluk hagyott autókat... :-O"

Ez szmajli akart lenni a vegen, vagy komolyan kerdezed, annak ellenére hogy itt is meg feltucat masik autós topikban is hét kérdésbõl hat a fogyasztói szerzõdés és a magánszemélytôl vásárlás közötti jelentõs különbséget boncolgatja?

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Szomorú örökös #   2018.08.14. 06:28

ezmostmi?

A kereskedések 80 %-ban igy adják el a beszámitott roncsokat,hogy a nevük sehol...Tehát,aki kereskedésben vesz,az ne csak a vasat nézze,hanem azt is,ki irta alá

Anno én beszámítással átadtam az autómat annak, akitől a következőt vettem (ő egy magánszemély volt). Ő nem íratta át, hanem kért egy biankó adásvételit az én adataimmal kitöltve, mint eladó. Ő nagyon gyorsan ezt tovább adta egy kupec autószerelőnek, aki értékesítette egy végfelhasználó felé. Az illető nem sokkal később - még az átírás előtt - várakozást tiltó helyre parkolt vele és a bírságról nekem jött a papír. Akkoriban még a törzskönyv se volt divat, az eladást sem kellett bejelenteni az adóirodában, minden szinte automatikusan történt.

Az én történetem szerencsésen alakult, mert megtaláltam a végső vevőt és kifizette a bírságot, de lehetett volna belőle nagyobb gond is. A rendőr egyértelműen az érdeklődésemre elmondta a telefonban, hogy a biankó adásvételi írása szabálytalan.

Ha egy kereskedő beszámítással vesz be későbbi értékesítésre autót, akkor át kell íratnia, viszont számára különbözeti áfa van csak, átírási díj nincs. Tehát nem igazán értem, miért is nem íratják át a kereskedők a náluk hagyott autókat... :-O

drbjozsef # e-mail 2018.08.13. 23:50

A kereskedések 80 %-ban igy adják el a beszámitott roncsokat,hogy a nevük sehol...

Na szerzôdni viszont senkinek sem kötelezô.

Aztán aki mégis azt teszi, de még azt se érdekli mit ír alá, és kivel szerzôdik, az így jár(hat).

Reméld, hogy minden rendben lesz az autóval. Mást nem tehetsz - ja,de, vigyázol rá, és karban tartod, hátha az segít.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Dr.Attika # e-mail 2018.08.13. 16:25

A fogyasztóvédelmi szabályok a fogyasztót védik. Az őket védő szabályokból nem lehet "kiszerződni". Egyéb jogviszonyok esetén a szerződés szabadsága érvényesül. ha valaki nem akar szavatossági jótállást azt nem lehet arra kényszeríteni a fogyasztói szerződés kivételével.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

ezmostmi? # e-mail 2018.08.13. 14:47

Mint mondottam: nincs baj az autóval,,,DE,.csak érdekel..

Tehát magánszemélyek között kizárható a szavatosság a szerződésben?..(ez érdekes,)
Kereskedés és magánszemély között nem,,

A kereskedések 80 %-ban igy adják el a beszámitott roncsokat,hogy a nevük sehol,,,jobbik esetben 5010-ről,
Tehát,aki kereskedésben vesz,az ne csak a vasat nézze,hanem azt is,ki irta alá,független attól,hogy kereskedésben vesz,az nem ad biztonságot.:-)))))

Dr.Attika # e-mail 2018.08.13. 14:46

A bizományos saját nevében ad el, de a megbízó számlájára. Az eladó a kereskedés kell, hogy legyen. Ha trükköztek akkor is fogyasztói szerződésnek minősül.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

drbjozsef # e-mail 2018.08.13. 09:33

Tehát, a ponosság kedvéért: ha a kereskedés, mint cég van az eladó rovatban az adásvételiben, akkor DrAttika válasza az irányadó, ha nem, akkor az enyém.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef # e-mail 2018.08.13. 09:30

@ezmostmi,

Ha probléma van az autóval, célszerū lehet egy autószerelõ szakember felkeresése.

Ha a költségek miatt kérdezed, akkor a helyes válasz az, hogy sajnos senkihez, neked kell fizetni, bármi baja is lesz.

Ugyanis NEM fogyasztóként vetted (mert az eladó magánszemély a papírokon), márpedig magánszemélyek közötti adásvételnél nem tilos eltérni közös megegyezéssel a Ptk. szerinti szavatossági szabályoktól. Ha Te aláírtad úgy, hogy az eladó teljesen kizárja a szavatosságot, akkor így jártál. Esetetekben ez teljesen szabályos és hatályos.

Elõbb a gondolkozás, utána az aláírás a helyes sorrend, sajnos.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Dr.Attika # e-mail 2018.08.13. 08:50

Fogyasztóval kötött szerződésben a szavatossági jog kizárása nem válik a szerződés részévé, tehát nem zárható ki.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

ezmostmi? # e-mail 2018.08.13. 07:52

Üdv fórumozók!
Autókereskedés elad egy becserélt bizományosi autót,volt tulaj eladó aláirásával,
Tehát kereskedésben lett eladva,szerződésen a tulaj az eladó,aki szavatosságot nem vállal,ezért vitte be a kereskedésbe,ahonnét cserébe elhozott egy másikat,tehát a kereskedés "megvette" az autóját,de szavatosságot nem vállal ő sem.mert a szerződésben kiköti az eladó és vevő közötti vitás kérdésekbeni mentességét,max.tanuként irja alá,
Nincs probléma az autóval,de ha lenne,kihez forduljon a vevő?

Miruati # e-mail 2018.08.10. 17:09

Fejlemény az ügyemben!
A független szakértő szerint a befecskendező hibája nem megfelelő a futásának és korának (9 év, 146e km).
Viszont műszaki szakértőileg nem bizonyítható, hogy az adásvétel napján jó volt e, de vélelmezhető, mivel másnap észlelte a vevő.
Illetve nem állapítható meg mikor és mitől romlott el.
A csere szakszerű és szükséges volt stb...
De mivel másnap észlelte és jelezte a hibát, ezért a jármű nem tekinthető megfelelő állapotúnak az adásvételkor.
Autó nélkül is megállapítják látod Drjózsef...
Azért van benn néhány ellentmondás.

nonolet # e-mail 2018.08.08. 13:13

ÖRÜLJ, hogy per nélkül visszaveszi...

Az átírás tanuló pénz a felelőtlen vevőnek.

Backrau # e-mail 2018.08.08. 09:16

Sziasztok!
2018.07.31-én vettem egy használt Mazda 6-ot. Sajnos szerelő nem látta az adásvétel előtt, mert egy szabad sem volt. Mai napon (08.08) tudtam elsőnek szerelőhöz vinni. Akkor mondta, ha lehetséges azonnal vigyem vissza (a hibákat nem részletezném, az autó alján sokminden). Felhívtam az egykori párnapos tulajdonost, aki meglepődött a hibákon és nem zárkózott el a visszavétltől. Viszont egy mini vita kialakult, hogy ilyenkor neki vissza kell-e fizetnie az átírási költéget, amit én már megcsináltam?

alfateam # e-mail 2018.07.13. 10:47

Ez direkte rosszindulatú nick használat"
Az,bermuda háromszög egy földrajzi hely ahol tárgyak tűnnek el nyomtalanul, nála meg az értelmes gondolatok vesznek el.

nonolet # e-mail 2018.07.11. 23:39

120-150 ezer km fölött már kezdnek jönni a dízel porlasztócsúcs hibák.

Sőt pár típusnál már 80-100 ezer km körül is.

A 195 ezer km eléggé necces már...

Az már a "bármikor hibás lehet" esete szerintem.

- -

Szakik tapasztalatai szerint

  • 100 ezer kilométeres futás felett nem ritka a meghibásodás.
  • az átlagos élettartam talán 150 ezer kilométer környékére tehető

Vannak szerencsés esetek, amiknél akár 300-400 ezer kilométert is bír.

benkovacs # e-mail 2018.07.11. 23:09

Kedvey Nonolet! Köszi a gyors választ!

Most lett 8 éves, és 195e van benne. Állítólag jónak mondható az év/km arány, a hiba elvileg nem kellett volna hogy előjöjjön. Egyedül max a 4. variáció jöhet szóba, de sztem annyira sokat azért nem ment az autó, sem nem annyira öreg, hogy ez érvként megállja a helyét

Az eladó azt állította, hogy “nem fog megállni alattam, most volt átvizsgálva”... Kétszer is rákérdeztem, adott egy mèrési papírt, amin valóban nem volt feltüntetve semmi ilyen jellegű hiba. Hittem neki, hisz elvileg ért hozzá, meg nem az Üllőin vettem egy nevenincs kereskedésben, hanem szalonban, beszámított autóként, ami - most màr belátom, hogy tèvesen - kellőképpen megnyugtatott afelől, hogy ők aztán vèletlenül sem fognak becsapni.

Egyébként nagyjàból én is így értelmeztem a dolgokat, tehát némiképp bizakodom. :)

nonolet # e-mail 2018.07.11. 22:50

Hány éves és hány km-t futott az autó?

--
A korral-futással arányosan "várható hiba" valóban NEM minősül rejtett hibának a PTK alapján.

Azaz az olyan meghibásodással, ami
az adott korú-futású autónál már előszokott fordulni
számolni kell a vételkor, mint a vevő kockázatával.

Hisz ÖREG és SOKAT FUTOTT olcsó vackot vesz!!!
Nem egy új autót...

Kivétel: ha az eladó azt állítja,
hogy
"nemrég cseréltük-javítottuk" azt az alkatrészt ÚJ cuccal.

Ekkor a cserére/javításra magára nyilván szavatosság, hisz az rész új lett.

- -

A porlasztócsúcs ráadásul akár egy vacak tankolástól is tönkremehet, hipp-hopp.

- -

Viszont, HA

  • az eladó egy adószámos autókereskedő vállalkozás!!!

ÉS

  • te magánszemélyként vetted meg tőle,

AKKOR "Fogyasztó"-nak minősülsz :-)

Ami azért jó ,mert ez esetben az első 6 hónapban
azt kell FELTÉTELEZNI a törvény erejénél fogva,
hogy: igenis rejtett hiba volt!!!

Így az eladónak kell perképesen bizonyítania,
hogy miért nem kell neki ingyen megjavítania.

Nem kell, ha

  • a hibáról adott tájékoztatást
  • a hiba a vevőtől ELVÁRHATÓ gondossággal felismerhető lett volna
  • ha a hibát szakszerűtlen használat vagy rongálás okozta
  • ha a hiba az adott korú-futású autónál már szokásos-várható, előszokott fordulni

Az utóbbi kettő, ami szóba jöhet az esetedben.
(rossz üzemanyag illetve a sok km-t futott és/vagy öreg autó esetén)

Azonban ekkor is az eladónak kell egy perben bizonyítania a mentesülési okot, ha perre mész vele.

A vitát ugyanis 3 módon tudjátok lezárni!

1.
Közös megegyezéssel.

2.
Perben, ítélttel.

3.
Valamelyik fél beletörődik a helyzetbe és feladja a vitát...

  • a kereskedő mégis javít ingyen önként

vagy

  • mégis fizetsz a javításért teljes árat

(neki vagy másnak)

benkovacs # e-mail 2018.07.11. 22:27

Kedves Fórumozók,

Pár hete vettem egy használt autót, mely kb 400 km megtétele után érdekes hangokat kezdett produkálni. Emiatt az első szervizbe vezetett az utam, ahol megállapították, hogy többek között minimum 2 porlasztó megadta magát, így kvàzi közel használhatatlan a gép.

Mivel a Ptk.-ban van szó szavatosságról, ezért ezen felbuzdulva jeleztem az eladónak, hogy gondok vannak a kocsival.m, szeretnék èlni a javítás, vagy alkatrészcsere jogával. Eleinte elzárkózott mindentől, merthogy ez “kopó alkatrész”, melyre semmi nem vonatkozik. Majd kis gondolkodási idő után behívatta az autót átvizsgálásra, ahol kiderült, hogy valóban gond van az említett alkatrészekkel.

Anno átvételkor, és próbakör alatt (kb 3 km városban) ezt a hibát nem tapasztaltam, a kocsi állapotfelmérő lapján sem volt feltüntetve, hogy gond lenne a porlasztóval, s ez szóban sem hangzott el, ergo rejtett hibának vélem. Most ott áll a dolog, hogy velem akarnak kifizettetni x összeg 80%-át azért, hogy olyan autóm legyen, amit elméletileg eladtak nekem. (tehát a bevizsgálási lapon szereplő pár hibajelenség álljon fent)

Jött egy olyan szöveggel az úriember, hogy jogszabály szerint ő csak olyan alkatrészt cserélhet a kocsiban, ami arányaiban azonos a futásteljesítménnyel és az autó koràval. Tehàt idèzem őt: “lehet hogy beteszek egy 1%-al jobb porlasztót, de attól még ugyanolyan sz@r marad az autó” ????
Ilyen jogszabályról én nem hallottam, nem is olvastam, pedig kezdő joghallgató vagyok. (Javítsanak ki, ha valóban van ilyen, vagy ehhez hasonló jogszabály)

Azt gondolom, hogy ezt a javítást semmi szín alatt sem nekem kellene állnom, hiszen független szakemberek szerint ez a hiba nem 4-500 km megtétele után jelentkezik, hanem màr jóval előtte, és bevizsgáláskor - ha volt egyáltalán ilyen- észre kellett volna vennie az ezzel foglalkozó, hozzáértő “szakembereknek”.

Az autó egyébként abszolút piaci áron volt, azt sem lehet mondani hogy “gyanúsan olcsó” volt.

Amennyiben valaki tud esetleg valami ötletet a jogaim érvényesítésére, azt tisztelettel megköszönöm! ????

Dgabor73 # e-mail 2018.06.29. 09:11

A legutóbbi 3 litert 3400 km-en autópályán ette.
Utánakérdeztem Subaru szerelőnél. Ő azt mondta, hogy ha egy Subaru motor 2000 km alatt megeszik egy litert, akkor szervízbe kell vinni.

Dr.Attika # e-mail 2018.06.29. 08:59

A járműgyártók a járműre vonatkozó műszaki adatok között megadják, hogy mekkora lehet a futásteljesítményre eső olajfogyasztás. A legtöbb motortípus esetében teljesen normális a 4-8 dl / 1000 km fogyasztás.

Gyakori hétköznapi tapasztalat, hogy az olajszint egyáltalán nem változik, vagy akár növekszik is két olajcsere között. Ezeket az autókat zömmel rövid távú forgalomban használják, így a "hidegindítási üzemmódban" a hengerfalon kicsapódó üzemanyag egy része átkerül az olajtérbe, ahonnan az azért nem tud elpárologni, mert az autó szinte soha nem közlekedik tartósan közepes motorfordulatszám mellett, azaz hosszabb úton, tempós haladás mellett. Az elfogyasztott olaj mennyiségét így kiegészíti az oldott üzemanyag, ami a kenőképesség szempontjából nem éppen előnyös. A jelenségről árulkodik, ha egy hosszabb autópálya menetet követően jelentősen csökken az olajszint, az olajban oldott üzemanyag kipárolog a hosszabb út során.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

Dgabor73 # e-mail 2018.06.29. 08:06

Tisztelt fórumozók !
Május közepén egy neves autókereskedés használtautó részlegén vettünk egy 9 éves Subaru Outback-et.
Az autót ott vette újonnan az előző tulaj és oda hordta folyamatosan szervízbe.
Azóta kiderült, hogy az autó 1 liter olajat eszik 1000 kilométerenként .
Ezt jeleztem emailben az eladónak már a harmadik napon. Azt mondta, hogy egy olajcsere majd biztosan fog segíteni, mert lehet, hogy vékony olajat tettek bele(?).
Náluk meg is csináltattuk 36000 forintért.
Abban maradtunk, hogy majd figyeljük.
Olajcsere után külföldre utaztunk vele és 3400 km alatt megevett még 3 liter olajat.
Kérhetem azt az eladótól, hogy tárják fel a hibát és csinálják meg garanciában.

ezmostmi? # e-mail 2018.06.28. 14:35

Tipikus hazai-vevő szemlélet,,, " új állapotú legyen,kevés Km legyen,törve ne legyen,biztonságos legyen,klima legyen,jó szine legyen,modern legyen,német legyen,...és...persze gombokért..." ...Isten mentsen az ilyen vevőktől,kellene a fenének a pénze,meg sem vette,de már a szavatosságon lovagol...faxa...AZ OLASZ AUTÓKBAN MIN,300 000 KM VAN!!! egy kozmetika 5 óra alatt szalonautóvá teszi,sosem jössz rá milyen volt...18 év? lassan nőben is öreg,nem technikában,vegyél inkább munkába járáshoz 200-ért susukit,jobb a motorja,a 18 éves opelnál,bagóért fenntartható,értéktartó,nem szép...de megy,

nonolet # e-mail 2018.06.28. 14:03

Egyébként pedig, kíváncsiságból...

Ennyi pénzből miért nem a régit raktad rendbe?

Mi a fiatalabb autód JÓVAL öregebbre cserélésének az indoka?

nonolet # e-mail 2018.06.28. 13:59

"A szervizes azt mondta hogy nem fogja bemocskolni a nevét azzal hogy valótlant állít az autórol."

Hát innentől fognám menekülőre a dolgot.

Te tényleg beveszel ilyen szar dumákat?!

NAIV vagy!!!! nagyon.

Sőt ez már az életképtelenség határa.
Az ilyeneket verik át az igazmondó-becsületes-mosolygó... valójában genyák.

Látják, hogy rákattantál az autóra és csőbe húznak.

Hagyd békén azt az autót egy-két hétig, mondj le róla.

Aztán, ha lenyugodtál "a jó vétel mániádból" akkor nézd meg újra és kínálj érte 1/3-al kisebb árat.

(meglesz az még akkor is a telepen, szinte biztosan)

nonolet # e-mail 2018.06.28. 13:54

"Majdnem 1 millió forintos autóról beszélek."

HÁT EZ AZ!!!!

NEM ÉR az ANNYIT talán max a felét.
HA valóban szép és a kaszni ép.

Ezt kéne felfognod végre...