Budapest Főváros Kormányhivatala 2025. szeptember 1-jétől bevezeti az új, Elektronikus Ingatlan-nyilvántartási Rendszert (E-ING), amely a papír alapú ügyintézés mellőzésével jelentősen meggyorsítja, egyszerűsíti és költséghatékonyabbá is teszi majd az ingatlan-nyilvántartási eljárást.
Az új rendszerre történő átállás miatt egy rövid időszakban,
2025. augusztus 29. és szeptember 5. között szünetel a személyes ügyintézés a kormányhivatal földhivatali ügyfélszolgálatain (Budapest, XI. kerület, Budafoki út 59. és Budapest, XIV. kerület, Bosnyák tér 5.). A beadványokat azonban postai és elektronikus úton ezen időszak alatt is előterjeszthetik az ügyfelek.
Szeptember 1-jén a kormányablakok nem tudnak tulajdoni lapot és térképmásolatot szolgáltatni.
2025. szeptember 8-án hétfőtől újra zavartalanul várja személyesen is ügyfeleit a földhivatal.
Ezt követően az E-ING rendszerbe ütemezetten kapcsolódnak be az egyes modulok: másodikként az ingatlan-nyilvántartási térképi funkciók, majd a földvédelmi, földhasználati és földforgalmi funkciók, ami biztosítja a rendszer a teljeskörű funkcionalitását.
Az elektronikus és a papír alapon történő ingatlan-nyilvántartási kérelembeadás 2026-ban még hosszabb ideig párhuzamos szolgáltatásként fog rendelkezésre állni, majd utolsó fázisban befejeződik az elektronikus eljárásra való teljes átállás. A felhasználói tapasztalatok alapján várhatóan ekkortól az ingatlan-nyilvántartási kérelembeadásra már csak elektronikus úton lesz lehetőség.
Új szintre lép az elektronikus ingatlan-nyilvántartási rendszer Magyarországon
2025 nyarán kezdődött meg az elektronikus ingatlan-nyilvántartási rendszer (E-ING) ingatlan-nyilvántartási moduljának fokozatos bevezetése, ezzel a hazai ingatlan-nyilvántartás modernizációja.
Ennek köszönhetően 19 vármegye már sikeresen csatlakozott a korszerű E-ING informatikai rendszer ingatlan-nyilvántartási adatbázisához – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) a kormány honlapján pénteken.
2025. július 25. és augusztus 25. között a 19 vármegyében mintegy 459 199 kérelmet nyújtottak be az ügyfelek, és mintegy 176 526 tulajdonilap-másolatot adtak ki az új informatikai rendszerből.
Az elektronikus ingatlan-nyilvántartásra való áttéréssel a hazai ingatlan-nyilvántartást támogató informatikai rendszer, illetve az ezt szabályozó jogszabályi környezet európai színvonalon, a modern közigazgatás felé támasztott elvárásoknak megfelelően szolgálja az ügyfeleket, valamint az azt használó felhasználókat.