Ha minden a terv szerint halad, egy amerikai country albumot már egy különleges védelemmel ellátva fognak megjelentetni.

Charley Pride: A Tribute to Jim Reeves című albumát olyan védelemmel fog ellátni a Music City Records lemezkiadó, melynek révén nem lehet majd a CD tartalmát a merevlemezre másolni a CD-ROM-ról, azaz legrabbelni. Azonban a technológia legnagyobb gyengéje az, hogy a másolásvédelem miatt egyes hagyományos CD lejátszók, hifi tornyok, autó hifik nem hajlandók lejátszani a kérdéses lemezt. Különösen a hordozható, és az autókban használatos hifiknél okoz nagy gondot az, hogy az eszközök hibajavító technológiája a lemezen lévő track-eket átugorja.

A lemezkiadó a CD-védelmi technológiát a SunComm nevű cégtől licenceli, az első teszteléseket március végén kezdték meg, a másolásvédelemmel ellátott album pedig várhatóan május tájékán kerülhet az amerikai boltok polcaira.

Természetesen nem a független Music City Records az első cég aki az audió lemezek másolását próbálja megakadályozni. Korábban például a BMG már végzett egy tesztelést Németországban. Ennek során a védett lemezek 3 százalékát küldték vissza a vásárlók, mondván, hogy nem tudják lejátszani a lemezeket, igaz, a BMG az izraeli Midbar Technology szabványát próbálta ki egy finn metálegyüttes albumának piacra dobásakor. A kiadó egyébként nem adta fel a próbálkozást, továbbra is kísérletezik az audió CD-k másolásának lehetetlenné tételével.

Még egy kérdés merülhet fel a másolásvédelemmel, ez pedig a különböző MP3 walkman-ek egyre nagyobb térhódítása miatt jelentős. Tegyük fel, hogy a jóhiszemű vásárló legálisan megvesz egy “védett” CD lemezt egy boltban, azt hazaviszi, és megpróbálja annak tartalmát MP3 lejátszójába, ami lehet akár flash-es, akár merevlemezes, akár discman, ez most nem lényeges. A másolásvédelem alkalmazása miatt ezt nem fogja tudni megtenni, noha ő megvette az albumot, kifizette az árát, és minden joga megvan arra, hogy digitális walkman-jén is hallgathassa a zenéket. Ilyenkor a szakértők szerint vajon mi a teendő?