Németországban a számítógépes és videojátékok negyede kalózmásolat, a szoftver-kalózkodás évente 500-600 millió márkás kárt okoz az ágazatnak – közölte csütörtökön Lipcsében a németországi szórakoztatószoftver-szövetség ügyvezetője.

Ronald Schäfer szerint a médiatartalmak másolása a digitális korszakban olyan méreteket ölt, amely az analóg, vagy nyomtatott médiával már nem összehasonlítható. A közel 250 millió eladott írható CD-ből mintegy 34 milliót számítógépes és videojátékok másolására fordítottak – véli Ronald Schäfer. A jelenlegi szerzői jogi törvényeket az új médiának megfelelően kellene módosítani és az iparágnak megfelelő védőmechanizmusokat kell kifejlesztenie, hogy az illegális másolatokat messzemenőkig kizárják – közölte Schäfer a 2. ágazati konferencián. A szórakoztató szoftverek iránti kereslet a szövetség adatai szerint az idei első félévben töretlen volt: az előző év első hat hónapjához képest a forgalom 0,6 százalékkal 34,76 millió darabra nőtt.