Az APEH ellenőrei az utóbbi időben megpróbálják kiszűrni a céges telefonokról bonyolított hívások közül a magánbeszélgetéseket, mert ezek áfáját sem elszámolni, sem visszaigényelni nem jogosultak a cégek.

Az is előfordul, hogy a részletes számláról találomra kiválasztanak egy számot, és azt felhívják. Ha kiderül, hogy a priváthívások áfáját is elszámolták, az adóhiányként jelentkezik, ami után az adóhivatal bírságot szab ki, általában a hiány 30 százalékát. Ha a cég vissza is igényelte az áfát, az jogosulatlan áfa-visszaigénylésnek minősül: ebben az esetben vissza kell fizetni az adót, sőt, késedelmi bírság is kivethető. Az APEH értelmezése szerint, ha a magánszemély nem fizette ki a magánhívásokat a cégnek, az nemcsak a magánhívások áfáját veszti el, de a többi beszélgetés áfáját sem igényelheti vissza. Így tehát a cégek akár egyetlen magánbeszélgetés miatt is elbukhatják mobiltelefon-számlájuk áfáját. A Magyar Adótanácsadók Országos Egyesülete elnöke szerint a cég ezt azzal védheti ki, ha nem kér részletes számlát, a Pricewaterhouse szakértője pedig azt tanácsolja, hogy a cég fizettesse a magánbeszélgetéseketa dolgozókkal.