Ha nem állapodik meg záros határidőn belül az informatikai ágazat és a tartalomszolgáltatók a digitális tartalmak védelmének módszeréről, akkor a kormányzat veszi kézbe az ügyet – ezt a figyelmeztetéssel felérő üzenetet fogalmazták meg az amerikai törvényhozók a szenátus kereskedelmi, tudományos és szállítási bizottságának csütörtöki meghallgatásán.

Mivel a tartalomszolgáltatók, például a filmgyárak és a hanglemezkiadók nem látják biztosítottnak, hogy az általuk létrehozott művek digitális verzióját nem lehet kalóz módszerekkel másolni és forgalmazni, így haboznak tartalmakat létrehozni az olyan új digitális technológiákhoz, mint a szélessávú internet és a digitális televíziózás – ami akadályozza a technológiák elterjedését. Hat éve létezik egyfajta ágazatközi együttműködés a PC ipar, a fogyasztói elektronikai ipar és a filmgyárak között a Copy protection Technical Working Group (CPTWG) keretében, ahol ki is fejlesztettek kriptográfiai eszközöket a DVD tartalmak védelmére, de egyelőre várat magára a megoldás a digitálisan sugárzott tévés tartalmak és a nagyfelbontású (high-definition) tartalmak védelmére, amelyek akkor lophatók el, amikor átalakítják őket analóg jelekké a hagyományos tévékhez. Leslie Vadász, az Intel ügyvezető alelnöke március végére ígérte a csoport megoldását az első területre. A Walt Disney elnök-vezérigazgatója, Michael Eisner viszont az nehezményezte, hogy Vadász (és az általa képviselt PC gyártók) éppen a lényegről, a kalózmásolatokról nem beszélt. Eisner nem érti, miért nem hajlandók a PC gyártók jogvédő eszközökkel felszerelni a PC-ket, majd maga adott választ saját kérdésére: úgy tűnik, a technológiai ipar számára vonzók a kalóz anyagok, mert sok vásárló éppen miattuk vásárol számítógépet. Eisner azt is szimptomatikusnak találta, hogy míg korábban igen nehéz volt bárkit is elérnie a technológiai cégeknél, ha a digitális tartalmak védelméről akart beszélni, de amint napirendre került a szenátusi meghallgatás, az Intel, a Dell, a Compaq, az IBM, a Microsoft, a Unisys, a Motorola, az Intuit és a Sybase közösen írt levélben fordult a legnagyobb médiacégek vezetőihez sürgetve az együttműködést.