A meredeken növekvő mennyiségű kéretlen reklámlevelek elleni harc érdekében a hongkongi internetszolgáltatók szövetsége és az Ázsiai Digitális Marketing Szövetség (ADMA) egyesíti erőit, hogy segítse a fogyasztókat, a cégeket és a kormányzatot a spam elleni intézkedések alkalmazásában.

A koalíció célja, hogy a helyi piaci ismereteik és a szabályozó testülettel ápolt kapcsolataik révén az ipar a leghatékonyabb levélszemét elleni intézkedéseket vezesse be. Ehhez először pontosan definiálni kell, mi is a kereskedelmi e-mail, majd meg kell vizsgálni, milyen mértékű problémát okoznak a kéretlen elektronikus levelek Hongkongban, ezek után tanulmányban veszik sorra, mik tekinthetők egy hatékony antispam törvény kulcselemeinek. A két szervezet képzési programokat is beindít informatikusok számára a levélszemét veszélyeiről, és hogy miként védhetők meg a rendszerek a spamtámadásoktól. A koordinátorok bátorítják a fogyasztókat és a kereskedelmi cégeket, osszanak meg minden információt velük, hogy hatékonyabban lehessen fellépni a kéretlen levelek tömeges küldői ellen. Globálisan ma már a spam az összes e-mail forgalom 50 százalékát adja, ami ma már 9 milliárd dollárnyi extra terhet ró a cégekre. “A spam globális probléma, amely azonban konkrét lokális választ is igényel”, fogalmaz a hongkongi internetszolgáltatók szövetségének elnöke, York Mok, aki arra is rámutat, hogy egyre nő az ázsiai eredetű reklámlevelek száma, míg a múltban ilyen levél kizárólag Amerikából érkezett. Az Adma elnöke, David Ketchum pedig azt hangsúlyozza, hogy a spam miatt a legitim digitális marketing cégek nem tudnak hatékonyan eljutni megcélzott közösségükhöz.