A választott bírósághoz fordulás, illetve a felszámolási eljárás lehetőségét fontolgatják a K&H brókercégének kárvallott ügyfelei – közölte az MTI érdeklődésére Magyar György ügyvéd szombaton.

Ügyfeleim azt fontolgatják, hogy felszámolási eljárást indítanak a brókercég ellen, vagy ami még valószínűbb, választott bírósághoz fordulnak. Ez utóbbi akár negyedéven belül is végrehajtható döntést eredményezhet – fejtette ki a károsultak egy csoportjának jogi képviselője.

“Négy hónapja tárgyalunk a bank magyarországi megbízottaival, hétről-hétre egyeztetjük a bizonylatokat, jegyzőkönyveket veszünk fel, ám szemmel látható, hogy tárgyalópartnereinknek csak a döntés előkészítésben lehet szerepe, érdemi döntéshozatalra nem jogosultak” – tette hozzá.

Magyar György szerint a jogalap tekintetében teljesen egyértelmű a helyzet. A munkáltatói felelősség nem lehet kérdéses, a bank felel az alkalmazottai, ez esetben a Kulcsár Attila által okozott kárért.

Az összegszerűség természetesen lehet vita tárgya, de ahogy telik az idő, az ügyfelek kénytelenek számolni az ebből fakadó üzleti veszteséggel, hiszen a saját pénzükhöz – nem a kamathoz, vagy a hozamhoz -, hanem az általuk a bankban elhelyezett pénzhez sem tudnak hozzáférni – magyarázta az ügyvéd.

Egyik ügyfelem, a maga szakterületén az ország piacvezető cége, emiatt nem tudta bővíteni piacait, az ebből származó veszteség pedig lassan a bankban elhelyezett pénzösszeghez mérhető – tette hozzá Magyar György.

Elmondta, hogy mindent egybevetve az ügyfelei által a banktól követelt összeg milliárdos nagyságrendű lehet.

A K&H bankcsoportjának kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: már októberben felállt a K and H Equitiesnél az a bizottság, amely az ügyfelekkel, illetve képviselőikkel történő egyeztetések után a jogos követeléseket megállapítja.

A bizottság folyamatosan dolgozik. Arra a kérdésre nehéz válaszolni, hogy mikor zárul le a jogos követelések megállapítása, hiszen minden bizonnyal lesznek olyan esetek, amikor erre csak a büntetőeljárás jogerős lezárulása nyílik lehetőség – fejtette ki Horváth Magyary Nóra.

Viszont azokban az esetekben, ahol a jogos követelések gyorsabban megállapíthatóak, a kifizetés érdekében rögtön felvesszük a kapcsolatot az érintettel – hangsúlyozta a kommunikációs igazgató.