Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter a mai napon személyes tájékoztatást kért a Magyar Posta Rt. vezetésétől a mobil posta program végrehajtásának tapasztalatairól, különös tekintettel azon településekre, ahol az új szolgáltatás bevezetése problémákba ütközött.

Az IHM határozott szakmai álláspontja alapján egészült ki a Magyar Posta Rt. új stratégiája azzal, hogy hosszabb távon a posta a település modern szolgáltatási központjává kíván válni oly módon, hogy ezeket a változtatásokat folyamatos társadalmi párbeszéd és konszenzus szellemében hajtja végre, a szolgáltatási minőség biztosításával.

Kovács Kálmán miniszter felkérte a Magyar Posta Rt. vezetését, hogy folyamatosan tájékoztassa a közvéleményt a mobil posta szolgáltatás bevezetésének eredményeiről és fogadtatásáról. Azon települések esetén, ahol a mobil posta bevezetése problémákat okozott, az érintett önkormányzatokkal állapodjon meg olyan megoldásban, amelynek eredményeképp a települések lakosai számára megnyugtató módon rendeződik a postaszolgáltatás helyzete.

Kovács Kálmán ezzel egyidőben felkérte a tulajdonos ÁPV Rt.-t, hogy támogassa a Magyar Posta Rt-t a fenti probléma megoldásában.