Csak időpontfoglalással fogadják az ügyfeleket a kormányhivatali ügyfélszolgálatok szerdától, aki teheti, intézze online hivatali ügyeit – közölte a Miniszterelnökség szerdán.

A járvány terjedésének, valamint a személyes kontaktusok számának csökkentése érdekében szerdától csak előzetes időpontfoglalással lehet ügyeket intézni a kormányablakokban és okmányirodákban.

A kormányzati intézkedésekkel összhangban most meghozott óvintézkedésekkel a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.

Időpontfoglalásra az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon van lehetőség.

Az interneten elérhető központi időpontfoglaló alkalmazásban az ügyfelek ügyfélkapu regisztráció nélkül is foglalhatnak majd időpontot. Ez alól kivételt képeznek a gépjármű-ügyintézéssel kapcsolatos ügykörök.

Szerdától nem közlekednek a kormányablakbuszok és a települési ügysegéd szolgálatok működését is felfüggesztik.

A többi kormányhivatali ügyfélszolgálaton telefonos, illetve e-mailben történő időpontfoglalás lehetőségét biztosítják, az elérhetőségek a kormanyhivatal.hu oldalon találhatók.

Az ügyintézők és ügyfelek biztonsága érdekében továbbra is kizárólag szájat és orrot takaró maszkban szabad tartózkodni az ügyfélszolgálatokon – hangsúlyozták.

Közölték azt is, az elkészült okmányok személyes átvételére szerda óta nincs lehetőség, azokat postai úton, levélküldemény formájában kézbesíti a kormányhivatal.

Felhívták az ügyfelek figyelmét, hogy a március 11. és június 18. közötti veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok változatlanul december 15-ig érvényesek.  

Azt javasolták, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket, illetve az e-papír szolgáltatást vegyék igénybe.

Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket.

NAV: időpontot kell foglalni az ügyintézéshez

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban november 12-től a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szerdán.

A kormányablakokban NAV ügyintézésekhez időpontot a https://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa menüpont alatt lehet foglalni.

Az adóhatóság kiemelte azt is, hogy a veszélyhelyzet ideje alatt a gyors és rugalmas ügyintézéshez célszerű a NAV elektronikus szolgáltatásait használni.