Ordító tévéreklámok - Három tévécsatornára rótt ki pénzbüntetést a Médiatanács

2013.01.25. Jogi Fórum / NMHH

Igazodva a nézők és a hallgatók igényeihez az új médiatörvény szerint a reklámok már nem lehetnek hangosabbak az előttük, illetve utánuk következő műsorszámokhoz képest. A jogszabály lehetővé teszi ezen jogsértések pénzügyi szankcionálását is. Ezúttal három tévécsatorna fizethet pénzbüntetést a fülsértő hirdetések miatt.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság műsorelemzői negyedéves bontásban, szúrópróbaszerűen, egy külön erre a célra kifejlesztett szoftver segítségével ellenőrzik, hogy a televíziós hirdetések hangereje mennyiben tér el a környező műsorszámok hangerejétől.

2012 harmadik negyedéves adatai alapján az engedélyezettnél jóval hangosabb reklámok miatt a Duna Televízióra 90 ezer forintos, a Magyar Televízió M2-es csatornájára 100 ezer forintos, a TV2-re pedig 40 ezer forintos pénzbüntetést szabott ki a Médiatanács.

A hatóság munkatársai valamennyi, jelentősebb nézőtáborral rendelkező, magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltató műsorát alapul veszik a mintavételhez. Minden alkalommal elemzik az M1-et, az M2-t, a Duna Televíziót, a RTL Klubot és a TV2-t. Vizsgálati időszakonként a médiumok három-három napját értékelik. A folyamatosan vizsgált, nagy nézettségű médiaszolgáltatókon túl hónapról hónapra megvizsgálnak más, a magyar joghatóság alá tartozó televíziócsatornákat is.

A Médiatanács – folyamatos konzultációkkal – elsősorban arra törekszik, hogy a nézői igényeknek és a törvényi szabályozásnak megfelelően tartósan ösztönözze a médiaszolgáltatókat a reklámhangerővel kapcsolatos előírások betartására, súlyosabb jogsértések esetén azonban súlyosabb jogkövetkezményeket, akár bírságot is alkalmaz.

  • kapcsolódó anyagok
MÉDIAJOG
NMHH