Kicsit megkésve, de remélem nem hiába írom...
- Az Mt. tartalmazza a felelősség érvényesítésére vonatkozó szabályokat.
- Amit a munka és pihenő időre vonatkozóan kapott, sajnos utólag le kell nyelni. Ha az eseteket követően kinyomtatja a napi tacho. szalagot és dokumentálja az eltérés okát, megelőzhető lett volna a büntetés (legalább is egy része biztos). Viszont védhető az ilyen büntetés, ha bizonyíthatóan az EK rendelet 10. cikk 1. bekezdése szerinti ösztönzés a fizetésben érvényesül.
- A munkaszerződés meglétének szükségességét és jogalapját jelenleg az Adatvédelmi biztos vizsgálja az ABI-13/2010/K ügyszámú beadvány alapján. ;)
- Alap szabály: utólag nem írunk alá semmit, ami hátrányosan érinthet...
- Mind a C, C+E vezetői engedély, a belföldi és a nemzetközi fuvarozói igazolvány (jelenleg GKI) megszerzésének feltétele az AETR előírások ismerete. Az munkáltató felelőssége csupán annyira terjed ki, hogy a jármű üzemeltetéséhez szükséges dokumentációkat a munkavállaló részére hozzáférhetővé kell tennie.