Sziasztok,
A szitu a következő: van egy webáruház, amelyik valamely oknál fogva - pl emberi hiba - rossz árat közöl az oldalán. Én ezen az áron kosárba teszem a terméket és megrendelem a cégtől (mellesleg a meghirdetés szerint raktáron is van a termék).
Ezt a megrendelést a szállító kötleles-e a megrendelés pillanatában közölt áron teljesíteni, vagy elutasíthatja a teljesítést?
Ha köteles, akkor milyen jogszabály alapján?
Az én értelmezésem szerint az elektronikus kereskedelemről szóló törvény előírja, hogy fel kell tüntetni az árat, ezért az egy ajánlati ár, és a megrendelésem alapján ezen az áron automatikusan létrejön a "távol lévők közötti szerződés", és ha ezt nem teljesíti, akkor szerződést szeg.
Viszont nem találtam olyan jogforrást, ami szabályozná, hogy mi van akkor, ha téves árat adott meg a webáruház.
Mellesleg egy "téglaboltban" az árcímkét nézik a pénztárban, és ha azt a címkéző elírta, és más árat akar a pénztárban a dolgozó "rámtukmálni", akkor én joggal reklamálhatok, hiszen én azért választottam azt a terméket, mert - egyebek mellett - az az árcimke van a terméken amit látok, és azt neki alkalmazni kell.
Vagy nem jól gondolom?
Ha tudtok választ adni megköszönném, és viszonylag sürgős is lenne.
Üdv,
Icando