Vatera és a behajtója


alovererus # 2014.10.17. 13:48

Tisztelt Fórumozók!

A Vatera oldalon való megjelenésnél annak költség oldalát korábban még megjelenés előtt egyeztettük, miszerint az díjtalan!

Eddig ingyenes volt a termék feltöltés határozatlan ideig. 2014.10.01-től újra termékenként kell feltöltési díjat fizetni (ez a kapott számlával derült ki, amikor lejárt termékeinket újra listáztuk).

Mivel cégünk tömeges feltöltést alkalmaz ezért egy igen magas közel 100.000 ft számla érkezett hozzánk teljesen váratlanul.

Utánanéztünk és valóban a vatera egy kör emailben tájékoztatta a felhasználókat erről, nekünk ez SPAM-be került.

(ez valószínű megfelel az ÁSZF szerinti tájékoztatási kötelezettségnek, miszerint "üzemeltetője fenntartja jogát a jelen Általános Felhasználási Feltételek egyoldalú módosítására. A módosításról a Vatera rövid felhívás formájában tájékoztatja a Felhasználót. Vatera által küldött hírlevél, levél, SMS, vagy valamennyi felhasználónak..."

Az email 2014.09.29.23.00 kor küldték ki (1 nappal a hatályba lépés előtt)

DE!
Az ÁSZF kitér arra hogy "A Vatera jogosult az aktuálisan közölt díjszabása díjtételeit módosítani, illetve a díjfizetési kötelezettséggel járó szolgáltatások körét bővíteni, erről azonban köteles felhasználóit tájékoztatni, legalább 15 naptári nappal a módosítás hatályba lépését megelőzően."
Arról nem rendelkezik hogy mi van ha ezt elmulasztja.
A weboldalon elérhető ÁSZF dátuma: 2014.10.07. Nem tudom hogy 2014.10.01-én milyen tartalommal volt fent a weboldalon!

Ennek alapján mire tudok hivatkozni, szeretném a számla stornózását kérni, mivel ha tudjuk ezt az új feltételt akkor nem jelenünk meg több ezer termékkel a felületen.
Milyen jogszabályi alapja van annak hogy a tájékoztatás nem volt megfelelő és így a szerződés módosítás és a számla nem elfogadható számunka.
Természetesen ebben az esetben felhívhatták volna a figyelmünket hogy ne 9 Ft/ termék, hanem 3 Ft / termék díjat fizethetünk (a tömeges feltöltés miatt). Vanegy un. Profi eladói programjuk és erre is fel kellett volna hívniuk a figyelmet.

Várom segítő észrevételeiket!

tormaka # 2014.07.22. 15:15

HAHÓ VATERÁSOK!

Komoly probléma az oldallal! Akik a beta vaterára töltöttek fel terméket ellenőrizzék, hogy megjelenik-e a régi oldalon is!

Július 10-én azt tapasztaltam a beta vaterára feltöltött termékeimnél, hogy egyik sem jelent meg a régi oldalon. Ma július 22-én ugyanez történt. (A vatera honlapján továbbra is az olvasható, hogy javasoljuk, hogy "új aukcióidat a beta.vatera oldalán keresztül töltsd fel, hiszen így mindkét piactér vásárlói közönsége elérheti (és megvásárolhatja) termékeidet".

Az a gyanúm, hogy ez nem csak egy átmeneti technikai probléma, hanem az új oldalra feltöltött termékek nem fognak megjelenni a régi oldalon, viszont ezt sajnos 'elfelejtették' közölni az eladókkal. Ez nagyon komoly probléma, elsősorban azoknak, akik sok terméket adnak el. Az új vatera oldalt a felhasználók töredéke böngészi, a régit a többszöröse. Amikor nem közlik, hogy a terméked már nincs fenn a régi oldalon, akkor szerintem tudatosan károsítanak meg.

(A dolog előzménye annyi, hogy júliusban feltűnt, mennyire nem veszik a termékeimet, először azt gondoltam, csak a nyaralások miatt, aztán jöttem rá a fent leírtakra. Írtam ezzel kapcsolatban a vatera ügyfélszolgálatnak, akik a szokásos robot szöveget köpték vissza, sajnáljuk, ha lezárult termékei áron alul keltek el, megértését köszönjük.) Mélyen felháborító!

Farkasandi # 2014.07.02. 21:29

Sok negatívumot hallottam a Vateráról, de nagyon sokan ezt az oldalt ismerik, ezért eladóként én is regisztráltam.

  1. problémám: hogy NEM TÖLTHETTEM FEL a TERMÉKET a régi Vaterára, amit mindenki ismer, csak a Béta verzióra, így el is maradtak az érdeklődések.
  2. probléma: NEM JELENT MEG A MEGHIRDETETT TERMÉK az oldalon. Egyiken sem. Gondoltam biztos nem vagyok kedves felhasználó, mert nem kértem kiemelést.
  3. probléma: Kiemelés után közölték. hogy ugyan a régi, és az új Vaterán is megjelenik a termékem, de csak az új oldalon tudom kiemelni, tehát a semmiért fizettem!!!

A vicces az volt, hogy miután folyamatosan írtam a panaszaimat, egy idő múlva már a régi oldalra is fel lehetett tölteni termékeket, bár azt állítják, azt megszüntetik.

4. probléma: A Béta Vaterán minden leütött terméket automatikusan kiszámláznak, és igényelni kell a jutalék visszatérítést a nem eladott dolgok után. Ezt két esetben megtettem, mire mindkét visszalépő vásárló jelezte felém, hogy miattam "fegyelmit" kaptak a Vaterától, és kitiltással fenyegetik őket. Egyiküket ki is tiltották. Erre visszavontam a jutalék visszatérítést.
A Vatera Ügyfélszolgálatával felvettem a kapcsolatot, hogy elbúcsúzok tőlük, mert átláthatatlan, használhatatlan a rendszerük.

5. probléma: Kiszámlázták a JUTALÉKot, ami TÖBB MINT DUPLÁJA volt az állítólagos 6 %-nak!!!!! + Szolgáltatás cím alatt 1192 Ft-ot kértek valamire (azóta sem tudom, hogy mi lehet az), és a már befizetett 1500.- Ft-os egyenlegemből -92 Ft-ot kreáltak!!!!
Írtam a fogyasztóvédelemnek, hogy segítsenek ebben a helyzetben, mert szerintem egy hatalmas csalásról van szó, és a későbbiek folyamán is számíthatok a jogtalanul kiállított számlákra.

Kérem, aki hasonló cipőben jár mint én, keressen meg, fogjunk össze, hogy több esélyünk legyen.
andrea.farkas3@gmail.com

vamoss # 2014.05.23. 08:58

A Vatera egy süllyedő hajó próbálnak minél több pénzt le húzni a meglévő ügyfeleiről én is ebben a cipőben járok.Jövő héten megyek a fogyasztó védelemhez tanácsért,ha fizetnem kel akkor fizetek nem fog földhöz vágni, de remélem ez a retkes csaló FucERA mihamarabb be csődöl, hogy rohassza le a húsukat az OLX :))

pepemaci # 2014.05.20. 15:31

Kedves Tira!

Ne foglalkozz velük, ha befizetted a vatera reteknek.
Egy pénzmosoda az egész cég. Próbálják a kisembereket lehúzni teljesen jogtalan hazug hivatkozásokkal, meg perekkel fenyegetve 20-30 szoros pénzeket ráverve néhány száz forintos tartozásokra, erről szól az egész ország gazdasága, ellopni mások pénzét és erre egy kft. épít fel a mocskos szemét tulajdonos.

Tria # 2014.04.16. 19:03

Sziasztok!

Az lenne a problémám, hogy befizettem a tartozásom ami 530 Ft volt igaz az utolsó pillanatba, másnak küldte a vatera az e-mail h sikeresen befizettem és h köszöni szépen.
A mai nap azonban kaptam a Creditforte nevű behajtócégtől egy levelet, az idegbaj kerülgetett mikor megláttam mit írnak benne. A késedelem miatt 6300 Ft követelnek tőlem, amikor előtte az egyik ügyintéző tisztán leírta h megvárják e pénzt.
Ezt írták akkor :

Köszönjük megkeresését!

Tekintettel arra, hogy a kiállított számla ( 530 forint) kiegyenlítése nem történt meg a fizetési határidőig - amelyről Önt kétszer értesítettük e-mailben, valamint a Személyes menüjében is felhívtuk figyelmét az elmaradásra - ezért azt 2014/04/07-én átadtuk követeléskezelő partnerünknek behajtásra. (Vatera ÁFF 2. pont.)
>
>Amennyiben válaszlevelében csatolva megküldi a befizetést igazoló bizonylat jól olvasható másolatát legkésőbb 2014/04/09-én 12:00 óráig, úgy kezdeményezhetjük követeléskezelő partnerünknél a behajtás visszavonását.
>
>Engedje meg, hogy felhívjuk szíves figyelmét a bankkártyával való fizetési lehetőségre, amely a felhasználók számára díjmentes és a tranzakció sikeressége után néhány percen belül jóváírásra kerül.

Így hát nyugodtan utaltam át nekik a pénzt. Amúgy előtte 810 Ft számlát küldtek most 530 Ft számlát, mert felraktam 3000 Ft két cipőt, amit leütöttek, de nem vettek meg tőlem, így már lassan 1500 befizettem, de még nem adtam el semmit.

A mai nap így írtam a vaterának, hogy csináljanak valamit, mert már elküldtem a pénzt így egy teljesen alaptalan ők ezt válaszolták:

Köszönjük megkeresését!

Megállapítható, hogy az Allegro Group HU Kft-vel szemben fennálló tartozását rendezte (2014/04/10. 11:41:04-kor), fiókját aktiváltuk. Mivel tartozása ( 530 forint) időközben (2014/04/07-én) át lett adva behajtásra, így annak rendezéséről 7 munkanapon belül értesítjük követeléskezelő partnerünket, akik ezután felveszik Önnel a kapcsolatot a további teendők egyeztetése érdekében.

Tájékoztatjuk, hogy a behajtás adminisztrációs díját és a felszámított kamatot követeléskezelő partnerünk állapítja meg, ezért ezeket az ő részére sajnos meg kell fizetnie. A költségekkel kapcsolatban felmerült kérdéseit, problémáit velük tudja egyeztetni, hiszen a tőkerész feletti díjtételek az Ő hatáskörükbe tartoznak.

Bár 2014.04.08. 10:21:31-kor, a 2014040710003978 ügyszámon tájékoztattuk a probléma kapcsán, ennek ellenére sajnos nem tudtunk beavatkozni, hiszen a megadott határidő nem egyenlítette ki a kritikus számlatartozást.

A behajtó cég által kiküldött papírban 3 nap határidőt adtak, ami az ünnepekre tekintettel borzalmas.

Valaki tudna esetleg segíteni, fontos lenne.

Czegledi70 # 2014.04.04. 18:35

Kedves Fórumozók!
Nekem is problémám van a vaterával.
Eladtam egy emeletes ágyat, amit a vevő nem vett át.
Egy idő utan kaptam emailokat, melyekben ez szerepelt:
"Tájékoztatásul közöljük, hogy az aukció zárása után 14 nappal kerül kiküldésre az első ilyen jellegű email. Ezután minden 7 nap elteltével újabb ilyen tartalmú email kerül kiküldésre mindaddig, míg az aukció értékelése el nem készül."
Mivel a vevő még a mai napig nem vette at a terméket, nem is készitettem visszajelzést.
Késobb a Vatera 600 forintot àllapitott meg, mint jutalékot.
Most mär ott tartok, hogy egy behajtó ceg követel rajtam közel 7000 forintot.
Irtam a Vaterànak, hogy nem történt adàsvétel, de ellenszolgàltatàsként felajànlom az emeletesàgyat. Ez persze nem kellett nekik.
ügyvédhez fordultam, Azt mondta hogy az ilyen cégek jól felépitett, több oldalas szerzödéseket készitenek, amiben még egy szakember is nehezen igazodik el.
Azt a tanácsot kaptam, hogy fizessem be a 7000forintot.
Tényleg csak én huzhatom a rövidebbet?

tamasmaci # 2014.04.02. 17:22

Igen mindenben igaza van, de szerintem mint írtam az emberek többségének nem is a behajtással van a probléma...
Hanem azzal ahogy a vatera az ügyfelekkel bánik, az Allegro Group HU Kft ügyfél kezelésével van probléma...

A tartozásos részben igazad van, mert tényleg figyelmeztet a vatera ez mondjuk jogos...

Igen nyilván ott is vannak érdekes dolgok az sem tökéletes, de azért ebay és vatera az 2 külön dolog...
Paypal az visszafizeti a vásárlónak a pénzét ha becsapják ez azért nem mindegy...
Meg igyekszenek szűrni is az illegális dolgokat, vateránál meg jön a sablon levél és marad fent a sok hamis termék...

Igen azt is tudom hogy a kettő egy cég + nem keveset von le a paypal az eladótól és a vásárlótól is...

luck-666 # 2014.04.02. 13:43

lehet menni a bíróságra is,de az még többe fog kerülni

A második fizetési felszólításon szereplő fizetési határidő túllépésének 7. napján a fennálló kötelezettségeket a Vatera követelésbehajtó partnereihez adhatja át behajtásra. A követelésbehajtás költségei a nem fizető ügyfelet terhelik, amelyek a követelésbehajtó partner által kibocsátott számlán jelennek meg terhelésként. A követelésre átadott összeget kizárólag a követelésbehajtó partnernek az általa kiállított számla alapján lehet kiegyenlíteni! A követelésbehajtás eredménytelensége esetén a Vatera bírósági úton érvényesítheti követelését.

van másik,akár ingyenes online piac

na azért az Ebay-on is vannak érdekességek

a Paypal tulajdonosa meg az Ebay

luck-666 # 2014.04.02. 13:34

"A másik ami azért kérdéseket vet fel, hogy 300-500Ft-ból, lesz egy 5000Ft-os tartozás..."

pl:

  • tartozás: 500 ft
  • postakölts: 500 ft
  • munkadíj: 3200+áfa
tamasmaci # 2014.04.02. 12:42

Tisztelt luck-666!

Jogos amit ír, de többségében általában nem is ezzel van a probléma.
Hanem azzal, ahogy a vatera az ügyfelekkel bánik...
Nézzünk meg egy E-bay vagy egy PayPal-t, hogyan állnak az ügyfelekhez.
A kétő cég, amit említettem védi az ügyfeleit, mind az eladót, mind a vásárlót, hogy ne csapják be...

Ezen felül vaterán ott van a sok vicces termék, melyre azt mondja a vatera, hogy "Ők nem szakértők ők nem szedik le nem törlik az adott terméket"
Tömérdek hamis termék, melyek egy laikus számára is látható, hogy hamis, kamagra és társai, ami tiltott, tehát szakértőnek nem kell lenni hozzá...

Úgy fogalmazták meg a szabályokat, szerződéseket hogy magukat védjék, de tudatosan támogatják a törvénytelen dolgokat az oldalukon.

A másik ami azért kérdéseket vet fel, hogy 300-500Ft-ból, lesz egy 5000Ft-os tartozás...
Tehát elég magas költségekkel dolgoznak ezek a behajtó cégek sokszor törvényt sértve...
Ezek a behajtók meg tisztába vannak vele, hogy az átlag ember nem ért a joghoz, nem tudja milyen jogai vannak és persze nincs pénze megfelelő jogi védelemre sem...

capisca # 2014.04.02. 12:33

Szerintem felvethet pár dolgot, hogy egy esetleges 300-500ft-os tartozásból csinálnak egy 5000Ft-ot…
Nekem is van ismerősöm, aki eladott pár dolgot max 500Ft volt a tartozás úgy gondolta, hogy majd befizeti, nem akart nem fizetni, csak úgy volt vele kicsi az összeg majd ha lesz pár 1000Ft akkor befizeti…

Akkor pereld az ELMÜ-t, FŐGÁZ-t, BKV-t stb.. az összes szolgáltató, MERT mindegyik felszámol késedelmi pótlékot. Bizony sokszor elég magas összeget.

Igénybe vetted a szolgáltatást időben ki kellett volna fizetni, szerződtél a VATERA-val.

Ezt semelyik bíróság sem fogja elfogani, hogy nem fizettem, mert 500 Ft-ot nem akartam kifizetni, majd, ha 1000 Ft. lesz akkor fizetek.
Akinek a tartozását kiadják egy követeléskezelőnek az már komoly összegekkel számolhat.

A VATERnak nem kell személyes ügyfélszolgálatot üzemeltetni, de KÖTELES a megadott címre érkező panaszokat (levél,email) megválaszolni.

A másik támadható felület, amire mindig a szokásos sablon szövegükkel szoktak válaszolni a sok-sok hamis termék, mely egy egyszerű ember számára is meglapítható, hogy hamis, de ők azt küldik vissza röviden tömören, hogy ők nem szakértők és nem feladatuk megállapítani, hogy az a termék eredeti-e vagy hamis.

Ez már komolyabb kérdés. Kötelesek-e ellenőrizni, hogy az áru valódi-e vagy hamis?
Elvileg ők csak egy piacteret üzemeltetenke, tehát az oda feltöltött dolgokért felelősséget nem vállalnak.
Szerintem itt ellene és mellette is lehet érvelni.

luck-666 # 2014.04.02. 11:15

nem védeni akarom a Vaterát,de aki regisztrált,az elfogadta a fizetési feltételeket is:
2/10. A Vatera online adminisztrációs rendszere folyamatos nyilvántartást, egy virtuális számlát (personal account-ot) vezet a felhasználók sikeres tranzakcióiról. A Felhasználó a Vatera által kialakított és működtetett rendszer nyilvántartásának, mint zárt informatikai rendszernek a megfelelőségét elismeri, azt hiteles nyilvántartásnak fogadja el és az ott rögzített adatok tekintetében kifogással nem él.

2/11. A rendszer folyamatosan számlálja és nyilvántartja a feltöltött termékek, a sikeres eladások és a kiemelt megjelenések, valamint az egyéb díjköteles szolgáltatások igénybe vétele után fizetendő díjtételeket. A fizetendő díjtételek számlázására és a részletes elszámolás kiküldésére hetente egyszer, akkor kerül sor, ha a Felhasználó egyenlege eléri a 300 Ft összeget, a Vatera azonban fenntartja jogát, hogy a felhasználó számára akkor is számlát bocsásson ki, ha az egyenlege nem éri el a 300 Ft-ot. A kiszámlázás időpontjában a Felhasználó automatikus értesítést kap a kiszámlázás tényéről. Az értesítést a Vatera elektronikus úton, a Felhasználó felhasználói fiókjában megadott e-mail címre küldi ki. A kiküldött értesítő tartalmazza a kiszámlázott tételek felsorolását, valamint azt a linket, amelyre kattintva a Felhasználó online is ellenőrizheti a kiszámlázott tételek listáját és az ezekhez tartozó sikerdíj tételeket.

2/12. A Vatera elektronikus számlát készít és állít ki. A digitálisan aláírt, adóigazgatási azonosításra alkalmas, az elektronikus számlázásra vonatkozó szabályok szerint kiállított elektronikus számla az aktuális, az aukció indításakor irányadó díjtáblázat alapján kalkulált díjakat tartalmazza. Az elektronikus számla a felhasználói fiók "Számlázott tételek" fiókpontjából tölthető le. A Vatera papíralapú, nyomtatott számlát nem készít, az elektronikus számla csak elektronikus formában alkalmas adóigazgatási azonosításra, az adóhatóság részére csak elektronikusan mutatható be. Ezért a Felhasználónak, mint adóalanynak a letöltött és digitálisan aláírt számlát az elévülési idő végéig elektronikus formában kell megőrizni. A Felhasználó az elektronikus számla jelen pont szerinti kiállításához visszavonhatatlanul hozzájárul.

2/13. A kiállított számlák fizetési határideje tizennégy (14) naptári nap. A fizetés teljesítési napja a Vatera számláján lévő jóváírás napja.

A számla rendezése történhet átutalással, VPOS terminálon keresztül történő bankkártyás fizetéssel, vagy egyéb a Vatera által biztosított elektronikus fizetés útján2 a Felhasználó választásának megfelelően. A banki átutalás költségei a Felhasználót terhelik. Minden felhasználó részére a Vatera biztosít egy 24 számjegyből álló egyedi bankszámlaszámot, amelyre a számla végösszegét a fizetési határidő lejártáig át kell utalni.

2/14. A kiküldött elszámolással kapcsolatos módosítási igényeket a Felhasználó (pl. meghiúsult tranzakciók kiszámlázott díjtételei) a számlán jelzett fizetési határidőn belül jelentheti be. Ennek elmulasztása esetén további egyeztetésre, számlareklamációra nincs lehetőség.

Amennyiben a Vatera által kiküldött számla rendezése nem történik meg a számlán jelzett fizetési határidőn belül, a Vatera, a fizetési határidő lejártát követő 7. napon fizetési felszólítást küld email üzenet formájában a Felhasználónak. A fizetési felszólításban megjelölt további 7 napos fizetési határidő teljesítésének hiányában a Vatera a Felhasználó felhasználói jogosultságait ideiglenes tiltás alá helyezi, amiről email üzenet formájában tájékoztatja a Felhasználót. A jogosultságok tiltásának feloldására kizárólag a kötelezettségek rendezését követően kerülhet sor. A második fizetési felszólításon szereplő fizetési határidő túllépésének 7. napján a fennálló kötelezettségeket a Vatera követelésbehajtó partnereihez adhatja át behajtásra. A követelésbehajtás költségei a nem fizető ügyfelet terhelik, amelyek a követelésbehajtó partner által kibocsátott számlán jelennek meg terhelésként. A követelésre átadott összeget kizárólag a követelésbehajtó partnernek az általa kiállított számla alapján lehet kiegyenlíteni! A követelésbehajtás eredménytelensége esetén a Vatera bírósági úton érvényesítheti követelését.

A fizetési felszólítást a Vatera a Felhasználó által a regisztrációs adatoknál megadott e-mail címre küldött e-mail útján vagy mobiltelefonszámra küldött SMS-ben teszi meg, mely írásbeli értesítésnek minősül.

2/15. A Vatera, a Felhasználó pozitív egyenlege esetén pénzt vissza nem térít, kivéve, ha a Felhasználó regisztrációját visszavonhatatlanul megszünteti, vagy kizárásra kerül és tartozása nem áll fenn, sem a megszűnt felhasználónév alatt, sem más felhasználónéven. A Vatera visszatérítést csak a Vatera által meghatározott nyilatkozatmintával megegyező tartalmú, legalább teljes bizonyító erejű (pl. cégszerűen, vagy 2 tanú által aláírt) magánokirat alapján teljesít. Nyilatkozatmintát a Vatera ügyfélszolgálata biztosít a Felhasználó megkeresése alapján.

2/16. A Felhasználó és a Vatera, mint felek, esetleges jogvita esetén, hatáskörtől függően kikötik a Vatera székhelye szerinti, hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét. A jelen Általános Felhasználási Feltételekre és a Vatera által működtetett online piactéren a magyar jog irányadó, kivéve, ha a felhasználók egymás közötti tranzakciójuk során más joghatóságot kötnek ki, vagy a tranzakcióra nem a magyar jog irányadó.

tamasmaci # 2014.04.02. 09:56

Sziasztok!

Szerintem felvethet pár dolgot, hogy egy esetleges 300-500ft-os tartozásból csinálnak egy 5000Ft-ot…
Nekem is van ismerősöm, aki eladott pár dolgot max 500Ft volt a tartozás úgy gondolta, hogy majd befizeti, nem akart nem fizetni, csak úgy volt vele kicsi az összeg majd ha lesz pár 1000Ft akkor befizeti…

begi76 fórum tag írta hogy pert szeretne kezdeményezni a vatera ellen,
ami még egy támadható felület, ha jól tudom az a személyes ügyfélszolgálat mely úgy tudom ,hogy minden komolyabb cégnek kötelező lenne, de a vateránál mindent csak levélben lehet intézni személyesen nem…

A másik támadható felület, amire mindig a szokásos sablon szövegükkel szoktak válaszolni a sok-sok hamis termék, mely egy egyszerű ember számára is meglapítható, hogy hamis, de ők azt küldik vissza röviden tömören, hogy ők nem szakértők és nem feladatuk megállapítani, hogy az a termék eredeti-e vagy hamis.
Ez azért szerintem nem teljesen így működik egy jogállamban szerintem…

Edina94 # 2014.04.01. 18:10

Én azzal a nagy problémával fordulok hozzátok, hogy egyik ismerősöm az én számlaszámommal regisztrált, és adósságot csinált, és én persze nem tudtam róla. Azt olvastam , hogy engem is feljelenthetnek pedig nem tettem semmit csak megkértek h utaljak én ... meg utaltam. ÉS a vatera meg nem hajlandó segíteni. Most mit tegyek???

d0ve # 2014.03.12. 19:59

Sziasztok!

Vaterával kapcsolatosan sajnos nekem is lett egy konfliktus helyzetem: eladásra kínáltam néhány terméket, nem fizettem a hirdetésért a díjat, a felszólító emaileket - már ha küldtek - nem kaptam meg. Néhány hete a Creditforte-től jött fizetési felszólítás, 320Ft-os tőketartozásra ~4000Ft körüli összeget követelnek. Ez az összeg szerintem irreálisan sok (az eredeti összeg több mint 10X-ese). Mivel nem szándékozom perre menni a céggel, ezért úgy döntöttem , hogy kiegyenlítem az összeget. Meg is történt, nincs tartozásom már a vatera - és creditforte - irányába. Viszont a regisztrációm törlését csak 60 napos idő után hajlandóak megtenni. A kérdésem az lenne - ismerve a felhasználói feltételeket - hogy egy cégnek - mint adatkezelőnek - jogában áll-e azt tenni, hogy csak meghatározott idő után törli a személyes adataimat? Értem, hogy elfogadtam annak idején a kis X bejelölésével a szabályzatukat (amit azóta ki tudja hányszor módosítottak) , de ez azert kicsit nonszensz, hogy nem hajlandóak a személyes adataim törlésére.

begi_76 # 2014.03.08. 07:33

Sziasztok!

Én most készülök ellenük éppen fellépni, mert irreálisan magasak a költségeik. Ezzel el kell számolniuk nem lehet csak úgy zsebre tenni ez cégpénz és nem saját vagyon.
A részletekre most nem térnék egyelőre ki, de beírom amint sikeres a fellépésem ellenük, hogy mindenki hasonlóképp tudjon cselekedni addig is ahol lehet hirdetem az igét a "szolgáltatásaik ellen" amúgy az adatok megváltoztak ami elérhető mindenki számára ingyenesen...

I. Cégformától független adatok

13. A képviseletre jogosult(ak) adatai
13/4. Senkáriuk Gábor (an.: Keresztes Ágnes)
Születési ideje: 1974/12/19
1143 Budapest, Ilka utca 25-27. B. ép. 2. em. 2.
Adóazonosító jel: 8394334644
A képviselet módja: önálló
A képviseletre jogosult tisztsége: ügyvezető (vezető tisztségviselő)
Jogviszony kezdete: 2010/09/08
A változás időpontja: 2012/12/20
Bejegyzés kelte: 2013/05/23 Közzétéve: 2013/06/13
Hatályos: 2012/12/20 ...
II. Cégformától függő adatok

1. A tag(ok) adatai
1/4. Voncsina Laura (an.: Vermes Ilona)
Születési ideje: 1984/01/26
1202 Budapest, Kakastó utca 17.
A tagsági jogviszony kezdete: 2009/02/11
A változás időpontja: 2012/12/20
Bejegyzés kelte: 2013/05/23 Közzétéve: 2013/06/13
Hatályos: 2012/12/20 ...
1/5. Kárász László György (an.: Pitrik Margit Zsuzsanna)
Születési ideje: 1970/12/19
1164 Budapest, Simongát utca 45. 1.
A tagsági jogviszony kezdete: 2010/09/08
A változás időpontja: 2012/12/20
Bejegyzés kelte: 2013/05/23 Közzétéve: 2013/06/13
Hatályos: 2012/12/20 ...
1/6. Senkáriuk Gábor (an.: Keresztes Ágnes)
Születési ideje: 1974/12/19
1143 Budapest, Ilka utca 25-27. B. ép. 2. em. 2.
A tagsági jogviszony kezdete: 2010/09/08
A változás időpontja: 2012/12/20
Bejegyzés kelte: 2013/05/23 Közzétéve: 2013/06/13
Hatályos: 2012/12/20 ...

Ezek csak gugli keresés utáni infók és semmi garancia a valóságukra. ;-)

capisca # 2014.03.04. 15:43

Kedves Gábor!

Igen. Szerződést kötöttél.

00Gábor00 # 2014.03.04. 13:07

Tisztelt fórumozók!A vaterán a kosárba tettem egy terméket,de csak utána vált gyanússá,hogy csak úgy küldi a terméket,hogyha előre kifizetem.Kaptam is tőle egy számlaszámot amire utaljak,de arról hogy milyen méretűek arról egy szó se esett (2 db karikagyűrűről van szó)Ekkor gondoltam meg magam.Írtam neki egy levelet amiben sajnálatom fejezem ki de nekem így nem megfelelő,ha kell személyesen elmegyek érte,de előre nem fizetem ki.Erre azzal jött hogy beperel mert "Mi amit leütött pénzért töltöttük fel! Amiért leütötte jutalékot azaz pénzt fizetünk! És amiért leütötte adót fizetünk!"Tényleg beperelhet ez az istencsapása?

Rita10 # 2014.02.24. 08:53

Kedves Fórumozók!

Nem tartozik szorosan a témához, de hátha tud valaki segíteni.

Nemfizetés miatt felfüggesztett fiók, majd ennek rendezése után kértem adataim törlését (jobb hirdetési helyet találtam), de nem törölték, mondván megsértettem az ászfjüket. Minden rendezve van immár, hogyan vehetem rá őket az adataim törlésére? Nem szeretném (főleg a többi hozzászóló után), ha bármikor zaklatnának!? Ptk, adatvédelem, mire lehet hivatkozni? Nem akarom használni többet az oldalukat, és ászf-et sem kívánom ezentúl elfogadni.

Agent Cooper # 2014.02.20. 20:31

Kedves Fannicita9!

Gyorsan utalja át a díjat a Vatera számlaszámára.
Ha megkapja a felszólítást, akkor mondjon ellent, és bizonyítékként küldje el a tranzakcióról készített bizonylatot.

Üdvözlettel: Agent Cooper


védelem és sértetti képviselet
e-mail: bartas@bartinfo.hu
http://frzs.hu/hir.php?…

oriontronic # 2013.10.26. 20:24

4. bankszámlaszám, amiről 100 Ft-ot el kell utalni a Vaterának, így már sokkal nehezebb kamu fiókot regisztrálni eladóként.

Snatch # 2013.10.24. 17:48

Kedves Fórumozók!

Én is kaptam ma egy ilyen Creditforte-s levelet. A Vatera tartozásomat ma befizettem (hetekig nem voltam itthon ezért nem fizettem be, de évek óta rendes befizetőjük vagyok), a rendszertiltást levették. Kérjek a Vaterától egy 0-ás egyenleget és küldjem el a Creditforténak ajánlott tértivevénnyel + szerelmes levél?

Köszönöm!
Snatch

laduczky73 # 2013.10.22. 16:55

Én nem értem,hogy talál meg ennyi embert a vatera tartozást behajtó szerződéses cége?

1: Feltöltő kártya
2: Álnév
3: Kamu cím
...és ezt bármikor lehet módosítani a beállításokban.
Ha egy terméked elkelt,te is fel tudod venni a kapcsolatot a vásárlóval....ennyi.

Szabolcs.K. # 2013.10.16. 20:56

A kovetkezo ugyben kernem a segitseguket/tanacsukat:

Igyenybe vettem a Vatera egyik
szolgaltatasat.
A szolgaltatasert dijat szamol fel a Vatera.
A szolgaltatassal es a dijszabassal semmi gondom.
Viszont:
Technikai es penzugyi hatraltato tenyezok miatt a dijat csak az elso hataridon tul tudtam befizetni.
Ket fizetesi felszolitast csak a Vatera belso levelezesi rendszereben kaptam. Emailben, postai uton
nem. Ezeket a belso levelezesben erkezo uzeneteket csak szeptember 16-an kb 14:00-kor olvastam
el.
A dijat vegul 2013. szeptember 16-an 16:15-kor fizettem be a Debrecen 3-as postan.
Ez utan par napig nem is torodtem az uggyel.
A harmadik felszolitas es tajekoztatas szinten belso levelezesi rendszerben szinten szeptember 16-
an 16:30-kor erkezett, amiben tajekoztattak, hogy atkerult az ugy egy koveteleskezelo ceghez.
Ennek a harmadik felszolitasnak/tajekoztatasnak az elolvasasara szeptember 18-an kerult sor
reszemrol, de ekkor mar a Vateras egyenlegem nem volt minuszban. Ebbol arra kovetkeztettem,
hogy elfogadtak a befizetesemet mindenfele tovabbi szankcio nelkul.
Annak ellenere, hogy mindossze negyed oraval de hamarabb fizettem be a hatralekos osszeget mint
ahogy a harmadik uzenet megerkezett volna a vateratol, felszolitasi levelet kaptam egy kintlevoseg
kezelo cegtol: a Creditforte-tol.
Sima levelkent erkezett, bedobva a postaladamba. A level szeptember 20-ai keltezessel van ellatva,
de valoszinuleg a postaladamba szeptember 22-27 kozott erkezett meg.
En 29-en vettem ki a levelet a ladabol, majd masnap 30-an telefonon felvettem a kapcsolatot a
kintlevoseg kezelo ceggel.
A holgy akivel sikerult beszelnem kozolte, hogy ugyintezesi es adminisztracios dij cimen meg
mindig van tartozasom, nem a Vatera fele hanem a Creditforte fele.
En kozoltem, hogy ezzel nem ertek egyet, hisz hamarabb fizettem be a tartozasom mint ahogy a
Vatera atadta volna az ugyet a Creditforte-nak.
Erre az ugyintezo valasza az volt, hogy akkor perre viszik az ugyet.
A Creditfortetol es a Vateratol (Allegroup Kft.) is az a reakcio erkezett, hogy ok a beerkezes idopontjat veszik figyelembe ami szeptember 18-a volt.
Keresem az, hogy adjanak szamomra tanacsot az ugyben.

Ezt a levelet a Hajdu Bihar Megyei Bekelteto Testuletnek is elkuldtem.
Onnan meg nem erkezett valasz.

Idokozben befizettem a Creditfortenak az adminisztracios dijkent felszamolt nevetsegesen magas osszeget, mert most nem allok ugy anyagilag hogy egy peres eljarasba kezdjek.

Kerdem en, hogy jogorvoslatra van-e lehetosegem?
Vissza tudom en ezt a penzt kovetelni valamilyen uton-modon?

A dij amit a Vatera szamolt fel amugy 960 forint volt.
A Creditforte adminisztracios dija 3810 !!!!! forint.
A kesedelmi kamat pedig 5 forint...

Varva valaszukat, segito hozzaszolasukat,

Tisztelettel:

K. Szabolcs