Elállási jog személyes átvétel esetén?


nonolet # 2017.09.08. 17:53

Ez magánszemély-magánszemély közti biznisz volt?

Ha igen, akkor a használt cuccért is
SZAVATOSSÁGGAL
tartozol a vevő felé 12 hónapig.
(bútor és más 1 évnél tartósabb cikk esetén)

-

Nem vonatkozik a szavatosság azokra a hibákra-hiányosságokra

  • amiket közöltél a vevővel (BIZONYÍTHATÓAN!!!)

vagy

  • az átadáskor kellően gondos átvétellel észre kellett volna vennie a vevőnek

vagy

  • a vevő rongálása okozta

vagy

  • a vevő szakszerűtlen használat okozta

Viszont...

Vonatkozik a szavatosság azokra a hibákra-hiányosságokra amiket

  • nem közöltél a vevővel

és

  • az átadáskor kellően gondos átvétellel sem lehetett észlelni a vevőnek, de később előjön egy hiba miatta

(ez az eladáskor még rejtett hiba ugyebár)

Az azt jelenti, hogy HA 12 hónapon belül kiderül,
hogy a vevő nem azt kapta amit eladóként ígértél neki,
akkor neked helyt kell állnod a vevő felé.
(kijavítás vagy csere vagy árengedmény vagy visszavétel)

Azonban a vevőnek kell azt bizonyítania,
hogy
nem azt kapta az átadáskor amit ígértél neki

ÉS azt is hogy hiba

  • kellően gondos átvétel ellenére nem volt felismerhető

ÉS azt i s, hogy a cucc korának-használtságának nem felel meg...

  • *-

Röviden:

  • van/lehet felelősséged akár egy évig is a cuccért

DE!

  • a vevőnek kell az igény jogosságát bizonyítania

Vagyis... ha szavatossági igénye van, akkor te azt

  • vagy elfogod és helytállsz, a vevő boldog
  • vagy elutasítod és akkor vevő bizonyít

HA SIKERESEN bizonyít a vevő, akkor helytállsz és téríted neki a bizonyítás költségeit is !

(per, szakértő, járulékos kár, stb.)

-

Visszalépésre csakúgy nincs joga!

Akkor lehet csak joga rá, ha bizonyítja,
hogy JOGOS szavatossági igénye van
ÉS te mégsem

  • javítod
  • cseréled
  • engedsz az árából

-

Nos ezek alapján eldöntöd, hogy mit válaszolsz neki...

Gondolom azt, hogy: ha akar valamit pereljen be.

KozákA # 2017.12.09. 14:31

Üdvözletem!
A 45/2014-es fogyasztói kormányrendelet szerinti elállás kapcsán szeretnék érdeklődni, hogy Önök szerint egy okostelefon internetes vásárlása esetén mi fér bele a kipróbálás kategóriájába, amit jogszerűen megtehetek, hogy a teljes vételárat visszakapjam elállás esetén?

Pl bekapcsolhatom, vagy már azt se? Esetleg próbahívás, egy alkalmazás letöltése stb.?

A rendelet szerint "A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel", de ebből számomra ez nem derül ki.

Ágnes48 # 2018.02.13. 10:38

Tisztelt Hozzáértők!
Lányomék vásároltak egy mosógépet 99990 Ft-ért.
Műszalki áruházba bementek, személyesen,készpénzre vették.
Nincsenek megelégedve vele. Hangosan megy(már eleve tettek bele egy "halk mosás" programot is). A leírásban nem szerepelt a mosási idő. 1 kg babaruha mosási ideje 4 óra,de a többi program is 3-4 órás általában. Van-e lehetőség ilyenkor,hogy visszavigyék. Nem volt dobozban,mert azt mondták,hogy csak az van belőle,bár előtte azt mondták,hogy 2db van. Érdekes módon vizes volt belül,mikor leszedték a fóliát,amivel az üzletben körbetekerték. Mit lehet tenni?
Köszönöm a választ!

ObudaFan # 2018.02.13. 11:54

Csak akkor van lehetőség, ha lényegesen eltér attól, amit állítottak róla, illetve ami a hirdetésben szerepelt.

nonolet # 2018.02.13. 12:04

KozákA

Amit leírtál az még belefér,
hisz
nélküle nem állapítható meg a jó működése.

A rendszeres (üzemszerű) használat az, ami már nem kipróbálás...

Ha karcos/kopott/koszos lesz vagy más az értékét csökkentő esemény történik az levonják az árából.

nonolet # 2018.02.13. 12:09

Ágnes48

Megnézted, megvetted ...
A te bajod, ha utólag nem tetszik.

Akkor reklamálhatsz jogszerűen, ha

  • HIBÁS

vagy

  • nem a lírása szerint működik

- -

Udvarias KÉRÉSSEL persze fordulhatsz az üzlethez,
hogy VALAMILYEN áron (alku tárgya)

  • vegyék vissza tőled

vagy

  • számolják be egy másikba

De ezt nem kötelező megtenniük!
Szabadon döntenek, hogy segítenek neked vagy sem.

Ágnes48 # 2018.02.13. 13:51

Nonolet!
Nem azzal van gond,hogy nem tetszik. Az alattuk lakó megkérdezte,hogy rossz a mosógép,hogy ilyen hangos? Az előző nagyon hallkan ment. Amig nem próbáljuk ki,addig nem lehet tudni,hogy működik. Meg azért a 3-4 órási mosási idő is elég gáz. A mi 10 éves Miele gépünk nem mos ilyen sokáig. Na,tesznek egy próbát,aztán kiderül.

nonolet # 2018.02.13. 14:54

Mit ír a gépkönyv?

  • a zajszintről ?
  • a mosási időről?

Ha annak nem felel, meg a akkor van jogalapod.
SZAVATOSSÁGI alapon...

szavatosság = nem azt kaptam, amire szerződtem, amit ígértek

- -

Konkrétan hány dB a gép zajszintje a gépkönyvben?
Ha 60 dB fölötti, akkor ne csodálkozz, hogy zajos...

mgusztav # 2018.02.24. 11:43

Tisztelt Fórum!
Segítséget illetve tanácsokat szeretnék kérni.Vásároltam 2 napja magánszemélytől egy használt játék konzolt.Kb 2 órás használat után tönkrement.A hirdetésben 250gb-os gépről volt szó de a konzol amit kaptam 120gb-os.Felvettem az eladóval a kapcsolatot,elvileg ma találkozok vele.Kérdésem az lenne hogy ezzel kapcsolatban van e valami "ütőkártya" a kezemben amivel visszaszerezhetem a pénzem?Köszönöm a válaszokat!

nonolet # 2018.02.24. 13:20

A szavatossági jogod fennáll a törvény erejénél fogva.
(a használt cuccra is)

Mivel: a szerződést be kell tartani!!!

Azaz azt kellett kapnod, amit ígért az eladó.
(ha mégse!!! azt kaptad az a szavatossági igény jogalapja)

  • -

Vagyis...

HA kiderül, hogy mégsem azt kaptad, amiről szó volt (rejtett hibás volt), akkor neked mint vevőnek kell

PERKÉPESEN bizonyítani,

hogy "márpedig rejtett hibával kaptam meg".

Azaz: már az eladáskor is benne lapult a későbbi meghibásodás oka,
csak azt még nem lehetett felismerni az átvételkor.

HA az eladó nem kekeckedik
vagy
HA SIKERÜL a rejtet hiba bizonyítása,

akkor jár neked

  • vagy a díjtalan javítás az eladótól

(vagy kellő árengedmény, hogy abból javíttasd meg magad)

  • vagy csere egy másik jóra, HA!!! éppen kitudja cserélni
  • vagy HA az eladó nem javítja meg (nem enged az árból, nem cseréli jóra), akkor a pénzed jár vissza.

Lássuk be: nem túl sok esélyed van a sikeres bizonyításra

  • egy használt cuccnál
  • amit kipróbáltál és
  • még egy darabig jó volt utána

De nem is kizárt a dolog...

- -

Fontos...

Önként NEM járhatsz el az eladó helyett az ő zsebére.

Azaz nem kezdheted el a cuccot javítani/javíttatni.
CSAK!!! az eladó bizonyítható belegyezésével és a várható költségről is előre tájékoztatva őt, azt vele előre elfogadtatva.

Nem is piszkálhatsz bele se cuccba!

Azaz: amíg ez eladóval tárgyalsz/vitázol addig nem tehetsz semmit a cuccal.

Ki kell várnod amíg kiderül,
hogy
az eladó a szavatossági igényed elismeri-e?

Ha nem ismeri el, akkor
pert kell ellene indítanod, amiben
a jogos igényed bizonyítása a te dolgod lesz!

Ha elismeri, akkor ki kell deríteni, hogy

  • az eladó megjavítja-e önként

vagy

  • ad-e a javításra elegendő árengedményt

vagy

  • inkább visszaadja a pénzed és eláll a biznisztől
  • -

HA önként javítást vállal, akkor a javításra ~15 napot, de ~30 max napot kell várnod!

  • -

A 30. nap után már nem kell tovább a javításra várnod!
Hanem átállhatsz a "kérem vissza a pénzem" álláspontra.

Ha 30. nap után nem adja vissza a pénzed,
akkor a vitából >> PER!!! lesz,
amit
te indíthatsz meg az eladó ellen.

Aztán a perben kiderül, hogy kinek van igaza :-)
Ki mit tud bizonyítani...

Ennyike.

nonolet # 2018.02.24. 13:32

"A hirdetésben 250gb-os gépről volt szó de a konzol amit kaptam 120gb-os"

Ez egy külön téma!
De ez is szavatossági kérdés, mivel:
nem azt kaptad, amiről szó volt, amit szavatolt.

Azonban két eset van.

1.
Ha nem reklamáltál miatta az átvételkor...
Akkor ELFOGADTAD a változát és kész, ügy lezárva.
(mivel ez egy AZONNAL FELISMERHETŐ eltérés a szerződéstől, de nem tetted szóvá, belenyugodtál)

2.
HA reklamáltál, akkor viszont szavatossági kérdés.
Ami alapján

  • ha lehetséges, akkor kérhetsz cserét/bővítést 250-esre

vagy

  • kérhetsz árengedményt (ha jó neked a 128-as is)

vagy

  • kérheted vissza a pénzed, azaz elállsz

Ez része viszont vélhetően bizonyítható perképesen is.
Mármint, hogy: 250-esnek volt hirdetve/eladva, de nem az volt...

Persze nyilván csak akkor,
HA nem voltál felelőtlen és megvannak rá bizonyítékaid.
(hirdetés, email, stb.)

nonolet # 2018.03.18. 08:25

Elállási jogod nincs.

- -

Az üzletben kérdezhetsz, udvariasan.
Mert a is lehet, hogy te vagy a hülye...

Miből gondolod, hogy az IMEI keresőd megbízható?!

drbjozsef # 2018.03.18. 12:44

Miért nem a vásárláskor ütötted be az IMEI keresőbe a számot?

drbjozsef # 2018.03.18. 15:50

Tudsz jobbat, mint reklamálni a boltban?
Bemész, felveteted a panaszt, kérsz a jegyzőkönyvből egy példányt, 30 napon belül ki kell vizsgálniuk és válaszolniuk kell.
Következő lépés ennek függvényében.

gopro # 2018.07.10. 07:53

Kedves Fórum,

Vásároltam két egyforma gopro kamerát ( ikerpár , gyerekek erre gyűjtöttek ). Mindkét kamera meghibásodott 3 napon belül. A kereskedő mindkettőt kicserélte. A cserekamerák azonban szintén meghibásodtak 1,5 hónapon belül. A kereskedő a vásárlás összegét ajándékkártyán akarja visszaadni. Ez esetben van lehetőségem arra, hogy a vásárolt áru ellenértékét készpénzben, ne csak náluk levásárolható ajándékkártyán kapjam vissza?

Köszönettel,

drbjozsef # 2018.07.10. 09:47

Abszolúte. Nem kötelezhet se utalványra, se levásárlásra. Ha nem javítja meg, nem cseréli ki, akkor csak pénzt vagy köteles elfogadni.

gopro # 2018.07.10. 10:34

Köszönöm a választ!

Igazából mindkét lehetőséget, tehát a cserét és javítást is felajánlották, csak én nem kérnék már ebből a lehetőségből. Eddig 4 termék hibásodott meg, nem bízom abban, hogy az újabbak megfelelő minőségűek lesznek.

Abban az esetben is van lehetőségem a készpénz visszakérésére, ha a fentieket felajánlották?

Válaszát előre is köszönöm.

drbjozsef # 2018.07.10. 10:47

Akkor nincs.

Elsősorban javítani kell, ha nem tudja, akkor cserélni, és csak akkor kell visszafizesse, ha a fentiek egyikét sem akarja, vagy normál határidőn belül tudja megcsinálni. Mondjuk 30 napon belül, az után már elállhatsz, és kérheted vissza kp a pénzedet.

Határeset egyébként, mert ha akarná, nekiállhatna javítgatni, te heteket várhatsz, aztán mégis cseréli valamire ami megint rossz lesz, szóval akár bele is mehetsz az ajándékutalványba, ha kp-t nem nagyon akar adni, Te meg nem akarsz várni.

gopro # 2018.07.10. 11:15

Kedves József!

Ismét köszönöm a választ. Kiegészítette és megerősítette amire magam is jutottam. Tanácsát megfogadom, az ajándékártya elfogadható kompromisszumnak tűnik.

Köszönettel,

Sándor

nonolet # 2018.07.10. 11:23

gopro

AKKOR IS VAN!!!!

A kétszeri javítás/csere után már simán JOGOD VAN elállni!!!!!!! is.
A bizalom vesztés miatt.

Kérd a pénzed, ennyi.

gopro # 2018.07.10. 11:36

Kedves Nonolet,

Az elállási jog nem internetes ( távol lévő) vásárlásokra vonatkozik?
A kamerákat én üzletben vásároltam.

Köszönettel,

S

nonolet # 2018.07.10. 11:48

Nem csak.

Hanem a szavatossági ügyekre is.

gopro # 2018.07.10. 12:32

vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

ez utóbbi mondat vonatkozhat a 4*-i meghibásodásra? mármint hogy a kijavításhoz kicseréléshez fűződő érdekem megszűnt?

drbjozsef # 2018.07.10. 12:55

Igen, jelentheti azt.
De esetedben nem egy termék 4x cseréjéről volt szó, hanem 2 2x, de talán a 3. csere már tényleg túlzás lehet.

Próbáld meg, hivatkozz erre, állj el a szerződéstől. Legfeljebb próbálkoznak ők is.

nonolet # 2018.07.10. 14:47

gopro

MÁR!!! a második hibára is vonatkozik...

1X vagy köteles eltűrni a javítást/cserét CSAK!

Utána a bizalmad megrendülhet.

- -

De már az első hibánál is ajánlhatod,
hogy
te inkább már most elállnál és
ezért kéred a pénzed vissza.

Elsőre nem köteles rá.
De a másodiktól igen...