Tisztelt Szakértők,
Nagy bútoráruházban vásárolt kerti asztal összeszerelésekor derült ki, hogy a termék műszakilag és esztétikailag is sérült. Az ügyfélszolgálaton a termék cseréjét kértem, azonban azt állítják, hogy ez nem lehetséges, mivel kifutó termék, nincs belőle több az országban, sőt a külföldi raktárban sem.
Felajánlották, hogy az áruházban lévő kiállítása darabot elvihetem, vagy pedig kérhetek jóváírást (pénzvisszafizetést), melynek mértékét először 15%-ban adták meg.
A kiállítási darabot nem fogadom el, mivel már az is elég rossz állapotban van, egyébként annak értékesítése is jelentős árleszállítással szokott csak sikerülni.
A 15%-ot szintén elfogadhatatlannak tartom, 50%-ot tartanék méltányosnak.
Második körben már 30%-ot ajánlottak fel, azzal, hogy ha nem fogadom el, akkor vigyem vissza a terméket és visszafizetik a teljes vételárat.
Az asztaltól nem szeretnék megválni, de a 30%-ot is kevésnek tartom.
KÉRDÉSEM: Van-e jogi lehetőségem arra, hogy ragaszkodjak a magasabb jóváíráshoz, vagy végső soron kénytelen vagyok elfogadni az alacsonyabbat, illetve a teljes pénzvisszafizetést?
Előre is köszönöm a segítséget.
Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés
... megoldódott?
Köszönöm a segítséget.
csakyp,
Polgári törvénykönyv 6:159§ b pontja és 6:160§ alapján elállsz a szerződéstől, kéred vissza a pénzed. Az indok a többszöri hibás teljesítés, a 4x csere után a cseréhez fűződő érdeked megszűnt.
Menj be, és add írásban oda nekik.
Nem vagy köteles elfogadni levásárlást, utalványt, meg ilyen szarságokat, kérd a pénzed.
Ha nem adják, szintén rögzítsétek írásban, hogy Békéltető Testülethez fordulsz, ha az nem vezet eredményre, akkor bíróságon fogod visszakövetelni a pénzedet.
Leírod és kész.
HA hárítanak, beperled őket.
Ennyi.
Így működik a jogállam.
Van.
A neve PTK azaz Polgári Törvénykönyv
A hibás teljesítés résznél...
De ezt azért illik ismerni úgy 12 éves kortól fölfelé.
nonolet köszönöm a válaszod. Türelmes ember lévén gondoltam adok esélyt nekik, hátha én fogtam ki a rossz szériát. Erre vonatkozóan létezik valahol bármilyen jogszabály amit a szolgáltató orra alá tolhatnék? Mivel erősen hárítanak.
Nem kell eltűrnöd az újabb javítást!
(már a 2.-kat sem kellett volna...)
Hanem...
1.
Elállsz a vételtől és kéred vissza a pénzed.
2.
A pénzből aztán azt veszel amit akarsz :-)
Üdv szakértők!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy tavaly tavasszal vettem egy Apple telefont, melyet azóta már háromszor cserélték a márkaszervízben, mindig ugyanazzal a hibával. Nem meglepő módon ez a hiba ismét előjött, így kapnék egy ötödik ugyanolyan telefont. Arra volna esetleg lehetőségem, hogy más típust kérjek tőlük? Mivel ugyanezzel nem szeretnék az idők végezetéig 3 havonta a márkaszervízbe rohangálni. A fogyasztóvédelmi jogtárban nem találok semmi idevágót. Köszönöm a tippeket, ötletek előre is! :)
T. egyötvenes68! Köszönöm a hozzászólást!
T. Kabosa!
Ők nem tehetnek róla, hogy Neked eü. problémád van, így nem kötelesek visszaadni a bérlet árát. Neten kínáld eladásra fél áron, így kevesebbet buksz.
Tisztelt Szakértők! 3 hete egy infrashape nevű mozgásformát próbáltam ki, majd vásároltam hozzá 5 alkalmas bérletet. Mielőtt megkezdhettem volna a bérlet felhasználását egy komolyabb rosszullét után ritka, szédüléssel járó betegséget diagnosztizáltak nálam, amely miatt nem tudom ezt a bérletet igénybe venni. Felvettem a kapcsolatot a bérletet kiállító céggel, akik elzárkóznak az összeg visszafizetésétől. Azt ajánlották fel, hogy ruházzam át valaki másra ezt a bérletet, azaz ajándékozzam el valakinek. Ezt nem szeretném, nem ismerek senkit, akinek oda tudnám ajándékozni. Kérdésem: milyen lehetőségeim vannak a pénz visszafizetésére? Nem az összeg a fontos, hanem a rendkívül inkorrekt viselkedés a cég részéről. Olyan butaságokat írnak, hogy a könyvelésük nem alkalmas pénz visszaadására!
Válaszukat köszönöm!
Alapok itt : https://kiszamolo.hu/…sztoi-jogok/
Nem pontosan így van joguk.
„Ptk. 6:159. § (Hibás teljesítés)
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.”
Tehát ha tudják javítani megfelelő minőségben, akkor nem kell cserélniük. De ha nem, akkor vagy cserélik, vagy elállhatsz a szerződéstől.
Ha nem értetek egyet - akár a hiba okában, akár a szavatossági igény rendezésének módjában -, akkor Békéltető Testülethez, végső esetben bírósághoz fordulhatsz.
Kedves Jogászok,
A matracgyártó cég 1 év teljeskörű jótálláson túl + 3 év önként vállalt. Fél év után megvetemedett és kibolyhosodott a matrac. Miután panaszt tettem és visszakértem az árát ezt a választ kaptam:
„A matracot bevizsgálás után - amennyiben hibás, és a hiba jótállási igényt megalapozó hiba - javítjuk. Cserére, pénzvisszafizetésre nincs lehetőség.”
Joguk van ehhez? Mit tehetek, miután megállapították a hibát?
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom mennyire tettem jól, de már tegnap jeleztem, hiszen összességében ma már 20. napja van szervízben és ugyanazzal a hibával vittem vissza rögtön az első javítás után (rögtön úgy, hogy péntek délutánra lett kész és csak hétfőn tudtam a hétvége miatt visszavinni).
...és ne tökölj!
Hanem add írásba a csere igényed a 31. napon.
Ne hidd el a HP-nek... hazudik.
Lásd: PTK
- -
Mond neki, hogy: ugyan árulja már el a jogszabályt is ami szerint úgy lenne.
Kedves Jogászok, válaszadók!
Ismét segítségre lenne szükségem. Egy pár napja írtam, hogy garancialevél hiányában is kérvényezhető-e a csere.
A mai nap beszéltem a HP-val lévén a gép még mindig nincs kész, a szevízpartner a tegnapi napra ígérte a javítást, de megint nem tájékoztattak saját kezdeményezésükre, hogy a szevízelés hogy áll, illetve hogy a vállalt időre nem készült el a javítás.
Viszont a problémám a következő. A HP-tól azt az információt kaptam, hogy csere CSAK abban az esetben lehet, ha 3 alkatrésszel járó hiba és egy 4. alkatrészcserével járó hiba áll fenn, vagyis összesen 4 hiba jelentkezése után cserélnek.
Ha jól tudom már a második hibajelentkezésnél lehet kérni cserét, továbbá ha a 15 napot túllépte a termék szevízben töltése (Általános Szerződési Feltételekben 15 nap és nem munkanap szerepel), akkor ismételten kérvényezhetek cserét.
Jók az információim vagy a HP-nek van igaza?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Köszönöm a segítséget,
Mindenképpen kikérem a minőségi bizonyítványt!
Eddig az eladók az üzletbe segítőkészek voltak, megkérdezem őket mit szólank hozzá!
Hát, én nem vagyok nagy üveg szakértő, de azt már a 4-kes kisiskolások is tudják, hogy kemény, és gyémánttal lehet vágni.
A kristályüveg minőség inkább azt jelzi, hogy jobb az átláthatósága, azaz szebb. Hogy szabad-e karcolódnia, továbbra is szakértői kérdésnek tartom.
Azt még megjegyezném, ha az üveg nem épp megfelelő minőség kérdés, az egész óra valódi-e. Nem tudom, hogy az eladó akar-e belemenni az óra szakértői felülvizsgálatába.
nonolet
Mint mondtam nem ez az egyetlen ilyen órám és érdekes módon a többivel nincs problémám!
A búsba meg te mész el ezzel a stílussal....
wers
Köszönöm a választ és a segítséget!
VVera88
Szerinted: az a használati módja egy órának,
hogy az üvege naponta sokszor súrlódjon?!
Elmész te a búsba...
VVera88
üveg = ásványi kristály
Azaz sima ablaküveg lesz az...
HA!!! VALÓBAN
a kevésbé karcoldó zafír üveg lenne,
akkor annak is neveznék, elhiheted.
Nem pedig ilyen balekfogó "ásványi kristály"-nak.
Ami csak marketing duma nem igazán gondolkodóknak.