Elállási jog elutasítása mit tehetek?


M.Györgyi # 2021.02.03. 14:07

Tisztelt Ügyvéd Úr!

2021. febr. 03-án 13:25-kor megrendeltem egy terméket, de 11 percre rá e.mail-ben le is mondtam, és azt is leírtam a levelemben, hogy csupán egy véletlen megrendelés volt.

Erre válaszképpen ezt kaptam:

Tisztelt Hölgyem / Uram,

Tájékoztatjuk, hogy megrendelését már elküldtük, és lehetetlen lemondanunk.
Ne feledje, hogy termékünk 100% -ban biztonságos és biztonságos. Sőt, 100% -os garanciát vállalunk rá.

Kérjük, adja meg a lemondás okát.

A levelükre válaszképpen az alábbit reagáltam:

A rendelésemet nem küldhették még el, mivel a leadás után azaz 11 percre rá már írtam is a rendelésem LEMONDÁSÁT. Jogilag 14 napos vásárlási elállás megillet engem. Ne küldjék a terméket, mert NEM fogom átvenni. Az okot leírtam az előző levelemben.

Kérdésem:
Szeretném megkérdezni, ha ezek után még is kiküldik a terméket, köteles vagyok e átvenni? A fizetés utánvétellel történne meg. Válaszát előre is köszönöm.

V.Máté # 2018.04.18. 09:02

k.norbert

az építőiparban idén is nagymértékben drágultak az építési anyagok, illetve egyre több pénzbe kerül a munkaerő és a háttérszolgáltatások megfizetése. A legtöbb vállalkozó ugyanis 5-7 százalékos árnövekedéssel számolva alakította ki fix vállalási árait, ám eközben átlagosan 25 százalékos, de sok esetben még nagyobb mértékű költségnövekedés következett be.

Főszabály szerint a szerződést a felek közös megegyezéssel módosíthatják. Azonban a hatályos Polgári Törvénykönyv lehetőséget ad az érvényes szerződés bíróság általi módosítására. Bármelyik fél kérheti a szerződés bírósági módosítását, ha a felek közötti tartós jogviszonyban a szerződés megkötését követően előállott körülmény következtében a szerződés változatlan feltételek melletti teljesítése lényeges jogi érdekét sértené ( illetve eleget téve a további törvényi feltételeknek).

Tehát összegezve:
Amennyiben a kivitelező nem kívánja befejezni a jelenlegi átalányáron az építkezést úgy csak akkor nem fog szerződést szegni ha a Bíróságon megtámadja azt.


dr. Végh Ügyvédi Iroda - Budapest
vekony@drveghistvan.hu

k.norbert990 # 2018.04.13. 05:52

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Feleségemmel építkezünk (CSOK), és szerződésben állunk fix 22M Ft-os összegben egy generál kivitelezővel.
Jelenleg kb. 75-76%os készültségi fokban áll az ingatlan építkezése, viszont mi már 21M Ft-ot kifizettünk az UniCredit Bank-on keresztül.
Ergo 95% már ki van fizetve neki.
Viszont a tegnapi nap folyamán felvette velünk a kapcsolatot, hogy neki veszteséges az ingatlan építése, és a fennmaradó összegben állapodjunk meg és fizessünk még rá, hogy be tudja fejezni az ingatlan építését.

Van erre lehetősége, úgy hogy élő 22M Ft-os építkezési szerződésünk van???
Mit tudunk tenni ilyenkor? Tud esetleg valaki PTK paragrafust vagy törvényt erről?
Nagyon megköszönnénk, mert kétségbe vagyunk esve.
Nagyon szépen köszönjük!

ObudaFan # 2018.03.02. 14:36

Ha határidőben történt az elállás, akkor csak az alábbi kivételek vannak.
A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h)18 - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

  1. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  2. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  3. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  4. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  5. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

molnark6 # 2018.03.02. 13:48

Azt elfelejtettem kérdezni, hogy a leírtak ismeretében, Ön jogosnak tartja a panaszomat?

Köszönöm!

molnark6 # 2018.03.02. 12:03

Üdvözlöm!

Köszönöm válaszát!
Azóta jelentkeztek és azt írták visszaküldik a terméket mert szerintük semmi baja. Szeretném kérdezni, akkor cselekszek helyesen ha nem veszem át a csomagot? És panaszt tehetek az Ön által említett Békéltető testületnél vagy a Járási hivatalnál is?

Köszönöm!

ObudaFan # 2018.03.01. 17:45

A békéltető testületi eljárás és a polgári per (fizetési meghagyással kezdve) kozott lehet választani.

molnark6 # 2018.03.01. 16:40

Üdvözlöm!

A webshop nem engedi hogy éljek elállási jogommal, ilyen esetben mi a teendő? Bemásolgatom a levelezést, ebből szerintem érthető lesz a történet:

"Kedves Ügyintéző!

Szeretnék élni internetes vásárlási elállási jogommal a 1103829178 számú rendelésemnél, melynek tárgya 4 kamerás komplett megfigyelőrendszer, átvétel dátuma 2018.01.30.!

  • Monitoron VGA-n keresztül rossz minőségű, zavaros a kép.
  • HDMI kábbellel csatlakoztatva TV-hez, nincs jel.
  • Kamerák nagyon gyengék, kültéren sötétben szinte semmi nem látható, annyira zavaros a kép.

Telefonos érdeklődésemkor a Kolléganő elutasította az elállási jog lehetőségét, mondván már használva volt a termék, és csak asztali kipróbálás után küldhettem volna vissza! Ezt nem tudom elfogadni, mivel kültéri kamerákról van szó, meggyőződni egyértelműen csak kültéren tesztelve lehet arról, hogy alkalmas rendeltetésszerű használatra és helytállóak a leírásban szereplő tulajdonságok és paraméterek, működését befolyásolja a hőmérséklet, páratartalom, fényviszonyok, stb!

Kedves Molnár ......!
Telefonos beszélgetésünkre hivatkozva küldöm a feladóvevényt, amivel bármelyik postán feladhatja részünkre ingyenesen a kamera rendszert átvizsgálásra.

Kedves Ügyintéző!

Érdeklődni szeretnék, ezidáig miért nem történt telefonos megkeresés, sem e-mail formájú tájékoztatás, és a kormányrendeletben leírt elállási szándék jelzésétől számított 14 napon belüli pénzvisszafizetési határidővel sem foglalkoztak! Kérem írják le álláspontjukat, ha szükséges el tudjam indítani jogorvoslását a kialakult helyzetnek!

Kedves Molnár ......!

Pénz vissza térítést nem áll módomban.

A termék használt eredeti csomagolás nélkül érkezett a székhelyünkre.

Olyan áruházat Magyarországon nem láttam, hogy egy össze vissza ömlesztett terméket- (ket)
Vissza vegyen.

Terméket a szervizes ellenőrzi.

A termék tesztelés alatt van.
Idáig tökéletes a képminőség.
A terméket jövőhét elején vissza küldjük önnek.

Kedves Ügyintéző!

A termék csak ki lett próbálva rendeltetésszerű használat mellett, nem sérült, az eredeti csomagolás hiánya sem lehet akadálya az elállási jogom gyakorlásának!
A kormányrendelet önökre is vonatkozik, de ezt az illetékes hatóság majd eldönti!

Kedves Ügyintéző!

Az elállási szándékomtól függetlenül, az első levelemben részleteztem a termék használhatatlanságának okait is, több sebből vérzik! Kérem, használhatatlan, a leírásnak nem megfelelő tulajdonságokkal és paraméterekkel rendelkező terméket ne küldjenek vissza! Kültéri éjjellátó kamerarendszernek meghirdetett termék, és éjszaka kültéri használat mellett felismerhetetlenül zavaros a kép!"

Köszönöm segítségét!

ObudaFan # 2017.01.15. 10:52

Ha a vevő nyilatkozik, hogy a te nyilatkozatodat magaénak elfogadja, és írásban nyilatkozik, hogy a cég hova utaljon, akkor szerintem nem tehetnek mást. Ha nem így járnak el, abban az esetben meg lehet próbálni a békéltető testületet. Ha az nem vezet eredményre, a fizetési meghagyás marad.

laller2121 # 2017.01.14. 11:40

Üdv!

Online rendelt termék 14 napos indoklás nélküli elállási jogával kapcsolatosan kérnék segítséget.
A cég megtagadja a 14 napos elállás kiszolgálását.

Az ügy.
Online egy webshopban rendelt egy kollegám (legyen Pistike) egy számítástechnikai terméket (érték: 20.000 HUF). A terméket utalással én fizettem ki helyette a saját számlaszámomról lévén kollegámnak nincs számlája és megkért erre.
A kereskedőre ugye érvényes az ÁSZF-ben és jogszabályban is leírt 14 napos indoklás nélküli elállási jog online rendelés esetén.
A termék megjött foxpost csomagautomatába (vagyis nem az én, sem az ő lakcímére, ez fontos).
A számlán a kolléga neve szerepel noha én fizettem és nem ő.
A 14 napos indoklás nélküli elállási joggal élve visszaküldtem a terméket postán (én és nem ő, mert átvállaltam az ügy intézését tőle). Megkapta a cég, el is ismeri.
Kértem utalják vissza a pénzt, megadtam a saját számlaszámomat azt, amiről eleve fizetve volt a termék vételkor.
A pénzt nem akarják visszaadni, nem az elállási jogot magát vitatják, hanem azt hogy „nem én vagyok a szerződő fél”. Vagyis visszaadnák a pénzt-Pistikének.
Mivel Pistikének nincs számlaszáma, ezért is fizettem én helyette, így most patthelyzet van.
Egy számlaszámra adhatnák vissza a pénzt az enyémre arra meg nem akarják.

Ezért készítettem egy „Meghatalmazást” melyben a szerződő fél (az eredeti vásárló) meghatalmaz engem az ügyben való eljárásra (szabvány meghatalmazás két tanú stb).
Nem érdekli őket, a meghatalmazást nem fogadják el, a pénzt nem adják vissza nekem és már ahogy értettem telefonon (időközben beszéltem velük) már az eredeti vevőnek se adnák. El lehet vinni a terméket és pont. Mivel a cég szombathelyi és meg pesti vagyok így nem fogom elvinni. Nyilván.

Mondtam a kollegámnak akkor írjon elállási nyilatkozatot ő, de nem írhat: már rég kicsúszott a 14 napból, ha írna azt meg helyből visszadobnák.

Tehát szummázva:

  • az eredeti vevőnek nem utalják vissza a pénzt mert nincs hova (nincs számlája)
  • nekem nem utalják vissza, noha én fizettem ki a terméket, mert nem én vagyok a szerződő fél
  • a meghatalmazást nem fogadják el (nem és kész nincs indoklás)
  • kollegám hiába is közölne velük bármit is már, kicsúszott a 14 napból, semmiféle közlést

    az ügyben a cég már el nem fogad

Ez a szitu. Én most mit tegyek?
Fontos, hogy ÉN mit tehetek mert teljes ügyintézést vállaltam vagyis olyan megoldást lehetőséget mondjanak ami nekem rendelkezésemre állhat.
Miután a meghatalmazást a cég visszadobja így nekem további ötletem nincs.

Köszönöm