Mobil flotta létrehozása


Soockit # 2006.11.14. 19:08

Sziasztok!

Megpróbálom vázolni a helyzetet.
Adott egy KFT.
Ennek a nevén van 23 előfizetés az egyik magyarországi mobilszolgáltatónál.
Ugye van előfizető és számlafizető.
A számlafizető a KFT és az előfieztő is. Csak így lehetett flottaszerződést kötni, így van ingyen beszélgetés az előfizetések között!
A Számlafizető értesítési címe viszont változik. Erre azért van szükség, hogy mindenki házhoz kapja a számlát!
A számlákat a KFT nem írja le.
Két éves keretszerződést kellett aláírni jelenleg csak 15 előfizetésre vagyunk kötelezve, ennyire írtunk alá.
A lényeg, hogy én csak úgy tudok kiharcolni nagyobb kedvezményeket, ha bővítem a flotta nagyságát.
Viszont mosmár jönnének olyanok is akik nem olyan nagyon közeli ismerősök.
A hátulütő ami engem érhet.
Ha aláírok egy szerződést mondjuk 25 előfizetésre de valaki ki akar szálni akkor nekem ugyan úgy fenn kell tartanom 25 előfizetést. Ha valaki nem fizeti a számlát akkor ugye rajtam vagyis a KFT-n akarják majd behajtani az összeget.
Számlatartozás után esetleg az összes előfizetést ki akarják kapcsolni.
Nekem kellene valami olyan megállapodás, amivel kötelezem a kártya használóját, hogy fizeti a számlát, illetve amíg tart a keretmegállapodás (2 év) nem bontja fel a szerződést, vagy ha igen akkor visszaadja a kártyát és kifizeti a havidíjat a fennmaradó részre.
A KFT. ugye nem számlázza tovább a dolgot, nem is tudom, hogy erre lenne joga. A szerződésben (keretmegállapodás) biztos, hogy van egy ilyen pont, hogy ezt nem teheti meg.
Azt szeretném kérdezni, hogy lenne e valamilyen megoldás, hogy mégis lefedezzem magam, vagyis a KFT.-t

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

Tisztelettel: Soockit van Dälen

Sücy # 2006.11.15. 14:25

Na várjunk csak...
Van a KFT, de nem a KFT fizeti a telefonszámlát, hanem a használók?
Hogyha az a cél, hogy ezek egymás között tudjanak beszélni (gondolom, elsősorban cégügyekben), de kifelé nincs céges hívásuk, akkor úgy gondolom, hogy úgy tisztességes, hogy a KFT fizeti az alapdíjat, ami ezen felül keletkezik, azt magánbeszélgetés címen befizetteti a használókkal a pénztárban. A részletes számlát mindenki megtekintheti, kifogásolhatja.
De nekem ez nagyon úgy tűnik, hogy van a KFT, aki dolgoztat egy rakat vállalkozóval (színlelt szerződéssel), ami jogellenes...
A szerződést annyi előfizetésre kösd, amennyit garantálni tudsz.
Mindenesetre ez nekem eléggé "csalás"szagú, de biztos, hogy nem tiszta...

bootmaker # 2006.11.15. 15:53

Nem biztos hogy csalás.
A mi cégünknél is ilyen van és az nem ilyen-olyan kft.
Mi fizetjük a havi és a beszélhetések diját, a jó benne meg az hogy én pl. háromat vettem, és igy a családdal (és természetesen a flottán belül is) ingyen tudok beszélni.

B

Soockit # 2006.11.15. 22:16

Köszönöm a hozzászólást.
Persze jó. Csak én leírtam, hogy mik az agodalmaim, hogy hol miként tudom megütni a bokám.
Jelenleg a 23 előfizetésből összesen csak 3 előfizetést számol el a KFT. nem az a célunk, hogy leírjunk havonta egy millió forint telefonszámlát.
A cél az, hogy akárki beszálhasson a józan ész határán belül, de legyen valami fedezet a kezemben.

Soockit # 2006.11.15. 22:21

Sücy-nek:

Nem tudom, azt hittem lejött az egészből a dolog.
Gondoltam februrában egyet, hogy van a flottán belüli ingyen beszélgetés. De ezeket csak Bt., Kft., Zrt., Nyrt., és különböző szervezetek köthetik.
Én, mint XY ha odamegyek a mobilcéghez nem biztos, hogy köt velem keretszerződést, de egy Kft.-vel már igen.
Összejöttünk első körben 15-en. Család, és barátok. Kértem egy árajánlatot, alkudtam egy kicsit, majd aláírtam a szerződést.
Utána jöttek még a flottába 8-an.
Jelenleg így vagyunk 23-an.
Barátok.
Az egész csak a Kft. nevén fut.
Papíron az előfizető is és a számlaizető is a Kft.
Valójában mindenki fizeti a számlát magának.
Senki nincs a Kft. alkalmazásában.
A számlák mindenkinek mennek a saját címére, természetesen a Kft. nevére megcímezve. Majd mindenki befizeti.
Valójában csak a Kft. két ügyvezetője számláját fizeti a cég és még egyet. Összesen tehát minden hónapban 3 előfizetést számol el a Kft.

Sücy # 2006.11.16. 14:52

Bocsi, a csalás tényleg durva kijelentés volt részemről.
De te magad is bevallod, hogy a 23 "előfizetésből" csak 3 tartozik a céghez. Ez azért tényleg túlzás... A Kft-nek van egy szerződése, és biztos vagyok benne, hogy a szerződés tartalmazza azt, hogy ki számára kérhető flottás telefon.

Soockit # 2006.11.16. 17:18

Nincsen benne, hogy kinek kérhető. A T-Mobile-nak az a célja, hogy minél több aktív szerződése legyen. Ezeknél az előfizetéseknél pedig elég jól be van biztosítva. Egy ilyen szerződést felbontani elég költséges. Okosan meg van csinálva.
Nah de nekem az lenne a kérdésem, hogy van e valamilyen megoldás a problémámra.

Soockit # 2006.11.17. 21:50

Senki?

bootmaker # 2006.11.18. 04:36

Nálunk úgy van megoldva, hogy igényléskor aláirattak velem egy papirt hogy a munkahely levonhatja a fizetésemből ha nem fizetem a számlát.

Nálad ez ezek szerint nem megy,de valami előzetes kauciót kérhtesz a barátaidtól, a havidijjakra, csak úgy a biztonság kedvéért.
Azonkivül beállithatod a kártyákon a PIN2 kóddal, hogy csak az egymásközti ingyenes számokat lehessen hivni.
Lehet, nem igazán elegáns megoldás de egy dolog a barátság és más dolog a pénz, és még igy is megéri a korlátlan ingyanes beszélgetések miatt.

B

Soockit # 2006.11.18. 17:07

Sajnos semmilyen korlátot nem tudok beállítani és nem is akarok. Mert ugye senki sem csak az ingyenes beszélgetésre használja.
Kaución én is gondolkodtam már, de hogy teljesen le legyek fedezve el kellene kénem 24x3360 Ft-ot, az meg 80.640 Ft. Az nagyon sok. Ennyiért senki nem lenne hajlandó beszálni.
Nekem elég ha aláírna valami okosan megfogalmazott papírt. Ha gond van akkor meg ki lehetne fizettetni vele a fenmaradó havidíjakat!

bootmaker # 2006.11.18. 18:10

Akkor keress egy ügyvédet aki megfogalmazza.
Persze az tévhit hogy ez majd megvéd, ha át akarnak vágni a papirral is megteszik, te meg majd járhatsz biróságra hogy visszakapd valamikor a pénzed.

B

Soockit # 2006.11.18. 19:29

Tudom, de senki nem szeret járni bíróságra, így csak lenne valamilyen visszatartó ereje a dolognak.

Sasfioka # 2006.11.18. 23:51

Az alperesnek nem is kötelező megjelenni a bíróságon :P Sőt első körben úgyis nemperes eljárásában valszeg Fizetési meghagyást kérnél. :)

De visszatérve a kérdésedre:
A szolgáltatóval kötött előfizetői szerződésed egyértelműen rendelkezik arról, hogy a szolgáltatást mire használhatod. Amire Te használod, az túllép ezen a kereteken belül, hiszen te effektíve haszon realizálása nélkül TOVÁBBÉRTÉKESÍTED a szolgáltató szolgáltatását. Sőt még védeni is akarod magad. Ahhoz hogy ilyen szolgáltató-viszonteladó legyél, a szolgáltató beleegyezése is szükséges.
Amit igazából te kérdezel az egy téged védő "Továbbértékesítési Előfizetői Szerződés", te ilyet NEM köthetsz.

Viszont tény, hogy "jól szövegezett" egyéb úton-módon kötendő szerződést köthetsz, csak mi lesz a tárgya? Hiszen ha szolgáltatói szerződést kötsz, akkor bizony a szolgáltatás biztosítására köteles vagy. És ha az előfizető vállalja, hogy 24 hónapig benne marad, akkor a másik oldalon NEKED is vállalni kell, hogy ezt fenn is tartod, hogy ne legyen egyoldalú a szerződés. Viszont te ilyen garanciát NEM TUDSZ vállalni, mert közvetített szolgáltatást biztosítasz, és nagyobb lenne a te általad vállalt dolog, mint amit a szolgáltató vállal be feléd.
Vagyis ha azt vesszük Te visszaélsz egy előfizetői szerződéssel, és az abban kapott kedvezményeket nem arra használod, amire adták. Azt mondtad, hogy a T-Mobile-nak az az érdeke, hogy minél több aktív előfizetője legyen. Az lehet, de nem hiszem, hogy minden áron.
Azt is meg kell jegyezni, hogy az általad "kínált" szolgáltatásra létezik cég, akinél TE mint előfizető Előfizetői Szerződést köthetsz, és ahol a cég mint viszonteladó jelenik meg, a megfelelő rendezett jogi háttérrel az adott szolgáltató felé. És így nem a T-Mobile számláz neked, hanem az adott cég. Az összes - adott céghez - tartozó előfizető egymást ingyen hívhatja. Így viszont minden barátod köthet ott előfizetői szerződést - Mindemellett olcsó percdíjakat kínál. (Neten keress rá, ha én is megtalálom, belinkelem)

Tehát amit talán érdemes javasolni:
Ha ebből neked realizálódik egyértelmű anyagi hasznod, akkor azonnal fejezd be, mert rosszul jöhetsz ki.
Ha csak baráti szívességből, ellenszolgáltatás nélkül teszed, azonnal fejezd be, mert könnyen belefuthatsz a nemfizetőkből eredő kiadásokkal... (Akármilyen szerződés van, ha a "te előfizetőd" nem fizet, neked fizetni kell. És ettől semmilyen papír nem fog megvédeni)
Ha a fenti kettőt nem akarok, akkor egyezz meg az adott szolgáltatóval, hogy ilyen szándékod van, toborzol nekik x-y db ügyfelet, cserébe viszont azt kéred, hogy az általad hozott ügyfelek egymást ingyen hívhassák. Ha erre rábólintanak, akkor máris megvan az, hogy ki és milyen feltétellel veheti ezt igénybe.

Nem bántani akartalak a hozzászólásommal, szimplán csak segíteni. Ez neked NEM LESZ JÓ hosszútávon. Amíg csak a szűk baráti kör van benn - bár neccesen - de rendben van. De amikor ez már "terebélyesedik", akkor bizony már ott gond van. És ugye amit írtál, mit teszel, ha az egyik előfizetőd csinál háromszázezres számlát? És egy benefizetés miatt kikapcsolják az összes előfizetésed? Te ha "viszontszolgáltatsz", az előfizetőid joggal várják el, ha ÕK rendesen fizetnek, akkor nekik LEGYEN szolgáltatásuk.

SF

Soockit # 2006.11.19. 13:25

Végre egy érdemleges hozzászólás.
Nekem semmilyen hasznom nem származik a dologból!
Sőt, az időmből az ügyintézés csak elvesz.
Most csak megbízható barátok vannak a flottában. Mindenkiben megbízok.
Sokuknak olyan nettó 2800 HUF körül van a számlájuk és egyiknek sem 2800 HUF-ot ér a becsülete, tehát biztosan kifizetik a számlál.
Most úgy néz ki, hogy leszünk 25-en.
Ennyire biztosan nyugodt szívvel alátudom írni a keretmegállapodást.
Az megoldás lehetne, hogy a T-Mobile-lal úgy kötöm a szerződést, hogy vegyük ki a szerződésből azt a passzust, hogy nem értékesíthetem tovább a szolgáltatást?
A szerződéskötéskor mondták, hogy nem lehet, de tudják, hogy sokan megteszik, őket viszont nem érdekli.
Egyáltalán a KFT. joguslt ilyen szolgáltatást nyújtani.

Nekem megoldás kell.

Sasfioka # 2006.11.19. 16:27

Az, hogy a Kft-d jogosult-e ilyen szolgáltatást nyújtani, csak te tudod :)

A megoldást viszont leírtam: Olyan viszonteladónál kell szerződést kötni, akivel már az adott szolgáltató megállapodott, és jogosult ilyen előfizetésre toborozni. Ebben az esetben ugyanúgy a T-Mobile-lal kötik meg az egyes előfizetők (azaz a barátok egyesével, külön-külön, illetve ha családok vannak, akkor az adott család egy-egy előfizetői szerződést, igénye szerinti előfizetői kártyával), viszont akiket az adott cég toborzott, azok flottaként egymást ingyen hívhatják. (Nem csak az, aki egy szerződésen van rajta-hanem mindenki, aki az adott "cégtől ment" :))

SF

Soockit # 2006.11.19. 16:58

Nekem ez nem jó megoldás.
Valahogyan a jelenlegit kellene jó mederbe terelni. Nem akarom sehova vinni az előfizetéseket.
Gondolom ebben az esetben nem én lennék az előfizető hanem csak a számlafizető. Abban az esetben pedig semmit nem tudok intézni. Elegem lett abból, hogy egy flottának vagyok a tagja aminek a fejének könyörögni kell, hogy be legyen kapcsolva egy szolgáltatás, stb.

Pjotr # 2006.11.22. 12:44

Megbízható barátok, ismerősök nincsenek.
Itt Magyarországon teljesen igaz a mondás, hogy üzletben nincs barátság...
Persze mondhatod, hogy nagyon negatívan látom a dolgokat, de majd Te is megtanulod a saját károdon, hogy miről van szó.
Amikor majd az egyik megbízható barát helyett fizethetsz százezreket és amikor be akarod hajtani rajta akkor meg te leszel a szemét....
Hidd el nekem, hogy minden szivességnek meg van a határa.
Pláne ha távolabbi ismerősöket is be akarsz vonni, mit gondolsz, ha egy idegen ember pénzszűkébe kerül akkor majd a telefonszámlát fogja befizetni?
Szépen ki fog röhögni, aztán csinálj amit akarsz....
Szerintem szépen felejtsd el az egészet, mert hatalmasat fogsz bukni rajta, menj be a telefontársasághoz, ne viszonteladóhoz vagy írd le szépen, hogy itt van x ember aki ilyen előfizetést szeretne választani és egymás között az üzleti előfizetéshez hasonlóan ingyen akar beszélni.
Ha belemennek, jó ha nem akkor felejtsd el a dolgot.

Soockit # 2006.11.22. 18:09

Jöszönöm Pjotr barátom, hogy hozzászoltál!

Hidde el, hogy akik eddig benne vannak nem egyszerű emberke, és nem lesz problémájuk a számla befizetéssel. Ha most ezután nem dolgoznának egy percet sem, akkor is lenne a elkövetkező életükben pénz a telefonszámlára.
Üzlet nem barátságban egyet értek.
De nekem is érdekem, hogy bővítsem a flottát!

Sasfioka # 2006.11.22. 19:24

Pjotr!

Én nem a mobilszolgáltató viszonteladójára gondoltam, hanem olyan cégre, aki szerződésszerűen űzi azt, amit Soockit akar. Azaz meg van állapodva a szolgáltatóval, hogy "flottakedvezményt" nyújthat, az előfizető önálló előfizetést köt, nem egy névre és nem is a szolgáltatóval, hanem ezzel a viszontértékesítő céggel, így aki ezzel a céggel áll kapcsolatban, az effektíve ingyen hívja egymást :P

Megpróbálom a honlapjukat is megtalálni.

SF

Soockit # 2006.11.22. 21:10

Különösen nem érdekel az amit Te mondasz.
Nem igazán jött át szerintem, hogy én mit akartam.
Én nem akartam több száz felhasználós flottát. Én csak annyit aakrtam, hogy maximum legyen 30-40 felhasznló, és legyen fedezetem.
De akkor maradok a mostani formánál és nem növelem a flotta számát. Igaz már azóta vagyunk 24-en!

Soockit # 2006.11.22. 21:12

Persze ha valakinek van végre megoldása arra, amit én kértem akkor szívesen várom.

Cola # 2006.11.23. 07:18

a felkínált megoldás biztonságos a számodra, és a kívánt célt eléred vele... miért nem jó?
A saját gondolatmeneted kapcsán soha nem lesz meg a teljes biztonságod...

Pjotr # 2006.11.23. 07:59

Tudod hány nem egyszerű ember tud nagyon átverni...
Azt meg végkép nem értem, hogy ha ennyire tele vannak pénzzel, akkor miért nincs pénzük a telefonszámlát kifizetni maguknak....
Na mindegy csináld, de majd ne gyere ide sírni, ha mégis átcsesznek majd...
De azzal se foglalkozzál amit sasfióka mond, hiszen csak jót akart neked....
De érthetetlen számomra hogy minek erőltetsz egy olyan dolgot aminek a megcsinálásához nincsen se jogod se eszközöd...
Miért nem jó az, hogy bemész a szolgáltatóhoz és elmondod neki, hogy mit akarsz vagy elmész egy másik céghez és megmondod, hogy átviszel hozzájuk 20-50 ügyfelet előfizetéssel ha megadják számotokra a flotta kedvezményt?
Nem lenne sokkal egyszerűbb törvényesen és normálisan intézni az ilyet?
Vagy egyszerűen menő csávó akarsz lenni aki elintézi a az állításod szerint kurva gazdag haveroknak ezt (akiknek ezek szerint nincs is rá szükségük...)?
Ha tényleg ennyire tele vagytok lével, akkor úgyis elég magas a havi telefonszámla, szerintem tárt karokkal fogadna egy másik szolgáltató....

Soockit # 2006.11.23. 20:25

Mindegy hagyjuk...
Segítséget nem nagyon kaptam.
El kellene azon gondokodni, hogy azért tollas a tyúk, mert tyúk vagy azért tyúk, mert tollas.
Lehet, hogy azért tartanak ezek az emberek ott ahol, mert megfognak minden kiadást és nem szórják a pénzt.

_Lala_ # 2006.11.23. 22:21

Soockit, ugyan köthetsz mindenféle szerződést a többiekkel, azonban minden papír csak annyit ér, amennyit abból a felek betartanak.
Esetünkben, ha valaki nem fizet, akkor a szolgáltató Rajtad fogja leverni a pénzt, aztán vagy be tudod hajtani a szerződés alapján a pénzt az illetőn, vagy nem. De ha igen, akkor is években mérhető a dolog.