tudna vki segíteni abban, h mit lehet tenni ha egy meg nem kapott bírság (nem volt a kocsin, és a prakoélás 10 perccel később elintult mobilon keresztül) a 4x-re nőve most be akarnak hajtani? nem volt korábban ilyen kihágásom, ezt látja a parkoló társaság is, és ésszerűség alapján minden ember inkább fizet 5000 ft mint 20000ft.t. nem kell fizetési felszólítást küldeniük mielőtt a 4x-re nő a bírság?
Segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki járt már ilyen szerencsétlenül mint én...
A tegnapi napon, férjem az V. kerületben parkolt, parkolójegyet váltott ami 16.42- ig volt érvényes. Sajnos elhúzódott a megbeszélése, nem volt lehetősége kimenni az automatához, ezért smsben kért meg, hosszabbítsak mobillal... Én ezt megtettem, de sajnos rossz számra, tehát másik zónába fizettem 16.41-től... Közben büntetést kapott 17.15-kor. Amikor rádöbbentem tévedésemre, módosítottam a dolgot és tovább fizettem a már helyes zónába 19.12 percig, amig a férjem az autóhoz nem ért, de a 6000 forintos büntetés már ott volt:(
Mit lehet tenni ilyen esetben? Befizettünk a parkolásért 15.41 és 19.12 perc között 1222 forintot. Tévedtem, ezért a büntetés idejében más zónában ketyegett az óra, de nem szándékosság, csak emberi tévedés miatt...
Sajnos ezt nem méltányolják a fkptnél, de nem tudom annyiban hagyni a dolgot. Ha arra kötelezhetnek, hogy fizessek pótdíjat, arra miért nincs lehetőségem, hogy a fölöslegesen befizetett pénzemet visszaigényeljem legalább? És miért nem lehet a két zóna közötti különbséget fizetnem?
Mi történik, ha nem fizetek és per lesz a dologból? Nyerhetek? Vagy semmi esélyem sincs és a tévedésem árát meg kell fizetnek kemény ezresekben???
Kedves Fórumozók! Az alábbi kérdésem lenne. Ha 6 óráig kell fizetni valahol a parkolásért, akkor jogos 17: 56- kor megbüntetnie az ellenőrnek? Mikor megálltam, ránéztem az órára, 17:55 volt, gondoltam, ha úgyis 5 percem van a jegy megvételre, akkor már nem dobok be, mert csak 6ig kell fizetni, de mire visszamentem, ott volt a büntetés. Csak érdekelne, hogy ez okás így és fizessek, vagy van értelme harcolni velük? Köszi mindenkinek!
Sziasztok Én most április elején voltam a Váci úton a tigáznál,a parkoló óra kidobálta a pénzemet.Négy gyerekkel voltam. Szorított az idő,nagyon.Befutottam és mire időre mentem nagyon gyorsan végeztem.Max.10 perc volt.Haza indultunk.Nem régen kaptam ettől az ügyvédtől egy felsz.hogy itt és itt parkoltam jegy nélkül és le van fényképezve az autóm (nem láttam még a képeket)Azonnal reagáltam és elmondtam,hogy nem fogadta el a pénzemet az automata,nem láttam ellenőrt és nem volt kis csomag sem az autón,honnan tudtam volna,hogy megbüntettek? Arra is kíváncsi lennék,hogy honnan készített képeket mert pontosan a tigáz előtt álltam és ráláttam az autóra.Aki járt már arra az tudja,hogy teljes üveg felület van,mindent látni.A nő azt mondta,hogy akkor mobilon kellett volna kifizetnem,mondom neki,nem kötelező,hogy legyen mobilon ez az egyik és ha nincs rajta pénz akkor hogyan is? Azután eszembe jutott,hogy ugyanez az ügyvéd már 1x évekkel ezelőtt bepróbálkozott egy másik autónknál,fenyegetőztek,de mégsem volt fénykép,ja és a parkoló jegyet bemutattam :),de nem akarták elfogadni.
Sziasztok! Tavaly áprilisban parkoltam a IX kerületben egy helyen, mely beleesett a nemrég bővített parkolási területbe. Az égvilágon semmi nem jelezte, hogy fizetésköteles a terület, du. mikor visszaértem a kocsihoz kerékbilincset találtam rajta. Levétettem, anyáztam, elmentem. Május végén kaptam egy fizetési felszólítást, hogy mivel nem fizettem be a büntetést fizessek emelt összeget. Visszaírtam a levélben megjelölt e-mail címre, hogy büntetőcédulát nem találtam, kerékbilincset igen, azt befizettem, mivel ugyanazon vétségért kétszer nem lehet megbüntetni az állampolgárt tekintsék tárgytalannak. Az e-mail-re nem válaszoltak, idén májusban kaptam egy levelet, hogy már több mint egy éve nem fizettem be a parkolási bírságot, ezért az megsokszorozódott. Továbbítottam az eredeti levelet, amire már válaszoltak, mondván, hogy a bírság és a kerékbilincs között eltelt három óra, ezért a bilincselés jogos volt. Arra, hogy a kocsin büntetőcédulát nem találtam nem reagáltak. Tudtommal valamilyen időközökkel (fél évente egyszer?) elfogadott, hogy az állampolgár nem kapja meg a büntetőcédulát, és ez esetben ha azt jelzi, akkor a hatóság pótolja azt, és nem kell további büntetést fizetnie. Kérlek jelezzetek vissza, hogy ezt jól tudom-e, és mely rendeletben van ez leírva. Előre is köszönöm.
Pontosan ugyanez az ügyvédi iroda szívat engem is. Írtam nekik egy levelet az itt hallottak alapján és megtagadtam a fizetést, erre most egy nő felhívott telefonon és megfenyegetett, hogy fizessek, különben beperelnek. Mit szólnátok hozzá, ha összefognánk? Én el fogok menni a kamarához, és utánajárok ennek a dolognak...
Úgy tűnik ez a Németh László Alajos nagyon bepörgött....én is kaptam egy levelet töle, melyben azt állitja hogy 2009-ben nem fizettem egyszer a parkolásért és most szeretne tölem 51735 forintot. A bibi a következő.
Semmi olyat nem küldött amivel esetleg utána tudnék nézni (park.esemény ideje,helye,képek,stb.)
Én találtam egy nem befizetett felszólitást amit szintén ez az ürge küldött ahol más az összeg (ott az alap tartozás 4625 forint a mostanin meg 14490) és nem tudom összehasonlitani mert nincs 2 egyező szám rajtuk (se ügyirat,de hivatkozási szám.
Azt mondja h vmi 2010-es jogerős fizetési meghagyás alapján követel.De hogy lehet jogerős , amikor nem volt se tárgyalás se semmi (a biroság mindig is tértisen küldött nekem ilyen leveleket,de erröl soha nem kaptam semmit)
Vajon ez most tényleg jogerős és úgy lett az h löketem nem volt róla, vagy csak beijesztés?
Az már csak hab a tortán h 3 nappal a fizetési határidő után kaptam meg a levelet, pedig állitolag márc 30.án irták tehát volt ideje ide érni.
Ha sikerült megdönteni a kézbesítési vélelmet, akkor természetesen nincs jogerős fmh, így a kérdés nem is merül fel. Viszont akkor az elévülésre ebben a perben kell majd hivatkozni.
Igen, beadtam a keresetet februárban a vh.megszüntetésre, de pont az a problémám, hogy a követelés az fmh jogerőre emelkedése után évült el, így azzal, hogy elfogadták a kézb.vél. megdöntését és az fmh. jogerősségét hatályon kívül helyezték, nem tudom, hogy a vh.megszüntetésnél hogy tudok arra hivatkozni, hogy az fmh. jogerőre emelkedésének időpontja után évült el a követelés?
Ha beadtad a megszüntetési keresetet (a megszüntetés ugyanis perben bírálandó el), akkor azzal foglalkoznia is kell a bíróságnak. (Más kérdés, hogy csak abban az esetben lehet megszüntetni a végrehajtást, ha az fmh. jogereje után évült el a követelés.)
Tisztelt Fórumozók! A következő ügyben kérnék segítséget: Parkolási díj követelés végrehajtási szakaszba került , mert a fizetési meghagyás kézbesítési vélelem beállta miatt jogerőssé vált. Erről tavaly októberben értesültem, és azonnal írtam a Pesti Központi Kerületi Bíróságnak, hogy megdöntsem a kézbesítési vélelmet. Februárig (4hónapig)semmi választ nem kaptam, ezért felkerestem egy ügyvédet, hogy tanácsot kérjek, aki azt mondta, hogy elévülés miatt kérjem a végrehajtás megszüntetését. Ezt meg is írtam a bíróságnak február 19-én, de erre a levélre azóta sem kaptam semmi választ, hanem márciusban küldtek egy végzést, hogy az októberi kézbesítési vélelmem megdöntésének helyt adtak, és visszavonták a fizetési meghagyás jogerőre emelkedését és élhetek ellentmondással a fmh ellen. Válaszul megírtam nekik, hogy mivel több hónapig nem válaszoltak a levelemre és februárban beadtam egy kérelmet a vh.megszüntetésére, kérném, hogy a vh. megszüntetési kérelmemet vegyék figyelembe. Azóta semmilyen választ nem kaptam. Az lenne a kérdésem, hogy jogilag helytálló-e, hogy a vh.megszünt.kérelmemet kérem figyelembe venni? (az nekem előnyösebb lenne)És van-e valamilyen törvényben meghatározott határideje a bíróságnak, hogy válaszoljon a kérelmekre, hiszen a végrehajtás folyamatban van? Mi a teendőm ebben a helyzetben? Köszönöm a segítséget
Nem, soha semmilyen felszólító levelet ezekről a parkolásokról nem kaptam. Most hallottam ezekről először.
Meg tudná esetleg mondani nekem, hogy milyen törvényben találom meg az elévülésre vonatkozó adatot. Erre hivatkozva írnék a "tisztelt" ügyvéd úrnak egy formális levelet.
Tegye meg, kérem, hogy megmondja, hol találom az erre vonatkozó jogszabályt!
Egy négy évvel ezelőtti állítólag parkolás miatt kaptam felszólítást pár hete. Soha figyelmeztető levelet nem kaptam, soha piros zacskó az autómon nem volt. Ha mégis megbüntettek, mindig kifizettem, de ezen a környéken még csak nem is járok. Nos, állítólag 2009 tavaszán engem két hónapon belül kétszer is megbüntettek, de soha sárga csekket nem kaptam, sem semmiféle felszólítást. Négy évig feküdt ez az asztalukon??? Biztos vagyok benne, hogy be akarnak csapni, kérem, segítsen! Ha valóban nem fizettem volna négy évig, már évekkel ezelőtt rám küldték volna a bíróságot. Felháborító!!!
A levél az alábbi volt:
"Tisztelt Orosz Tímea!
A XXX111 forgalmi rendszámú gépjármű N62 csoportú üggyel kapcsolatban érkezett megkeresésére az alábbiakról tájékoztatom
A parkolási esemény 2009.01.23 ill. 2009.03.28. napján, Pannónia utca 32 . szám alatt történt.
Szíves tájékoztatásul mellékletként csatolom a parkolási eseményről készült fényképfelvételeket.
Megbízónk felé fennálló tartozása jelenleg: 17.995.-Ft
Fizetési határidő: 2012. április 30-ig
Amennyiben tartozását rendezni kívánja, azt Megbízónk (Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft.) OTP Bank Nyrt-nél vezetett 11705008-20494311-00000000 számlaszámára való átutalással teheti meg, kérem, hogy ez esetben, a közlemény rovatban szíveskedjen feltüntetni a befizetés beazonosítására szolgáló N62/KRS694 hivatkozási számot, továbbá legyen kedves a befizetésről szóló bizonylatot a +36 1 373 0527 faxszámra, vagy e-mail megküldeni az ügy mihamarabbi lezárása érdekében.
Tisztelettel:
Szecsei Attila ügyfélszolgálat
Dr. Németh László Alajos ügyvéd H-1053 Budapest, Magyar u. 36. Telefon: + 36 1 373 0526; +36 1 478 2508; +36 30 841 5054 Fax: + 36 1 373 0527 e-mail: szecsei.attila@nlaw.hu
Ügyfélszolgálati napok: Kedd és Csütörtök 09-től 16 óráig"
201203.05-én rossz helyen parkoltam kb 2 percet voltam távol az autótól. Mire kiértünk a munkatársammal már bűntettet egy úr akinek mondtam hogy nem az én autóm a főnökömé és hogy nem e lehetne rendezni a bírságot helyben nehogy kitudódjon. Kicsit blamás a főnök előtt. Az úr azt mondta jó 2000ft mondtam jó utána babrált a gépével majd levette a piros zacskót a szélvédőről!Én oda adtam a pénzt a kollégám előtt és elmentünk. Ma meg hív a főnököm hogy kaptak egy bírságot nem én voltam véletlenül mondom de viszont a helyszínen rendeztem a parkoló őrrel ezek szerint mégsem.Nagyon bánt hogy így át vert az ürge mert 5000ft helyett ami a piros zacskóba volt amit ugye eltett most 10370ft ot kell fizetnem+a 2000ft.Valakinek valami ötlet?
2012.03.14-én 15:03:47-kor állítólag jogosulatlanul(díjfizetés nélkül) várakoztam Budapesten, fizetős övezetben. Erről pótdíjazási értesítést(mikuláscsomagot)sem a helyszínen, sem később nem kaptam, nem találtam a járművemen. Egyéb felszólítás sem érkezett, egészen két nappal ezelőttig amikor a BKK ügyvédi fizetési felszólítást küldött 15 napos fizetési határidővel, majd 20000 Ft-ról. ezt emailben vitatom, mivel megtaláltam a telefonos parkolásomról szóló sms üzenetet, mely 2012.03.14-én 15:06 - tól volt érvényben.
Nem merülnék el abban, hogy eszerint a parkolóőr míg én kiszállást követően elballagtam a parkolóautomatáig, lelestem a telefonszámot, megírtam és elküldtem a mobilparkoláshoz az sms-t, épp azalatt bírságolt meg.
Ám legyen. De nem kaptam róla értesítést, ergo nem volt módom az elvárt 5 napon belül bemutatni a parkolási ügyfélszolgálaton az 5 perces türelmi időn belül megváltott parkolási sms üzenetemet.
Most erre az 5 napos határidő elmulasztására hivatkozva nem fogadják el a felmentésre irányuló kérelmemet, pedig önhibámon kívül nem tudtam cselekedni, mivel nem értesítettek a bírságolásról.
Nyilván ha kaptam volna pótdíj csomagot a kocsira, kézbe, postán, akkor beballagok és azonnal töröltetem, és nem várok 2 hónapot várva a fiz.felszólítást a 6 szorosára hízott bírsággal.
Kérdésem, ugye előbb fizessem be majd pereljem vissza? Van - e vállalkozó szellemű ügyvéd aki lát ebben fantáziát? Az autóklubosok ahogy hallottam már nekimentek ennek a témának párszor.Ötleteket, javaslatokat várok. Köszönöm!
Rosszul értesültél. HA szabálytalan volt a kézbesítés, és beadod egy kérelemben az ellentmondást és a kézbesítési vélelem megdöntése iránti kérelmet, akkor a másik félnek kell perré alakítani az eljárást.
Ha jól látom a dolgokat, itt (sajnos) perről nincs szó (fmh + végrehajtás), tehát ha jól értesültem, a későbbiekben nekem kell a végrehajtás megszüntetéséért pert indítanom, amennyiben nem vonják vissza. Abban viszont én leszek a felperes.
Elnézést, ha nem fogalmazok szakszerűen, távol áll tőlem ez a világ.
Ha az eljárás során igazolod a kiesett munkaidőre jutó keresményedet, akkor pernyertességed esetén a bíróság kötelezni fogja a felperest annak a megtérítésére.
Rengeteget olvastam tegnaptól az ügyben, mostmár tisztán látom én is a (csekély) lehetőségeket. Elég szomorú, hogy megtörténhet, hogy egyszercsak egy végrehajtói felszólítás jön úgy, hogy már nem tud az ember utánajárni a követelésnek, mivel ezen nincs megfelelő azonosító a parkolási képek, dokumentumok beszerzéséhez. És a fizetési meghagyást pedig jogerősnek tekinti.
Rengeteg időm fog erre rámenni. Van lehetőség a kiesett munkaidőm/fizetésem visszakövetelésére, pl. amennyiben én "nyerek", perelnem kell-e, és ha igen, akkor kit (Centrum, ügyvédjük, végrehajtóiroda)?
Ellentmondást és kézbesítési vélelem megdöntése iránti kérelmet kell írni. Hogy milyen ügyben és melyik bíróságnak vagy közjegyzőnek, az kiderül a végrehajtási lapról, ha már kézbesítették. Ha nem, akkor a végrehajtó tudja megmondani. 15 nap van rá tudomásszerzéstől.
2012.03.14-én 15:03:47-kor állítólag jogosulatlanul(díjfizetés nélkül) várakoztam Budapesten, fizetős övezetben. Erről pótdíjazási értesítést(mikuláscsomagot)sem a helyszínen, sem később nem kaptam, nem találtam a járművemen. Egyéb felszólítás sem érkezett, egészen két nappal ezelőttig amikor a BKK ügyvédi fizetési felszólítást küldött 15 napos fizetési határidővel, majd 20000 Ft-ról. ezt emailben vitatom, mivel megtaláltam a telefonos parkolásomról szóló sms üzenetet, mely 2012.03.14-én 15:06 - tól volt érvényben.
Nem merülnék el abban, hogy eszerint a p rkolóőr míg én kiszállást követően elballagtam a parkolóautomatáig, lelestem a telefonszámot, megírtam és elküldtem a mobilparkoláshoz az sms-t, épp azalatt bírságolt meg.
Ám legyen. De nem kaptam róla értesítést, ergo nem volt módom az elvárt 5 napon belül bemutatni a parkolási ügyfélszolgálaton az 5 perces türelmi időn belül megváltott parkolási sms üzenetemet.
Most erre az 5 napos határidő elmulasztására hivatkozva nem fogadják el a felmentésre irányuló kérelmemet, pedig önhibámon kívül nem tudtam cselekedni, mivel nem értesítettek a bírságolásról.
Nyilván ha kaptam volna pótdíj csomagot a kocsira, kézbe, postán, akkor beballagok és azonnal töröltetem, és nem várok 2 hónapot várva a fiz.felszólítást a 6 szorosára hízott bírsággal.
Kérdésem, ugye előbb fizessem be majd pereljem vissza? Van - e vállalkozó szellemű ügyvéd aki lát ebben fantáziát? Az autóklubosok ahogy hallottam már nekimentek ennek a témának párszor.Ötleteket, javaslatokat várok. Köszönöm!
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.