Köszönöm szépen a tanácsot Kedves Rexor.
Megpróbálom. Az eredményről tájékoztatlak.
Fellebbezési illetékkel mi lesz a végén?
Ha sok időd és energiád van, akkor szerintem az ombudsmannál kezd, mivel az ingyenes, atöbbiek hatáskör hiányára hivatkozva vissza fogják dobni az ügyet. A többis sajna pénzbe kerül
Ma jött meg a Megyei Bíróság elnökéhez beterjesztett panaszra a válasz, aki
a panaszt átminősítette.
Közölte:
Mivel nem a bíróság igazgatási tevékenységével függ össze, a panasz nem panasz, és ezért nyújtsak be felülvizsgálati kérelmet az I. fokú hatósághoz, a Legfelsőbb Bírósághoz címezve.
Jogi képviselő, és újabb illetékfizetés szükséges.
Vagyis a szemetet egyre feljebb lapátolják, és a károsult, a kiszolgáltatott polgár fizessen.
Megjegyzéseim:
A bírák mai tevékenysége független lehet a törvényektől. Azt tesznek, amit nem szégyellnek, szabadságuk korlátlan.
Ezt sürgősen meg kellene változtani, pl. ülnökök igénybevételével, ügyész felügyelettel.
Azokat a bírákat akikre 1 év alatt 2 panasz érkezik pótlólagos képzésre kellen utasítani.
3-4 panasz esetén illetmény részleges megvonásában kellene részesíteni, és 5 panasz esetén azonnali hatállyal kirúgni.
Mindenképpen meg kellene szüntetni a bírák garázdálkodását, "függetlenségét".
A függetlenség nem terjedhet a törvényen kívüliség területére.
Konkrét kérdésem:
Mit lehet még tenni? Hova lehet még panaszt tenni? Hogyan tegyem a panaszt, hogy az panasznak is látszódjon?
Elképzelésem szerint:
Ügyészség, Igazságügyi, és Rendészeti Miniszter, Ombudsman?
Mindegyik ebben a sorrendben?
Igen lenni kéne bírói lelkiismeretnek. Én még nem találkoztam vele. Ha valaki találkozott vele kérem jelezze!
Kedves Kovács Béla Sándor!
Beszélgess Rexorral!
Én majd csak fülelek.
Egyébként te hogy olvasod ki a törvényből annak ellenkezőjét. A bíróknál tapasztaltam ilyet. Úgy hívják ezt: bírói lelkiismeret.
„Jó, hogy azért van valaki, aki ismeri, és tudja alkalmazni a a törvényt.”
Az ügyfél fő szabálya: az ismeri és tudja alkalmazni a törvényt, aki a nekem kedvező olvasatra jut. :)
Kedves Rexor!
Köszönöm a válaszod. Jó, hogy azért van valaki, aki ismeri, és tudja alkalmazni a a törvényt.
Nem értem mi a gond az összeggel?
Nem a 7000 Ft-tal van a baj, hanem az elvvel - részemről
A jogi esetről beszéljünk ne az én méltányosságomról, amelynek során elengedném a jó államnak a hibás jogértelmezéssel, sorozatosan, előre megfontolt szándékkel, különösen nagy összegre elkövetett csalással okozott kár megtérítését.
Idézem a KET-et, melyet nem tartottak be:
"1. § (1) A közigazgatási hatóság az eljárása során köteles megtartani és másokkal is megtartatni a jogszabályok rendelkezéseit. Hatáskörét a jogszabályokban előírt célok megvalósítása érdekében, mérlegelési és méltányossági jogkörét a jogalkotó által meghatározott szempontok figyelembevételével és az adott ügy egyedi sajátosságaira tekintettel gyakorolja.
(2) A közigazgatási hatóság a hatáskörének gyakorlásával nem élhet vissza, hatásköre gyakorlása során a szakszerűség, az egyszerűség és az ügyféllel való együttműködés követelményeinek megfelelően köteles eljárni.
(3) A közigazgatási hatóság az ügyfél jogát és jogos érdekét csak a közérdek és az ellenérdekű ügyfél jogának, jogos érdekének védelméhez szükséges mértékben korlátozza.
(4) A közigazgatási hatóság védi az ügyfelek jóhiszeműen szerzett és gyakorolt jogait, ezek korlátait e törvény határozza meg.
2. § (1) Az ügyfeleket a hatósági eljárásban megilleti a törvény előtti egyenlőség, ügyeiket indokolatlan megkülönböztetés és részrehajlás nélkül kell elintézni.
(2) A közigazgatási hatósági eljárásban tilos minden olyan különbségtétel, kizárás vagy korlátozás, amelynek célja vagy következménye a törvény előtti egyenlő bánásmód megsértése, az ügyfél és az eljárás egyéb résztvevője e törvényben biztosított jogának csorbítása. Az eljárás során az egyenlő bánásmód követelményét meg kell tartani.
(3) A közigazgatási hatóság az eljárás során az érintett ügyre vonatkozó tényeket veszi figyelembe, minden bizonyítékot súlyának megfelelően értékel, döntését valósághű tényállásra alapozza.
3. § (1) A közigazgatási hatósági eljárásban a törvény keretei között a hivatalból való eljárás elve érvényesül.
(2) A közigazgatási hatóság:
- a kizárólag kérelemre indítható eljárások kivételével hivatalból eljárást indíthat, illetve a kérelemre indult eljárást jogszabályban meghatározott feltételek esetén folytathatja, és ilyen esetben a végrehajtást is hivatalból rendeli el,
- hivatalból állapítja meg a tényállást, határozza meg a bizonyítás módját és terjedelmét, ennek során nincs kötve az ügyfelek bizonyítási indítványaihoz, ugyanakkor a tényállás tisztázása során minden, az ügy szempontjából fontos körülményt figyelembe kell vennie,
- e törvény keretei között felülvizsgálhatja mind a saját, mind a felügyeleti jogkörébe tartozó hatóság határozatát,
- hivatalból intézkedhet a döntésének kijavításáról, kiegészítéséről, módosításáról és visszavonásáról.
4. § (1) Az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez, a jogszabályokban meghatározott határidőben hozott döntéshez való jog és az eljárás során az anyanyelv használatának joga.
(2) A közigazgatási hatóság a nem jogszabályszerű eljárással az ügyfélnek okozott kárt a polgári jog szabályai szerint megtéríti.
(3) A törvényben meghatározott kivétellel az ügyfél fellebbezést, újrafelvételi kérelmet, méltányossági kérelmet, jogszabálysértés esetén a bírósághoz keresetet nyújthat be.
5. § (1) A közigazgatási hatóság az ügyfél és az eljárás más résztvevője számára biztosítja, hogy jogaikról és kötelezettségeikről tudomást szerezzenek, és előmozdítja az ügyféli jogok gyakorlását.
"
A 4. § (2) világosan kimondja a kártérítés lehetőségét.
Az, hogy ki szórakozik majd lényegtelen, a kártérítés megállapításában, és megítélésében.
A hatóságoknak, és a bíróságnak, egy igen nagy joggyakorlat sem volt elég.
Ha az ügyön dolgozók gyakorlati idejét összeadjuk, az sokszorosan felülmúlja azt az időt, amelyet én a dologra fordítottam, mint laikus. Bizony sok jogszabályt kellett megismernem, hogy valamelyest megértsem a törvénykezés logikáját.
Gondolj bele, mennyi pénzzel csapták be azokat, akik nem tudtak, vagy nem akartak időt fordítani a hivatkozott jogszabályok megértésére.
Gondolj bele, milyen jogállam az, ahol kihasználva a polgárok tájékozatlanságát, arcátlanul kihasználják tudatlanságukat!
Bandi nem tudom hogy mekkora összegről van szó, de érzésem szerint sikerrel felnagyitottad elefánttá a bolhát. Hétezer forintért tényleg megéri ekkora ügyet csinálni? Amúgy egyetértek a 6% 90%-ka jár vissza.
Másik a nem vagyoni kártérítésre vonatkozóan el is felejtheted hogy bármit fogsz kapni, bár valószinűleg igen jól fognak szórakozni a bíróságon azon, hogy a megértéshez 1 hétre (vagy napi 8 óra gondolkodást számítva 16 napra) volt szükséged....
Kedves KBS!
Írtad, hogy a mérséklés a kiegészített illetékre vonatkozik /42. § (2)./
Ez azt jelenti, hogy a 6% 10%-át kell beszedni, s nem a 3% 10%-át.
Az én esetemben a 3% 100 %-át, azaz a 6% 50%-át szedték be, az 58. § (1) a). pontjával ellentétben.
Az általad idézett 58. § (5) a nemperes szakaszra vonatkozott volna, ha abban a szakaszban kértem volna a visszatérítést.
Ismétlés, hogy a peres szakaszban kértem,
amikor a nemperes illeték már peressé alakult.
Az 58. § (5) pontja egyébként azt mondja ki, hogy ahogyan a peres szakasz illetékének 90%-a visszajár, úgyan úgy visszajár a nemperes szakasz illetékének 90% is, amíg az ügy perré nem alalkul.
Amikor pedig az ügy perré alakul, akkor a már befizetett 3% peres illeték előleggé válik.
A végső per illeték úgy számítandó tehát, hogy kiszámítjuk a kiegészített 6% per illetéket, és befizettetjük az így kiszámított összeg 10%-át, ami a nemperes illeték 20%-a.
Mivel azonban ennek az összegnek pontosan az 5-szöröse van befizetve, mert a nemperes illeték előleg már illetékbélyegben lerovásra került, ennek az összegnek pontosan a 80%-a jár vissza.
Üdv,
Bandi
Most látom, hogy a Városi Bíróság hibázott, ugyanis erről nem tájékoztatott:
"A jogosult választhat: vagy megpróbálja felkutatni - a Belügyminisztérium segítségével - a kötelezett lakó(tartózkodási) helyét, vagy kéri az eljárás perré alakítását, és abban ügygondnok kirendelését."
http://www.ofe.hu/…/th5.3.1.htm
Azt közölték, hogy az ügy perré alakult, ,és Ügygondnokot akarnak kinevezni.
Miért kivéve?
Kivéve, ha a per például fizetési meghagyásos eljárásból lett. De ez is csak ismétlés.
Kedves Sándor!
Köszönöm válaszod, amely nem volt teljes.
Ha megengedet írom amit még tudok az ügyről?
"Az illetéktörvény a mérsékelt illeték megállapításával arra kívánja ösztönözni a feleket, hogy a peres eljárások a követelés elismerésével vagy egyezségkötéssel minél korábbi szakaszban lezáruljanak.
Az illetékmentesség mértéke függ attól, hogy az eljárás milyen szakaszában következik be az elismerés, vagy az egyezségkötés, a kérelemtől való elállás. Mérsékelt, a peres eljárás illetékének 10 százalékát kell fizetni például, ha a felperes a keresetétől legkésőbb az első tárgyaláson eláll, vagy az alperes a követelést már az első tárgyalás előtt teljesíti stb. A mérséklés összege kisebb (30 százalék), ha az első tárgyalást követően kerül sor az eljárás megszüntetésére, melynek következtében később a per megszűnik. Ha az ezségkötésre az első tárgyalást követően kerül sor, a peres eljárás illetékének felét kell megfizetni."
- Perré alakult eljárásban nem kell a nemperes szakasszal foglalkozni.
- A 10%-os illetéket úgy kell megállapítani, hogy képezni kell a 6% 10%-át.
Ez lesz a 3%-ról 6%-ra kiegészített illeték 10%-a.
Ha a hatóságok nem fizet/tet/nek vissza egy forintot sem, ,akkor a peres illeték 50%-át szedték be 10% helyett.
Hatóság, és bíróság ezt mért nem tudja kiszámítani? Bonyolult dolog ez?
A kötelezett nem fellebbezett (azt fizetési meghagyás ellen nem lehet), hanem ellentmondott.
Ilyenkor a nem peres eljárás illetékét a peres eljárás 6%-os illetékére kell kiegészíteni. [Illetéktörvény 42. § (2)] A fizetési meghagyásos eljárásban a bíróság mérséklési kötelezettsége pedig csak a 42. § (2) bekezdése szerint kiegészített illetékre terjed ki. [58. § (5)]
De szerintem mindez benne van az ítéleted indoklásában.
Kedves KBS!
Sikerül a mondandóm leglényegtelenebb részét felismerned.
Válaszolj a problémára!
Válaszodból ki fog derülni, hogy megértettem-e a problémát.
Ha te jobban érted, találsz megoldást, ,ha kevésbbé érted az is rögvest kiderül.
Azt máris értem, hogy személyem számodra fontosabb, mint eo ipso a probléma.
Jó, hogy írtál.
Üdvözöllek;
Bandi
„mert 150 órát fordítottam arra, hogy a fentieket megértsem.”
És biztos, hogy sikerült?
Fizetési meghagyásos nemperes eljárásban 3% illetékelőleget fizettem.
A kötelezett fellebbezése folytán az ügy perré alakult.
+3% kiegészítést rendelt el a bíróság, és 20 eFt ügygondnoki díjat kellett volna befizetnem, mert az egyik kötelezett ismeretlen helyen tartózkodó nyugdíjas volt.
/Az ügygondnok kijelölését nem kellett elfogadnom, de erről nem nyilatkoztattak.
Engem köteleztek az adós címének megadására. Önkormányzatnál kértem a címük megadását, de nem voltak bejelentkezve. A hibás címszolgáltatásra befizettetett összeget nem adták vissza.
Szabálysértési Osztályon feljelentés tettem azért mert adósaim még az én általuk már elhagyott ingatlanomra voltak bejelentve./
Közben kiderült hogy nincs végrehajtható vagyonuk, ezért a keresetet nem adtam be, kértem az eljárás megszüntetését. 1. tárgyalás sem volt. A kiegészítő illeték be nem fizetése miatt az eljárást megszüntették.
A befizetett 3% peres illetékké alakult. Ennek a 6%-ra vetített 90%-át azaz 80%-ot kértem visszautalni. Nem utalták vissza, perre kényszerítettek.
A Megyei Bíróság a keresetet elutasította, és 7 eFt illeték megfizetésére kötelezett. Valamint 10 eFt ügyvédi költséget kellett megfizessek az ellenfél KH /most már APEH/ számára.
A félreértés ott van, hogy 1993. dec. 31-ig a peres illeték 50%-a járt vissza. Ha nem egészítették ki, akkor a befizetett összeg éppen 50%-vol, tehát nem járt vissza,
azonban 1994. január 1-től a peres illeték 10%, és 90% jár vissza az 1. tárgyalásig.
További félreértés a ki kell egészíteni kitétel.
A kiegészített illetéket nem kell azért befiozetni, hogy az azonnal visszautalják, de azért sem kell befizetni, hogy 10%-helyett 50, vagy 55% illetéket szedjenek be, az előírt 10% helyett.
Az Illetékhivatal, a Közigazgatási Hivatal, és a Megyei Bíróság egy 1992-es BH-ra hivatkozott, amely kimondta, hogy a nemperes illeték nem mérsékelhető.
Az Itv. ma már kimondja, hogy a nemperes illeték is mérsékelhető.
Érthetetlen, hogy a befizetett 3%-ot nemperes illetéknek tekintették, hiszen az a kötelezett fellebbezése folytán peres illetékké alakult, s a peres illeték mérsékelhető, de csak úgy, hogy azt 6%-ra - kiegészítve kell a visszajáróilletéket kiszámítani, nem pedig ahogyan az Illetékhivatal akarta, további 3%-ot befizetni, s annak 90%-át visszautalni.
Az ő felfogásuk az, hogy a peres illeték a kiegészítő 3%, annak ellenére, hogy a törvény úgy fogalmaz, hogy az illeték a peres 6% illeték 10%-a.
A téves jogszabály alkalmazása ellen hogyan lehet fellépni, s a tévesen befizetett összes illetéket, valamint nemvagyoni kártérítést valóban külön indított polgári perben kell visszakövetelni?
A nemvagyoni kár kalkulálható, mert 150 órát fordítottam arra, hogy a fentieket megértsem. Az órabér mértéke 2-15 eFt között lehet.
Várom szíves válaszotokat, válaszukat.
A jogorvoslati eljárásban megfizetett valamennyi illetéket az ügyfélnek vissza kell téríteni, ha az államigazgatási hatóság vagy a bíróság által felülvizsgált államigazgatási határozat vagy intézkedés az ügyfél hátrányára részben vagy egészben jogszabálysértônek bizonyult.
A visszatérítést hivatalból, a jogorvoslati eljárás során hozott határozatban kell elrendelni és azt - a visszatérítés foganatosítása végett - az ügyfél lakóhelye, illetôleg a bíróság székhelye szerint illetékes illetékhivatalnak kell megküldeni.
Visszafizetik kamatostól.
Abban az esetben, ha a kiszabott ajándékozási illeték elleni fellebbezésemnek helyet adnak, mi lesz a befizetett fellebbezési illetékkel? Visszafizetik? Vagy az a nyereségük, és örüljek, hogy sikerült a fellebbezés?