Kedves Fórumozók!
Szerettünk volna vásárolni egy Angliában lévő autót. A tulajdonos azt javasolta, hogy a https://www.uship.com/ segítségével intézzük a dolgot. Ez egyfajta szállítmányozó cég.
A tranzakció így nézett volna ki:
- átutaljuk a cégnek a vételár felét
- a cég ideszállítja az autót
- kipróbáljuk, és ha minden rendben van vele, átutaljuk a cégnek a vételár másik felét (ha nincs rendben, visszautalják a pénzt és visszaviszik az autót)
(4. a vételárát - a szállítási és adminisztrációs költségek levonása után - megkapja az eladó
Erről a cég június 22-én küldött egy megállapodást e-mailben, amit aláírtunk és scannelve visszaküldtünk.
Június 23-án átutaltuk a pénzt.
Június 26-án pedig a cég küldött egy e-mailt, miszerint a bankjuk "ismeretlen okokból elutasította az átutalást" és a pénz vissza fog kerülni a mi számlánkra.
Mivel ezek után egy hétig nem történt semmi, bementem a bankba, érdeklődni, ahol azt mondták, nem tudnak mihez kezdeni ezzel. Írtunk a cégnek, aki csak annyit válaszolt, hogy legyünk türelmesek. Egy újabb hét várakozás után ismét írtunk a cégnek valamint a cég bankjának (Olaszország) is. A megkeresésünkre egyik sem reagált.
A kérdésem egyszerű: ilyen esetben mit tehetünk, illetve kihez kell fordulnunk (ügyvéd, rendőrség...)?