A közvetítői eljárásnak sok esetben lehet helye, de leginkább akkor, ha a felek csak a kellő tájékoztatás, jogismeret, vagy jogi látásmód hiányában nem tudnak egymással megegyezni. Ilyenkor, ha a közvetítő ismerteti a jogszabályi hátteret, a bírói gyakorlatot, és esetleg az üggyel kapcsolatos jogelméletet, - és kiváltképp, ha ez mindkét fél számára érthető, és meggyőző, - akkor van esélye a közvetítői eljárásnak.
Ha a felek előzetesen megkérdezik a közvetítőtől, hogy egy esetleges perben a bíró mire hivatkozással, és mit mérlegelve valószínűleg milyen döntést hozna, és az a fél amelyik nagy valószínűséggel pervesztessé válna, belátja, hogy a perben nem tudna érvényt szerezni igazának, ráadásul a másik fél esetleg még engedményt is ad neki a pereskedést elkerülendő ( pl. lemond a kamatokról ), akkor sikerrel járhat a közvetítői eljárás, és létrejöhet a peren kívüli egyezség.
Ha azonban valamelyik fél rosszhiszeműan csakazért sem akarja tudomásulvenni a kötelezettségeit, akkor ott mindenféle közvetítői eljárás eleve felesleges. Ott csak a bunkósbot segít, és a bírósági végrehajtóé a terep.
De igen eltértetek az eredeti témától, amely lényege: egyenértékű-e az ügyvédi munka, azt akár a fővárosban, akár vidéken végzik. Jelen esetben a Fővárosi bíróság a budapesti ügyvédnek megítélt munkadíjat a felére csökkentette, amikor kiderült, hogy az nem neki, hanem a vidéki kollégájának jár.
Itt épp azt irtam le. A szülőket kötelezték. Csakhogy egyrészt elfelejtették előzetesen végrehajthatóvá tenni, másrészt az intézmény rendjét nem vették figyelembe, az intézmény szerint pedig rá nézve nem kötelező erejü egy birói itélet. Ez már nem az első ilyen eset. Azok az esetek, amikor jól müködik, nálunk nem nagyon kerül hatóság elé. Amelyik ide kerül, az meg épp azért, mert nem müködik.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
Más Budapest és a nagyvrosok, bár ott több az ellátást biztosító is. Nálunk jól bevált a gyakorlatban, a szülőket kötelezik, megjelölve a helyszínt, intézményt, időpont, időtartam, s nagyszerűen működik, ehhez az is kell , hogy a kapcsolat a kötelezők és a szolgáltatók között jól működjön, amit a GYvt. előír. Egy fecske pedig nem csinál nyarat...
Nemhogy minden településen, még Budapesten sem müködik mindenhol kapcsolat ügyelet. Ez azért a biróságokat nem szokta zavarni, a Gyermekjóléti Szolgálatokhoz szabályozzák a kapcsolattartást, vagy pl. a Kapcsolat Alapitványhoz, sokszor anélkül, hogy megkérdeznék és tudnák, hogyan müködnek. Igy aztán a végrehajtás azonnal lehetetlenné válik, mert pl. a Kapcsolat Alapitvány már közölte irásban egy ügyben, hogy ő csak akkor hajlandó intézni az ügyet, ha a felek együttmüködnek. Persze nem müködnek, és mindkettő a másikat hibáztatja. A külföldi gyakorlat elgondolkodtató - nem tudom melyik ország. Ha a szülők nem tudnak megegyezni, a gyereket azonnal kiemelik a családból, és elhelyezik egy nagyon jó nevelőszülőnél. Aztán fél év mulva rákérdeznek a szülőkre, hogy megegyeztek-e. Ha nem, akkor a gyerek marad. Ez elgondolkodtató. Nem mondom, hogy a gyermek szempontjából a legelőnyösebb, de az sokkal hátrányosabb ennél, amikor a kapcsolattartás kizárólag üvöltözések, rendőri intézkedések közepette folyik. A baj nálunk az, hogy mindent tulzásba visznek, és képtelenek alkalmazni a jogszabályokat. Van egy ügyem pl. ahol a kapcsolattartást az anyós lakására szabályozták. Az meg mindenbe beleszól, és persze az apát sem kell félteni. Igy minden kapcsolattartás üvöltözések közepette zajlik, az apát kizárják, az rendőrséget hiv stb. Van, hogy éjjel fél 12-kor megy kapcsolattartásra - nyilvánvaló, hogy nem a gyerekekkel akar kapcsolatot tartani. Az ügyben ideiglenes intézkedés van csak, tehát a gyámhivatalnak csak végrehajtási feladatai vannak, és nem teheti meg, hogy nem hajtja végre, max azt, hogy mindezt jelzi a biróság felé. A biróságon pedig határozatlan időre elhalasztották a tárgyalást. Ki tudja mikor lesz vége.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
Biztos több a tapasztalatod a mediációról, az ország nagy része azt sem tudja mi az. S ha lehetne alkalmazni, hasznosabb a kényszerítő eszközöknél, bár kétségtelenen a szülők szándéka meghiúsíthat minden kísérletet. A megoldás egy másik oldalról, a gyermekjóléti szolgálat kapcsolat ügyelete, ilyen szép szóval. Jól működik annak ellenére, hogy erre is kötelezik az érintettetket, ám ez sem vehető minden településen igénybe.
A mediáció lehet, hogy sok esetben jó. De amikor például az apa 4 éve nem látta a gyermekét, mert az anya alkalmatlannak tartotta őt férjnek, tehát alkalmatlannak tartja apának is, akkor nem ez a megfelelő eszköz.
Ezekben az esetekben már régen tisztázott, hogy ki miért és mit tesz vagy nem tesz.
Pontosan ismerem a mediációs eljárás lényegét, de kapcsolattartás végrehajtási ügyben még nem segitett.
A mediációnak kapcsolattartás szabályozásánál lehet jelentősége.
A végrehajtási eljárás már kizárólag arról szól, hogy van egy jogerős határozat, amit be kell tartani, akár tetszik, akár nem.
A gyámhivatal itt nem mediáltathat, a végrehajtási kötelezettség köti.
A költségek pedig igenis lényegesek. A gyámhivatali eljárásokban általában nem millliomosok vesznek részt, az alkalmanként pár ezer forintot senki sem fizeti meg szivesen, ráadásul ezt az összeget a gyermekre is lehet költeni.
Egyébként nagyon sokszor épp a gyermeket nevelő szülő akarja a mediációs eljárást, mert ugy gondolja, hogy akkor a gyermeket nem kell odaadnia a jogosultnak. Legalább is addig nem, amig a mediációs eljárás folyik, tehát a kapcsolattartás megakasztásának eszközét látja benne.
Aztán pedig majdcsak lesz valami más indoka.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
a mediációnak nem az a lényege, hogy kikényszerítsen egy megoldást, hanem az, hogy kibékítse a feleket - ha lehet -, oldja fel a konfliktust, és olyan megegyezést kíséreljen meg létrehozni, amelynek mind a kétfél önként eleget tesz, mert egyik sem érzi azt, hogy ítéletben (határozatban) rákényszerítettek egy kötelező megoldást.
talán érezhető, hogy más a szemlélete egy mediációs eljárásnak: nem úgy áll hozzá, pl. a határozatoknak eleget nem tevő anyának, hogy az egy szemét, mert semmibe veszi a törvényt, meg minket is, akik a törvényt alaklamazzuk, ezért tehetelenek vagyunk, és haragszunk rá (ami valahol érthető is, mert nyilván mindenki azt szeretná, hogy rend legyen és jogkövetés), hanem úgy, hogy meghallgatja, miért nem tesz eleget a határozatoknak, de eközben nem bírálja, nem ad neki igazat - csak meghallgatja, hogy mi a problémája. Aztán meghallgatja a másik felet is. Próbálja megérttetni - anélkül, hogy döntene a vitában - mindkét féllel a másik álláspontját azzal a céllal, hogy egy kicsit kinyíljanak egymásnak a felek, ne pedig ellenséget lássanak egymásban. És a végén segít nekik összehozni egy olyan megoldást, amit mindketten elfogadhatónak tartanak- tehát nem a mediátor mond valamit, ami szerinte jó, és innentől ez van. Lényeglben egy közvetítő - aki a helyes kommunikációs formákat hasznáélva segít létrehozni egy egyezséget - és az egyezség nem attól erős, hogy kikényszeríthető, hanem attól, hogy a felek úgy érzik mindkettőjük javaát szolgálja.
Nem garantált persze a mediáció sikerese sem, ezért utána lehet még pereskedni is - de kétségtelen, hogy ezzel a másfajta szemlélettel sok esetben jobb eredmény érhető el, mint a pereskedéssel.
Az, hogy pénzbe kerül - nem lehet érv a mediáció ellen, pénzbe kerül a per is.
és szerintem - a fent írt más szemlétemód miatt - az se szól a mediáció ellen, hogy ha a hatósági kötelezésnek nem tesz eleget az anya - akkor ennek se fog
Ezt osztom. Imádom, amikor kitalálják, hogy pl. az anya folyamatosan akadályozza a kapcsolattartást, nem tesz eleget a birói itéletben foglaltaknak, és erőteljesen hidegen hagyják a gyámhivatali határozatok is. A gyámhivatal kezdi érezni tehetetlenségét, erre ahelyett, hogy élne a jogszabályban rögzitett jogaival (végrehajtási szabályok, gyermekelhelyezési per, ideiglenes hatályu elhelyezés), és ezzel jogkövetésre birja az anyát, mediációt javasol. Csakhogy egyáltalán nem várható, hogy ha a hatósági kötelezésnek sem tett eleget, akkor majd önként el fog menni. Kötelezni mediációra csak védelembe vételi eljárás keretében lehet, amikor magatartási szabályokat lehet megszabni, és az egyik lehet az, hogy köteles mediációs eljárásban résztvenni. És még valami: a mediációs eljárás pénzbe kerül. Nem ismerem a mostani tarifákat, de nem tul olcsó.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
Bocsi a közbeszólásért, ez egy érdekes eset. De hát az ügyvédek díjazása igen eltér. Saját ügyvédem még fele költségigényt sem jelentett be, s kért, mint az alperesé, s II.fokon túlzottnak találták költségigényét, s azt szépen le is szállították. Hát én égtem volna a helyében...Szóval nem egyformán és egy díjazással dolgoznak.. A mediáció nagyon jó dolog lehetne, kevesen használják, kevés a szakember is- úgy gondolom, s díjazásukat nem ismerem. Valószínű olcsóbb, mint két ügyvéd. .. S a másik baj a közgondolkodás: a mediációhoz az kell, hogy megegyezésre törekedjen a két fél, nem egymás agyontaposására, s sajnos nem ez a jellemző nálunk.
szerintem a bíróság olyan döntést hozott, amely elgondolkodtatja a jogkereső közönséget, hogy mikor éri meg (most kifejezetten pénzben) az igazságszolgáltatás gépezetét belendítve, peres úton megoldani egy problémát, és milyen pertárgyérték esetén költségkímélőbb más konfliktuskezelő módszer (pl. mediáció) alkalmazása ...
Az alábbiakban közreadok egy tanulságos jogesetet, anélkül, hogy a II. fokú bíróság döntését ismertetném.:
Az I. fokú bíróság a pert azt követően szűntette meg, hogy bejelentettük: alperes bérlője az általunk alperestől követelt összeg teljes egészét - a keresetlevél benyújtását követően - megfizette, és emiatt a kereseti követelésünktől elálltunk.
A bíróság a permegszűntető végzésében felperest - a 79.229,- Ft pertárgy értékű perben - 75.000,- Ft perköltség ( ügyvédi munkadíj ) megfizetésére kötelezte.
A fellebbezésben arra kértük a II fokú Bíróságot, hogy a fenti összegű ügyvédi munkadíj megfizetésére felperes helyett alperest kötelezze, a másik fél javára.
Kérésünket A Legfelsőbb Bíróság BH. 2000. 10. támasztottuk alá, a pernyertesség pervesztesség arányának megállapításával kapcsolatosan pedig hivatkoztunk a Legfelsőbb Bíróság BH 1983. 237.-re, amely szerint: „A felperest teljes perköltség illeti meg akkor is, ha a perre egyébként okot adó alperes tartozásának nagyobb részét az eljárás folyamán kifizette, így a bíróság csak a fennmaradó rész megfizetésére kötelezte [Pp. 78. § (1) bek.]."
Az ügyvédi munkadíj összegszerűségével kapcsolatosan végezetül rámutattunk arra, hogy az ügyvédi munka egyforma értékű, függetlenül attól, hogy azt a fővárosban, vagy vidéken végzik-e. Fentiek miatt az ügyvédi munkadíj összegét - az alperes ügyvédjével azonosan, a 8/2002, (III.30.) IM. Sz. rendelet 3. §. (1.) bekezdés. a ) pontja alapján - 20.000,- Ft + ÁFA óradíj, és az első fokú eljárásban három óra, a másodfokú eljárásban pedig 1 óra ráfordított idő figyelembevételével kértem megállapítani.
Önök szerint moilyen döntést hozott a II. fokú ( Fővárosi ) Bíróság ?????
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.