reklamáció


vilmos7 # 2005.08.16. 13:05

Szeretnék tanácsot kérni,vasárnap az egyik Bp-i diszállatkereskedésben vettünk egy infra melegitő lámpát,és egy hömérőt. Otthon bekapcsoltuk,és egy pár perc mulva felrobbant.Tegnap vissza vittűk az üzletbe,kérték blokkot amire nem is emlékszem,hogy kaptunk-e,de megismertek,mert több tanácsot is kértünk elöző nap.Kértem nézzék meg a pénztár gépet,de nem találták,mert nem jó az áru megnevezés.Az eladó azt mondta megkérdezi a fönököt.Tegnap este írtam emailt a fönöknek,nem is válaszolt.Ma érdeklődésünkre telefonon közölték",hogy nem tudnak mit csinálni". Nagyon bosszant a dolog,mi a tennivaló.Válaszokat előre is köszönöm abraham7

Banyamancs # 2005.08.16. 13:57

Jótállási jegy? Gondolom azt sem töltöttek ki hozzá... A számla tényleg kellene a cseréhez...

Zoltán György # 2005.08.16. 22:01

328. § (1) Aki árunak közvetlenül a fogyasztók részére forgalomba hozatala során

  1. hamis méréssel vagy számolással;
  2. az áru minőségének megrontásával

a vásárlókat megkárosító tevékenységet folytat, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) Az (1) bekezdés szerint büntetendő az is, aki az ott felsorolt cselekményeket gazdasági jellegű szolgáltatás során a megrendelők sérelmére követi el.
(3) Bűntettet követ el és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő, aki a vásárlók megkárosítását üzletszerűen követi el.
A vásárlók megkárosítása a csaláshoz képest speciális törvényi tényállást fogalmaz meg.

1. A bűncselekmény jogi tárgya a fogyasztók érdeke.
Az elkövetési tárgy a közvetlenül a fogyasztók részére forgalomba hozott áru, valamint gazdasági jellegű szolgáltatás.