Tisztelt Ügyvéd Úr!
05.28-án voltunk megnézni egy Suzuki Jimnyt egy autókereskedésben. Akkor rendben találtuk az autót (illetve azt éreztük, hogy a kuplung valószínűleg cserés lesz, de ez egy 14 éves terepjárón várható volt), lefoglalóztuk, de mivel külföldi az autó, így várnunk kellett a KPM vizsgára. 06.02-án hívtak, hogy másnap mehetünk az autóért. El is hoztuk, minden rendben volt a hazaúton. 06.10-ére kaptunk időpontot a saját szerelőnkhöz, hogy átnézze a kocsit. Sajnos, nagyon rossz híreket kaptunk: a váltóból folyik az olaj, az első kerekeknél a gömbfejnél is, így nem is használhatjuk az autót, mert ha ráfolyik a fékre, nem fog fogni, vagyis balesetveszélyes. Ezenkívül, az alja szét van rohadva, csak mivel le volt frissen alvázvédőzve, így ezt nem láttuk, csak most kezdett el lepotyogni róla az alvázvédő, és láttuk meg, hogy ez a helyzet.
Nem kaptunk sem számlát, sem szerződést, rákérdeztem a kereskedőnél, hogy miért nem, a válasza az volt, hogy bizományos eladásnál nincs, a forgalmival bizonyíthatjuk, hogy mikor került a nevünkre. De ha bármi gond lenne, az okmányirodából kikérheti az ügyvédünk.
Mit tudunk tenni ez ügyben? Felhívjuk a kereskedőt vagy inkább emailt írjunk ezzel kapcsolatban? A kellékszavatosságra hivatkozva kérhetjük, hogy fizesse meg a javíttatás költségét, vagy adja vissza a kocsi vételárát?
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel, migara