Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Depcsike # 2013.03.18. 14:02

A hétvégén vásároltam egy személygépkocsit autókereskedésben, ahol a kereskedő a gépkocsiról azt állította, hogy minden teljesen rendben van vele, csak használni kell, x.kilométer van benne, semmit nem kell rajta cserélni, le is műszakiztatja a számunkra.
Mai napon elvittem egy független szervízbe átvizsgálásra, ahol kiderült hogy a gumik szálkopottak, örülhetek hogy nem kaptam durrdefektet és nem szenvedtem komolyabb balesetet, emiatt komplett új gumikat kell vásárolni, továbbá cserélni kell az összes folyadékot (hűtő, fék, stb.), ablaktörlőlapátokat, valamint valószínű, hogy a kilométer-óra is vissza volt tekerve. Mindez közel 100.000,-Ft-ba fog kerülni, amit ugye nem számítottam bele a vásárláskor.
Ilyen esetben mit tehetek az eladóval szemben? Élhetek-e esetleg kártérítéssel, vagy kérhetem-e, hogy a számára kifizetett vételárból térítsen vissza a számomra bizonyos összeget?

Kajmán # 2013.03.11. 19:08

Üdvözlöm!
Vásároltam egy viszonylag kis értékű használt gépkocsit. A kereskedővel megállapodtam, hogy néhány hibát az átadásra kijavít, amit az adás-vételi szerződésben fel is soroltunk. Az átadásra a hibák nem, vagy nem megfelelő módon lettek kijavítva. Az átadás, ( lehet, hogy szándékosan) több nap késéssel, sötétben történt, így nem vettük észre a hiányosságokat. A kereskedő vállalta, hogy újból elviszi a kocsit és pótolja a hiányosságokat, de csak ígérget. Időnként küld egy SMS-t, hogy ekkor, meg akkor jön a kocsiért, de persze nem jön. Telefon hívásra, SMS-re nem reagál. Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor mit lehet tenni? Van-e valami határidő? Meddig hitegetheti az embert? Előre is köszönöm!

Szilvi0920 # 2013.03.07. 20:06

Tisztelt Hölgyem/Uram!
2013.03.02-án eladtam egy robogót, amit a vevő kipróbált és körülbelül 120 km-re hazamotorozott vele. A vevőt az eladás előtt tájékoztattam, hogy a motor legalább 2 évet állt és eladás előtt egy független szerelő átnézte és kitakarította a karburátorát. Én ezután 1 hétig használtam a motort ilyen probléma nem állt fenn. A vevő pár nappal később elvitte egy márka szervizbe, ahol azt mondták neki, hogy az automata szívatója törött. A vevő megkeresett a problémával és hozzátette, hogy álljam a javítási költségeket és még vegyek gyújtógyertyát és levegőszűrőt is a motorba, amibe én nem egyeztem bele. Viszont felajánlottam neki, hogy a motort vissza vásárolom. 2 nap múlva felhívott hogy a motor szétszedett állapotban van nem indul be, amire azt mondtam, hogy ilyen állapotban nem vagyok hajlandó visszavásárolni, mivel működőképes volt, én is úgy veszem vissza. A motort 6800 km-rel adtam el. A vevő elismerte, hogy a motor megvételkor ilyen jellegű hibát nem észlelt mint ami most fenn áll. A motort áron alul adtam el, mert előtte sokáig nem használtam. Most a vevő jogi útra akarja terelni a dolgot. Mi lenne a legjobb megoldás?

guba" # 2013.03.07. 19:09

Erre azt a választ kaptam hogy ki kell huzatni biztos le van kicsit rakódva valami,mivel sokat állt!

Ez kétütemű Wartburgos szöveg, egy Merci motor szinte tökéletes még 500 ezer km után is, ha megfelelően volt karbantartva.

guba" # 2013.03.07. 19:06

E 320-as? Ez alapján lesz azzal más gond is. Ezekkel a tünetekkel érdemes egy alapos átvizsgálásnak alávetni és csak aztán megfogalmazni az igényeket.

bugatti11 # 2013.03.06. 18:07

Jó Napot!

4 nappal ezelőtt vásároltam egy 2007-es Mercedes E-osztályú személygépkocsit! Kipróbáltam,próbakörre is elvittem úgy tűnt semmi baja noha párszor kis füstölést észleltem..ez dízel kocsiknál egész normális néha,nem is igazán foglalkoztam vele de azért megkérdeztem ez miért van a tulajtól! Erre azt a választ kaptam hogy ki kell huzatni biztos le van kicsit rakódva valami,mivel sokat állt!A kocsiban ki volt nagyon sok minden cserélve és bepecsételve a szervizkönyvbe( olajcsere,fékek,turbo stb..) így meg is vettem,300 ezer forintot sikerült alkudnom! A 3. nap után úgy kezdett el füstölni akár egy traktor! Elvittem szervízbe ahol mondták hogy a porlasztók rosszak! mind a 6! Pedig állítólag azok is 2 hónapja cserélve voltak! mit tegyek?

Mayacska08 # 2013.03.05. 16:39

Üdvüzletem!

Nagyon segítségem lenne valaki Hozzáértő tanácsára!

2013.02.26-án vettem egy Honda motort egy magánszemélytől, aminek hibáját eltitkolta az eladó előttem.
Elfelejtette megemlíteni, hogy a váltó nem működik rendesen, illetve csak nagyon ritkán veszi a sebességet.
Vitt vele egy próbakört, akkor is nehezen vette a sebességet, de mivel kijelentette a Fiatalember, hogy semmi hibája nincs, így azt gondoltam Ő ügyetlen.
Azonban jelen állapotában használhatatlan a motor.

Mit tudok tenni ez esetben?
Az adásvételi szerződésben benne foglaltatik, hogy tájékoztatott az esetleges hibákról (de ugye ez nem történt meg!)

Hálás köszönetem előre is!

Szabó Mariann

guba" # 2013.03.04. 19:45

Totálkáros volt az autó eleje és úgy hegesztették össze, de szabad szemmel nem látható hibái voltak csak az autó szerelő vette észre úgy hogy kivette a motort, tehát rejtett hibái voltak az autónak.

Mi a hiba? Ez így egy nagy semmi.

Adrienn90 # 2013.03.02. 19:22

Jó napot!

Olyan kérdésem lenne, hogy vásároltunk egy autót magánszemélytől 2 hete és most vittük el autó szerelőhöz mert egy alkatrész elromlott benne és az autó szerelő hogy ez az autó életveszélyes.Totálkáros volt az autó eleje és úgy hegesztették össze, de szabad szemmel nem látható hibái voltak csak az autó szerelő vette észre úgy hogy kivette a motort, tehát rejtett hibái voltak az autónak.A tulajdonossal beszéltünk és ő állítja hogy ez lehetetlen és ő nem akarja kifizetni az autó vételárát de az autószerelő pedig hivatalos papírt adott arról hogy életveszélyes autó és ebben szeretnék segítséget kérni hogy milyen jogi lépéseket lehetne megtenni ebben az ügyben?!

Válaszukat előre is köszönöm.
Adrienn

guba" # 2013.03.01. 18:25

Egyelőre polgári pert lehet indítani, de csak akkor érdemes, ha kétséget kizáróan tudod bizonyítani, hogy az órában kevesebb van, mint a valós futásteljesítmény. Illetve, ha ez a kb. 70000 km különbség jelentős értékbeli differenciával is jár. Egy 10 év körüli kocsinál ez már olyan csekély, hogy nem éri meg, mert többe kerül az igény érvényesítése, mint a várható előny, ráadásul erősen kétséges a sikere.

Fiat # 2013.03.01. 09:00

Tisztelt Jogtudók!

Ezúton szeretnék segítséget kérni a következő eset megoldásában:

2013 januárban vettünk egy személygépkocsit magánszemélytől. Az autót interneten néztük, és mivel kisbabánk van, olyan eladót próbáltunk meg keresni, aki az autót leszállítva tudja bemutatni. Sikerült is találni egyet, aki telefonban nagyon készségesnek mutatkozott. Az előzetes megbeszélések alkalmával többször kértem, hogy az adott információkat levelezés keretein belül is rögzítsük, mire mindig azt a választ kaptuk, hogy mivel ő nem ért számítógéphez, ezért telefonban mondja el. Az elmondottak alapján az autó jó vételnek tűnt egyetlen javítható hibával, ezért megkértük, hogy hozza el. Az autó leszállításra került, próbakört is mentünk vele, műszakilag megpróbáltunk mindent ellenőrizni, az ismert hibán kívül nem is találtunk semmit. A tapasztaltak alapján megkötöttük az üzletet. A papírok aláírásakor kértük, hogy az ismert hibákat tüntessük fel, ami meg is történt.

Az átírás közben a km óra állásra is rákérdeztem, ahol állította, hogy az autót ő is ennyivel vette, és mivel alig egy éve használja ezért kevés km rakott bele. A km óra állást 135000 körül az adásvételin rögzítettük. Még valami mesét is előadott, hogy a törvény már bünteti a tekergetést...

3-4 hét használat után véletlenül a mi városunkban összefutottunk az autó volt tulajával, aki eladta az autót annak, akitől mi vettük.. A 2. előző tulajjal elbeszélgetve derült ki, hogy az autót ő több mint 200000 km-rel adta el.

Mivel az autó csak magánszemélyek között cserélt gazdát, így talán egyértelműen lehet bizonyítani a csalás tényét. A 2. előző tulajt nem kérdeztem még meg, hogy tudja-e bizonyítani a visszatekerést.

Az autóról azóta kiderült, hogy az elektronikáját eléggé átalakították, így a 1-2 hét alatt lemerül az akkumulátor.

Kérdéseim a következők:

Ténylegesen büntethető-e akiről kiderül, hogy órát tekergetett? Tegyek-e feljelentést arendőrségen az illető ellen?

Ha visszaakarom csinálni az egészet milyen jogi lehetőségeim vannak, hogy minden eddig felmerült költséget visszakapjak? Vételár, átírás, eredetiség vizsga stb.

Ha a teljes visszafizetés nem lehetséges, akkor milyen garanciális hátteret vagy jóváírást lehet számon kérni tőle?

Ha perre kellene vinni az ügyet a 2. előző tulaj vallomása mennyit számíthat?

A vevő a tőlünk kapott vételárat minden bizonnyal még aznap új autó vásárlására fordította.

Kérném segítségüket, várom válaszukat bizakodva!

guba" # 2013.02.27. 09:14

Panasszal kell élni az eljárás megszüntetése ellen, mert ez valóban bűncselekmény-gyanús ügy, és polgári eljárásban sokkal nehezebb lenne tisztázni a körülményeket.
Egy veszélye azért van ennek: amikor az adásvételi szerződést aláírtátok, akkor azzal egy tartalmilag hamis okiratot készítettek, amit ráadásul fel is használtok, használtatok.

NinusBp. # 2013.02.23. 15:18

Üdvözletem!

Elmesélném történetünk, hát ha kapunk egy jó ötletet, mihez kezdhetnénk.
Tavaly novemberben párommal eldöntöttük, hogy megvásároljuk első kocsinkat. Nézegettünk interneten, majd egy Alfa Romeo mellett voksoltunk, melyet 180.000 Ft-ért hirdettek, jó állapottal, egyedüli hibaként feltüntetve, hogy a hátsó fékbetétek kopottak. Megbeszéltünk az eladóval egy találkozót, az autó tényleg jó állapotban volt, külsőleg semmi hiba nem tűnt fel, a motorja is rendben volt, mentünk vele egy próbakört is. Ezek után, mivel az autó tetszett, tettünk egy árajánlatot 170.000 Ft-tal, melyben meg is egyeztünk az eladóval. Adásvételi volt nála, de szólt, hogy nem ő a tulaj, hanem egy vidéki srác, aki őt bízta meg az eladással. Itt még nem gyanakodtunk (mivel teljesen tapasztalatlanok voltunk), így a férjem aláírta vevőként a vidéki úriember által már előre kitöltött adásvételit, a megbízott és én pedig tanúkként. Boldogok voltunk, hogy sikerült megvásárolni életünk első autóját, melyet haza is hoztunk akkor. Itthon az első meglepetés akkor ért minket, amikor a kötelező biztosítást szerettük volna megkötni interneten, ugyanis a tulajdonos nem egyezett az üzembentartó nevével. Második meglepetés pedig akkor, mikor férjem ment volna átíratni a kocsit a nevére az okmányirodába egy héttel később, ahonnan azzal tért haza, hogy az átírás nem lehetséges, mivel a kocsi végrehajtás alatt van évek óta, és ki is van vonva a forgalomból. Mi ezzel az erővel felhívtuk a megbízottat (nevezzük Bélának), aki azt mondta, minderről nem tudott. Kértük, adja meg az elérhetőségét az eladónak, mire köntörfalazni kezdett. Többször is beszéltünk vele telefonon, a végén már ott tartottunk, hogy -mivel a kivonásról,stb. nem tudtunk, és így vásároltuk meg a kocsit- visszakérjük az árát, visszaadjuk a kocsit, és mehet, ki merre lát, Béla azonban ebbe nem hogy nem egyezett bele, de azt is mondta, hogy ő csak megbízott, és a pénzt már odaadta "valamikor" az eladónak. Mikor feljelentéssel fenyegettük, nagy nehezen mondott egy elérhetőséget az eladóhoz, akit felhívva megtudtuk, hogy Bélának már kb. 5 hónapja eladták 50.000 Ft-ért a járművet, és semmit sem tudnak róla. Mivel nem tudtuk, melyikük lódít, mindkettőt feljelentettük az ügyben. A rendőrség a szokásos nyomozás után azzal zárta le az ügyet, hogy nincs bizonyítható bűncselekmény, és eredménytelen a további nyomozás.
Most itt állunk pénz és kocsi nélkül, a rendőrség nem segít, az eladó és megbízott egymásra mutogat, pénzt nem adnak vissza, a kocsi pedig nem a miénk. Lehet-e még lépni valamit az ügyben?!

Válaszukat köszönettel,
Nina

guba" # 2013.02.18. 19:13

vati

Ha a forgalmi szerint tehergépjármű, akkor az akkor is az, ha nem felel meg a jelenlegi előírásoknak. Feltételezhetően akkor amikor forgalomba helyezték megfelelt az akkori előírásoknak. Ha átalakították, akkor készült róla terv, azt engedélyezték, és ezt a dokumentációt meg is lehet keresni ott ahol ez történt.

guba" # 2013.02.18. 19:07

A torziós rugók nem mennek tönkre pár száz km. alatt, a hűtő lyukas volt, a gyújtókábel el volt szakadva.

Ha pár száz km-rel vetted, akkor tényleg. Nem mondtad, hogy új kocsi.

Jegyzőnél fizetési meghagyás vagy pedig bíróságon panasznapon benyújtás?

Szerintem keress fel egy ügyvédet.

livaj37 # 2013.02.16. 16:21

Köszönöm a választ de ez nem kopó alkatrészek hibáiból eredő meghibásodás. Az autó beázik, a ajtó a kárpit alatt más színű (egyértelmű hogy törve volt, nem kicsit). A torziós rugók nem mennek tönkre pár száz km. alatt, a hűtő lyukas volt, a gyújtókábel el volt szakadva. Ezek egyértelműen rejtett hibák. Ha elmegyek egy autószervizbe árajánlatot kérni átvizsgálás után akkor mi a következő lépés? Jegyzőnél fizetési meghagyás vagy pedig bíróságon panasznapon benyújtás?

nardimadafaka # 2013.02.16. 13:18

Üdvözletem!

Kérnék egy kis segítséget autóvásárláshoz. Egy Dán férfitől szeretnék megvenni egy Dán papírokkal rendelkező autót. Én jelenleg Németországban élek, de itt csak ideiglenes lakcímmel rendelkezem, Magyarországon van állandó lakcímem. Itt Németországban bonyolítjuk le majd az adásvételt német nyelven. A kérdésem az lenne, hogy a kétnyelvű adásvételi szerződés megírása mellett milyen papírokra lesz még szükségem, hogy regisztráltatni tudjam Magyarországon. Az eladó részéről milyen papírokat kell benyújtani, és így hogy csak ideiglenes lakcímem van, a magyarországi címemre írjam az adásvételit? Valószínűleg két héten belül meg lesz az autó, viszont én csak áprilisban leszek Magyarországon, csak akkor tudnám elintézni a papírokat. Addig hogyan használhatom az autót? Gábor

guba" # 2013.02.16. 06:52

ennyiért meg sokkal jobb autót vettem volna már

Ezért érdemes vásárlás előtt sok kocsit megnézni és alaposan. Természetes elhasználódásból, kopásból eredő hibák esetén csak akkor van esély szavatossági alapon sikerrel fellépni, ha a kocsi jelentősen rosszabb állapotban van, mint amire kora és használtsága alapján számítani lehetett. A használt autó esetén csak egy ár-érték arányos, relatív hibátlanságot lehet elvárni.

vati1973 # 2013.02.15. 17:21

Regisztrációs adó

Üdvözletem .Vásároltam egy Hyundai Galloper terepjárót ami a munkámhoz nagyon kellett mert a gáton dolgozunk. 2012.dec.12-én . Már csak 3 nap műszaki volt rajta ,gyorsan elvittem eredetiségvizsgálatra,ahol közölték velem hogy nincs meg a kocsi alvázszáma.Kiállítottak egy papírt amivel el kellett mennem a KPM-hez , akik hivatalból feljelentettek.30 nap körözés .Megjött a határozat , hogy nem történt bűncselekmény , mehet vizsgára.Elvittem szigorított műszaki vizsgára ahol beütötték a hatósági alvázszámot , ám amikor a műszaki átvizsgálásra került volna a sor közölték , hogy az autó az eladó állításával szemben nem személy hanem teherautó (N1-M1)(ám nem tartalmaz térelválasztót),és az autó jellegéből adódóan nem lehet tehergépjármű ,tehát ezt így levizsgáztatni nem lehet csak ha beadok egy átalakítási kérelmet és személykocsivá alakítom.Ezzel egy időben rögtön fel is hívták a VPOP-t.Tehát a vizsga után mentem a VPOP-hoz ahol közölték , hogy vagy befizetek 148.000.-ft regisztrációs adót vagy lefoglalják az autót és elkezdenek nyomozni, hogy ki és mikor nem fizette be a regisztrációs adót.A régi forgalmijából kiderült hogy ezt az autót 2 személyes tehergépjárműként hozták be majd átalakították 5 személyes teherautóvá.Az eladó(nepper) személygépkocsiként hirdette meg és én így is vettem meg , sajnos a forgalmiból nem derül ki mit is vesz az ember(nagy hiba).Nem a kocsi műszaki állapotát akarom megkérdőjelezni bár abban is többszörösen átvertek, csak a regadót szeretném visszaperelni.Az lenne a kérdésem hogy mikor szüntették be az 5 személyes zárt kocsiszekrényű teherautót (ha jól tudom az áfa játékok miatt)mert ha jól gondolom amikor ezt a jogszabályt meghozták , az akkori tulajdonosnak kellett volna ezt a folyamatot végigcsinálni,és visszaalakítani személygépkocsivá(befizetni a regadót) ,vagy az azóta történt műszaki vizsgák során kellett volna megtagadni a vizsgáztatást, amennyiben ez nem lehet teherautó.Ki és mi alapján ítéli meg hogy az autó jellegéből eredően , vagy más okból lehet-e tehergépjármű?Mik az ide vonatkozó jogszabályok?

livaj37 # 2013.02.14. 18:33

Sajnos nem kis értékű javítás, mivel már most 40ezer Ft-nál tartok pedig még csak a hűtő és a gyújtógyertya kábele lett cserélve. A többiről (légzsákjelzés, letilt a kocsi és leáll, lengőkarszilentek, hátsó torziós rugók) szó sem esett, biztos benne lesz 100e.-be, de ennyiért meg sokkal jobb autót vettem volna már

guba" # 2013.02.14. 11:54

A legjobb megoldás, ha az ember öreg kocsit nem vesz adott szóra. Mivel ez már eső után köpönyeg, kis értékű autónál és kis értékű javítási költségeknél mindenképpen jobb egy kompromisszumos megállapodásba belemenni az eladóval, mint évekig pereskedni. Ha nagyon jó bizonyítékok állnak rendelkezésre, és akár a megtévesztés, akár a hibás teljesítés egyértelmű, akkor érdemes lehet végső soron perre is vinni.

livaj37 # 2013.02.13. 10:38

Üdv mindenkinek. Olyan problémám lenne hogy 2012. őszén vettem egy gépkocsit magánszemélytől. Az autó ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból, így kipróbálni nem volt lehetőség. Az eladó semmilyen hibát nem említett. Pár nappal később kiderült hogy az autónak nagyon is sok baja van. A hűtő lyukas volt, az autó törve volt (a kárpit alatt az ajtó színe más), az autó beázik esőben, és még nincs vége. Az eladót felhívva azt mondta ő elmondta a hibákat, majd mire megkérdeztük mégis milyen hibákat, azt válaszolta hogy nem a hibákat hanem a javításokat. (Elvileg ő több százezret költött a kocsira) Majd később elvitt egy autószerelőhöz hogy megnézzék a kocsit. Kiderült hogy csak a kipufogót javította a szerelő úr, amiről számlát nem adott, sőt az eladónak semmiről nincs számlája, holott azt mondta van. Fel akart ajánlani 15.000 Ft-ot, de ez sajnos a töredéke sincs a javítás árának. Mit lehet tenni ilyenkor? Közben elvittem egy szervizbe a gépkocsit ahol kaptam egy részletes átvizsgálást követően véleményt, illetve pár dolgot meg is csináltattam. Mi a legjobb megoldás hogy megkapjam a javítás árát? (A kocsit meg szeretném tartani) Köszönöm

guba" # 2013.02.12. 16:29

Vissza kell nekik vinni javításra. Ha nem vállalják, akkor mással kell megjavíttatni és a költségeket kell követelni rajtuk. A hibás teljesítéssel okozott és igazolt károkat is lehet követelni.

jeff62 # 2013.02.11. 21:37

A kérdésem akövetkezö!

Tavaly májusban vettem Budapesten egy kereskedésben egy Rebault Master kisteherautót amit ugy hirdettek hogy garanciát vállanak a motorra mert fel lett ujjitva..

èn Németországban élek ide szerettem volna jönni az autóval,de Tatabányánál az auto leállt.
Felhivtam az eladót és küldöt egy traylert amivel vissza vitték az autót Budapestre és azt mondták meg fogják nézni mi a baja-

Eltelt egy hét és közölték hogy kész az autó..

Elhoztam azzal hogy megjavitották..

Itt Németországban derült ki hogy az auto változatlanul rosz csak ugy oldották meg hogy a motor kartelgázát allul egy csövön kivezették..

Igy az ott eltávozo kartelgázzal eggyütt olaj is távozik el...

Az autó olajfogyasztása kb 1000 Km en 3 Liter ami még nagyobb baj az olaj allul csepeg ami környezeti problémát okoz..

Amikor az eladónak ezt telefonon elmondtam ö azt közölte hogy ök az autot megcsináltatták és tovább öket ez már nem érdekli....

èn nem tudtam vissza menni még MO ra azóta sem...

Mit tanácsol mit tehetek ilyen esetben??

tomik0 # 2013.02.10. 14:13

Jó napot !
Nekem egy olyan kérdésem lenne ,hogy egyik barátom egy roncs autó személygépkocsinak az adásvételijét meghamisitotta hozzáteszem 20000 ft os kocsirol beszélünk, hogy milyen büntire számithat, ha az irászakértö kideriti hogy öö irta , pénzbüntetés vagy szabadságvesztés lesz neki, sose volt semmiért se még büntetve egyszer sem !És ez magánokirat hamisitásnak számit?
Köszönöm elöre is a válaszokat.