Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?

Dr.Attika # e-mail 2017.12.13. 16:31

Kedves Füli2010!
Azt írja, hogy van ügyvédjük. Őt kérdezze. Nyilván többet tud az ügyről, mint itt bárki. Egyébként egy 14 éves autó megvásárlása és azzal történő közlekedés magában veszélyes.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

Füli2010 # e-mail 2017.12.13. 13:50

Kedves Fórumozók!

Idén október 23.-án vásároltunk egy Mazda 323f személygépkocsit egy autókereskedésből. Ez a kocsi egy 2001-es 1.6 benzines autó 192ezer km állással. 499000ft-ért hirdették az autót, kifogástalan műszaki állapotban. A jármű megtekintésekor láttuk, hogy a küszöbök nem szakszerűen vannak felújítva, illetve rozsdásak, légkondicionáló nem működik. Ezen hibákra hivatkozva sikerült 430000 ftra lealkudni a kocsi árat, de a számlára már csak 400000 ft-ot írtak adózásra hivatkozva.
Másnap átirattuk a nevemre, majd este kezdődtek a problémák. A teljes kipufogó rendszer leszakadt. Elvittük autószerelőhöz, aki megállapította, hogy a sárvédők, sárvédőívek, küszöbök, ajtók alja korrodált, a teljes futómű korrodált és a futóművet festék takarja, így a hibákat vásárláskor nem is észlelhettük Az első és hátsó féktárcsák, betétek, munkahengerek, fékcsövek korrodáltak, cseréje szükséges, az autószerelők szerint életveszélyes állapotban van az autó. Életveszélyes, mert bármikor elszakadhat a fék és ezen felül még a benzin is szivárog, az olaj folyik. Tehát közel 300km-ert vezettük vidékről Budapestre és bármikor megtörténhetett volna az akár végzetes baleset.
Ügyvéd által felszólítottuk az autókereskedést, hogy vegyék vissza az autót, elállunk a szerződéstől, de ők ezt elutasították.
Elsősorban szeretnénk tudni, hogy ilyen esetben mik a lehetőségek. Jogunkban áll-e visszaadni, nekik kötelességük-e visszavenni, ha perre kerül a sor(márpedig az lesz sajnos), akkor mire számíthatunk. Az autószerelők szerint ebből soha nem lesz autó. Véleményük szerint az ehhez hasonló állapotú autókat 50-100ezer ftért árulják bontásra, illetve 600-800ezer ftba kerülne a javíttatása, ami kb egy évig lenne megoldás, mert utána úgyis újra átütne a rozsda.
Rendőrségre is el szeretnénk menni, hiszen úgy gondoljuk hogy egy autókereskedés nem adhat ki életveszélyes állapotú autót.
Kérjük ségítsenek, bármilyen ötletet, tanácsot szívesen fogadunk.
Válaszukat előre is nagyon köszönjük.

Zoli3333 # e-mail 2017.11.23. 21:33

Köszönöm a válaszokat.
én is úgy gondolom, hogy ez egy próba, hátha be tud szedni még egy kis pénzt a kereskedő.. Csak, hát egy 68 éves embert elég könnyű megijeszteni...

nonolet # e-mail 2017.11.23. 18:06

Zoli3333

1.
Nem írunk alá mást SOHAAAAA!!! , mint ami a valóság.

2.
Gyakorlatilag nincs esélye pert nyerni.
Mondd neki, hogy pereljen nyugodtan ...

Ha netán mégis megteszi, akkor még mindig ráérsz alkudozni.

drbjozsef # e-mail 2017.11.23. 17:56

Zoli,

olvass vissza pár oldalt, meg van vagy 5 másik hasonló topik is, alant guba hozzászólásaiban találsz jogszabályokat is.

Röviden : természetes elhasználódást nem kérheti számon, ami a szerződésbe bekerült hiba nem kérheti számon, amit kellő gondossággal fel kellett volna ismernie nem kérheti számon, pláne, hogy kereskedő, neki egy átlag embernél komolyabb szakmai felkészültség elvárható.

Ha talál olyan hibát, amit ő TUD bizonyítani, hogy fennállt a megvásárláskor, ÉS nem következik az autó életkorából/futásteljesítményéből, ÉS nem ismerhette volna fel kellő gondosság mellet sem, akkor azt számonkérheti rajtatok.

Szerintem kisebb az esélye, ráadásul ha összegányolja, rá tudja sózni bárkire, szóval csak szívat Titeket szerintem.

Én írnék neki egy levelet ajánlva, a fentiek kifejtésével. Ha akar pereljen.

Zoli3333 # e-mail 2017.11.23. 17:22

Jó estét Fórumozók,

Talán tudtok segíteni, tippet adni.

Sógorom használt autót vásárolt, egy kereskedésből, ahol a vételárba beszámításra került édesapám személyautója. Az beszámolt autó 20 éves, természetesen vannak hibái. Az egyik, hogy a műszerfalon egy ideje világít egy sárga visszajelző (motorkontrol).
A kereskedő az autót megnézte, a szerződésbe pedig bele lett íratva ez a hiba.
Az adásvételire az általa fizetett 430e helyett kérdezte, hogy írhat-e 500e-t, mert év végére kell neki a költség. Megnyugtatta apámékat, hogy ennek nincs adó vonzata, így belementek.
Eltelt 3 nap, ma hívta a kereskedő, hogy az autóban motort kell cserélni. állítólag nincs kompresszió egyik hengerben, és melegen felvillan az olajnyomás visszajelző is.Követelték ,hogy javíttassa meg, vagy adja vissza a vételárat. Én beszéltem a kereskedővel, hogy keressünk megoldást. Elmondtam az érveimet, hogy miért nem tudja visszavásárolni az autót. Mikor kezdett durvulni a hangsúly, felhoztam, hogy mehetnek nyugodtan bíróságra, de akkor hogy magyarázza meg az adásvételiben szereplő magasabb összeget. Erre vidáman mondta, hogy apám aláírta, hogy a magasabb összeget vette át, így ők azt fogják rajta perelni. Mi a véleményetek? Van mitől tartania? Belemenjen egyezkedésbe? Előre is köszönöm a segítséget.

nonolet # e-mail 2017.11.19. 23:32

"Az auto 6 éves, és volt benne 147000 kilométer."

Lószart 147000 ...
Ezt elhinni egy bömösről, ugyanmár.
Inkább 347000 lehet a valóság.

" a javítási költség 2.200.000ft."

Hiba bömöst venni olyannak akinek ennyi pénzt rákölteni gond....
Nem neki való anyagilag.

"a cargarantie- val biztosítást (ami az alkatrészekre"
"csak márkaszervízben javítható)"

...és nem nézted meg előtte a márkaszerviz árait?!!!
Pedig azok köztudottan nem a kispénzüeknek valók.

"a javítási költség 2.200.000ft."
"úgy döntöttünk, hogy a vezérlés javítása után elhozzuk"

Miért?!!! hisz ott volt a biztosítás...
A munkadíj is túl sok lett volna nektek?

A biztosítást ezekre a dolgokra már nem tudjuk felhasználni, mivel bmw nem csak a vezérlést, hanem minden hibát jelzett a biztosítónak

????
...és ez miért kizáró ok most?
Az elhozatal miatt?

Hát ilyen balfasz módon autót venni
és aztán az ügyet ennyire rosszul kezelni...
Ritka nagy marhaság+bénaság.

- -

Mit kellett volna tenni?

"mint magánszemély egy kereskedésből"
"4 hónapja "

Ez alapján "Fogyasztó"-nak minősülsz!!!
ÉS MÉG az első 6 hónapon belül vagy.

Tehát:
Elég lett volna az eladóból kiverni a javítást!!!!!
Mindenféle szír-szar biztosítás nélkül is.

Erre MINDEN esélyed megvolt, amíg

  • nem adtad idegen kézbe!
  • és fő marhaságkánt nem hoztad el onnan

a saját felelősségedre, ráadásul

Az esélyed még most is megvan...
Mivel még az első 6 hónapban vagy.
Csak sokat romlott a balfaszkodásod miatt.

HA valóban "Fogyasztó" vagy
azaz
az eladó a szerződésen IS a kereskedő.

Akkor ÉLJ a jogoddal végre az eladóval szemben!!!!

Jelentesd be a hibát és kérd a kijavítását.
SZAVATOSSÁGI ALAPON!!!! az eladótól.

Ahhoz, hogy elhajthasson ugyanis
az eladónak KELL BIZONYÍTANI,
hogy

  • a hiba oka az eladáskor MÉG NEM állt fenn, rejtett hibaként sem

VAGY

  • ha fennállt akkor arról tájékoztatott téged, bizonyíthatóan

VAGY

  • ha fennállt azt a vevőtől elvárható gondosságú átvétel során észre kellet volna venned

VAGY

  • a hiba kmfutás és a kor alapján már "tipikus"

(mondjuk a 147 km estén ezt bizonyítani kb. kizárt...)
VAGY

  • a hibát a szakszerűtlen használatod okozta

A bizonyításara bíróság képes szakvélemény kell!
(akkreditált labor vagy igazságügyi szakértő pl.)

Tehát támadd meg írásban, ha kell ügyvéddel együtt és verd ki a javítást belőle, a pertől sem visszariadva.

Sajnos, az hogy idegen javításba kezdtél némi nehezítést ad, hisz vitára adhat okot és neked kel bizonygatni, hogy ott nem rontottak a helyzeten.

Viszont szerencsére egy márkaszervizbe vitted...
Amire azért nehéz ráfogni, hogy csak rontott a dolgon.

Cserébe viszont VAN írásod a pontos hibáról és a hivatalos áron számolt költségekről.

Fenyegesd meg vele az eladót, hogy

  • ha nem nem javítja ki ő a bömöst
  • akkor TE kijavíttatod a márkaszervizzel a 2,2 millióért
  • ÉS UTÁNA perben vered ki belőle az összeget, utólag

- -

Azonban a javítás erőltetése helyett...

Jómagam a kellő beijesztés után!
felkínálnám neki, hogy
inkább adja vissza az autó árát!!!+az átírás költségeit.
Aztán csináljon vele ő amit akar...
Basszon át mást vele a javítás után.

bermuda háromszög # e-mail 2017.11.19. 23:20

A szerződésben ki volt az eladó?
Nézz utána hogy tényleg csak annyi km van benne.
gugliba beírod:
használt autó futott km lekérdezés

x3betti # e-mail 2017.11.19. 20:51

Üdv
A problémám elég bonyolult, de szeretném ha tudnátok segíteni. Vásároltunk 4 hónapja egy személyautót,mint magánszemély egy kereskedésből. Az auto 6 éves, és volt benne 147000 kilométer.Kötöttünk a cargarantie- val biztosítást (ami az alkatrészekre vonatkozik,kikötés csak márkaszervízben javítható)gondoltuk mégis használt autót vettünk, ha bajba kerülünk segít. Sajnos 3 hónap használat után valami csörgés jött a motortérből. Elvittük a márkaszervízbe, vezérés, turbó, kormánymű,(sokk), a javítási költség 2.200.000ft. Gondoltuk a vezérlést megjavítattjuk a biztosításra a többivel később foglalkozunk, de bmw szerint olyan rossz állapotban van a másik két dolog is, hogy életveszélyes, erről alá írattak egy papírt is. Mi mégis úgy döntöttünk, hogy a vezérlés javítása után elhozzuk, rövid út után az autón semmi változás, ugyanaz a csörgés. Ez a kis manőver 1 hónapig tartott.Tehát 3 hónap használat, és 5000 km után van egy használhatatlan autónk. A biztosítást ezekre a dolgokra már nem tudjuk felhasználni, mivel bmw nem csak a vezérlést, hanem minden hibát jelzett a biztosítónak. Ekkor jött a képbe az eladó, felhívtam hátha valamiféle megoldást találunk. Persze ő mindenkit hibáztat és hallani sem akar a szavatosságról,mondván ő jobban tudja minden nap ebben van, esélytelen vagyok, ne képzeljem,hogy ő fogja megjavíttatni az autót. Először azt godoltam, elviszem egy kis műhelybe, megtákolják és talán valamennyi összeggel segít, de rájöttem, ki vállal ezért felelősséget, és ami a legfontosabb, meddig lesz használható? Tehát vettem egy autót 5.550.000ft- ért( amit a próbaúton az eladó vezetett, és hibátlannak mondott) a javítása 2.200.000ft. Mi a jó döntés? Kérlek segítsetek, Érvényesítsem a szavatosságomat vagy álljak el a szerződéstől. Mennyi esélyem van?
Köszönöm.

guba" # e-mail 2017.11.18. 21:38

Fogyasztói szerződés esetén a teljesítéstől számított hat hónapon belül felismert hiba esetén az a vélelem, hogy hiba oka az adásvétel idején már fennállt. A természetes elhasználódásból eredő hibák esetében azonban a fogyasztó igénye nem lehet megalapozott, függetlenül attól, hogy hat hónapon belül ismerte-e fel, vagy később, de még a szavatossági igények érvényesítésére nyitva álló határidőben.

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

nonolet # e-mail 2017.11.15. 20:52

Azért a "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén
az első 6 hónapban, ettől sokkal jobb a helyzet.

Mivel "Fogyasztó" esetén
az eladónak bizonyítania!
kellő mentesülési okot...

guba" # e-mail 2017.11.15. 19:57

Használt dolog vétele esetén hibás teljesítés csak akkor állapítható meg, ha a hiba független a használtságától, illetve az elhasználódás számítható mértékét jelentősen túllépi. Kellékszavatosság esetén a hibás teljesítésre hivatkozó jogosultat terheli a bizonyítási kötelezettség abban a körben, hogy a szolgáltatott használt dolog hibajelenségei nem a természetes használtságból erednek. Annak megítélése, hogy a hiba független-e a használtságtól, illetőleg az elhasználódás számítható mértékét jelentősen túllépte-e szakértői bizonyítást igénylő kérdés. [BH 2012.172]

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

Szomorú örökös # e-mail 2017.11.15. 19:38

KEtterke

A korrektség ott kezdődne, ha az autó állapotáról a valóságot állítják eladáskor.

Nem azt a világot éljük! A kereskedő eladni akar, te pedig venni. Jogos érdekek és ellenérdekek ütközése minden autóvásárlás. Én még nem igazán találkoztam olyan kereskedővel, aki minden egyes infót őszintén elmondott volna a vevőnek. Viszont talán a mostani autóm kereskedője volt az első, aki normális volt. Az autóval mentünk egy kört és nem csak az udvaron, hanem kint, úton, normál sebességgel. Pedig ez nem hiper-szuper ritka autótípus volt, hanem egy átlagos kocsi. Viszont arra mindenképp jó volt, hogy egy kicsit vezethessem és figyelhessek dolgokra. És hát nem csalódtam, jó autót vettem, amivel bár már foglalkozni kellett néha, de akárhogy is nézzük, évi 20 ezret belehajtok.

nonolet # e-mail 2017.11.15. 17:52

Viszont vevőként illik észrevenni, ha ennyire rosszak.

Ahogy a hibás lámpát is illik észleni az átvételkor.
Pláne hallva a gyorsabb kattogást...

Az, hogy felelőtlenül nézted át az autót, nem az ő saruk.

KEtterke # e-mail 2017.11.15. 10:33

Atis77, köszönöm a válaszát. A korrektség ott kezdődne, ha az autó állapotáról a valóságot állítják eladáskor.
A futóműveseknél azt mondták, nem kellene ilyen állapotban lennie a csuklóknak. Hiszek nekik, lassan 50 éve foglalkoznak autókkal.

Köszönöm mindenkinek, aki válaszolt!

Atis77 # e-mail 2017.11.15. 07:01

KEtterke

A futóműben kopó alkatrészek vannak nem minősül fődarabnak, főleg egy 12 éves autónál. Szerintem nagyon is korrektül állnak a dologhoz.

nonolet # e-mail 2017.11.14. 15:29

"A mosógépet is a forgalmazónak kell a saját költségén elszállíttatni. Rosszul tudom?"

EZT jól tudod.

Az autóra (járműre) azonban más szabály érvényes.

Szóval, kisebb lendülettel, mert el vagy tévedve ez ügyben.

nonolet # e-mail 2017.11.14. 15:27

KEtterke

Tévedésben vagy ...

A törvény szerint az autó szervizbe való
eljuttatása
a TE feladatod, nem az eladóé!!!

Az eladó feladata, hogy az átadáskor fennállt hibákat kijavítsa a szavatosság keretében.

Az nem az ő kockázata és költsége, ha a vevő messze lakik...

- -

Az sem az ő kockázata,
ha
a vevő olyan felelőtlenül vásárol,
mint azt te tetted.

Mi több, akár azt is mondhatja, hogy a nyilvánvaló hibákat a vevőnek illik észrevennie az átadás-átvételkor.
(ezt a törvény is elvárja vevőtől)
Azokat éppen ezért csak pénzért javítja...

KEtterke # e-mail 2017.11.14. 15:05

Kedves Andrea28, köszönöm a véleményét!
Olvasom, hogy én variálok. Az autót úgy vettem, hogy azt állították, hibátlan. Azaz becsaptak, valótlant állítottak annak ellenére, hogy erről meggyőződtek volna.
Én úgy tudom, a hiba kijavításának összes költségét az eladónak kell viselnie hibás teljesítés esetén. Én magánszemély vagyok, ő cég, így én Fogyasztó vagyok. Az elszállíttatás költsége nem engem kelljen, hogy terheljen, ha lemegyek, ki kell fizetniük. És a hiba feltárást is. A mosógépet is a forgalmazónak kell a saját költségén elszállíttatni. Rosszul tudom?

Andrea28 #   2017.11.14. 14:49

Kedves Eszter! Az autót én helyből visszavittem volna és annak ellenére is, hogy benzinbe és pályadíjba kerül, oldják meg ők a javítást! Ők nem tehetnek arról, hogy félezer kilométerre laksz, nekik ahhoz semmi közük! Autóhoz van közük és szerintem ők ezt mneg is oldanák, ellenbe veled aki variál. Vidd vissza és majd ők megjavítják. Miért nem vettél a szomszédban kocsit, akkor nem kéne félezer km-t kocsikáznod.

KEtterke # e-mail 2017.11.14. 13:08

Kedves Fórumozók!

Idén augusztus végén egy vidéki kereskedéstől (adásvételiben is a kereskedő cég az eladó, 2008 óta léteznek) vettem egy autót. Szülővárosomban voltam épp szabadságon, Párom nélkül, autóvásárlás előtt álltam, és az ottani kereskedés kínálatában találtam meg az autót. Mint a mesében: igazoltan kevés km (63e km), magyar eredet, szervizkönyv, orvos tulajok a kereskedés előttiek. A kereskedés által kitöltött adatlapon semmi hiba, szóban semmi hiba, szerződésen semmi hiba jelezve nem lett felém. Az autó ki lett vonva a forgalomból, amikor a nevükre vették (gondolom ilyenkor nem kell fizetniük?), így kipróbálni csak a kereskedés mögötti parkoló részen lehetett (beton csíkok, közöttük murva). Automata váltós, ezért elsősorban arra koncentráltam, minden rendben van-e a váltóval (igen, hallottam róla, hogy ilyen váltó ellenőrzése csak hosszú próbaút során lehetséges). Mivel a fentiek rendben levőnek tűntek és szimpatikus volt az autó és a kereskedés előtti tulajok is köztiszteletben álló személyek, valamint friss műszakival adják át, ezért hittem, hogy az autó hibátlan, megvettem. Sajnos nőként nem volt fülem arra (Édesanyám volt csak velem), amire a vétel után a hazafelé vezető úton (220 km) a Páromnak, aki leutazott az autó hazavitele miatt hozzám vidékre, igen: valami nem stimmel az első kerekeknél. Mivel az autót pénteki nap délután vettük át, a záráshoz elég közel, ráadásul még hosszú út állt előttünk, én naivan azt mondogattam, hogy nem lehet rossz az autó, hiszen... Mondtam, hogy próbálgassuk még, biztosan rosszul hallja, vagy máshonnan jön a zaj. Zárójelben megjegyzem, Magyarországon elég ritka autóról van szó, még ha vissza is kanyarodtunk volna azonnal, szinte biztos vagyok benne, hogy az alkatrész kereskedésben nem lett volna hozzá alkatrész a javításhoz. Szóval hazamentünk, és hétfőn már írtam is egy hibalistát a kereskedésnek: digitális klíma belső hőmérséklet érzékelője hangosan zúg, és teszi ezt folyamatosan (ki se lehet kapcsolni, ha rajta van a gyújtás), élesebb kanyarokban a futómű hangot ad, pótféklámpa nem ég (műszakin ezt nem vették észre?),-bal kanyarfényszóró hol működik balra kanyarodásnál, hol nem (a jobb oldali jó) (műszakin ez sem tűnt fel?),jobbra indexelésnél felgyorsul az index pittyegése. Terjedelmes levélben válaszoltak, írták, hogy mi miért lehet, és mi a hiba meg a nem hiba, és hogy szívesen átvizsgálják az autót és kiértékelhetik az észrevételeket. Ez rendben is lenne, amennyiben nem kellene félezer km-t utazni azért, hogy feltárják és kiértékeljék azokat a hibákat, amiket eladás előtt nekik kellett volna észrevenni és jelezni felém. A fenti hibákat (és mellé még jött pár meglepetés, amiket az autó kora miatt (12 év) elfogadok: új akku, törlőlapát elől-hátul, gyertyacsere, mert a szervizkönyvben bár van gyertyacsere, gyakorlatban nem volt a jelek szerint) feltártuk és saját költségen, saját időnkből megoldottuk (pl. az index azért pittyegett gyorsabban, mert a hátsó lámpa paneljében az egyik izzó alatti panel szét volt égve, műanyag hegesztéssel javították meg, de a hibafeltárás nem két másodperc volt...)
A futóművet bevizsgáltattam egy erre szakosodott cégnél, egy 80.000 Ft-os árajánlatot is kaptam, amit megküldtem a vidéki cégnek. Jelezték, hogy ők sokkal olcsóbban meg tudják ezt oldani, az alkatrészt nagy kedvezménnyel veszik a szomszédból, a kb. 2 órás munkára munkadíjat 0 Ft-tal számolják, mert hát maguk megcsinálják, a futómű beállítást meg a szomszédos vállalkozás 5000 Ft-ért megcsinálja. Vidéken. Náluk. De benzinköltséget a leutazáshoz és a pályamatricát nem fizetik (kb. 15-18.000 Ft). De ha ragaszkodom a budapesti javításhoz, akkor 33.000 Ft-ot tudnak csak adni a fenti számolások alapján, a maradékot nekem kell pótolni. Bekértem nekik több árajánlatot, hogy csökkentsem a költségüket, javasoltam, hogy szerezzék be az alkatrészt ők, küldjék fel, de legyenek szívesek a munkadíjat, a futómű hibamegállapítás díját és a javítás utáni beállítást kifizetni, én meg a korábbi javítások költségétől és időráfordítástól eltekintek. Legutolsó levelük ugyanaz, szívesen kijavítják, menjek le saját költségen, vagy felküldik az alkatrészt, de mást nem fizetnek.

Becsapva érzem magam és úgy gondolom, mivel "hibátlan" autót adtak el, kérhetem a hibás teljesítés kijavítását anélkül, hogy nekem ez kényelmetlenséget okozna, és ha a saját választásom az, hogy Budapesten javítsák meg az autót, mert nincs időm arra, hogy leutazzak, akkor nem szabhatják azt a feltételt, hogy ilyen esetben csak részben állnak helyt.
Kérdésem: Mit javasolnak? Kérjek jegyzőkönyvet (a fogyasztó kifogásáról a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet alapján) tőlük haladéktalanul, melyben nyilatkoznak arról, miért nem úgy akarnak helytállni, ahogy én kérem, vagy elég a sok e-mail, és egyszerűen szólítsam fel őket (eddig csak kértem), hogy fizessenek (mire hivatkozzak még?). Menjek el megjavíttatni az autót a drágább beszerzésű alkatrésszel, fizessem ki, és várjam, hogy kifizetik, vagy sem? Forduljak a Békéltetőkhöz? Ilyenkor a Békéltetés Budapesten lenne vagy az ő székhelyük szerinti testületnél?

Nagyon köszönöm!

Eszter

nonolet # e-mail 2017.10.30. 23:44

"Szerződében szerepel hogy ők nem vállalnak felelősséget azért hogy mi vásárlók nem kérjük
az autó műszaki átnézését és úgy hozzuk el."

Nagy marha volt aki ezt aláírta...

Ha nem kereskedőként adta el, akkor megszívtad e maitt.

- -

Ennek ellenére nincs minden veszve, akkor ha!!!

  • magánszemélyként vetted meg

ÉS

  • VALÓBAN!!! a kereskedő!!!! az eladó szerződésen

Mivel ekkor ugyebár "Fogyasztó"-nak minősülsz :-)

Ami azt az előnyt jelenti neked, hogy

az első 6 hónapban a kereskedőnek kell
azt bíróság képesen bizonyítania,

hogy

  • a később jelentkező hiba vagy annak az akkor még rejtett oka
  • az eladáskor MÉG NEM volt benne az autóban

vagy ha már benne volt, akkor

  • arról általa BIZONYÍTHATÓAN adott tájékoztatást a vevőnek
  • ha nem adott, akkor azt a vevőnek a tőle elvárható gondossággal észre kellett volna vennie

(ezt kúrtad el, amikor írásba adtad, hogy nem voltál elvárhatón gondos)

  • a hiba az autó életkora-futása alapján már előfordulhat, mondhatni természetes velejáró

Gondold végig és eldöntöd, hogy van-e esélyed...

A kezdődő hengerfej hiba észrevétele nem feltétlenül várható el a vevőtől, sőt szakitól sem.

A kereskedőtől (mint szakkereskedőtől) viszont inkább, elvárható.
Neki azt inkább illik észrevenni és jelezni vevő felé.

A kereskedőnek tehát azt kell bizonyítania, hogy

  • amikor eladta még nem volt hibás, sem észlelhetően sem rejtetten

vagy azt, hogy

  • hibás volt ugyan, de szólt róla, mert tudta már

vagy azt, hogy

  • annyira hibás volt már akkor is, hogy azt a vevőnek mindenképpen észre KELLETT VOLNA vennie

vagy azt, hogy

a vevő tette tönkre időközben a cuccot, szakszerűtlen használattal

- -

Szóval, írásban élj a szavatossági igényeddel.

Hivatkozva arra, hogy "Fogyasztó" vagy ezért neki kell BIZONYÍTANIA, mégpedig bíróság képesen!, az első 6 hónapban, hogy miért nem kellene ingyen javítani vagy visszavennie, ha nem akarja megjavítani.

Azzal ne foglalkozz, hogy pénz helyett te is autóval fizettél részben. Ez nem számít semmit sem ...

- - - -

"mivel a beszámított autó nagyon rossz állapotban volt és mi sem közöltük velük hogy milyen problémái vannak ( amiről tudtunk azt elmondtuk a figyelmüket is felhívtuk hogy a motor nem működik rendesen)"

Ez egy másik független történet!

Ha panasza van élhet ő is a szavatossági jogával veled szemben.

Vevőként neki kell azt bizonyítania bíróság képesen!,

hogy

  • már a vásárláskor(beszámításkor) IS megvolt a cuccban.

a hiba vagy annak az akkor még rejtett oka

vagy azt, hogy

  • bár tudtál a hibáról-hibaokról, azt elhallgattad előle

vagy azt, hogy

  • azt neki mint szakkereskedőnek a tőle elvárható FOKOZOTT gondossággal sem kellet volna észrevennie az átvételkor

- -

GloryPD # e-mail 2017.10.30. 20:59

Kedves Fórumozók

3 hónappal ezelőtt vásároltunk egy használt autót, kereskedőtől. elhozás után nem sokkal jött a probléma ami elindította a lavinát. Szerződében szerepel hogy ők nem vállalnak felelősséget azért hogy mi vásárlók nem kérjük
az autó műszaki átnézését és úgy hozzuk el. Minket nem tájékoztattak arról hogy az autóval bármi probléma lenne. Több szerelővel is beszéltünk a probléma észlelése után mindenki egyöntetűen azt mondja hogy hengerfej tömítés csere kell a kocsinak. Természetesen jeleztük ezt a kereskedőnek, aki a következő választ adta: mivel a beszámított autó nagyon rossz állapotban volt és mi sem közöltük velük hogy milyen problémái vannak ( amiről tudtunk azt elmondtuk a figyelmüket is felhívtuk hogy a motor nem működik rendesen)
és hogy ezt az autót egy barátja vette meg, akinek nagyon sok pénzbe került az alkatrész, ők segítettek az új vevőnek akciós alkatrészekhez hozzájutni így nekünk nem segíthetnek.
Illetve annyit fűztek hozzá hogy csak az tudhatja mi volt az autó baja aki eddig vezette, vagy most jelentkezett a probléma.

Mi ilyenkor a teendő, rejtett problémaként kezelendő az eset és mi a további lépés?
Előre is köszönöm a válaszokat!

drbjozsef # e-mail 2017.10.29. 17:04

Olvastam, de fogalmam sincs. Aki tudná, majd válaszol talán, de egyszerűbb, ha felemeled a telefont, és felhívod bármelyik közjegyzőt.

atish82 # e-mail 2017.10.29. 09:06

Beirtam még tegnap a Mokk fizetési meghagyáshoz történetet. Megteszed,hogy ránézel,hogy ott lehetséges e a visszatérités követelés? Köszönöm.