A közérthetőbb betegtájékoztatásért - Az OBDK ajánlást készített az egészségügyi szolgáltatók részére

2016.03.25. Jogi Fórum / MTI

Általános betegtájékoztatóról szóló ajánlást készített az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) az egészségügyi szolgáltatók részére annak érdekében, hogy egységesebb, átláthatóbb és közérthető betegtájékoztatási gyakorlat alakuljon ki az egészségügyi ellátások igénybevétele során.

Az OBDK közleményében azt írta, az ajánlás minden olyan lényeges szempontot és körülményt szerepeltet, amelyeket az intézményeknek célszerű átgondolniuk a betegek és hozzátartozóik teljes körű tájékoztatása kapcsán, így biztosítva - az egészségügyi törvényben is nevesített - tájékoztatáshoz fűződő betegjog érvényesülését.

Az ajánlás az ellátás időrendi sorrendjét figyelembe véve tartalmazza azokat az elemeket, - például az intézményre vonatkozó általános tájékoztatás, betegfelvétel, házirend, a bent tartózkodás, gyógyszerelés, az elbocsátás - amelyek az ellátást igénybevevőt és közreműködőit érinthetik. Az ajánlás az egészségügyi ellátásba történő beleegyező nyilatkozat mintát és a betegek jogairól és kötelezettségeiről szóló tájékoztatást is magában foglalja - írták.

A dokumentum mintát ad az egészségügyi intézmények számára, így az az intézmények helyi sajátosságait figyelembe véve alakítható. Az általános tájékoztató használatával csökkenthető a betegekben esetlegesen kialakult bizonytalanságérzés, kiszolgáltatottság, egyúttal növelhető az ellátásban való aktív részvétel és terápiakövetés, továbbá a betegbiztonság is.

Az ajánlás elérhető az OBDK honlapján.

  • kapcsolódó anyagok
BETEGJOG
ORSZÁGOS BETEGJOGI, ELLÁTOTTJOGI, GYERMEKJOGI ÉS DOKUMENTÁCIÓS KÖZPONT