T - mobile tartozás


bandi888 # 2011.03.02. 13:55

Üdv!

Tegnap kaptam levelet a Bross Holding-tól, melyben részletfizetést ajánlanak az 56,250 Ft összegű T-Mobile-os tartozásomra.

Nem érzem jogosnak a T-Mobile követelését, de ez már egy nagyon hosszú történet lenne.

A levél végén ez áll:

"Tartozásának ki nem egyenlítése esetén fizetési meghagyásos eljárás azonnali indításának javaslatával élek a megbízó, a Magyar Telekom felé. A fizetési meghagyásos eljárás költségei, továbbá végrehajtás esetén a végrehajtási díj és járulékos költségei is Önt terhelik."

Levezetné nekem egy hozzáértő, hogy pontosan mit is jelent számomra az utolsó mondat? Mire számíthatok?

Köszönöm!

nandy # 2011.03.02. 22:18

Azt jelenti, hogy ha nem fizetsz, akkor visszaadják az egészet a T-Mobile-nak, és az majd eldönti, hogy mit csináljon vele... nagyvonalakban.
A Bross Holding csak egy behajtó cég, kb. annyi joga van, mint bárki másnak: azaz felszólít a fizetésre. Ennél többet nem tehet.

Ezzel nem azt mondom, hogy ne fizesd ki a tartozásod... mert a T-Mobile valóban kérhet fizetési meghagyást, és utána végrehajtást.

kyodai # 2011.11.10. 05:08

Üdv! Kaptam egy levelet a Magyar Telekomtól, hogy tartozás címen fizessek be 40 e Ft-ot 8 napon belül. A levélben megjelölés nincs arra vonatkozólag, hogy ez milyen tartozás lenne. Kb. 3-4 éve semmilyen kapcsolatom nincs a céggel. Akkor ugyan volt előfizetéses telefonom és fizettem is rendesen. Sajnos minden erre vonatkozó számlát szortítozás közben kidobtam. Ilyenkor mit lehet tenni? Ráadásul az évek alatt egyetlen levelet nem kaptam tőlük, sem felszólítást. Előre is köszönöm a válaszokat.

momomo # 2011.11.30. 07:40

1

momomo # 2011.11.30. 07:41

0

momomo # 2011.11.30. 08:50

Tisztelt Fórumozók,

Az alábbi történettel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.

Körülbelül 4-5 éve vásároltunk egy előfizetést a T-Mobile-nál a volt párom nevére. Ezt az előfizetést én használtam, de 2-3 éve én továbbadtam egy harmadik félnek, figyelmen kívül hagyva, hogy nem az én nevemen van a szerződés. Annyi történt, hogy levelezési címet módosítottunk, tehát ettől az időszaknól én már nem kaptam számlákat.
Ez év júliusában az eredeti tulajdonos és én is kaptunk egy levelet a Bross Holding Zrt-től, hogy 140 000 Ft tartozásunk van a T-Mobile felé. Kiderült, hogy a harmadik személy nem fizette a számlákat már hosszú ideje.
Személyesen kerestük fel a T-Mobile-t, ahol 6 havi részletfizetést kaptunk. A harmadik fél elismerte, hogy az ő tartozása és vállalja a kifizetését. Viszont akkor nem állt módjában fizetni az első részletet (azóta sem)így én fizettem be, hisz én adtam tovább az előfizetést. A biztonság kedvéért írtam a tulajdonosnak egy elismerést arról, hogy adott időszakban az én használatomban volt a kártya és vállalom a felelősséget arra az időszakra. Valamint a harmadik fél is írt egy elismerést nekem, hogy mely időszakban volt nála a kártya (akkor keletkezett a tartozás).

momomo # 2011.11.30. 08:50

2011. július 22-én személyesen fizettem be az első részletet, ahogy azt kérték. Akkor azt mondták, hogy hamarosan postázzák a részletfizetési megállapodást, hogy mikor kell a következő részletet fizetni és a csekkeket. Úgy gondoltam, hogy 2011.08.22. lesz a következő befizetés esedékessége, de nem érkezett semmi. Akkor felhívtam őket és azt mondták, hogy ne aggódjak, küldeni fogják és majd akkor kell fizetnem, ha megkaptam. Ez körülbelül 2011. október elején történt meg, így a következő részlet 2011.10.22-én volt esedékes. Október közepén viszont telefonált a Bross Holding a tulajdonosnak, hogy miért nem fizet lassan 3 hónapja. Elmondta neki, hogy nemrég kaptuk meg a csekkeket és 10.22. a fizetési határidő. Ők közölték, hogy ezt nem hiszik el, ezért én elfaxoltam nekik a részletfizetési megállapodást. 10.18-án utaltam is egy részletnél magasabb összeget a T-Mobile felé, ami sajnos az én figyelmetlenségem miatt, rossz számlaszámra ment, közlemény nélkül. Ezt jeleztem is a szolgáltatónak és, hogy nem legyen belőle probléma 2011.11.04-én befizettem egy csekket is, amit elfaxoltam a T-Mobile-nak és a Bross Holding-nak is.

momomo # 2011.11.30. 08:51

Majd 2011.11.08-án ismét telefonált a Bross Holding, hogy miért nem fizetünk. A tulajdonos elmondta neki, hogy mi történt, de már be lett fizetve lassan egy hete és ezt faxon igazoltuk is. Ők viszont közölték, hogy nem kaptak semmit, mi csak hazudgálunk és ők hamarosan jönnek lefoglalni. Ekkor én felhívtam a T-Mobile-t, hogy mi történt. Ők nem értették, hogy miért van ez, hisz látják a faxot és már könyvelődött is az összeg. Valamint azt is elmondták, hogy mivel mi velük kötöttünk részletfizetési megállapodást így, amíg ők azt fel nem bontják, addig a Bross Holding-nek nincs dolga velünk, maximum telefonon feszólíthatnak, de nem foglalhatnak le, mert nem végrahajtó cég, hanem behajtó cég. Ezután felhívtam a Bross Holding-ot és ezt elmondtam neki. A hölgy, akivel beszéltem ingerült lett és azt mondta, hogy többé nem keresnek, mert mi értetlenek vagyunk.

momomo # 2011.11.30. 08:51

A következő esedékesség 2011.11.22. Értesíttem a harmadik felet, hogy fizesse már be, hisz én már 2 részletet is fizettem helyette. Azt mondta, hogy rendben, de sajnos nem tudja 22-ig befizetni, csak leghamarabb egy hét múlva. Így felhívtam a T-Mobile-t és kértem, ha van rá mód, akkor tegyük át a fizetési határidőt egy héttel későbbre. Azt mondták, hogy rendben, nincs semmi gond csak ezen a héten legyen befizetve. Rögzítették is a rendszerben. Rendezettnek gondoltam a dolgot, egészen tegnap estig, amikor már engem hívott fel a Bross Holding egyik munkatársa.

momomo # 2011.11.30. 08:51

Kérdezte, hogy miért nics fizetve a részlet. Elmondtam neki, hogy mi a problémánk és a T-Mobile-lal lett megbeszélve és módosítva az esedékesség napja. A hölgy azt mondta, hogy ez nem így van, én nem értek hozzá, fel fogják bontani a megállapodást és jön a lefoglalás. Elmondtam neki, hogy mi a T-Mobile-lal kötöttünk részletfizetési megállapodást és nem pedig velük tehát, amíg a szolgáltató nem bont szerződést addig ők nem tehetnek semmit a felszólításon kívül, lefoglalni pedig egyáltalán nem foglalhatnak le, mert nincs hozzá joguk és ezt nekem a T-Mobile mondta. Ekkor a hölgy ideges lett, amiért én felhívtam a T-Mobile-t ezzel kapcsoltban és azt mondta kiabálva, idézem "maga csak egy tudatlan adós". Ezt követően többször ellentmondásba sodorta magát, de kimondta, hogy valóban nincs joguk lefoglalni, viszont eljöhetnek környezettanulmányt készíteni. Ettől függetlenül viszont azt állította folyamatosan a szavamba vágva, kiabálva, hogy nem ér semmit, hogy a T-Mobile eltolta a fizetési határidőt egy héttel. Erre mondtam neki, hogy akkor felhívom őket ismét és újra rákérdezek és megbeszélem. Erre ezt a választ kaptam "mi a francnak telefonálgat maga, ne hívogasson senkit, pláne ne a T-Mobile-t". Csak azért kerestem meg magát, hogy megkérdezzem mikor fizetik be, de én erre nem érek rá" és ezzel letette a telefont.

momomo # 2011.11.30. 08:52

Az alábbi kérdésekre szeretnék választ kapni... Mit tehet meg a Bross Holding és mit nem? Mi az a környezettanulány? Úgy tudom, hogy az ember nem köteles őket beengedni a lakásába (főleg, hogy rendesen fizetünk) mivel csak egy behajtó cég, de lehet, hogy rosszul tudom.
Ezen felül, hogy hova lehet fordulni ezzel kapcsolatban, már ha lehet, mert felháborítónak tartom a viselkedésüket. Tisztában vagyok vele, hogy jogos a T-Mobile követelése, éppen ezért fizetem is és tudom, hogy a Bross Holding-nak fél éves adatkezelése van és felelőtlenség volt részemről az előfizetést tovább adni. Viszont túlzásnak érzem a mindenféle jogalap nélküli fenyegetőzést, a rágalmazást és a tudatlannak való titulálást főleg ebben a hangnemben. Nem értem, hogy miért nem akarja a Bross Holding, hogy én a T-Mobile-lal tartsam a kapcsolatot és elmondjam nekik, hogy mikkel fenyegetőzik a behajtó cég.

Valamint annyit kérdeznék még, ha a harmadik fél nem fizet a továbbiakban sem és én fizetek helyettük, akkor mit tudok tenni, hogy visszakapjam a pénzem?

Válaszokat előre is köszönöm!

momomo # 2011.11.30. 08:52

Elnézést, hosszúra sikerült...

végrehajtó1 # 2011.11.30. 09:07

Bross Holding max. telefonálgathat neked.Környezettanulmányt pedig az utcán állva készíthet.:)
Nem kell beengedni és kész.
A telefont pedig ne vedd fel.És fizesd a részleteket.

Ennyi.

momomo # 2011.11.30. 14:25

Köszönöm a választ. Érdekelne, hogy miért "nem örülnek" ha beszélek a T-Mobile-lal... Nem tudom, hogy hogyan működnek ezek a behajtó cégek.

végrehajtó1 # 2011.11.30. 14:46

Mert nem akarják hogy megvilágosodj:)

momomo # 2011.12.02. 14:23

Valahogy sejtettem... Mégegyszer köszönöm a válaszod!

Mikulás74 # 2012.02.06. 05:52

Tiszteletem Mindenkinek!

Következő lenne a történetem:
Édesapám tavaly december végén meghalt sajnos, előtte két hétig volt kórházban(agyvérzéssel, végig öntudatlan volt).
Közös címen laktunk, én nem tudtam róla milyen hűségnyilatkozatai vannak, de ezek szerint volt neki.
Most kijött egy ügyvédtől egy levél, hogy azonnal fizessen be 60000 Forintot, mert ha nem, akkor ez és ez...irgum burgum.
Ahogy édesapám meghalt, utána egyből bementem a T-mobile-hoz a halotti anyakönyvi kivonattal, és ott mondták, persze, elfaxolják, meg tudomásul van véve az egész.
Kérdésem, hogy én mint örökös, örökölhetem-e a hűségnyilatkozatot, amire nekem egyáltalán nincs szükségem, a t-mobile honlapján hiába nézegettem a szabályzataikat, nem találtam olyan részt, hogyha a szerződő elhunyna a hűségnyilatkozat ideje alatt, akkor mi várható a továbbiakban. Van erre valamilyen általános rendelkezés?
Gondolom itt az lehet, hogy mivel nem fizette senki apámnak a számláját, ezért megszüntették a szerződést, és egyben követelik vissza az összeget.
Köszönöm előre is, ha tud valaki ebben segíteni.
Szép napot!

Phoenixcandy # 2012.05.28. 13:51

Tisztelt ügyvéd úr!

Olyan problémám lenne, hogy én kiskorúként, szülői engedély nélkül szerződést írtam alá (16 éves voltam) egy telefontársasággal. A nevemen volt egy telefon, amit a volt barátom használt. Különváltunk később, és kértem, hogy töröljék a nevemet a szerződésről. Levelet nem kaptam sem a havi számláról, sem semmiről, mert mint utólag kiderült, a levelezési cím lett csak megváltoztatva. A szerződés meg lett szüntetve a 2 éves hűségnyilatkozat előtt 1-2 hónappal, így kötbért róttak ki a szerződést aláíróra - tehát rám. Arról szeretnék érdeklődni, hogyha a fiú, aki használta a telefont, nem fizeti ki a hátralékot, akkor azt mindenképpen nekem kellene kifizetni? A telefont ismétlem nem én használtam, én a használat és az ügyek intézése felől semmilyen információt nem kaptam, és csak a végrehajtásról kaptam papírt. Ebben az esetben mit lehetne tenni? Tehetetlennek érzem magam és nem szeretnék kifizetni több, mint 40 ezer forintot, amikor tudom, hogy én nem használtam és nem én állítottam fel ezt a hátralékot.

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel
Kiss K.