Ma lép életbe az az Európai Uniós direktíva, amely kötelezővé teszi a direkt marketing emailek elküldése előtt a címzettek kifejezett engedélyének kikérését. Az Unió tagállamai sokadikként lépnek be azon országok sorába, amelyek szigorú törvényi szabályozással kívánnak véget vetni az egyre súlyosabb spam-problémának.

Az irányelvben is meghatározott ún. “opt-in” rendszerben ilyen jellegű reklámlevelek csakis olyan elektronikus postafiókokba küldhetők, amelyek tulajdonosa erre a küldőnek előzetesen engedélyt adott. A még tavaly júniusban elfogadott új EU-s szabályozás azonban nem csak az elektronikus levelekre, hanem a faxokra, a 2002-es választások alkalmával nálunk is intenzíven használt automata hívókészülékekre és az SMS-üzenetekre is vonatkozik.

Magyarországon a kéretlen reklámlevelek tömeges küldése már jó ideje csak törvényellenes módon valósítható meg. Az 1992. évi LXIII. törvény ugyanis kifejezetten a tulajdonosok engedélyéhez köti a hatósági jogkörrel nem rendelkező szervezetek és személyek számára az egyedi azonosításra alkalmas személyes adatok gyűjtését és tárolását. Mivel az e-mail-címek egyedi azonosításra alkalmas adatok, és mivel ezek gyűjtése és kezelése elengedhetetlen előfeltétele a reklámlevelek küldésének, ezért minden tömeges reklámlevél a címzettek előzetes engedélye nélküli kiküldése törvénybe ütköző cselekedet.