Választási kódexet fogadott el a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete

2001.05.25. Origo

A tartalomszolgáltatók a közelmúltban véglegesítették etikai kódexüket, megállapodást kötöttek az Önszabályozó Reklámtestülettel és az Artisjus-szal, valamint megbeszélést folytattak az informatikai kormánybiztossal.

A legjelentősebb tartalomszolgáltatókat tömörítő önszabályozó egyesületbe számos új tag lépett be, így az [origo] és az Index mellett immár tagja a szervezetnek a Korridor, az econet.hu, a Népszabadság Online, a HVG Online, érdeklődését jelezte több további nagy tartalomszolgáltató - köztük a a Stop!, és az MTI - is. A tartalomszolgáltatók a közelmúltban véglegesítették etikai kódexüket, megállapodást kötöttek az Önszabályozó Reklámtestülettel és az Artisjus-szal, valamint megbeszélést folytattak az informatikai kormánybiztossal.

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete az Országos Választási Irodával egyeztetett, a választásokkal kapcsolatos internetes működési és etikai kódexet dolgozott ki. A kódex az internetes tartalomszolgáltatásra vonatkoztatva meghatározza a különböző tartalomszolgáltatási területekre (szerkesztett tartalom, felhasználói tartalom, fórumok stb.) vonatkozó szabályokat, értelmezi a kampánycsend fogalmát az interneten, illetve a közvéleménykutatásokkal kapcsolatos törvénybe foglalt választási eljárási elveket, valamint ajánlásokat fogalmaz meg a közvéleménykutatók, illetve a pártok által üzemeltetett honlapokkal kapcsolatban.

Az immár a bíróság által bejegyzett egyesület tagjaivá váltak a korábban belépési szándékukat jelzett tagok, akik közgyűlésükön elfogadták a kibővített tartalomszolgáltatási, valamint etikai kódexet. A kódexek meghatározzák a különböző tartalomszolgáltatási területekre (szerkesztett tartalom, felhasználói tartalom, fizetett tartalom) vonatkozó felelősségi szabályokat, az adatvédelmi kötelezettségeket, a szerkesztett tartalmak tekintetében követendő etikai alapelveket, valamint az Európai Únió szabályaival harmonizáló működési elveket, így a kéretlen levelekkel kapcsolatos magatartást is. A tegnap zárult Média Hungary konferencia több fórumán is példaértékűnek nevezték a tartalomszolgáltatók együttműködését.

Az Egyesület vezetői megállapodást készítettek elő az Artisjus-szal a szerzői jogok internetes védelmére, valamint - Európában is egyedülálló módon - kidolgozták az ún. "notice and takedown" elvére épülő felelősségi szabályokat.

Az Önszabályozó Reklám Testülettel való megállapodás keretében a reklámetikai kódex az MTE ajánlását tartalmazó internetes reklámszabályokkal egészült ki, míg az MTE elfogadta és tagjai számára kötelezően ismerte el a reklámszakma önszabályozási elveit.

Az Egyesület vezetőit fogadta Sík Zoltán, informatikai kormánybiztos, akivel megbeszéléseket folytattak a szakmai egyeztetés menetéről és alapelveiről.

Az Egyesület elnöki tisztét Krecz Tibortól Both Vilmos, az econet.hu Rt. vezérigazgatója vette át.

  • kapcsolódó anyagok
VÁLASZTÁS