Közbeszerzésről érthetően - fókuszban az elektronikus közbeszerzés | Budapest, 2019. április 4. csütörtök | Regisztráljon most!

Nem megfelelő termékmegjelenítés - 8 millió forintra bírságolt az NMHH

2017.07. 7. Jogi Fórum / MTI

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Stahl konyhája műsorban feltűnő nem megfelelő termékmegjelenítés miatt összesen 8,12 millió forintra bírságolta a TV2 szolgáltatóját.

A közlemény szerint, a médiatanács a TV2 szolgáltatóját szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatási szabályok megsértése miatt kötelezte a bírság megfizetésére.
    

Az idei első negyedévben sugárzott Stahl konyhája több adásában a Ragyogó ötletek című szegmensben ugyan a műsorszám elején felhívták a figyelmet a termékmegjelenítésre, de 14 alkalommal indokolatlan hangsúllyal, hosszan, kiállításszerűen szerepeltettek egy mosogatógép-tisztító márkát, illetve a támogatás szabályait áthágva közvetlenül ösztönöztek a támogató termékének megvásárlására.
    

Az NMHH arról is beszámol, hogy egy futballkönyvhöz kapcsolt, engedély nélküli szerencsejáték-szervező reklámjai miatt kaptak figyelmeztetést az M4 Sport, a Spíler TV, a Sport1 és a Sport2 médiaszolgáltatói.
    

A csatornákon idén márciusban és áprilisban sugározták a kötet hirdetéseit, amelyek ugyan klasszikus kereskedelmi reklámok voltak, de közvetett kereskedelmi üzenetként feltűnt a termék borítóján és oldalain egy - a NAV engedélye nélkül működő - fogadóiroda, az Unibet cég logója - közölte az NMHH.
    

"A médiatanács a jogkövetkezmények alkalmazásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügy összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét" - tudatták.
 

  • kapcsolódó anyagok
NMHH