pedagógus szabadság


efi99 # 2007.07.06. 20:24

the big cat
senki nem mondta, hogy az a 3 év pihenés. De most őszintén mennyivel lesz neki/neked jobb pihentetőbb az a 3 év, ha utána, utólag kapsz még 40 napot?

Kriszti26
Te is visszafoghatnál egy kicsit. Az eszmefuttatásod közvetve ugyanis egészen pontosan azt jelenti, hogy mit jöttök ti itt kis léhűtők, nektek laza munkátok van, abból nyugodtan lehet nyomni heti 40-et is, bezzeg a pedagógus, az már döfi!

the big cat # 2007.07.06. 20:30

Kedves Kriszti26, a stílusoddal próbálkozz az alsó tagozatban, ott utasítgathatod a diákokat, hogy elmondhatják-e egy témában a véleményüket, ez pedig itt egy nyilvános fórum, ha nem tetszik, nem kell olvasni.

Mivel én is szellemi munkát végzek, pontosan tudom, hogyan lehet mérni, és érdekes, hogy szinte mindet lehet is mérni, még a pedagógusokét is, és ez jól jelentkezik is az oktatás botrányos színvonalában. Persze erre is tudom a választ, kis pénz, kis foci, csak tudod, ez visszafelé is igaz.

És ráadásul vannak országok, akik kis pénzből előbb nagy focit, majd nagy pénzt csináltak, és közben nem volt siránkozás.

Nem kell szeméyles sértésnek venni, ha valaki nem tekinti szent tehénnek a pedagógusokat, és végre azt várná, hogy nyavajgás helyett megálljon a 20 éve tartó színvonalzuhanás, ha végre hasznos tudással lépnének ki a pályakezdők az oktatásból.

Képzeld én is készülök a saját munkámra otthon is, néha 3-4 órákat is, csak nekem eszmbe sem jut, hogy ezért pénzt kérjek. És jobb ha elhiszed, messze nem a pedagógus a szellemi munka csúcsa, telejsen fölösleges fetisizálni, rengeteg tanár barátom van, látom, hogyan és miként élnek, úgyhogy nem légből kapott a véleményem.

the big cat # 2007.07.06. 20:31

Az még 40 plusz a gyerekkel, teljes fizetéssel, ettől lesz jobb.

efi99 # 2007.07.06. 20:37

the big cat
100 meg még jobb lenne, vagy 200. Valahol meg kell húzni azt a vonalat, akkor meg mit kell ilyen nyakatekert módon csűrni-csavarni, hogy a GYES mellett szabit is gyűjt, amit utólag kivesz. A szabadság azért van, hogy az ember évközben pihenjen, nem pedig azért, hogy gyűjtögessen, az irodában maradt x-1 ember meg még 2 hónapot szívjon.

the big cat # 2007.07.06. 20:40

A határvonalat meghúzza a törvény, a fizetésnélküli szabadság első évére jár szabadság és pont. és pontosan, a szabadság a pihenést szolgálja, és ugye anyuka nemigen tud pihenni az alatt az első év alatt...az más kérdés, hoyg ezt miért ponta munkáltatónak kell fizetnie, de erre az indok a társadalmi felelősségvállalásból a törvény erejénél fogva a munkáltatóra ruházott rész. Munkáltatóként mondom, hogy teljesen egyetértek vele.

Kriszti26 # 2007.07.07. 02:29

the big cat !

Nagyon furcsa ennyire arrogáns és feszültséggel teli beírást olvasni egy értelmiségitől, ugye azt mondtad az vagy, bár ez meglehetősen tág fogalom.
Na minden egyes mondathoz nem fogok hozzászólni nyilván, de megismétlem, nem a hozzászólásoddal van a baj, természetes, hogy mindenki elmondhatja a véleményét, hanem a kockafejűségeddel és a mérhetetlen agresszióddal ami áramlik az írásodból, egyszerűen hihetetlen, valami nagyon nincs nálad rendben szerintem.

És szó nincs arról, hogy lenéznék bárkit is, mint azt valaki írta, és csak a pedagógusok lennének az értelmiség csúcsa, egyáltalán nem, ellenben azért ugye megengeded, hogy most már két tudományos fokozat után el tudjam dönteni ki hogyan merre, és nyilván nem alsótagozatos diákokra gondolok, na de a te stílusodhoz még csak értelmesnek se kell lenni, mert az minden ép eszű embert kiakaszt.

És van egy nagyon fontos dolog: én is szándékosan használtam, az "oktató" szót, ill. középiskolákban, ált. isk. felsőtagozatban tanár, alsóban tanító, de ne haragudjatok, egyszer és mindenkorra tegye már mindenki a helyére a "pedagógus" szó jelentését, mert tudod igaz, hogy nagyon régen voltak pedagógiai főiskolák, de én még nem láttam "pedagógus-oklevelet". Úgyhogy van itt egy jó nagy fogalomzavar, amit nem ártana tisztázni, de ezt hadd ne én tegyem meg, úgyis olyan okos vagy, gondolom tudsz te mindent, és csak rossz beidegződésből használod ezt a szót.

Végül még a szellemi munka mérésének kérdésére térnék ki .. na ez aztán egy jó terület, de szerintem amikor akadémikusok próbálkoznak különböző elméletekkel, és mégis mindig csakis a szubjektivitáshoz tudnak jutni, akkro szerintem te olyan egyszerűen ne jelentsd ki, hogy márpedig te tudnád mérni. Mégis miben ? Ja persze, tudom már, neked ez is kilóra megy, elfelejtettem, és te aztán ha valaki, meg tudod állapítani, hogy márpedig egyetemlegesen az oktatás színvonala 20 éve csökken. Szerintem te itt sok minden összekeversz, mert Magyarországon nagyon is magas az oktatás színvonala, igaz ez a középsikolákra is már, és főleg igaz a felsőoktatás egy részére, ezt azért mondom így, mert sajnos valóban el kell ismernem, van köztük jó pár olyan ami inkább showhivatal-szinten működik mint felsőoktatási intézmény, de ez benne is van a köztudtaban és aki kicsit is mozog ebben a körben akár diákként akár más érintettként, pontosan tudja, melyik intézmény mennyit ér. Leginkább vidéki főiskolák (amelyek ugye most már nem olyan biztos, hogy valóban főiskolák, de a besorolása akkor is annak a szintnek felel meg) tudnak borzalmasak lenni, azért azok az intézmények, amelyek megkapták vagyis kivívták maguknak az egyetemi rangot, azok azért hidd el, nyugodtan kiállják a próbát nagyon neves ny-e-i egyetemekkel ! Sőt ! Te szerintem inkább arra gondoltál, hogy nem annyira gyakorlatorientált ma magyarorszégon a képzés, és ebben van valami, elismerem, de az elméletet tekintve, hidd el, nagyon magasan verünk itt sok mindenkit, és pont külföldi diákoktól hallom, hogy azért ha őszinték akarnak lenni, akkor meg kell mondaniuk, a magyar színvonal jóval magasabb és az egyetem bizony jóval nehezebb mind náluk (hallottam ezt eddig francia, spanyol, görög, német , norvég és amerikai diáktól is !!). Úgyhogy én nagyon nem vagyok híve annajk, hogy verjük szét a jelenlegi rendszert ill. hogy minden agyatlan módszerrel próbáljuk meg mérni a teljestíményt, ez közel sem olyan egyszerű kérdés, leginkább humán szakokon nem !Nyilván neked erről is más a véleményed, oké, megteheted, de azért az nem 100%-ra biztos, hogy igazad is van, valahogy ezt kéne elfogadnod és nem pedig kiosztanod itt mindenkit aki a "pedagógusok" mellett száll a ringbe ! Nekem meg pont az az érzésem, amit rám akartok itt kenni, azaz,, hogy te próbálod úgy beállítani, hogy a "pedagógusok" semmit nem érnek (na sok esetben persze van is benne igazság, tudom én ezt, de ez más "szakmáknál" is így van), és te osztod az észt, na és ez valahogy minimum nem szimpi de tovább megyek, és uyge egy értelmes embernek mindig vannak kételyei és tudja hogy a világ nem fehér és fekete, a te beírásaid alapján viszont nagyon is az.
Áruld már el nekem légy szíves, te például hogyan tudnál mérni egy gimnáziumi tanárt ? Milyen módszered lenne, amikor talán az egyik legnehezebb tanári feladat a kamaszokkal foglalkozni, egyetemen ugye már csak leadom az anyagot és kész na persze áll mögötte rengeteg minden, de lényeg, hogy az anyagra kell koncentrálni. Na ugyanez nem mondható el középiskolás diákokkal kapcsolatban, ahol majd talán a diák 30 éves kora körül fog eldőlni mégis milyen hatással volt rá XY tanára, hiszen ott egy jóval összetettebb feladattal, hivatással kell számolni, nem csupán az anyag leadásával, ott bizony nagyon visszaköszön hogyan bánsz a diák lelkével ! És ez az ami nem mindegy, és ami nagyon nehezen és nagyon árnyaltan lehetne csak mérhető, hosszú távú utánkövetéssel.
Kb ennyi lenne, üdv:
Kriszti

Kriszti26 # 2007.07.07. 02:45

és ehhez a hülye szabadságolási kérdéshez meg nem is tudom van-e értelme hozzászólni, mert kifogásolod ugye a dolgot, na de gondolj bele csak egy kicsit, felsőoktatásban szó nincs nagy nyári szabadságról, sőt talán nyáron van inkább ideje az oktatónak a saját tudományos munkájával foglalkozni, úgyhogy én azt mondanám, az keményebb időszak, de közép- és általános iskoláknál egyrészt el vagy tévedve, mert egy csomó dolog van nyáron is, csak annyi, hogy tanítás nincs, másrészt pedig tudod az oktatás jellege olyan, hoyg ez természetes velejárója a tanári hivatásnak. Mégis mit kéne csinálnia szerinted nyáron, persze mondtam már, hogy légy nyugodt, olyan sokat nem unatkoznak, csak talán hatalmas látszatja nincs az egésznek, na de maradjunk annál a verziónál amit te képzelsz el, és mondd meg legyél kedves, szerinted mit tegyen egy átlagos tanár ? Csak azért, hogy dolgozzon, mindegy, hogy nincs tanítás, nincs iskola, de azért járjon be ? Vagy mire gondoltál ? Úgyhogy én úgy gondolom, ez a "szakma", a hivatás sajátossága, mint ahogyan mindegyiknek megvan, na ennek pedig ez van meg. Még tovább megyek... ma már nagyon kevés olyan tanárt találsz aki fix, határozatlan idejű szerződéssel van egy iskolánál, ugyanis pont azért, hogy nyárra ne kelljen fizetnie az iskolának, rengeteg eleve csaksi határozott időre köti meg a munkaszerődést, és ez a határozott idő pedig a két félév, júni 30-ig bezárólag, aztán meg nyáron nagyon sokan csinálnak amit akarnak, mert fizetést ugyan nem kapnak, na ez a nagy realitás, úgyhogy így mondj véleményt.
Kriszti

the big cat # 2007.07.07. 06:10

Én nap mint nap veszek fel pályakezdőket. Amit tudnak az siralmas, tökéletesen alkalmatlanok a munkára, nekünk kell megtanítani nekik a szakmát, akár egyetemet, akár szakmunkásképzőt végetek. Ez Ny-Európában nem így van. Ez azt jelenti, hogy amagyar oktatás a leggyöngébb ny-európaiak alat van színvonalában.

Ha máshogy nem már így is lehet mérni a teljesítményt, de vannak ennél sokal objektíveb módszerek is, és az hogy egy oktatási forma milyen "nehéz" egyáltalán nem a színvonal mércéje, sőt!

Nem kell nekem kitalálnom, hogy hogy kellene mérni a teljesítményeket, ezekre milió módzser van, nylván te is ismered őket, hiszen az egész oktatás kézzel lábbal tiltakozik, negogy valamit is bevezessenek belőlük, mert a végén még szembesülniük kellene az általános minőséghiánnyal.

csumák # 2007.07.07. 06:38

Én spec. A Nagy Macskával értek egyet. 35 évet ledolgoztam az eü-ben, és mindig fájó volt, hogy az orrunk alá dörgölték:élj meg a hivatástudatodból. De mégiscsak van egyfajta hivatástudata az embernek. Nem megfelelő bér, munkaidőn túli ügyelet stb., mégis újra itt dolgoznék, mert szükség van őrültekre és megszállottakra.
A kismamák pedig maximális támogatottságot érdemelnek.


jano

monalisa1 # 2007.07.07. 06:39

Kedves Kriszti26! Csak úgy süt az irásaidból a magasságos PEDAGÓGUSI gőg!...

Egy kicsit fogd vissza magad, vagyis szálj le a "magas" katedrádról.

Két tudodmányos fokozatot is van, na és, az olyan nagy munka: leginkább ülep, olló és gépírástudás szükségeltetik hozzá.

Egyébként az egyetemi tanárt TANÁRNAK hívják széles e hazánkban és nem oktatónak - mint te mondod. Tudod kit hívnak oktatónak: a szakmunkástanuló intézetben a valamilyen műhelygyakorlaton a szakmát megtanító OKTATÓT. (Egyébként az is szép, megbecsülendő foglalkozás.)

Amúgy big kat már akkor itt volt a jogi fúrumon és írta egymás után a hasznos- segítőkész hozzászólásait, amikor vélem te
még javában nyomtad az iskolai/főiskolai padot...

Ami pedig azon hozzászólásodat illeti, hogy a középiskolai tanár munkáját hogyan/miként lehet mérni, osztályozni, az már ősidők óta ki van találva: legfőbb értékmérő a saját diákjai.

csumák # 2007.07.07. 06:43

Ja még annyi: egy szívsebész, agysebész hány órát dolgozik? Nekik kell nem kell továbbképezni magukat?


jano

monalisa1 # 2007.07.07. 06:49

És hogy miért kelljen egy - egy tanórához esetenként több órát is előkészülni, annak több oka is lehet, pl. mert hiányos az "oktató" felkészültsége...

csumák # 2007.07.07. 07:52

Ezopus egyik meséje: minden szamár a maga terhét érzi. Én is ilyen szamár vagyok.


jano

Lyonee # 2007.07.07. 08:54

Monalisa!
Lehet, hogy Te nem hiszed el, de egyetlen diplomát sem úgy dobnak az ember után, legyen az orvosi, mérnöki jogász, pedagógus, stb. diploma. Ülni lehet sokat, sok helyen, (akár a számítógép előtt is munkaidőben és közben fórumozni), de nem hiszem, hogy attól valaki diplomát szerez.
Az oktatási rendszert nem az iskolákban tanító pedagógusok hozzák, hozták létre, sajnos még a véleményüket sem kérik ki.
Egyébként egyetértek Csumákkal.

the big cat # 2007.07.07. 10:03

ja persze, a géplakatosok, meg gyógyszeráészek véleméyne alapján működik az oktatás, ők azok aaz érdekcsoportok akik befolyásolják. Mindig is tudtam, hogy a pedagógusok...

Az meg hogy sokkal több pénzből sokkal jobbat is lehetne csinálni nem érv. én sokkal több fizetést tudnék adni sokkal több pénzből, de abból kell főznünk amink van, és nem lehet a pénzhiány mögé bújtatani az oktatási rendszer teljes alkalmatlanságát.

Az uóbbi fél évszázadban a világ jónéhány nyomorban élő országa verekedte magát fel a világ vezető ipari hatalmai közé, úgy hogy nem tudodtt többet költeni az oktatásra mint mi, mégis az oktatás reformjával kezdődöt a csoda megalapozása. Nálunk meg csak mártírkodás, amegalapozatlan igény a magas társadalmi megbecsülésre, és a minden változás ellenzése van.

monalisa1 # 2007.07.07. 10:07

Nem a diploma megszerzésére értettem amit alant írtam. Ismerek valakit akinek műszaki nagydoktorija van, valamint néhány más tudományos fokozata külföldi egyetemen is, és ő mondta, hogy a megszerezett jó alapok után az "ollózás" neki már nem volt olyan nehéz...

monalisa1 # 2007.07.07. 10:11

Nemrég olvastam: kinek adjanak több pénzt, a nyugdíjasnak vagy a pályakezdő diplomásnak. A válasz az volt, hogy egyértelműen a diplomásnak, mert ő majd "felhozza" a társadalmat és akkor a következő generációjú nyugdijasnak már több fog jutni majd...

monalisa1 # 2007.07.07. 10:17

Csumák!
Szerinted a bírói karban mindenki a legmagasabb fokozatú végzetséggel rendelkezik - mert hát az itélkezés is elég gyalázatos...

Vagyis hogy mennyi a tudás-, a felkészültség- és nem utolsó sorban az odavalóság...

Amúgy próbáld egy bírónak azt mondani hogy "szamár"...

Ha valaki pedagógusként egy - egy órára órákat készül, akár el is lóghatta annak idején a saját tanóráit...

csumák # 2007.07.07. 10:19

Liza kedves! Te olyan dolgokat írsz, amiket én nem tettem.


jano

the big cat # 2007.07.07. 10:27

A jogi oktatás uyganolyan csapnivaló, mint az összes többi, ez nem specifikus, taláén atanári szakma szenved a legtöbbet attól, hogy az lett a semmi másra nem jók utolsó mentsvára...

csumák # 2007.07.07. 10:31

Bizony, bizony. Több szülőtől is hallottam (anno), azért megy tanárira a gyermeke, mert "értelmiségi lesz és jó a szabadság"


jano

monalisa1 # 2007.07.07. 10:38

Mert hogy az érettségivel a kezében még nem tudja hogy hová-merre az Életben. Így hát beül még 3-4 évet a padba, no és hová a legkönnyebb bejutni: tanárnak tán még jó lesz...

csumák # 2007.07.07. 10:41

Akkor, most hogy is van ez?


jano

monalisa1 # 2007.07.07. 10:45

A topicnnyító - vagy az azt követő egyik kérdező - azt a problémáját tárta fel, hogy a nyári 2 hónapra nincs munkaviszonya, és mint ilyen keresménye. Hurrá, időmilliomos, elmehet PÉNZT keresni....

Senki ne mondja most nekem hogy cinikus vagyok, mert MÁSOK is vannak létbizonytalanságban, sajnos. Valamiféle piacgazdaság van, vagyis a munkáltató joga/kötelessége hogy spóroljon ahol csak tud.

Mostanság már a középiskolai kollégiumokból is hazaküldik a diákokat a hétvégére, sőt a kórházakból úgyszintén.

A tanár is kap szabit, igaz jó sokat, és ha ez neki csak többletkiadást jelent otthon és "0" forint bevétel ezen időszakra, hát ez van.

monalisa1 # 2007.07.07. 10:47

És ha netán nem alkalmazzák az ősztől ismét, hanem az iskola vett fel helyette valaki mást KEVESEBB pénzért, akkor a tanintézet piacgazdálkodott...