the big cat senki nem mondta, hogy az a 3 év pihenés. De most őszintén mennyivel lesz neki/neked jobb pihentetőbb az a 3 év, ha utána, utólag kapsz még 40 napot?
Kriszti26 Te is visszafoghatnál egy kicsit. Az eszmefuttatásod közvetve ugyanis egészen pontosan azt jelenti, hogy mit jöttök ti itt kis léhűtők, nektek laza munkátok van, abból nyugodtan lehet nyomni heti 40-et is, bezzeg a pedagógus, az már döfi!
Kedves Kriszti26, a stílusoddal próbálkozz az alsó tagozatban, ott utasítgathatod a diákokat, hogy elmondhatják-e egy témában a véleményüket, ez pedig itt egy nyilvános fórum, ha nem tetszik, nem kell olvasni.
Mivel én is szellemi munkát végzek, pontosan tudom, hogyan lehet mérni, és érdekes, hogy szinte mindet lehet is mérni, még a pedagógusokét is, és ez jól jelentkezik is az oktatás botrányos színvonalában. Persze erre is tudom a választ, kis pénz, kis foci, csak tudod, ez visszafelé is igaz.
És ráadásul vannak országok, akik kis pénzből előbb nagy focit, majd nagy pénzt csináltak, és közben nem volt siránkozás.
Nem kell szeméyles sértésnek venni, ha valaki nem tekinti szent tehénnek a pedagógusokat, és végre azt várná, hogy nyavajgás helyett megálljon a 20 éve tartó színvonalzuhanás, ha végre hasznos tudással lépnének ki a pályakezdők az oktatásból.
Képzeld én is készülök a saját munkámra otthon is, néha 3-4 órákat is, csak nekem eszmbe sem jut, hogy ezért pénzt kérjek. És jobb ha elhiszed, messze nem a pedagógus a szellemi munka csúcsa, telejsen fölösleges fetisizálni, rengeteg tanár barátom van, látom, hogyan és miként élnek, úgyhogy nem légből kapott a véleményem.
the big cat 100 meg még jobb lenne, vagy 200. Valahol meg kell húzni azt a vonalat, akkor meg mit kell ilyen nyakatekert módon csűrni-csavarni, hogy a GYES mellett szabit is gyűjt, amit utólag kivesz. A szabadság azért van, hogy az ember évközben pihenjen, nem pedig azért, hogy gyűjtögessen, az irodában maradt x-1 ember meg még 2 hónapot szívjon.
A határvonalat meghúzza a törvény, a fizetésnélküli szabadság első évére jár szabadság és pont. és pontosan, a szabadság a pihenést szolgálja, és ugye anyuka nemigen tud pihenni az alatt az első év alatt...az más kérdés, hoyg ezt miért ponta munkáltatónak kell fizetnie, de erre az indok a társadalmi felelősségvállalásból a törvény erejénél fogva a munkáltatóra ruházott rész. Munkáltatóként mondom, hogy teljesen egyetértek vele.
Nagyon furcsa ennyire arrogáns és feszültséggel teli beírást olvasni egy értelmiségitől, ugye azt mondtad az vagy, bár ez meglehetősen tág fogalom. Na minden egyes mondathoz nem fogok hozzászólni nyilván, de megismétlem, nem a hozzászólásoddal van a baj, természetes, hogy mindenki elmondhatja a véleményét, hanem a kockafejűségeddel és a mérhetetlen agresszióddal ami áramlik az írásodból, egyszerűen hihetetlen, valami nagyon nincs nálad rendben szerintem.
És szó nincs arról, hogy lenéznék bárkit is, mint azt valaki írta, és csak a pedagógusok lennének az értelmiség csúcsa, egyáltalán nem, ellenben azért ugye megengeded, hogy most már két tudományos fokozat után el tudjam dönteni ki hogyan merre, és nyilván nem alsótagozatos diákokra gondolok, na de a te stílusodhoz még csak értelmesnek se kell lenni, mert az minden ép eszű embert kiakaszt.
És van egy nagyon fontos dolog: én is szándékosan használtam, az "oktató" szót, ill. középiskolákban, ált. isk. felsőtagozatban tanár, alsóban tanító, de ne haragudjatok, egyszer és mindenkorra tegye már mindenki a helyére a "pedagógus" szó jelentését, mert tudod igaz, hogy nagyon régen voltak pedagógiai főiskolák, de én még nem láttam "pedagógus-oklevelet". Úgyhogy van itt egy jó nagy fogalomzavar, amit nem ártana tisztázni, de ezt hadd ne én tegyem meg, úgyis olyan okos vagy, gondolom tudsz te mindent, és csak rossz beidegződésből használod ezt a szót.
Végül még a szellemi munka mérésének kérdésére térnék ki .. na ez aztán egy jó terület, de szerintem amikor akadémikusok próbálkoznak különböző elméletekkel, és mégis mindig csakis a szubjektivitáshoz tudnak jutni, akkro szerintem te olyan egyszerűen ne jelentsd ki, hogy márpedig te tudnád mérni. Mégis miben ? Ja persze, tudom már, neked ez is kilóra megy, elfelejtettem, és te aztán ha valaki, meg tudod állapítani, hogy márpedig egyetemlegesen az oktatás színvonala 20 éve csökken. Szerintem te itt sok minden összekeversz, mert Magyarországon nagyon is magas az oktatás színvonala, igaz ez a középsikolákra is már, és főleg igaz a felsőoktatás egy részére, ezt azért mondom így, mert sajnos valóban el kell ismernem, van köztük jó pár olyan ami inkább showhivatal-szinten működik mint felsőoktatási intézmény, de ez benne is van a köztudtaban és aki kicsit is mozog ebben a körben akár diákként akár más érintettként, pontosan tudja, melyik intézmény mennyit ér. Leginkább vidéki főiskolák (amelyek ugye most már nem olyan biztos, hogy valóban főiskolák, de a besorolása akkor is annak a szintnek felel meg) tudnak borzalmasak lenni, azért azok az intézmények, amelyek megkapták vagyis kivívták maguknak az egyetemi rangot, azok azért hidd el, nyugodtan kiállják a próbát nagyon neves ny-e-i egyetemekkel ! Sőt ! Te szerintem inkább arra gondoltál, hogy nem annyira gyakorlatorientált ma magyarorszégon a képzés, és ebben van valami, elismerem, de az elméletet tekintve, hidd el, nagyon magasan verünk itt sok mindenkit, és pont külföldi diákoktól hallom, hogy azért ha őszinték akarnak lenni, akkor meg kell mondaniuk, a magyar színvonal jóval magasabb és az egyetem bizony jóval nehezebb mind náluk (hallottam ezt eddig francia, spanyol, görög, német , norvég és amerikai diáktól is !!). Úgyhogy én nagyon nem vagyok híve annajk, hogy verjük szét a jelenlegi rendszert ill. hogy minden agyatlan módszerrel próbáljuk meg mérni a teljestíményt, ez közel sem olyan egyszerű kérdés, leginkább humán szakokon nem !Nyilván neked erről is más a véleményed, oké, megteheted, de azért az nem 100%-ra biztos, hogy igazad is van, valahogy ezt kéne elfogadnod és nem pedig kiosztanod itt mindenkit aki a "pedagógusok" mellett száll a ringbe ! Nekem meg pont az az érzésem, amit rám akartok itt kenni, azaz,, hogy te próbálod úgy beállítani, hogy a "pedagógusok" semmit nem érnek (na sok esetben persze van is benne igazság, tudom én ezt, de ez más "szakmáknál" is így van), és te osztod az észt, na és ez valahogy minimum nem szimpi de tovább megyek, és uyge egy értelmes embernek mindig vannak kételyei és tudja hogy a világ nem fehér és fekete, a te beírásaid alapján viszont nagyon is az. Áruld már el nekem légy szíves, te például hogyan tudnál mérni egy gimnáziumi tanárt ? Milyen módszered lenne, amikor talán az egyik legnehezebb tanári feladat a kamaszokkal foglalkozni, egyetemen ugye már csak leadom az anyagot és kész na persze áll mögötte rengeteg minden, de lényeg, hogy az anyagra kell koncentrálni. Na ugyanez nem mondható el középiskolás diákokkal kapcsolatban, ahol majd talán a diák 30 éves kora körül fog eldőlni mégis milyen hatással volt rá XY tanára, hiszen ott egy jóval összetettebb feladattal, hivatással kell számolni, nem csupán az anyag leadásával, ott bizony nagyon visszaköszön hogyan bánsz a diák lelkével ! És ez az ami nem mindegy, és ami nagyon nehezen és nagyon árnyaltan lehetne csak mérhető, hosszú távú utánkövetéssel. Kb ennyi lenne, üdv: Kriszti
és ehhez a hülye szabadságolási kérdéshez meg nem is tudom van-e értelme hozzászólni, mert kifogásolod ugye a dolgot, na de gondolj bele csak egy kicsit, felsőoktatásban szó nincs nagy nyári szabadságról, sőt talán nyáron van inkább ideje az oktatónak a saját tudományos munkájával foglalkozni, úgyhogy én azt mondanám, az keményebb időszak, de közép- és általános iskoláknál egyrészt el vagy tévedve, mert egy csomó dolog van nyáron is, csak annyi, hogy tanítás nincs, másrészt pedig tudod az oktatás jellege olyan, hoyg ez természetes velejárója a tanári hivatásnak. Mégis mit kéne csinálnia szerinted nyáron, persze mondtam már, hogy légy nyugodt, olyan sokat nem unatkoznak, csak talán hatalmas látszatja nincs az egésznek, na de maradjunk annál a verziónál amit te képzelsz el, és mondd meg legyél kedves, szerinted mit tegyen egy átlagos tanár ? Csak azért, hogy dolgozzon, mindegy, hogy nincs tanítás, nincs iskola, de azért járjon be ? Vagy mire gondoltál ? Úgyhogy én úgy gondolom, ez a "szakma", a hivatás sajátossága, mint ahogyan mindegyiknek megvan, na ennek pedig ez van meg. Még tovább megyek... ma már nagyon kevés olyan tanárt találsz aki fix, határozatlan idejű szerződéssel van egy iskolánál, ugyanis pont azért, hogy nyárra ne kelljen fizetnie az iskolának, rengeteg eleve csaksi határozott időre köti meg a munkaszerődést, és ez a határozott idő pedig a két félév, júni 30-ig bezárólag, aztán meg nyáron nagyon sokan csinálnak amit akarnak, mert fizetést ugyan nem kapnak, na ez a nagy realitás, úgyhogy így mondj véleményt. Kriszti
Én nap mint nap veszek fel pályakezdőket. Amit tudnak az siralmas, tökéletesen alkalmatlanok a munkára, nekünk kell megtanítani nekik a szakmát, akár egyetemet, akár szakmunkásképzőt végetek. Ez Ny-Európában nem így van. Ez azt jelenti, hogy amagyar oktatás a leggyöngébb ny-európaiak alat van színvonalában.
Ha máshogy nem már így is lehet mérni a teljesítményt, de vannak ennél sokal objektíveb módszerek is, és az hogy egy oktatási forma milyen "nehéz" egyáltalán nem a színvonal mércéje, sőt!
Nem kell nekem kitalálnom, hogy hogy kellene mérni a teljesítményeket, ezekre milió módzser van, nylván te is ismered őket, hiszen az egész oktatás kézzel lábbal tiltakozik, negogy valamit is bevezessenek belőlük, mert a végén még szembesülniük kellene az általános minőséghiánnyal.
Én spec. A Nagy Macskával értek egyet. 35 évet ledolgoztam az eü-ben, és mindig fájó volt, hogy az orrunk alá dörgölték:élj meg a hivatástudatodból. De mégiscsak van egyfajta hivatástudata az embernek. Nem megfelelő bér, munkaidőn túli ügyelet stb., mégis újra itt dolgoznék, mert szükség van őrültekre és megszállottakra. A kismamák pedig maximális támogatottságot érdemelnek.
Kedves Kriszti26! Csak úgy süt az irásaidból a magasságos PEDAGÓGUSI gőg!...
Egy kicsit fogd vissza magad, vagyis szálj le a "magas" katedrádról.
Két tudodmányos fokozatot is van, na és, az olyan nagy munka: leginkább ülep, olló és gépírástudás szükségeltetik hozzá.
Egyébként az egyetemi tanárt TANÁRNAK hívják széles e hazánkban és nem oktatónak - mint te mondod. Tudod kit hívnak oktatónak: a szakmunkástanuló intézetben a valamilyen műhelygyakorlaton a szakmát megtanító OKTATÓT. (Egyébként az is szép, megbecsülendő foglalkozás.)
Amúgy big kat már akkor itt volt a jogi fúrumon és írta egymás után a hasznos- segítőkész hozzászólásait, amikor vélem te még javában nyomtad az iskolai/főiskolai padot...
Ami pedig azon hozzászólásodat illeti, hogy a középiskolai tanár munkáját hogyan/miként lehet mérni, osztályozni, az már ősidők óta ki van találva: legfőbb értékmérő a saját diákjai.
Monalisa! Lehet, hogy Te nem hiszed el, de egyetlen diplomát sem úgy dobnak az ember után, legyen az orvosi, mérnöki jogász, pedagógus, stb. diploma. Ülni lehet sokat, sok helyen, (akár a számítógép előtt is munkaidőben és közben fórumozni), de nem hiszem, hogy attól valaki diplomát szerez. Az oktatási rendszert nem az iskolákban tanító pedagógusok hozzák, hozták létre, sajnos még a véleményüket sem kérik ki. Egyébként egyetértek Csumákkal.
ja persze, a géplakatosok, meg gyógyszeráészek véleméyne alapján működik az oktatás, ők azok aaz érdekcsoportok akik befolyásolják. Mindig is tudtam, hogy a pedagógusok...
Az meg hogy sokkal több pénzből sokkal jobbat is lehetne csinálni nem érv. én sokkal több fizetést tudnék adni sokkal több pénzből, de abból kell főznünk amink van, és nem lehet a pénzhiány mögé bújtatani az oktatási rendszer teljes alkalmatlanságát.
Az uóbbi fél évszázadban a világ jónéhány nyomorban élő országa verekedte magát fel a világ vezető ipari hatalmai közé, úgy hogy nem tudodtt többet költeni az oktatásra mint mi, mégis az oktatás reformjával kezdődöt a csoda megalapozása. Nálunk meg csak mártírkodás, amegalapozatlan igény a magas társadalmi megbecsülésre, és a minden változás ellenzése van.
Nem a diploma megszerzésére értettem amit alant írtam. Ismerek valakit akinek műszaki nagydoktorija van, valamint néhány más tudományos fokozata külföldi egyetemen is, és ő mondta, hogy a megszerezett jó alapok után az "ollózás" neki már nem volt olyan nehéz...
Nemrég olvastam: kinek adjanak több pénzt, a nyugdíjasnak vagy a pályakezdő diplomásnak. A válasz az volt, hogy egyértelműen a diplomásnak, mert ő majd "felhozza" a társadalmat és akkor a következő generációjú nyugdijasnak már több fog jutni majd...
A jogi oktatás uyganolyan csapnivaló, mint az összes többi, ez nem specifikus, taláén atanári szakma szenved a legtöbbet attól, hogy az lett a semmi másra nem jók utolsó mentsvára...
Mert hogy az érettségivel a kezében még nem tudja hogy hová-merre az Életben. Így hát beül még 3-4 évet a padba, no és hová a legkönnyebb bejutni: tanárnak tán még jó lesz...
A topicnnyító - vagy az azt követő egyik kérdező - azt a problémáját tárta fel, hogy a nyári 2 hónapra nincs munkaviszonya, és mint ilyen keresménye. Hurrá, időmilliomos, elmehet PÉNZT keresni....
Senki ne mondja most nekem hogy cinikus vagyok, mert MÁSOK is vannak létbizonytalanságban, sajnos. Valamiféle piacgazdaság van, vagyis a munkáltató joga/kötelessége hogy spóroljon ahol csak tud.
Mostanság már a középiskolai kollégiumokból is hazaküldik a diákokat a hétvégére, sőt a kórházakból úgyszintén.
A tanár is kap szabit, igaz jó sokat, és ha ez neki csak többletkiadást jelent otthon és "0" forint bevétel ezen időszakra, hát ez van.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.