munkaszerződés egyoldalú módosítás


Majordomus # 2024.02.13. 21:41

Ez jogos,de lehet, nincs a környéken olyan sok munkalehetőség hasonló bérezéssel...

Kovács_Béla_Sándor # 2024.02.13. 18:59

Nem vagy köteles elfogadni a módosítást, ha nem tetszik.

tothlaci # 2024.02.13. 18:49

Én azért érzem jogszerűtlennek - de én laikus vagyok ilyen téren - mert ez egy vezetői pozíció, amely a cégnél (és ez szerintem máshol is így működik) évtizedek óta létezik és az adott vezető bére értelemszerileg (ha már ő felelős vezetője néhány embernek) magasabb mint a beosztottjainak. Mostantól mindenkinek egyforma lesz az alapbére, a műszakvezető szerződés szerinti munkaköre műszakvezető marad, a beosztottaké pedig berendezés kezelő, de a változtatás azt hozza, hogy amikor pl. a műszakvezető éves szabadságát tölti, csak az alapbért kapja. Hol, milyen vezető beosztású munkavállalót büntetnek így, tudtok ilyet felhozni? Ahogy azt korábban már leírtam...azt, hogy az adott esetben a műszakvezetőt helyettesítő, egyébként berendezéskezelő munkakörben dolgozó kolléga az adott időre pótlékot kap, az szerintem rendben van.

Majordomus # 2024.02.09. 21:09

Mondjuk az éves 30 napi szabadságodra esik ki a műszakvezetői pótlék,amikor nem műszakvezetsz.

drbjozsef # 2024.02.09. 17:31

tothlaci,

Ha úgy érted, hogy maga a fizetés ilyetén átalakítása jogszerű-e, akkor szerintem igen. Nem tűnik önmagában jogellenesnek, az alapbéren felüli juttatásokat elég széles körben a munkáltató határozhatja meg, és csak kevés szabály korlátozza. Szerintem ez így, ahogy leírtad, önmagában nem jogellenes.

tothlaci # 2024.02.09. 14:13

Ezek szerint maga a szerződésmódosítás tárgya (ahogy azt lényegretörően leírtam) jogszerűnek tűnik Ön szerint?

drbjozsef # 2024.02.09. 11:18

Jómagam nem szándékozom aláírni ezt a szerződés módosítást, ad-e ez jogalapot a munkáltató kezébe egy felmondás lehetőségéhez?

Rendes felmondással megszüntetheti a munkaviszonyodat.

Mt. 66. §