Áramszolgáltató hanyagsága


Sasfioka # 2007.01.21. 20:44

Most a jogi részét félretéve, ha problémát okoz a feszültségingadozás, és az E-ont semmilyen módszerrel sem tudok rákényszeríteni, hogy fizessen kártérítést vagy javítsa ki a rendszerét, akkor neked kell megoldani saját költségeden az ingatlan stabilizálását. Erre is van lehetőséged, nem kis összeg, viszont megéri, ha folyamatos a probléma.

SF

Pjotr # 2007.01.20. 14:47

Egyszer volt egy túlfeszültség nálunk is sok gép tönkrement az épületben.
Akkor fizetett az EON, mondjuk 3 vagy 4 nagy ügyvédi iroda is van a házban, ott is volt kár.....

csellina # 2007.01.19. 20:12

Elvileg, ha van lakásbiztosításod, akkor a biztosító kifizeti a kárt, ha az áramszolgálttó igazolja, hgy az Õ általa okozott feszültségingadozás lehet a műszaki meghibásodás oka.
Az én kollégám is járt így, neki a hűtője ment tönkre és fizette a biztosító. egy próbát megér, bár biztosítója válogatja:)))

Pjotr # 2007.01.19. 12:49

Nehéz lesz, valószínúleg, öreg, túlterhelt a rendszer és hatalmas összegbe kerülne megcsinálni, ezért nem foglalkozik vele az eon.
Szerintem menj be a bíróságra a panasznapon és ott segítenek kitölteni egy fizetési meghagyást, ha kifogással élnek (és azzal fognak), akkor meg per lesz belőle.
Vagy fordulj a békéltető testülethez, az ingyen van, ott hoznak egy határozatot majd amiből látni fogod érdemes-e perre menni.

Smica # 2007.01.18. 12:43

Üdvözlök mindenkit!

Már harmadszor kezdem újra ezt a hozzászólást és kezdek kissé ideges lenni emiatt, de ez most már csak hab a tortán...
Szolgáltatónk az E.ON Dél-dunántúli Áramszolgáltató Zrt. és a dolgát finoman fogalmazva nem úgy végzi, ahogy az elvárható lenne.
Gyakoriak a napi kétszeri, háromszori, vagy ennél is többszöri feszültségingadozások és többször előfordult már az ismerősi körünkben, hogy műszaki cikkek mentek tönkre emiatt (nálunk az egyik számítógép járt emiatt szervízben már nem egyszer, persze saját költségre, és egy hűtőszekrényünk is bánta már ezt a dolgot).
Rendszeresen jelzem nekik a problémát, de egyszerűen nem érdekli őket. Olyan válaszokat kapok, hogy "ez az áramszolgáltatás elkerülhetetlen velejárója" (haha), meg hogy 2005 -ben (ekkor kerestem meg őket először) "csak" 277 ilyen feszültségesési probléma volt a területükön és a vonatkozó jogszabály (ha jól emlékszem) évi 320 -at engedélyez nekik.
Mi viszont már torkig vagyunk az ilyen "magyarázatokkal" és ki akarunk csikarni valamilyen megoldást, mert ez így nem mehet tovább.
Az a legbosszantóbb az egészben, hogy éltem 2 évet Székesfehérváron és másfél évet Kecskeméten, és sehol nem fordult elő hasonló probléma soha, itt Tolna megye déli részén viszont ez már legalább 6 éve tart.
Azt szeretném megtudni, hogy van -e valamilyen lehetőség arra, hogy a szolgáltatót kvázi "rákényszerítsük" a probléma megoldására (mert egyértelmű, hogy ők a hibásak ebben és nem a fogyasztók).
Az is elegendő lenne, ha valaki elmagyarázná, hogy milyen formában és hol lehet kártérítésért folyamodni a tönkre ment műszaki cikkek javítási költségét illetően, feltéve, hogy a hiba okáról (áramkimaradás, gyakori feszültségesés) meg van a megfelelő szakvélemény (amelyet gondolom magától a szervíztől kell kérni).
Azért írtam meg ezt a hozzászólást, mert elegem van a multik flegma nemtörődömségéből és abból, hogy azt hiszok, úgy szórakozhatnak az ügyfelekkel, ahogy akarnak.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az otthoni routerem log -ja szerint az elmúlt 8 hónapban a leghosszabb időszak, amit áramszünet nélkül megúsztunk 22 nap volt.
Ez volt az E-On egyéni rekordja, amihez nekik ezúton is gratulálok!