szerződés felmondása


ObudaFan # 2016.04.01. 10:50

Például tanúkkal. Esetleg szakértővel, de az elég drága olog.

vidékháló # 2016.04.01. 10:48

Tisztelt Szaktők!
Szeretném felmondani internetes előfizetésemet, viszont a két éves hűségidőmből van még hat hónap hátra! A felmondásom oka, a minőség hiánya, illetve az ígért net-sebesség folyamatos csökkenése, időnként teljesen megszűnése. A szolgáltatóhoz többször is tettem bejelentést, ki is jöttek szervizelni, ideig-óráig rendben is volt minden, utána viszont újra a silány minőséget kaptuk. Televízióelőfizetésem is ennél a cégnél volt (itt már nem volt hűségidőm, fel tudtam mondani), és ott is hol volt szolgáltatás, hol nem. Folyamatosan azt a hibaüzenetet kaptuk, hogy "nincs jel!" A szolgáltatónál ma újra voltam, viszont a hűségidő megléte miatt csak akkor bontanak szerződést, ha visszamenőleg kifizetem a hűségidő nélküli díjkülönbözetet, mert nem az ő hibájuk,hanem az enyém, hogy "nincs jel", nincs netem!
A kérdésem az volna, hogy jogosan követelnek-e pénzt, illetve hogyan bizonyíthatnám, hogy tényleg silány minőségben szolgáltatnak?
Segítségüket köszönöm, további szép napot:
Krisztina

gbrcsontos # 2016.03.31. 08:49

Kedves Obudafan!

Igen egy meglévő szerződésről van szó és csak a szolgáltatás helyének módosítását igényeltem.
Ez esetben felveszem személyesen is a kapcsolatot egy ügyvéddel és egyeztetek.
További szép napot!

Üdvözlettel,

ObudaFan # 2016.03.23. 11:53

Ha jól értem, itt egy már fennálló szerződésről van szó, ahol csak a szolgáltatás helye változik. Ha ez így van, akkor elállni nem lehet, legfeljebb felmondani a szerződést.
A kötbért szerintem jó eséllyel meg lehet úszni, de azért az iratokat látni kellene ehhez.

gbrcsontos # 2016.03.22. 11:22

Tisztelt Szakértők!

Az alábbi üggyel kapcsolatosan szeretném a segítségeteket kérni:
2016 év elején költözés miatt kiválasztottunk négy albérletet.Ezt követően, hogy könnyebb legyen a döntés,a Telekommal egyeztetve döntöttünk egy mellett,azt figyelembe véve,hogy a meglevő szolgáltatást hova tudja áthelyezni.Ezt követően leadtam az áthelyezési igényt,amelyre egy időpontot - 2016.03.18 - egyeztettünk a Telekommal.Az említett időponton meg is érkeztek a szerelők,majd közölték,hogy nem tudják a csatlakozást jelhiány,szálhiány - vagy bármilyen egyéb okból kifolyólag - kialakítani és pénteki nap lévén a műszaki osztály nem tud segíteni ebben.Megegyeztünk,hogy a következő hétfőn - 2016.03.21 - ez ügyben visszajönnek,addig egyeztetnek a műszaki osztállyal,hogyan tudják kialakítani a csatlakozást.Nem befolyásoló tényező csak apró adalék,hogy én kerestem őket hétfőn,15 percen belül visszahívást ígértek és utána nem tudtam elérni őket.A tegnapi napon a szerelők a túl sok kiosztott munkára hivatkozva nem jöttek a csatlakozást kialakítani.A tegnapi napon a Telekom törölte az áthelyezési időpontokat ezért én egyeztettem újra velük a szerdai - 2016.03.23 - napra.Azonban a mai napon keresett az a szerelő, akinek a munkát kiosztották,hogy egyeztessünk,de egy hosszasabb beszélgetést követően kiderült,hogy nagy eséllyel egyáltalán nem vagy csak hosszabb időt követően - 1-2 hónap - tudnak csatlakozási pontot biztosítani.
Kérdésem:
Azt követően,hogy a Telekom számára minden pontos információt átadtam,ők műszaki előminősítés során biztosítottak a szolgáltatás címen való elérhetőségéről,bőségesen a határidők előtt jeleztem a dátumokat és igényt,kétszer - hamarosan harmadszor is - lehetőséget biztosítottam a csatlakozás kialakítására és ennek ellenére még mindig nagy eséllyel nem tudnak szolgáltatni,jogos-e a szerződéstől való elállás és a kötbér elengedésére irányuló igényem?
A válaszokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
Gábor

Bea1 # 2016.01.30. 12:02

Ez sajnos nem így működik.

egyes szolgáltatók azonban rendesek, lehetőséget adnak kissebb csomagba történő átlépésre, vagy, amennyiben az előfizetés fele letelt, kedvezményes kötbérre.

A leggazdaságosabb, amit tehetsz, hogy odaadod a sticket valakinek, aki fizeti tovább.

Minden mással csak magadat idegesíted tovább, eredményre nem fogsz jutni.

Quality100 # 2016.01.30. 11:18

A szerződés megkötése óta a felek / egyik fél körülményeiben olyan jelentős változás következett be, hogy tőle a szerződés teljesítése nem várható el. Főleg, ha rajta kívül álló okból történt – amit bizonyítani is tud, ha szükséges. Erre való hivatkozással, miért ne lehetne megszüntetni a szerződést?
Rengeteg olyan helyzet, körülmény állhat elő ami a szerződés megkötésekor nem volt ismert.
Ha pl. fordított helyzetben a szolgáltató nem nyer koncessziós (vagy akármilyen) szerződést az államtól egy adott régióban a szolgáltatásra (mint ahogyan az történt is egy áramszolgáltató esetében a közelmúltban), akkor Ő erre való hivatkozással egyszerűen nem szolgáltat és megszünteti a szerződést. Pedig maga a szolgáltató, mint cég (jogi személy) továbbra is létezik és egyáltalán nem szűnt meg.
Egyebekben, a szolgáltató egyáltalán nem ajánlja fel a határozatlan idejű – azaz pl. 30 napos felmondási idős - szerződéseket… vmi érthetetlen okból kifolyólag…
A Fogyasztóvédelem itt pl. beléphetne a képbe és vmilyen jogszabályi úton kötelezhetné az erőfölénnyel visszaélő szolgáltatókat, hogy ugyanolyan hangsúllyal ajánlják a határozatlan idejű szerződéseket. Érthető, hogy miért nevezik át előszeretettel a „hűségidős” szerződésre, az amúgy rendes nevén határozott idejű szerződéseket. Akkor az emberekben, nyilván felmerülne, hogy miért nincs / hol vannak a határozatlan idejű szerződések a szolgáltató kínálatában ???

Grave7 # 2016.01.15. 20:27

@Quality100:
Jól mondod: "úgy gondolnám", "szerintem".

A határozott idejű szerződések pont arról szólnak, hogy mindkét fél előre úgy tervezi a kiadásait, bevételeit, hogy kalkuláz a szerződés teljes időtartama alatt fizetendő összeggel. Fordított helyzetben te is azt akarnád, hogy a veled szerződő fizesse meg a teljes időtartamra a díjat, hiszen azért nyújtottál kedvezményt, mert fix havi bevételt vártál cserébe.

A szerződési szabadság erről (is) szól, olyan tartalmú szerződést kötsz, amit szeretnél - persze arról szó sincs, hogy más köteles lenne olyan feltételekkel szerződni veled, amit te óhajtasz.

Röviden: azzal, hogy aláírtad a szerződést, elismerted tartalma megismerését és vállaltad, hogy az abban foglaltakat teljesíteni fogod.

A "bánatpénz" tudomásom szerint általában kötbér címen szerepel a szerződésekben.

Egyébként, ahogy ObudaFan is írta: látni kéne a szerződést -> ahhoz, hogy érdemi véleményt, tanácsot kapj, fordulj ügyvédhez (itt a fórumon is több van).

Quality100 # 2016.01.15. 18:46

A „hűségidős” - határozott idejű - szerződésben elvileg kedvezményesen állapítja meg a havi díjat (akár készülék, akár internet, vagy egyéb) a szolgáltató – egyszer azért kíváncsi lennék, hogy mihez képest alacsonyabb az ár. Ha előfizetőként a pl. 2 éves hűségidő lejárta előtt felmondom a szerződést, akkor úgy gondolnám, hogy jogszerűen csak arra a különbözetre tarthat igényt a szolgáltató, ami a szerződés megkötése óta eltelt időben a „normál ár” és a kedvezményes ár közötti összeg meg nem fizetése miatt kiesett a szolgáltatónál. Tehát nem követelheti tőlem a teljes 2 éves szerződéses időtartam végéig kiesett különbözet megfizetését, hiszen ez jogalap nélküli gazdagodás lenne a szolgáltató oldalán. Szerintem.
A bánatpénznek nincs vmi felső határa? Nem emlékszem, hogy bánatpénz szerepelne a szerződésben.

Köszönettel,

ObudaFan # 2016.01.14. 15:28

Látni kellene a szerződést, de valószínűleg nem lehet megúszni az ott írt bánatpénz megfizetése nélkül.

Quality100 # 2016.01.14. 11:16

Tisztelt Jogi Fórum!

Hűségidős mobil internet szerződést kötöttünk 2 évre tavaly nyáron. A cég újonnan beindult tevékenységéhez kellettek a mobil internet stick-ek. A megrendelések azonban 5 hónap elteltével leálltak, így jelenleg nincs szükségünk a 2 mobil internet stick-re. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogyan tudjuk felmondani a határozott idejű szerződést? A cég ugyan továbbra is működik, de indoklásként hivatkozhatunk a tevékenység megszűnésére?

Köszönettel,

Cogito # 2015.12.16. 19:01

Köszönöm szépen!

ObudaFan # 2015.12.16. 17:25

Az ajandekozas nem tartos jogviszony, nincs mit felmondani rajta, mert perfektualodott. Felbontani lehet, eppenseggel nem a jovore nezve, hanem visszahato hatallyal. Vagy vissza lehet ajandekozni, akkor a jovore nezve. Mindket esetben kozos megegyezessel. Egyoldaluan csak az ajandek visszakovetelesere vonatkozo szigoru szabalyok szerint.

Immaculata # 2015.12.16. 13:41

Jövőre nézve, közös megegyezéssel.

Cogito # 2015.12.16. 13:20

Üdvözlet mindenkinek,
Apa 2012. évbben holtig tartó haszonélvezeti jog alapításával fiának ajándékozza az ingatlant. Most vissza állítanák az eredeti állapotot. Felmondással megszüntethető az ajándékozási szerződés, ha az ajándékozó haszonélvező lett? Vagy csak jövőre nézve? köszönöm szépen a választ

ObudaFan # 2015.12.01. 18:53

Atis77

Szerződésnek számít.

Atis77 # 2015.12.01. 09:06

Üdv!

Internetes internet megrendelés szerződésnek számít? Csak meg lett rendelve kijöttek bekötötték. Sehol semmit nem írtam alá. Gondom van velük, és le szeretném mondani az előfizetést (szakadozik, 5-10 percenként, modemet már cseréltek). 1 év van még a hűségből.

Előre is köszi.

íródeák # 2014.08.07. 20:44

Kedves Zsuzsa!

Én már végigcsináltam egy hasonló tortúrát, a tapasztalataimat írom, hátha segít.
Egy közismert országos szolgáltatóval volt/van szerződésem, internet+TV. Évekkel ezelőtt, a bekötést követően hol volt szolgáltatás, hol nem, de többet nem, mint igen. Ha volt, akkor meg szakadozott, kockázott, szétesett a TV, napokig nem volt net. Nem akarták elismerni a hibát, mert bentről ők úgy látták, hogy van szolgáltatás. Telefonon mindig jeleztem, hogy hibás, nem megfelelő és kértem a javítást, majd később a kötbért. Ugyanis ha 72 órán belül nem tudják megcsinálni JÓL, akkor kötelesek kötbért fizetni (az időarányos díj 5x-ét). Itt fontos, hogy nem csak kijönni kell és javítgatni, hanem a hibát kijavítani, megcsinálni. Mivel ez nem sikerült, először telefonon kértem a kötbért, ígérgettek,vetítettek, nem lett semmi. Ezután tértivevényes levélben (pontosan felsorolva, hogy mikor, mettől-meddig nem volt megfelelő szolgáltatás) felszólítottam a hiba kijavítására és a törvényes kötbér kifizetésére. Nagyképűen elutasítottak.
Ezt követően a Nemzeti Hírközlési és Médiahatósághoz fordultam, leírva pontosan, hogy mikor, mi, hogyan történt, másolatban mellékeltem a szolgáltató elutasító levelét és kértem az ügy kivizsgálását (kérelemre indult eljárás). Ők bekérték a szolgáltatótól a telefonbeszélgetéseink felvett hanganyagát, munkalapokat stb. és lefolytatták az eljárást. Kiderült, hogy valahol meg volt törve a vezeték (szél, faágak által), ezért hol bejött a jel, hol nem. Határozatban elmarasztalták a szolgáltatót, megkaptam a kötbért (nem keveset), majd pedig a szolgáltató bocsánatkérő levelét. Sőt a Felügyelettől még fel is hívott az eljáró jogász, hogy elégedett vagyok-e, lezárhatja-e az ügyet.
A szerződést nem mondtam fel, sőt már meg is újítottam azóta. A férjem szerint piros betűs a nevem, mert ha telefonálok, hogy gond van, általában pár órán órán belül kijavítják, egyszer nem sikerült nekik, de akkor önként és dalolva, kérés nélkül kiszámolták a kötbért és jóvá is írták a köv. számlán.
Fontos, hogy amíg kivizsgálják az esetet addig is folyamatosan, határidőre fizesd ki a számláidat, hogy Téged ne tudjanak elmarasztalni.
Ne hagyd magad, sajnos sokan nem tudják a lehetőségeket, így maximálisan vissza lehet élni a hűségidős szerződésekkel.
Sok sikert, üdv, Piroska

ObudaFan # 2014.08.07. 19:55

Ha a szolgáltató mondja fel, akkor a kötbért mindenképpen kifizettethetik veled. HA te mondasz fel, és a bíróság jogosnak tartja a felmondásodat, akkor nem kell fizetned.

ZsuzsiB # 2014.08.07. 11:25

Tisztelt ObudaFan!

Csak telefonos ügyfélszolgálaton keresztül tudom tartani a szolgáltatóval a kapcsolatot, e-mail levelezést pedig nem tartják hivatalosnak, ezért az e-mailben érkezett kéréseket sem.

Tehát az ügyfélszolgálatnak telefonon többször jeleztem, hogy nem tartom jogosnak, hogy kiszámlázzák a teljes díjat. Azt az ígéretet tette a szolgáltató, hogy megvizsgálják a kérdést és a következő hónap számláján levonják, ha jogos.

Nem vonták le, feltételezem nem tartják jogosnak.

Négy hónap előfizetői díjat számláztak már ki annak ellenére, hogy az adás minősége még mindig rossz, megjavítani pedig nem tudják.

Sajnos nem vagyok jártas semmilyen jogi dologban, a szolgáltató pedig eléggé kirafináltnak tűnik, kihasználják a fölényüket több téren is, többek között azzal, hogy 1 éves hűségidő köt hozzájuk.

De említhetném még azt is, hogy rendszeresen hivatkozom az előző bejelentéseimre, amit állítólag ők rögzítenek, erre az a válasz, hogy azt be is kell bizonyítanom mi hangzott el.

Kértem egy alkalommal, hogy vizsgálják ki mi el a telefonon az üggyel kapcsolatosan, erre jött a válasz levélben, hogy megvizsgálták de nincs igazam, ha nem tetszik menjek a fogyasztóvédelemhez, hírközlési hatósághoz.

Pár napja bújom a fórumokat, a szolgáltatóval kapcsolatos panaszai az ügyfeleknek szinte 99%-ban egyezik az enyémmel, tehát ez arra enged következtetni, hogy ez lehet náluk a gyakorlat.

Sajnos nem igazán tudom eldönteni, hogy mi lenne nekem a jobba, ha én mondanám fel a szerződést, vagy a szolgáltató mondja fel mert nem vagyok hajlandó kifizetni az előfizetés díját a rossz szolgáltatásért.

Nekem úgy tűnik, hogy az elmúlt hónapokban bizonyíthatóan nem tudták kijavítani a hibát. Ráadásul olvasok olyan panaszokat is, hogy vannak előfizetőik, akik már több mint egy éve küzdenek velük a rossz szolgáltatás végett, eredmény nélkül.

ObudaFan # 2014.08.07. 10:02

Volt konkrét megállapodás az árleszállításról?

ZsuzsiB # 2014.08.06. 11:27

Tisztelt ObudaFan!
Köszönöm szépen a választ.
Gyakorlatilag az adás megáll, kockásodik, szétesik a kép, tehát nézhetetlen. A probléma mindennapos, tehát nem csak viharban, vagy pár naponta.

Árleszállítást már kértem több alkalommal, azt az ígéretet tette a szolgáltató, hogy megvizsgálják a kérdést és a következő hónap számláján levonják. Összesen 4 számlát állítottak ki, de még egyiken sem vonták le. Az utolsó számlánál jeleztem nekik, hogy vonják le és küldjenek egy másik számlát+csekket, hogy betudjam fizetni. Persze nem küldtek, ma már viszont a teljes összegre érkezett meg fizetési felszólítás.

Tehát hiába fizetnék nekik, nem tudok mert csak ígéri az új számlát a szolgáltató, de nem küldi, ezzel sarokba szorít és kihasználja a fölényét.

Ha így állnak hozzá, nem tudok fizetni, így felmondják a szerződést.

Ha nem fizetek, a szolgáltató mondja fel a szerződést, úgy rosszabbul járok? Ezért trükközhetnek?

ObudaFan # 2014.08.06. 05:18

Ha valóban jelentős a hiba - de csak akkor, ha valóban jelentős - akkor hibás teljesítésre hivatkozva fel lehet mondani, és az eltelt hónapokra árleszállítást lehet kérni. Ebben az esetben természetesen nem jár a szolgáltatónak a bánatpénz.

ZsuzsiB # 2014.08.05. 12:09

Tisztelt Fórumozók!

Kábeltévé szerződésem szeretném felmondani.

Előzmények: 3 hónapja kötöttem szerződést a szolgáltatóval 1 évre.
Az első hónap után megváltoztatta a csomagot, más csatornák lettek. Elfogadtam.
Már az első héten jelentkeztek műszaki hibák, például az adás akadozik, a kép szétesik.
Több tucatszor tettem bejelentést az ügyfélszolgálatra, volt, hogy kijöttek és megnézték, volt, hogy ki sem jöttek megnézni.
Három hónap alatt már elfogyott a türelmem, jól látszik, hogy a hibát nem tudják kijavítani.

Utoljára bejelentettem, kértem tőlük, hogy tegyenek pontot a végére, ha tudják javítsák meg.
Múlt héten kiérkezett a szerelő nem tudta megjavítani.

Közöltem az ügyfélszolgálattal, hogy felmondanám a szerződést, mert nem tudnak szolgáltatni.
Erre ők azzal védekeznek, hogy tudnak szolgáltatni, igyekeznek a hibákat kijavítani.

Védekeztem a 72 órás javítási határidővel is, arra az a válaszuk, hogy 72 órán belül kiérkeztek és javítottak, csak nem javult meg, nem tehetnek róla.

Kértem másik szerelőt, hátha az ki tudja javítani, erre közölték, hogy ilyen kérésem nem lehet.

Kértem, hogy amíg nem szolgáltatnak megfelelően ne számlázzák ki a szolgáltatás díját, mivel nincs miért fizetnem. Erre azt mondták, hogy nincs rá lehetőség, fizetnem kell a rossz minőségű szolgáltatásért is.

Gyakorlatilag hamarosan negyedik hónapja fizettetnek velem olyan szolgáltatásért, ami nem jó minőségű és használhatatlan. Körülbelül húsz alkalommal tettem már panaszt az ügyfélszolgálatra eredmény nélkül. Az ingatlanomban már öt alkalommal keresték a hibát eredménytelenül, az ingatlanon kívül (utcai kábelek, stb.), hogy hányszor azt nem tudom.

Kérdéseim:

  • Meddig húzhatja a szolgáltató a javítást?
  • A problémák után már joggal mondhatom fel a szerződést?
  • Mire hivatkozva mondjam fel? Hibás teljesítés?
  • Hogyan mondjam fel? Írásban? Személyesen?
  • Joggal követeli-e a szolgáltató a hűségidőn belüli felmondás után a büntetést, ha az Ő hibájukból nem megfelelő a szolgáltatás.
  • Nekem a fogyasztónak jár-e kötbér, vagy bármi kárpótlás, azért hogy hónapokig fizettem a semmiért?

Próbáltam információt szerezni a fogyasztóvédelemnél, ott azt mondták nem tudnak segíteni, még tanácsokkal sem, ezért kérek szépen mindenkit, aki tud segíteni, írja meg nekem, hogy mitévő legyek.

Köszönöm szépen! Zsuzsa

Kovács_Béla_Sándor # 2014.07.15. 20:30

Azigaz. De azért egy határozott válaszhoz látni kellene a szerződéseket.