Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


polgar # 2018.09.06. 04:56

Internetes vásárlás volt. A webáruház kérte , hogy szerviz ponton adjam le.

nonolet # 2018.09.06. 00:54

polgar

Hát ugye annak a neve amit (tévesen) 72 órásnak mondasz.
Valójában: "3 MUNKANAPON belüli hiba esetén, AZONNALI csere"

Érted ... AZONNALI!

De mi a francért a szervizpontba vitted?!!

A 3 munkanapon belüli hibával az eladóhoz KELL fordulni.

- -

"Augusztus 16"

Az már 21 napja volt!

15 nap az elvárt javítási idő
30 nap után elállhatsz és kérheted vissza a pénzed...

Közöld velük, hogy csipkedjék magukat, ha jót akarnak
mert
a 30. nap után elállsz és a pénzed kéred majd vissza.

nonolet # 2018.09.06. 00:46

nem hivatkozhatott volna az eladó arra, hogy nem tudja cserélni a terméket.

Azonban NEM köteles cserélni sem!!!
De akkor az árát vissza KELL adni.

- -

Az első körben a vevő 2 dolgot kérhet a törvény erejénél fogva.

1. kijavítást
vagy
2. cserét (itt van adott esetben törvényi korlát)

A kérése KÖTELEZŐ az eladó számára!

-
A vevő persze kérheti azonnal is a pénzét vissza,
de ez nem kötelező az eladó számára, de önként belemehet

VAGY

önként választhatja a pénzvisszaadást a javítás/csere helyett.

MIVEL....

Az első körben az eladó 2+1 választ adhat a vevőnek.

  1. elfogadja a vevő kérését (javítás vagy csere vagy pénzvissza)
  2. nem fogadja el a vevő kérését (javítás vagy csere)

és inkább a pénzét adja vissza önként.

polgar # 2018.09.05. 13:48

Korábban kérdeztem 72 órás cseregaranciával kapcsolatba. A szerviz szerint , kb 1 hete beszéltem velük csere lesz majd.. mert elismeri a cég .. A kérdésem az lenne, ha 72 órán belül jelzem akkor van valami határidő ami alatt ezt meg kell tenni? Augusztus 14 vettem használatba majd augusztus 16 le is adtam a szervizponton de egyenlőre semmi.Nem kaptam se gépet se csere jegyet semmit. Próbáltam a fogyasztóvédelemnek írni az ügyfélkapun de vicc az a weboldal.

drbjozsef # 2018.09.04. 11:42

Nem.

Első körben javítás vagy kicserélés jár. Előbbi 2x próbálva megvolt. Ha nem tudják javítani, ragaszkodhattál volna a cseréhez : ugyanolyan ÚJ termék járt volna. Ha nem tudja cserélni az eladó, akkor felajánlhat dogokat (helyettesítő termék, árleszállítás), de ha nem teszi, neked csak az elállás marad, ilyenkor vissza kell kapnod a PÉNZedet. Nem kötelezhetnek se levásárlásra, se utalványra. Viszont ha ugyanaz a termék rendelkezésre áll, akkor nem hivatkozhatott volna az eladó arra, hogy nem tudja cserélni a terméket. Ha tudja, cserélnie kell. Más kérdés, hogy miért ment fel az ára. Egy hangszóró 3 hónap alatt nem drágul ennyit. Nem akciósan vettétek?

Összességében, ha ragaszkodtál a termékhez, akkor végülis üthetted volna a vasat, hogy cseréljék ki.

airika # 2018.09.04. 09:40

Megfelelő eljárásban volt részem?
A fiam májusban hangszórót vett egy multiban. Kb. 2 hét múlva hibás lett a készülék. Természetesen szervizbe küldték a készüléket, amit még 2x ismételtünk, mert a hiba továbbra is fennállt.Mindannyiszor kivártuk a 30 napot. Most kaptam értesítést amiben cserére jogosító utalvánnyal szeretnék orvosolni a hibát. A fiam ragaszkodna az adott termékhez , mely jelenleg 15000 ft-al többe került. Nem volt más lehetőség ráfizetéssel kellett elhoznom ugyanazt a terméket.Folyamatosan rágódom hogy 3 hónapja nem tudjuk használni az adott hangszórót, majd még rá is kellett fizetnem az akkor jótállással vett termékre. Ez jogos?

Szomorú örökös # 2018.08.18. 15:09

jani40

Köszönöm a moderátoroknak, hogy nem engedik elsilányulni a fórumot.

Az ilyen bugyuta kérdésekkel, amit te is feltettél, túlságosan a színvonal sem emelkedett. :-)

Szomorú örökös # 2018.08.17. 05:58

drmosza

A fórumon van moderátor? :)

Van bizony! Mostanában igen gyakran adódik neki munkája is.
Rendre tűnnek el olyan hozzászólások, amik nem idevalók. :-)

Szomorú örökös # 2018.08.17. 04:12

jani40

Az üzletvezető tájékoztatott, hogy a dinnyét nem vehetem meg, mivel nem tudják megmérni. Sérült e valamilyen vásárlói jogom, mit tehetek ?

Ugye csak viccelsz? Hogy mit tehetsz? Keress egy kisebbet! :-)

drbjozsef # 2018.08.15. 17:20

Nem tudom, mit szívsz, de nem eleget.

nonolet # 2018.08.15. 14:55

"Ha már kétszer legalább kicserélte"

Ha már EGYSZER!!!

Mi a francnak kéne 2x is szívnom...?

babimama55 # 2018.08.15. 07:51

Köszönöm!

drbjozsef # 2018.08.15. 06:52

Elsősorban javítani, ha azt nem tudja/akarja az eladó akkor cserélni köteles a hibás terméket, lehetőség szerint 15 napon belül.
Ha már kétszer legalább kicserélte, és a harmadik akksi sem jó, vagy 30 napon belül sem tudta cserélni, akkor érdekmúlásra hivatkozva elállhatsz a szerződéstől, és visszakérheted a pénzedet. Csak pénzt vagy köteles elfogadni, utalványt vagy levásárlást nem.

babimama55 # 2018.08.15. 06:00

Unokámtó "örököltem" egy Samsung S4 mobiltelefont. Kissé gyengének találtam az akkumulátorát, így vettem egy újként eladottat. Sajnos ez még sokkal gyengébb, este feltöltöttem, reggel már 15% volt. Visszavittem a boltba, ahol közölték, hogy nem tudnak cseredarabot adni. Ki kellett húzni az eladóból, hogy akkor most megrendelik, mit csinálnak? Azt mondta igen. Félek, hogy újra egy vacakot fogok kapni, mert szemre nem lehet megállapítani, hogy új-e. Végülis nekem már elment a kedvem az egésztől, kérdeztem, hogy le lehet-e vásárolni, azt mondták, hogy nem! Meg egyébként is lehet, hogy a telefonba van a hiba!!! Hát nem!! A másik akksival még mindig szépen működik. Mi a jogom ezzel kapcsolatban? Meg kell várni a garancia végét?

csolti # 2018.08.14. 08:22

Köszönöm a kedves vàlaszokat! Nem
nyavajogtam, csak egy egyszerű kérdést tettem
fel. A méret tévedés részleteit nem írom le, nem akarok utólagosan rosszérzést kelteni senkiben.

nonolet # 2018.08.14. 07:41

NEM KELL CSERÉLNIÜK!!!

Tehát SZÍVESSÉGET tesznek neked, hogy MÉGIS cserélik!!!!!!!!!!

Köszönd meg és örülj,
hogy nem bukod a teljes árat.

Hanem csak 13 000 Ft a tanuló pénz.
Amit SAJÁT hülyeséged miatt fizetsz...

Szóval: NAGYON rendes a cég veled így is:-)
Ne nyavajogj!

csolti # 2018.08.14. 07:31

Üdvözlök mindenkit, segítséget szeretnék kérni egy termék cserével kapcsolatban. 2018 július. 24-én vásároltam egy matracot. Figyelmetlenségből rossz méretet vettem. 2018 augusztus 2-án e-mailben kértem a termék cseréjét, igaz nehezen, de sikerült elérjem a céget. Elmondàsuk szerint a termékcseréje akkor lehetséges ha nem
sérült, piszkolódott, hasznàlódott a matrac. (nem hasznàltuk) Mivel kisebb méretűre cserélem, àrdifferencia keletkezik (13.000forint) amit a cég a celluxxal beragasztott nejlon csomagolàs kibontàsa miatt nem szàndékozik visszaadni. A jótàllàsukban semmit nem talàltam ezzel kapcsolatban. Vàlaszomban kértem a szàllítàs elengedését amennyiben az àrdifferenciàt nem hajlandóak visszafizetni, de erre egy hete vàrom az amúgy is nehezen reagàló cég vàlaszàt. Annyit szeretnék kérdezni, hogy ez így jogos-e. Előre is köszönöm szíves vàlaszukat!

Junior89 # 2018.08.13. 20:32

Üdvözletem! Abban kérnék tanácsot, hogy 2016 ban vásárolt mobiltelefon készülékemre ami akkor 154990 ft ba került garancia plusz biztosítástkötöttem! Sajnos ezt múlt hónapban használnom kelett mert egy balesetben betört a kijelzője. Több mint egy hónap után kaptam egy levelet a biztosítotol hogy nem javitzató a készülék vagy javítása nem gazdaságos ezért csereszelvényt biztosítanak 69746 ft értékben! Ami bosszant és nem értem ebben a levélben leírják azt is xy paragrafus alapján a Biztosítási feltételekből, hogy "a Biztosító az eredeti vételár értékének megfelelő xy áruházban azonos termékkategoriába tartozó termékre beváltható csereszelvény formályában megtéríti a vételárat" Illetve "a Biztosító szolgáltatásánakvfelső határa a 11 § szerinti biztosítási összeg amely a biztosított termék vásárláskori brutto értéke" Valahogy nekem akárhogy osztok szorzok a 154990 ből brutto ide vagy oda nem jön ki 69746 ft sőt ha most akarnám ugyanebben az áruházban megvenniugyanezta tipusu telefont az is 95000 ft. Ez létezik vagy van értwlme ezellen panasszal élni vagy fogyasztovédelemhez fordilni? Illetve arról szó sem esik a levélben hogy a javitásra leadott telefonommal mi lett vagy hol van? Hogy kapom vissza? Ellenben 2 hete hivtak a szervizből hogy kapcsoljam ki a telefon (Iphone) gyári mobilkereső funkcioját mert csak ugy tudják tesztelni a javitás után hogy megfelelően működik e, ekkor még rá is kérdetem hogy ezekszerint sikerült megjavitani? Igen közölte a telefonba a férfi és ha kikapcsolom ezt a funkciót akkor tudják tesztelni és visszaküldeni az áruházba, hát ha már a levélben le irják hogy a javitása nem megoldhato vagy nem gazdaságos akkor hogy hivhatott fel engem bárki is hogy kapcsoljam ki a nyomkövetést hogy tudják tesztelni hisz ezekszerinthozuá se nyultak. Nagyondühít és örülnék ha lenne lehetőség ezt akár jogiuton is tisztázni mert konkrétan átvertek már a készülék vásárlásakor illwtve mikor biztositást kötöttem rá! Segitő válaszukat köszönöm!Elnézést a helyesirásbmiatt ez a készülékem hibája többnyire!

drbjozsef # 2018.08.06. 20:25

Ha nem tartós fogyasztási cikk, akkor :

2013. évi V. törvény
a Polgári Törvénykönyvről
...
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Tehát kérhetik, hogy küldd el, hiszen anélkül nem tudnak mit kezdeni a javítási igénnyel, de ha alapos volt a kifogásod, akkor nekik kell visszaküldeniük saját költségükön neked.

nonolet # 2018.08.06. 20:10

Alapban a te költséged a szervizbe juttatás...

DE!

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

6. §
(1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

(2) Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el,
a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Tekeri # 2018.08.06. 14:16

Üdv!
Bárkitől kérdezném aki tudja:
Garanciális javításra saját költségemen visszaküldtem a terméket.
Javítás vagy csere után a forgalmazónak saját költségén kell a terméket számomra visszaküldeni vagy felszámíthat rá postaköltséget?

kegyetlen80 # 2018.07.25. 21:35

Nonolet Köszönóm a gyors választ!viszont azt elfelejtettem leírni hogy lassan 1 hónapja náluk van már a tv!

nemteccik # 2018.07.25. 18:20

@nonolet Köszönöm a választ! Visszamegyek akkor nagyobb arccal...

nonolet # 2018.07.25. 18:07

nemteccik

Ehhh palira vesznek...

Már 2. javítást sem vagy/voltál köteles eltűrni.

nonolet # 2018.07.25. 18:05

2 nap, ugyan mennyé má... 30 nap van rá.