Tisztelt Hozzáértők!
A sajátos nevelési igényű gyermekem (figyelemzavar, hiperaktivitás) 3 hete járt már iskolába (1 osztályos) amikor az első szülői értekezletre sor került. Addigra már pár darab fekete pontot is begyűjtött! A szülői értekezletet követően a tanító nénik beszélni óhajtottak velünk. Szerintük kibírhatatlan a gyermek viselkedése stb... nem ragozom. Megoldást kerestünk. Abban maradtunk, hogy minden nap elhozzuk 13 órakor, holott így az osztálytársaival való játékból és a másnapi felkészítésből is kimaradt, amit mi, a szülei végeztünk el. Már több mint egy hónapja hordjuk haza a gyermeket. Most viszont elgondolkoztunk azon, hogy ezzel az akcióval csak a tanító néniknek kényelmesebb, nincs zavaró tényező, mi meg taníthatjuk otthon a gyermekünk, s nem utolsó sorban ez még jobban hozzájárul a hátrányos megkülönböztetéséhez, esélyt sem adva neki, hogy beilleszkedjen, barátokat szerezzen. Most a gyermek véleményét is kikérve úgy döntöttünk, hogy szeretnénk, hogy ott maradjon napköziben, mint ahogy az első három hétben, mivel mi nem vagyunk tanárok, nem tudjuk elmagyarázni neki a feladatokat, fontos lenne, hogy az alapok megtanulásánál ott legyen. Felhoztam a délutános tanító néninek, hogy a gyermekemet szeretném fokozatosan visszaszoktatni, hogy részt vegyen a felkészítéseken is. Azt mondta, hogy erről szó sem lehet, egészen addig amíg délelőttönként nem viselkedik jól. Mivel az együttműködésnek még a szikráját sem láttam, mérgemben azt mondtam, hogy akkor egyszerűen nem jövünk érte, és amíg itt van, addig az ő kötelességük, hogy felügyeljenek rá, még ő volt megsértődve.
Kérdéseim a következők:
megszabhatja-e az első osztályos gyermekem tanító nénije, hogy a gyermekemet 13 órakor elvigyük az iskolából magatartása miatt?
Valóban megtilthatják alsó tagozatban, hogy a napköziben és a délutáni felkészítéseken jelen legyen?
Ja és ugyanezt várják el egy másik "rossz"-nak minősített gyermek szüleitől is