Termékcsere v. Javítás v. Pénzvissza


C a s a b l a n c a # 2011.11.30. 09:24

A jogszabály cserét vagy javítást rendel el. A kicserélést akkor, ha nem javítható a dolog vagy gyári hibás. Azaz nem Te mondod meg, hogy mit akarsz, hanem a törvény mondja meg, hogy mit kapsz.

Az is lehet, hogy amikor Te az üzletben voltál, valóban nem volt az az áru. De 1-2 nap múlva kaphattak új árukészletet...

Esetleg a fogyasztóvédelmi cuccba írkálhatol...

De még nem látom az átverést, a szándékosságot. Várd ki a végét.

mobiltel75 # 2011.11.30. 08:30

Értem.
Kicsit tovább kutakodtam, lévén hogy

  • Nekem azt mondták - nincs több raktáron ezért csak javítani tudják
  • Egyik barátomnak pedig azt mondták - nyugodtan menjen van több db is raktáron. Megkértem, h hívja fel őket.

Tehát a bolt hamis információkra hivatkozva állított valótlant - magyarul hazudott. Erről diktafonos hangfelvétel is készült.

Ebből nagyon az látszik, h a boltnak addig vagy "szép és jó vevő" amíg költöd náluk a pénzed. Ha probléma van, akkor hamis adatokat szolgáltat és a nem kellőképpen felkészült vevőt pedig becsapja.

Jelenleg javítás alatt van a gép 7 naptári nap óta és még nem kaptam visszajelzést tőlük.

A fentiek tükrében mit érdemes tenni, annak érdekében:

  1. Én 6 számjegyű összegért, új termék áron, új terméket akarok birtokolni, nem egy gyári hibás és utólag javított műszaki technikai eszközt.
  2. Azt szeretném, hogy a boltnak azzal, hogy átvert engem, fájdalmas következményei legyenek

Mit érdemes tenni jelen státuszban?

ObudaFan # 2011.11.24. 10:06

Nem gondolod jól. Véleményem szerint a 15 napos javítási határidő nem tekinthető eltúlzottnak, így a kijavítás ebben az esetben az eladó részéről jogos.

mobiltel75 # 2011.11.23. 20:59

Adott egy budapesti műszaki kisbolt.
Pénteken vásároltunk náluk 6 számjegyű árkategóriában egy hangszórókészletet.
A hangszórókat be kell járatni (értsd: 2-3 napig alapbeállításokon kell működtetni, majd utána emelni a hangerőt/ sub bass-t stb.)
Így a 4. napon kiderült, hogy műszaki hibás az egyik hangszóró.
Felhívtam őket ezt követően: - Kérem, az eszköz cseréjét
Bolti válasz: - Azt nem lehet, mert utolsó db volt, javítani tudják
Telefonban azt mondták 3 nap a javítás, mikor visszavittük a boltba, ott már 15 napot mondtak.

Átverve éreztem magam, ezért itthon kutakodtam és ezt találtam:

http://www.nfh.hu/…artalma.html

Ebből én úgy értelmezem, hogy én mint vásárló dönthetek, hogy VAGY cserét kérek VAGY javítást.
De ÉÉÉN döntöm el, mint vásárló, hogy melyiket választom

Jelen esetben tehát, ha én a csere mellett döntök, de a boltnak, nincs több raktáron, akkor én nem vagyok köteles elfogadni a javítást, hanem - tekintettel, hogy cserélni nem tudta (lsd. fenti link), vissza kell kapjam a teljes vételi árat.

Jól gondolom?

Várom a mihamarabbi szakszerű válaszotokat.