Garanciális javítás ésszerű határideje ?


the big cat # 2005.10.18. 16:47

Nem arra gondolsz, hogy házaló kereskedelemben, vagy üzleten kívül kötött ügyletekben van egy 8 napon belüli feltétel nélküli elállási jog?

the big cat # 2005.10.18. 16:43

Melyik az a kormányrendelet. Komoylan kérdem, én csak az egyes műszaki cikkekhez járó kötelező jótállásról szóló rendeletet ismerem, de abban nincs 8 nap.

ObudaFan # 2005.10.18. 13:49

Egy Korm. r. szerint 8 napon belül visszavitt termék esetén cserélni kell.

the big cat # 2005.10.18. 12:14

8 nap? Nincs előttem a jogszabály, de úgy emlékszem nincs 8 nap. Nincs határidő, a Ptk. pedig a fogyasztó hatáskörébe rendelei az egyes szavatossági igényekről való áttérést. Nincs már a korábbi 3 nap se.

De javíts ki, ha rosszul tudom, mert simán lehet.

ObudaFan # 2005.10.18. 11:03

Ezt nagyban gyengíti az, hogy a rendelet csak a vásárlástól számított 8 napon belül teszi kötelezővé a cserét. Ez után meg a fogyasztó vagy vár, vagy pereskedik, ami szintén azt jelenti, hogy vár.

the big cat # 2005.10.18. 10:45

A törvény valóban nem szab határidőt, de ez nem nekik előny, hanem a fogyasztónak, mivel a fogyasztó, amikor úgy gondolja, hogy elege van az időhúzásból szépen áttér egy másik szavatossági igényre, azaz cserét kér, vagy pénzviszsatérítést, azaz eláll az üzlettől. Konzum elektronikai termék esetén amelynek viszonyalg kicsi az értéke javításra véleményem szerint csak igen rövid idő áll rendelkezésre, 2 hét után nyugodtan lehet cserét kérni, ha erre nem hajlandók, akkro elállni az üzlettől.

A kereskedők azt hiszik, hogy mivel nincs határidő mostmár akármeddig húzhatják, és ezzel etetik a fogyasztókat, pedig valójában a fogyasztónak kellene megpróbálni a jogaival élni. Eleve nem javítást kellene kérni egy 20-50e Ft-os műszaki cikknél, hanem cserét, és ragaszkodni hozzá. ha nem hajlandók rá, akkro perelni. Sajnos még az új szabályoknak nincs bírósági gyakorlata, és mivel nem nagy értékekről van szó, kicsi a jogérvényesítési hajlandóság (természetesen ez érthető), de emiatt elég elterjedt a szabad garázdálkodás.

csiati # 2005.10.18. 08:28

Köszi a válaszokat. Ennyit a fogyasztók törvény általi védelméről...
Az egyetlen, amit tehetünk, hogy messziről elkerüljük az adott kereskedőt. ( Extreme Digital )

Sasfioka # 2005.10.17. 22:57

Nálunk három hónapja van egy DVD készülék a Tescoban javítás címszóval :( És igazából azt mondják, hogy a törvény nem szab határidőt nekik :((

SF

Tonyo # 2005.10.17. 17:51

Én úgy tudum hogy 30nap.Ha van csere készülék akkor 60nap.
Utána ki kell cserélnéjuk a készüléket.

ObudaFan # 2005.10.17. 15:22

Az új rendelet nem vette a fáradságot, hogy ezt a kérdést kidolgozza, de ennyi idő alatt azt már meg lehetett vlna javítani.

csiati # 2005.10.17. 14:44

Azt szeretném megtudni, hogy mi az az időtartam, ami már nem tekinthető ésszerű határidőnek egy szórakoztató elektronikai cikk garanciális javításánál.

Konkrétan egy fényképezőgépről van szó, jelenleg 8 hétnél tartunk és még csak ígérgetnek.

Üdv
Csiati