Alkatrész biztosítása?


TomSecret! # 2006.06.29. 10:20

Pontosabban a jótállási időn belül a vélelem a fogyasztó mellett szól, a bizonyítási teher a forgalmazóra hárul.


jogvédö

Pjotr # 2006.06.16. 08:43

A alkatrészellátási kötelezettséget előíró ,ha jól emlékszem, minisztertanácsi rendeletmegszűnt.
Nem kötelesek alkatrészt biztosítani neked.
De valóban tartós fogyasztási cikk, csrekészüléket nem kötels adni, kijavítania sem kell, ha bizonyítani tudja, hogy a nem rendeltetésszerű használat okozta a hibát, azonban, mivel szavatosság van rá, ha te tudod bizonyítani, hogy a hiba oka nem a nem rendeltetésszerű használat, akkor javítania, cserélnie, pénzt visszaadnia kell.
Azonban, olcsóbb és gyorsabb lesz ha veszel egy másikat.

[-neo-] # 2006.06.13. 16:15

Sajnos az egy év már letelt, kb 1 hónapja. A szakszervizből elhajtottak, mondván már nem forgalmazzák a terméket pár hónapja, így alkatrész sincs hozzá, és nem is lesz.
Nem haragszom a hangvételért, szerintem nincs vele semmi gond. :)

TomSecret! # 2006.06.13. 13:59

Mindig elfeljtem visszaolvasni a szöveget, bocsánat a kissé barátságtalan hangvételért, nem volt szándékos.

:)


jogvédö

TomSecret! # 2006.06.13. 13:57

Nem véletlenül, hanem biztosan tartós fogyasztási cikknek minősül, és nem törvény, hanem kormányrendelet írja elő a jótállás kötelező legrövidebb időtartamát. Ez nem alkatrészutánpótlást jelent, hanem teljes körű kellékszavatosságot.

Nézd meg a vásárláskor kiállított számlán szereplő dátumot, és ha nem telt még el egy év a vásárlás óta, fogd a jótállási jegyet és ballagj el a forgalmazóhoz, akitől vetted, és kutya kötelessége lesz a hibát kijavítani, cserekészüléket adni, etc. a polgári jog és a fogyasztóvédelmi szabályok előírásai szerint.

Ha eltelt több mint 1 év, akkor marad a szakszervíz vagy szikszalag.


jogvédö

[-neo-] # 2006.06.12. 18:42

TomSecret! Kb 1 évvel ezelőtt vettem, a törést kb 2 hete vettem észre, amikor a headset nem maradt fenn normálisan a fülemen.
A headset véletlenül nem minősül tartós használati cikknek? Mert mintha arra a törvény ártól függően 3 - 6 év alkatrész utánpótlási kötelezettséget írna elő a gyártó számára. De miután ezt felvetettem a hivatalom márkaszervíznek, nem válaszoltak. Ki tudja miért :)

TomSecret! # 2006.06.12. 11:34

neo, mikor vetted és ahhoz képest mennyi idő telt el a hibáig (törés) ?


jogvédö

[-neo-] # 2006.06.08. 18:53

A tartó rész törése sajna nem minősül termékhibának, mivel a kialakításából adódóan elhasználódhat :(

medveberci (törölt felhasználó) # 2006.06.08. 18:46

www.speedshop.hu
www.vatera.hu
www.teszvesz.hu

próbáld meg itt hátha sikerül találnod.

ObudaFan # 2006.06.08. 18:20

Ha termékhiba okozta a törést, és nem tudják kijavítani, vagy kicserélni, akkor az árát kell visszafizetnie az eladónak.

[-neo-] # 2006.06.08. 17:39

Lassan egy éve vettem headsetet a telefonomhoz 10000+ Ftért, azonban a tartó része, amivel a fülre lehet rögzíteni, eltört. Sok helyen kerestem pótalkatrészt, de mindenütt, a márkaképviseletnél is arra hivatkoztak, hogy már hónapok óta nem forgalmazzák az adott terméket, így alkatrészt sem tudnak hozzá biztosítani.
Jogos a kifogásuk?

Köszönettel
[-neo-]