Szerviz, jótállás


Kovács_Béla_Sándor # 2007.02.09. 20:16

Szvsz, ha a jótállási jegy szabályosan ki van töltve, mindenek előtt az eladó adatai és az eladás dátuma szerepel rajta, akkor az alapján a szavatossági jogok érvényesíthetők számla nélkül is.

Agii # 2007.02.09. 19:58

Lenne egy kérdesem nekem is. Nemreg kaptam egy digitalis fenykepezöt ami alig egy honapon belul elromlott. A jotallasi jegy megvan, azonan a szamlat egyszeruen sehogy sem talaljuk! A jotallasi jegyre ra van irva hogy az csak a vasarlast igazolo szamlaval egyutt ervenyes. Mit lehet ilyenkor tenni?Abba nagyon nem tudok egyszeruen beletörödni,hogy emiatt mondja bucsut a vadi uj gepemek.Segitségeteket elöre is köszönöm!

Initram5 # 2007.02.06. 17:58

A szerződéstől el is állhatsz.

ObudaFan # 2007.02.05. 20:54

Termék kicserélését elsősorban, ha erre nem lépnek, akkor vételárat is. Ha erre nem hajlandóak, fordulj az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez.

Gomez00 # 2007.02.05. 17:30

Segítséget kérnék:2006 december 7-én vittem vissza a boltba az ott vásárolt házimozit a termék meghibásodása miatt.Azóta eltelt 2 hónap és még nem készült el,újabb és újabb kifogásokat találnak ki az adott üzletben.Kérdésem az lenne:Milyen lépéseket tehetek az ügy érdekében?Kérhetem-e a termék kicserélését vagy a vételár visszafizetését?

ObudaFan # 2006.09.04. 19:12

249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet
az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelezô jótállásról
5. § (1) A vállalkozó a dolgot kijavításra elismervény ellenében köteles átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a dolog azonosításához szükséges adatokat, a dolog átvételének idejét és azt az idôpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.
(2) Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, errôl - a melléklet 4. pontjában felsorolt jármûvek, továbbá a 10 kg-nál kisebb tömegû és tömegközlekedési jármûvön szállítható dolgok kivételével - a vállalkozó köteles gondoskodni. Amennyiben az el-, illetve visszaszállítást a vállalkozó elmulasztja, azt a vállalkozó költségére a fogyasztó is elvégezheti vagy elvégeztetheti.

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezô jótállásról
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
6. § (1) A rögzített bekötésû, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a jármûvek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhetô el, a le- és felszerelésrôl, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

Raul # 2006.09.03. 05:46

Ezúton szeretném a segítségeteket kérni mégpedig abban hogy nem rég vettem egy terméket egy nagyáruházban (Praktiker) de a ráírt teljesítményt nem produkálja tehát hibás. A három napból már kicsúsztam mert 1 hetes a gép. Érdekelne hogy még anno hallottam egy kormányrendeletről miszerint a vásárlás helyén kötelesek levenni az én készülékemet garanciális időn belül nem nekem kell elvinnem a szervizbe hanem ez az ő dolguk, ez azért is lenne fontos mert a városban ahol lakok nincs szakszervize a gégnek és nem cipelném a készüléket át egy másik városba. A kérdésem az lenne ha van ilyen kormányrendelet hol találok rá könnyen ill ha tudnátok a rendelet, paragrafus számát az mégjobb lenne.
Előre is köszi a segítséget.