Szerintem is ez még csak az ígéret, nem maga a felmondás. De olvasd el a szerződésed és az ászf-et, mit mondanak a felmondás formájáról.
banki tartozás
Nem az a kérdés, hogy felmondhatja-e nyolc nap után. Az a kérdés felmondottnak számít-e nyolc nap után, ha nem fizetek.
Persze hogy neki van igaza. Ha nem fizetsz, fel fogja mondani a szerződést. Én is azt tenném.
Magam ellen beszélek, de valahogy a banknak van igaza....
Vadsuhnac
Mi nem érthető ezen?!
"A határidő elmulasztása esetén!!!! Bankunk felmondja a szerződést "
Tisztelt KBS!
Erre is gondoltam. Most magam ellen beszélek, de nekem ez a megfogalmazás úgy tűnik arról szól, hogy:
A szerződést felmondom, amely akkor hatályosul, ha nyolc napon belül nem fizeti ki a tartozást.
Nem tudom, hogyan lehet ebbe " belekötni ".
Ez továbbra is nyelvi kérdés, nem jogi.
"Ha nem adsz pénzt, pofán váglak" vs. "Ha nem adsz pénzt, érezd magad pofán vágva". Szerinted a kettő ugyanaz?
Kedves oligaliga!
Nincs ott a „különben” szócska. Sajnos kaptam már pár ilyen felszólítást mindenhol ott volt, hogy " felmondhatja " itt kategorikusan úgy írja, hogy ha letelik a fizetési határidő „...A határidő elmulasztása esetén Bankunk felmondja a szerződést..".”
Kedves egyötvenes68!
Egy rövid indokolást köszönettel vennék.
Jelöletlen jövő idő.
Vadsuhanc, tömören szívsz ha nem fizetsz. Bank kontra vadsuhanc, sztem vesztésre állsz. 8 napod van és egy nappal sem több, tehát fizess!
Vaduhanc
Ilyenkor mindig oda kell olvasni a „különben” szócskát: fizess 8 napon belül, különben felmondom a szerződést.
Nem tudom. Nekem kijelentő módnak tűnik és nem feltételesnek.
Nyelvtani értelmezéssel. Hogyan másképp?
De hogyan tudom megcáfolni a Bank azon állítását, hogy ez felmondásnak minősül?
A szerződésben semmi nem utal milyen módon kell felmondani a szerződést. Ő pedig leírja, hogy ha nyolc napon belül nem fizetek akkor vegyem úgy, hogy fel van mondva a szerződés.
Pontosan az a zavaró, hogy nem a felmondhatja szavat használja, hanem nyolc nap haladékot ad szerinte a fizetésre a felmondás hatályosulása előtt. A fizetési határidő letelte után érvénybe lép a felmondás.
De ez még mindig csak ígéret. Be kell váltani.
Azért, mert nem csak emlékeztet a jogkövetkezményre, hanem konkrétan meg is ígéri.
Én is erre hajlok, de az zavar, hogy nem azt írja, hogy felmondhatja, hanem a kézhezvétel eltelt nyolc nap után - nem teljesítés esetén - felmondja.
Szerintem ez nem felmondó nyilatkozat, hanem felmondás kilátásba helyezése. A felmondást külön meg kell ejteni.
Tisztelt Fórumozók !
Az alábbiakban kérném a megtisztelő véleményeteket. A bank a levelében a következőket közölte:
„.." Felszólítjuk, hogy tartozását levelünk kézhezvételét követően nyolc napon belül fizesse meg Bankunk részére. A határidő elmulasztása esetén Bankunk felmondja a szerződést és követelését bírósági úton haladéktalanul érvényesíti...”"
Ilyen megfogalmazás mellett szükséges-e a banknak külön felmondó levelet küldenie vagy a nem teljesítés esetén a határidő elmulasztására tekintettel a felmondás érvénybe lép-e nyolc nap után?
Köszönöm az esetleges válaszokat.
Felvenni?
Nem hozom nyilvánosságra. Ezen kívűl, bár kétségtelenül ütközik személyiségi jogokkal, ha a felvétel célja és felhasználása indokolt, akkor megfelelő fórumon felhasználható, és ha nem visszaélésszerű a felhasználása, akkor (adott esetben) még személyiségi jogsértés sem valósul meg.
Szerintem ártani nem árt.
Ez így mintha törvénytelen módszer lenne...
valitivadar,
kérni mindent lehet, talán még teljesítik is, de hát ki tudja.
A biztos az, hogy ha berakod a felső zsebedbe szépen a felvételre állított mobilt. Vagy kirakhatod magad elé is, nem kell tudnia arról senkinek, hogy rögzíted a beszélgetést.
Biztos, ami biztos.
Én fel szoktam venni a sima ügyintézést is a bankban, az upcnél, meg az ilyen szolgáltatóknál, ki tudja, mit kavargatnak össze, legyen meg nekem is, mi történt pontosan.
Rossz a taktika...
Eleve NEM a fiókkal kell/célszerű bajlódni!
(ott csak a sokadik vonalbeli senkikkel tudsz beszélni)
Hanem a központnak címzett tértivevényes levélben
írásban kell feltenni a kérdést
és
arra írásban kapod a választ is...
Lassúbb, de biztos és félreértés mentes megoldás.
Tisztelt Fórumozók!
Általunk jogtalannak tartott banki hitel felmondása miatt holnapi napon újból felkeressük a fiókot, mert korábbi alkalommal nem tudtak tájékoztatást adni, ígéretük szerint telefonon keresni fognak kb. 2 napon belül, de ez nem történt meg. Az lenne a kérdésem,hogy a fiókvezetőtől kérhetjük-e,hogy ottjártunkról és az általuk adott tájékoztatásról jegyzőkönyv készüljön? Válaszukat előre is köszönöm!