Tisztelt fórumozók!
Könyvelésben jártas emberek válaszaira várok. Szeretném megtudni, hogyan kell lekönyvelni az online utalványt.
Tehát, az online utalvány egy törzsvásárlói közösség által kiállított utalvány, amit internetes felületen állít ki a rendszer egy adott üzletbe, adott összegért. A kiállítás után az utalvány értékét a törzsvásárlói rendszer átutalja az adott vállalkozás (legyen élelmiszerbolt pl) számlájára, de az utalvány névre szól, a vásárló nevére. Az utalványon szereplő összegből levonódik az élelmiszerbolt által szerződésben rögzitett kedvezmény (pl 10%) és annak az áfa tartalma, a fennmaradó összeg érkezik a bolt számlájára. Miként kell a boltnak ezt lekönyvelnie?
Persze, tudom a könyvelőnek kell, de bizonytalan benne. (mondjuk ha már könyvelő, talán tudnia kellene)
Ilyen utalványok évek óta vannak használatban a magyarországi kereskedelemben.
A válaszokat köszönöm!