Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke


polgar # 2018.08.18. 18:52

Elküldött pedig. Át olvastam a garancia jegyet 10 kg fölött beépített és ami nem szállítható tömegközlekedéssel a szerviz házhoz jön. Akkor itt ahogy nézem nem csak én nem vagyok tisztába a dolgokkal azok sem akik napi szinten ezzel szembesülhetnek. Vicc kategória.!Győrben kénytelen voltam az AL- *O egyik gyűjtő pontjára bevinni, mert az életbe nem lesz használható aprítóm. A bolt ahova bevittem korrekt volt pedig nem náluk vettem gyakorlatilag azt teszi amit mondtál! Küldi a szervizbe intézi ami az Ő dolga.

nonolet # 2018.08.18. 22:04
nonolet # 2018.08.18. 22:06

Továbbá...

Termékcsere – a kereskedő nem mondhat nemet három napon belül

https://24.hu/…napon-belul/

szntozs # 2018.10.06. 13:30

Kedves Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni.
Vásároltunk egy mobiltelefon akkumulátort interneten keresztül, amit visszaküldtünk,kicseréltek, mert véleményünk szerint hibás volt. Amit újra kiküldtek ingyen ismét nem működött, ez is cserélve lett.
Az újonnan harmadjára küldött akkumulátor sem működik, jelenleg ott tartunk, hogy azt mondta a cég (ahonnan rendeltük), hogy ők viszonteladók, küldjük el bevizsgálásra az akkumulátort mi a beszállítójukhoz, mert lehet nem az akksinak van baja, hanem a telefonnak.

A kérdésem arra irányulna, hogy nekem kell visszajuttatni a terméket a beszállítóhoz, vagy nekik kell eljuttatni? Jogilag mi a helyes?

Előre is köszönöm!

langerius # 2018.12.03. 08:44

Tiszteletem!

A kérdésem a következő lenne: a 151/2003-as kormányrendelet 7. bekezdése szerint, csereigényt nyújthat be vásárló 3 munkanapon belüli meghibásodásnál. Ez rendben is van. Viszont sehol sem találok utalást arra vonatkozólag, hogy ebben az esetben azonnal cserélni kellene a készüléket, vagy ha nincs az üzlet azonnali készletén, akkor jóváírható! Tapasztaltabb emberektől kérdezném, hogy hol van leírva az, hogy azonnal kapnia kell a vásárlónak egy új készüléket, vagy ha a bolt nem tud adni azonnal, mert pl. a raktárukba van, vagy egy másik boltjában, ahonnan át kell szállítani, akkor ott helyben kártalanítani kell a vásárlót! Viszont ha nincs "azonnal", akkor mennyi határidő áll rendelkezésre rendezni az ügyfél felé a csereterméket? Ugyanúgy működik mintha sima jótállás lenne? Tehát törekedni kell a 15 napra, maximum a 30-ra, a bírói gyakorlat miatt? Köszönöm a válaszokat előre is!

drbjozsef # 2018.12.03. 10:45

Szerintem nincsen ilyen.
Az ebben a rendeletben külön nem szabályzott kérdésekben a Ptk. az irányadó.

(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Nincs nevesítve határidő. Egy gázkészüléknél télen ez inkább max. 1-2 hét, mint több, de egy tabletnél a gyereknek lehet több is.

langerius # 2018.12.03. 11:11

Köszönöm a választ! Ezek szerint Magyarországon óriási tévedésben vannak a vásárlók azzal kapcsolatban, miszerint visszaviszik a boltba a terméket, és azonnal kapniuk kell egy másik ugyanolyant, vagy a vételárat vissza! Én sem találtam határidőt, sehol sincs leírva az azonnali csere! Köszönöm a választ!

Lyonee # 2018.12.03. 13:04

5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

19/2014 NGM rendelet

drbjozsef # 2018.12.03. 13:53

Hát igen, erről van szó. Törekednie kell rá.

nonolet # 2018.12.04. 00:03

HA három munkanapon belül érvényesítünk csereigényt, akkor az eladó nem hivatkozhat arra, hogy ez neki többletköltséget eredményezne, és inkább javítana,
hanem köteles a hibás terméket cserélni.

Értelemszerűen AZONNAL, készletről! kell cserélni.

HA NEM TUDJA AZONNAL cserélni akkor pedig a pénz jár vissza.

Értelemszerűen azonnal.
Nyilván úgy értve, hogy

  • ha van rá ELÉG pénz a kasszában

vagy

  • MIELŐBBI átutalással a vevő által megadott számlára

- - - -

A három munkanapos cseregarancia intézménye
a 151/2003. (IX. 22.) kormányrendeletben van „elrejtve”.

A 7. § szerint:
„Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.”

drbjozsef # 2018.12.04. 06:05

Rámutatnál, hogy a rendeletben hol szerepel az "azonnal" szó, vagy annak megfelelő szinonímája?

langerius # 2018.12.04. 06:44

Kedves nonolet!

Én is pont ezt akartam kérdezni, mert amit írt, azt mi is tudtuk eddig, csak azt nem, hogy hol van az "azonnal"?

langerius # 2018.12.04. 06:54

Félreértés ne essék, itt nem arról van szó, hogy a kereskedő nem akarná cserélni, ki akarna bújni a felelősség alól. Itt arról van szó, hogy cserélné, de fizikailag nem tudja, mert a másik boltjában, vagy a raktárában van egy vadonatúj termék bontatlanul abból amit visszahoztak, de azonnal nem tudja cserélni, mert a vásárlás helyén nincs belőle készleten, csak kb. 4-6 nap múlva mire megtörténik az átszállítás!Megint más kérdés, ha a termék mondjuk utolsó darab volt, sem a beszállító, sem a forgalmazó többet nem forgalmazza, mert kifutó darab volt, akkor természetesen, mivel ugyanabból csereterméket nem tud biztosítani, természetesen jóváírja a vevőnek, de itt aktuálisan elérhető, forgalmazott, utánpótlással ellátott termékről van szó!

nonolet # 2018.12.04. 12:20

Tehát NEM!!! tudta cserélni...

Kérd a pénzed, ha akarod.

Vagy várhatsz is az ELHÚZÓDÓ cserére.

nonolet # 2018.12.04. 12:24

drbjozsef

A csere az, hogy adnak egy másikat AZONNAL!!!!
HA nem tud előkapni egy másikat azonnal, akkor az már nem csere.

Hanem valami más eljárás aminek a végén lesz egy ugyanolyanom.

Konkrétan valójában egy a pénzem vissza és veszek rajta ugyanolyat-ugyanott-ugyanannyiért csak majd később esete.

Ennyi.

nonolet # 2018.12.04. 12:34

A 3 munkanapos cserének éppen az a LÉNYEGE,
hogy
a vevő csalódottsághát egy vadi ÚJ!!! lészülékben eltüntesse.

Ez értelemszerűen csak az AZONNALI cserével oldható meg.

HA napokig-hetekig kell várnia
az nem szünteti meg csalódását.
Tehát nem játszik...

Lyonee # 2018.12.04. 12:35

5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

19/2014 NGM rendelet

langerius # 2018.12.04. 13:22

Kedves nonolet,

szerintem félreérted a dolgokat. Nincs ilyen, hogy vevő csalódottság. Szerződéses viszony van! a "cseregaranciát" éppen ezért értik félre! Véleményem szerint a "cseregarancia" arra vonatkozik, amit a jogszabály kerek perec leír! Magyarul mint kereskedő nem írhatom egy az egyben jóvá neked 3 munkanapon belül, hanem cserét kell biztosítanom! Nyilván az sem működik, hogy a cserekészüléket majd 2 hónap múlva adom, ezért is vélem a 15 napra való törekedést én is! A gyakorlat mást mutat (megjegyzem a vásárlók szerencséjére, mert ha a céget követnék szóról szóra a jogszabály, akkor nem cserélnék egyből) Vagy mivel csak "fogyasztó" élhet a 3 munkanappal, papíron cégre veszek egy laptopot, jogi személynek minősülök, tehát nem élhetek a 3 munkanapos cseregaranciával sem! Mégis zokszó nélkül intézik, de laptopnál már el szokták küldeni szervizbe, hogy jogos e a 72 óra!

drbjozsef # 2018.12.04. 15:25

a vevő csalódottsághát egy vadi ÚJ!!! lészülékben eltüntesse.

Ez gyönyörű. Nem akarsz inkább meséket írni?

cselajos # 2019.01.12. 12:29

Segítségét szeretném kérni, egy az Emag web shopjából rendelt tv készülék ügyében.
A készülék 2018.szeptemberében elromlott garanciális javítás után visszaérkezet hozzám azonban a készüléket 5nappal később ugyan azzal a hibával visszaküldtem, azóta nem érkezett vissza, a szerviztől illetve az emagtól semmi információt nem kapok 2018. dec.17-én kaptam egy email üzenetet amiben leírták,hogy a készülékben hibát nem találtak,az üzenetükre válaszul elküldtem a készülék hibájáról készült videofelvételt.2018 dec.17 óta számos panaszt tettem , fogysztó védelemhez is fordultam ez idáig semmi eredmények.

Kérdésem az lenne,hogy mit tehetek az ügyben, illetve milyen jogaim vannak forduljak esetleg a rendőrséghez ?
A készülékre a hónapokig tartó hercehurca után nem tartanék igényt, a vételárat köveletném vissza a cégtől.

Segítséget előre is köszönöm!

drbjozsef # 2019.01.12. 13:58

cselajos,

Írj nekik ajánlott-tértis levelet, hogy az ő jelentős késedelmük okán érdekmúlás miatt elállsz a szerződéstől a Ptk. 6:159§ alapján. A pénzedet utalják vissza a levél kézhezvételét követő 8 napon belül a megadott számlaszámra, ha nem, akkor bírósághoz fordulsz.

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

erazorka # 2019.01.25. 10:24

Tisztelt Forumozok!

Egy olyan problémám lenne, hogy a nem tisztelt iponnál vásároltam 15 napja egy gamer széket. Jár hozzá egy nyakpárna, ami nagyon praktikus filmnézéshez, tehát nekem az fontos, ezt egy cstatal lehetne felerősíteni a székhez, de a csat nem volt rá fellvarva,szal a párna használhatatlan. (én is varrhatnék rá, az is volt a tervem, de annyira felhúztak, hogy úgy döntöttem hogy nem) Baromi könnyen orvosolható probléma lenne a részükről is, ennek ellenére 10. munkanapja, hogy bejelentettem ezt nekik, kb a vásárlás után egyből,csak hétvége volt. Azt írták továbbítják a levelet a beszállítónak,majd ő elödnti küld-e egy párnát vagy cseréli a széket. Múlt hét szerdán rákérdeztem 2,5 nap után,hogy mit mondott a beszállító, aszonták még semmit. Sajnos azóta már reagálni sem hajlandóak,ha rákérdezek hogy áll az ügy. Ilyen sok nap után kérhetem a szék cseréjét? Milyen jogaim vannak iylen esetben, hogy egy hibásan kiszállított termék esetében még csak információt sem hajlandóak nyújtani?

Válaszukat előre is köszönöm.

Gigi82 # 2019.03.06. 10:36

Tisztelt Hölgyem/Uram!

2019.01.24-én vásároltam az egyik gyógyszertárban a 4éves gyermekem számára Encepur Junior oltóanyagot 8300Ft értékben, aminek a szavatossági ideje 2019/02.Mivel nem tájékoztattak a vásárláskor a termék korai lejáratról,így megvettem.Tegnap,2019.03.05-én mentem a gyerekkel az oltást beadatni és az orvos vette észre, hogy az oltóanyag lejárt.A blokkal együtt tegnap visszarohantam a gyógyszertárba, hogy cseréljék ki az oltóanyagot, de nem tették. Még engem tettek felelőssé, hogy miért vettem meg olyan korán az oltóanyagot,meg hogy miért nem nézem hetente a hűtőben a lejárati dátumot?!?!Holott január 24-én ezt az " napokon belül lejárt" oltóanyagot ki sem adhatták volna a 4éves gyermekemnek.
Szóban is megtettük a panaszunkat a gyógyszertárban és a panaszkönyvbe is beírtuk a véleményünket.
Mit tudnánk még tenni Ön szerint, hogy visszakapjuk az oltóanyag árát? (A termék cseréje már nem aktuális az esetünkben,hisz mire megérkezne az újabb oltóanyag,addigra kicsúszunk az oltás beadási idejéből)

Köszönettel: Gigi82

drbjozsef # 2019.03.06. 10:56

Gigi82,

Holott január 24-én ezt az " napokon belül lejárt" oltóanyagot ki sem adhatták volna a 4éves gyermekemnek.

Miért is nem? Ezt honnan veszed?

Fogyasztóvédelmi szempontból, ha nem járt le a szavatossága, akkor eladhatták. Felhívhatták volna rá a figyelmedet, hogy egy héten belül adasd be, de ez sem kötelességük. Rá volt írva? Rá. Ha kellő gondosság szerint jársz el, akkor nem futsz bele ebbe. Még ha értem is én, hogy bosszantó ez.

Nem hiszem, hogy volna alapod visszakövetelni az árát.

wers # 2019.03.06. 11:04

hogy egy héten belül adasd be

Lehet, én tudom rosszul, hogy a 2019/02 az február végéig jó, addig szavatolják a minőségét.