Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke


wers # 2018.08.15. 12:33

o.andy, tisztelem Sherlock és nanemaaa véleményét. Nem tudom mennyi marketinges, kereskedői tapasztalatuk van, de neked kell megfontolni.
Azért az talán még mindig élő agyrém, hogy pénteken megveszi, megvillantja itt-ott, hogy megint milyen új cukisága van, majd pár nap múlva nem tetszik, és visszaviszi. Gondolom nem ilyen vevőkből él egy kereskedő. Júli vége nem most volt.

nanemaaa # 2018.08.15. 12:48

wers

Nem azt mondtuk, hogy kell, azt hogy lehet. Majd a kereskedő eldönti, hogy visszaveszi, vagy sem. Nyilván azon is múlik, hogy újra eladható-a a termék és mennyiért?

De vigasztalás képpen elmondom a sztárok java Magyarországon is a nagy bálokon, egyéb reklám értékű rendezvényeken kölcsönbe kapott ruhákban díszeleg, mert egy-egy alkalomra nem veszik meg súlyos százezrekért a legújabb tervezésű egyedi ruhákat. A témában olvashatsz egy két szösszenetet Náray Tamástól is. Autót is visszavesz a szalon is, csak nem teljes áron. ;)

wers # 2018.08.15. 14:55

na, igen, értettük Sherlock válaszát. Csak kiegészítettem. Náray Tamás? Kevés időm van olvasni, de Ő már megvolt. :)) És megrendelve a 2. rész. (vagyis nem teljesen az időm, az is, hanem inkább a szemem. Egész napi iratböngészés, számítógép... ) kísérlek a szemüvegekkel... brrrr És távollátó nem is kell. (még)
Visszakalandozva, igencsak komoly probléma a kereskedőnek meghúznia, hol a határ, ez persze lehet vevőfüggő is, ki az a vevő, akit mindenképp meg kell tartania.
Ismétlem, júli végi az értékesítés.

ius latratus # 2018.08.15. 16:38

Off

Hogy a Náray jó könyveket..., hm... ír?
Az a baj, hogy rettenetesen előítéletes vagyok. S elfogult. Egyetlen irányba. S ebbe nekem ez az... író (wtf??)... nos, nem fér bele.

wers

S, hogy mindjárt kettő is? Fájdalom nyilallt a szívembe.
;)

On

wers # 2018.08.15. 18:12

ius latratus, kérlek ne kövezz meg. Ha nagyon magam alatt vagyok akkor Rejtő Jenő... kb 35 éve segít. Náray kedves, humoros, mesélős, lájtos, de érezhetően nem hazudik... minek is tenné.
Nem igazán vágyom mások mélyenszántó kihámozhatatlan agymenéseire. Most éppen nem. Holnapután sem hinném, talán egy-két hónap múlva???

Kovács_Béla_Sándor # 2018.08.15. 18:37

Biztos, hogy ugyanarról az emberről beszéltek?

ius latratus # 2018.08.15. 19:09

Nem akarom megbántani a két rajongót, ezért próbálom finoman:
Én a magát világhírű divattervezőnek képzelő, a jelenlegi kormány diktatúráját elviselni nem tudó emberről beszéltem.
Ha drmosza, s wers nem róla beszélt (mert pl. van egy ilyen nevű író is), akkor már csak a tudatlanságom okán is elnézést kérek tőlük.

Kovács_Béla_Sándor # 2018.08.15. 19:14

Nehéz elhinnem, de úgy tűnik, az "író" is ő. :) Hát Istenem, Villon meg rabló volt és gyilkos, és Thomas Mannt se a magánélete miatt szeretjük. (Ha szeretjük.)

wers # 2018.08.15. 19:31

jovannamá, nem mentegetőzés, olvasok én mást is, de bevállalom, ezt is, és szórakoztat.

Biztos, hogy ugyanarról az emberről beszéltek?

Igen. Most azért ugye nem vagyok nálad leminősítve... vagyis olvasd el te is, azután beszéljünk róla

wers # 2018.08.15. 19:33

bocsi ;) ez lemaradt Béla

nanemaaa # 2018.08.16. 07:40

Ha olvasni szeretitek, nézzétek meg a festményit is. ;)

polgar # 2018.08.16. 09:59

Vettem egy agaprítót. Ma van nálam 3. napja de a szállitás miatt 4 napja vásároltam. Ilyenkor hogyan érvényesíthető a 72 órás csere garancia mert 2 óra használat után tönkrement!? Internetes vásárlás miatt ugye a használatba vétel a szállitás miatt akar több nap is lehet.Köszönöm !

nanemaaa # 2018.08.16. 10:05

Távértékesítés esetén 14 nap az elállás.

polgar # 2018.08.16. 17:11

Nem elállni szeretnék, hanem egy működő gépet .

nonolet # 2018.08.16. 17:49

polgar

LOGIKUSAN!!!!!!

Az átvételtől számított 3 munkanapon belül.

Eljuttatod az eladónak vagy kimegy érte.
Ez esetben vélhetően futár útján történik ez...

De, ha felhívod bizonyára megmondja!

polgar # 2018.08.16. 21:29

@nonolet Felhívtam és a vásárlás idejétől számítja a szervizes kolléga a 72 órát nem pedig a használatba vételtől.Nyilván ezért kérdeztem meg, mert hiába erősködtem, hogy mi van ha a futár egy hét után kézbesíti a csomagot.Nem nagyon hatotta meg.

nanemaaa # 2018.08.17. 07:40

Mert az ember nem szereti használni az eszét. 14 napon belül elállsz a vásárlástól, majd veszel egy újat akár ugyanott. Sokkal egyszerűbb, mint vitatkozni a 72 órán.

nonolet # 2018.08.17. 09:35

polgar

A vásárlás az átvétellel valósul meg....
Mert, akkor kerül a birtokodba.

o.andy # 2018.08.17. 14:51

Megérkezett a vevőm ma (3 hét után!!) a “mégsem tetszik táskával”. Viccesen megjegyeztem neki,hogy szerencse,hogy ma bejött,mert ez volt az utolsó időpontja.. nem kellett volna.. Kissé nekem támadt,hogy nekem nincs igazam,mert kötelező vagyok visszavenni bármit! (legutóbb a Zarában is visszavettèk!) Elmondtam neki,hogy konfliktus kerülés végett és tényleg a vevők érdekeit szolgálva teszem,amit teszek (mert ugye jogszabályilag nem lennék köteles) persze szerinte nem így van.. Nem talált semmit magának,amire becserelhette volna a táskát,így kért egy levásárolhato bizonylatot (mert ez neki jár!!) Adtam neki (keddtől új árum lesz),viszont azt rá írtam,hogy 1heten belül kell levasarolnia. Persze nem voltam korrekt.???? Most már azt is bánom,hogy belementem a cserébe, mert a “rossz szájíz” már sajnos ottmaradt.. Mi lesz,ha megint nem talál magának semmit? Meddig lehet ezt húzni?

kotrozs # 2018.08.17. 15:33

Fura, ha valahol reklámból jár valami akkor azt hiszi az mindenhol jár?
Legközelebb féláron kéri a terméket mert máshol is féláron adják?

Asszem az a legjobb módszer, hogy pontosan utána nézni, mi a kötelező s azt maradéktalanul teljesíteni. Akkor ha el is megy a fogyasztóvédelemhez, hiába teszi.

o.andy # 2018.08.17. 15:50

were

Alább leírtam, ami történt. Igen, július végi vásárláskor beszélünk, ami úgy gondolom egy táska esetében nehezen ellenőrizhető, hogy használva volt-e.

kotrozs

Már lentebb utána jartam mi a hivatalos teendő ez ügyben. Nem a szerint jártam el, mert nem lennék köteles ilyen esetben cserére.

nonolet # 2018.08.17. 19:36

o.andy

Pont ezért nem vettem volna vissza...

Egy ilyen élősködő vevő nem kell a boltnak.

kotrozs # 2018.08.17. 21:08

"Most már azt is bánom,hogy belementem a cserébe"

Ezzel az a gond, hogy nem tudni előre, hogyan reagál a vevő. Egy normális vevő esetén jó ötlet a csere de ebben az esetben nem volt értelme.

Amúgy nem csak a vevők hülyék, az eladók is tudnak azok lenni. Én pl. bementem egyszer egy kopott alkatrésszel, hogy ugyanolyat kérek, és hiába magyaráztam neki, hogy vásárolni akarok egy ilyent, végig azt hajtogatta, hogy erre nincs garancia.

Más esetben bementem egy élelmiszerboltba de volt nálam egy tábla milka csoki. Megmutattam a pénztárosnak, az pedig azt válaszolta, hogy nem veszünk semmit.

De még ennél is volt rosszabb helyzet. Az eladó ott megértette miről van szó, s odahívta a biztonsági őrt, majd eltűnt. A biztonsági őr pedig ki akarta hívni a rendőrséget, mert azt hitte loptam a terméket. Úgy kellett visszahívni az eladót, hogy elmagyarázza a biztonsági őrnek, hogy mi van.

polgar # 2018.08.17. 21:19

@nonolet a bolt cserélné, ha a szervizes kiállítja a cseréhez szükséges papírt. De a szervizesnek nyilván fogalma sincs arról, hogy a használatbavételtől számít a 72 óra. A 14 nap elállási idő meghibásodott termékre is vonatkozik? Azt hittem csak működőképes dolgokra.

nonolet # 2018.08.18. 09:07

Lókukit ....

TE a BOLT-tal vagy jogviszonyban.

NEM küldhet el a BOLT a szervizbe!!!!!

Neked a BOLT-ba kell visszajuttatnod és bolt ad egy másikat.
Kivéve: ha ott helyben azonnal megjavítja.

- -

Általában is...

A panasz ügyeket a BOLT-tal (eladóval) kell intézni!!!!

Aki NEM küldhet el a szervizbe kötelezően.
CSAK javasolhatja a vevőnek....
De a vevő dönt, hogy elmegy-e oda.

Az alapeset, hogy:

  • a bolt/eladó veszi át
  • aztán intézi, ahogy tudja