Nemrég vásároltunk egy ingatlant mely két főépületből áll. Az ingatlant korábban béreltük, így annak egy részét már bírtokba vettük.
Az eladó az ingatlan egyik önálló főépületében hagyott pár bútort és egy elkülönített helyiségben (melléképületben) jónéhány ingóságát (könyveket, csetreszeket, ruhákat, és rengeteg lim-lomot). Az itthagyott tárgyak vonatkozásában a szerződés kötéskor leltárt nem készítettünk.
Az adásvételi szerződésben rögzítettünk egy időpontot, melyre vonatkozóan a korábban hátrahagyott ingóságait az eladónak el kell szállítania. Ezen időpont (30 nap) pár nap múlva lejár. A napokban az eladó részéről telefonon jeleztek felém, hogy a rögzített időponthoz nem tudják tartani magukat, és előre azt sem tudják megmondani, hogy pontosan mikor tudják elszállítani a dolgaikat. Az eladó állítása szerint külföldön munkahelyet váltott - emiatt lehet, hogy csak 2-3 hónap múlva kap szabadságot, de ezt sem erősítette meg...
A helységeket viszont gyorsan tatarozni, és használni szeretném. Égető a probléma, ugyanis vállalkozásunk irodáját valamint annak értékeit szeretném áthozni ide, ugyanis a vállalkozásban most egy raktárat és egy üzlethelyiséget kell bérljek nem kis költséggel, amitől az eladó ingógásai miatt nem tudok szabadulni.
Nekem nincs szükségem az eladó által itthagyott ingóságokra, és azokat a fentiek miatt nem szeretném a szerződésben meghatározott időpontnál tovább tárolni.
Mit tehetek, hogy helyesen járjak el?
Ha felszólítom írásban arról, hogy az időpontot követően nem tárolom tovább ingóságaikat, kitehetem azokat az utcára? Fogadhatok konténert?
Van egyáltalán valamilyen ésszerű - jogszabályi határidő a megőrzésre vonatozóan?
Milyen költséget és meddig kell viseljek? Mi az a költség amit hivatalosan átterhelhetek? És mi van akkor, ha az eladó nem akarja megtéríteni az okozati költségeket?
Várom megtisztelő válaszukat!