Ismételten köszönöm a hozzászólásod. Utánakérdezősködtem a Magyar Szabadalmi Hivatalban is az ügynek, de nem sok jóval biztattak. Leegyszerűsítve azt mondták: ha a védjegyjogosult nem egyezik bele, nem használható az elnevezés.
Megkérdezhetem, hogy esetleg foglalkoztál-e hasonló ügyekkel, lehetséges ugyanis, hogy szükségünk lesz a közeljövőben egy jogászra, aki otthon van a témában.
Mennyi ideig húzodnak a védjegybitorlás címén indított perek a mai magyar bírósági gyakorlat szerint?
Márkajelzés használata
Amennyiben a terméket értékesítő az adott terméket forgalmazza, akkor miért ne lehetne arról szó, hogy a cégnévben továbbra is használja, sőt a logót is megjelenítse. Ennek megfelelően, ha a cég a továbbiakban használja a márkanevet, akkor már csak az a kérdés, hogy a használattal visszaél, azaz jogalap nélküli előnyt szerez a megtévesztő használattal (vagyis nem forgalmaz olyan termékeket), vagy pedig jogosan használja a márkanevet, azaz a márkanevet viselő terméket (melyet ellenőrizhető forrásból szerez be) értékesít.
Természetesen kérdés a cégnév kapcsán az is, hogy a bejegyzéskor a cégnév viselésére vonatkozóan volt-e esetleges nyilatkozata az eredeti márkanevet tulajdonló cégnek, egy importőrének cégnévválasztására vonatkozóan.
SF
Köszönöm a hozzászólást, remélem még egyszer megtisztelsz a válaszoddal.
A helyzet ugyanis az, hogy egy már működő cégről van szó, aki a márka importőre volt éveken keresztül. A gyártó viszont a következő évre nem hosszabítja meg a szerződést a céggel.
A cégnév tehát adott, a Te példáddal élve "Samsung Kenyérpirító Magyarország Kft." féle névvel, amit évekkel ezelőtt bejegyzett a cégbíróság. Most azonban, hogy a szerződéses kapcsolat megszakadt a gyártóval, létezhet a továbbiakban ez a cégnév? Nem tiltakozhatna ez ellen?
A továbbiakban független forrásból tudná a cég beszerezni az árukészletét, ebben az esetben is bátran reklámozhatja magát a márka logójával?
Mégegyszer köszönöm a hozzászólást, és várom a következőt.
A védjegyoltalom arra való, hogy a termék megkülönböztetést kapjon, a piacon lévő többi terméktől ELKÜLÖNÜLJÖN. Ennek megfelelően, amennyiben te Samsung TV-t árulsz, miért ne használhatnád a Samsung TV árusító hely megnevezést? Amennyiben te Szarmszung tévét árulsz, és Samsung megnevezést használsz védjegybitorlást követsz el, mert a Samsung védjegyzett márkát nem a célnak megfelelően használod.
Tehát SEMMI AKADÁLYA ANNAK, hogy te használjad a márkanevet abban az esetben, HA TE VALÓBAN AZ ADOTT TERMÉKET forgalmazod, nem pedig holmi kínai "hasonmást"
Viszont azt tudni kell, hogy amennyiben az adott termékre a forgalmazó kizárólagos jogot adott át forgalmazásra valaki másnak, úgy már más a leányzó fekvése.
Az, hogy cégnévben felvedd, a cégbíró döntése. Nem fogja megengedni a cégnév használatát, ezt általánosságban el lehet mondani.
SF
Kérem, hogy aki járatos az iparjogvédelem területén, vagy csupán ötlete van, az segítsen eligazodni az alábbiakban:
Kérdésem, hogy amennyiben a gyártótól függetlenül szeretnék értékesíteni egy terméket, használhatom-e a termék elnevezését, márkajelzését az üzletem megjelenésében? Reklámozhatom-e magamat úgy, mint az adott termék (egyik) forgalmazóját a gyártó (védjegyjogosult) hozzájárulása nélül? Esetleg szerepelhet-e a márka a cégnevemben arra történő utalás mellett, hogy annak forgalmazásával foglalkozom?
Azt gondolom, mint ezen a jogterületen járatlan laikus, hogy a védjegyjogosult valamennyi esetben sikerrel támadhatna védjegybitorlás miatt. Ha nem így van, vannak kivételek, illetve lehetőségek, akkor kérlek osszátok meg velem.
Ha veszek a Tescoban 10 karton Coca-Colát és elviszem a piacra, tényleg nem írhatom ki, hogy "Coca-Cola árusítás"? Vagy ha használtautó kereskedőként egy márkára specializálódtam (a gyártójától teljesen függetlenül) nem hirdethetem magam, mint pl. "használt Toyota kereskedés"? Még egy Toyota logót tartalmazó táblát sem tehetik ki a bejárat fölé?
Az említett márkák természetesen csak példaként lettek nevesítve. A hozzászólásokat előre is köszönöm.